12/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Reevenge
Indlæg: 1228
Tilmeldt: lør maj 02, 2009 10:27 pm
Har takket: 146 gange
Blevet takket: 215 gange

Re: 12/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Reevenge »

Vi har chancerne til at score minimum 4 mål idag. Mangel på kynisme, halvsover i forsvaret, mmjahh..

Vi skal spille to perfekte kampe mod City, må håbe Tata kan sætte spillerne op til de kommende kampe, det emmer bare af energiløst spil, vi mangler noget aggressivitet og fanden-i-voldskhed, omend kampen idag er godkendt fra de fleste af spillerne, synes især Mascherano og Pique spiller en rigtig god kamp. Mange solide aktioner. Messi er også så småt på vej og Pedro kæmper virkelig hæderligt men mangler at omsætte sin boldbesiddelse til noget farligt.

Iniesta igen med en god kamp og Cesc bliver bare ved. Jeg synes stadig Xavi er milevidt fra tidligere tiders storspil. Det er blevet forudsigeligt, bekvemt og tryghedsnarkomanistisk fra hans side. Ud til højre. Ud til venstre. Hold på bolden og spil tilbage til den defensive midtbane/centerforsvarer. Det er selvfølgelig alt sammen en del af hans spil og rolle på midten, men han har tidligere haft større risiko i sin boldomgang, flere afleveringer mellem kæderne og et generelt mere offensivt mindset. Bare forrige år (Pep's sidste) scorede han 10 mål i ligaen. Jeg kunne godt se ham og Puyol indstille karrieren efter denne sæson og fungere som assistenttrænere a lá Zidane i Madrid.

Badabing
Indlæg: 1297
Tilmeldt: søn dec 04, 2011 11:36 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: 12/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Badabing »

Lopezzz skrev:Pis! Vi fik kun 1 point :)
Men vi har aldrig tabt med Song på banen ;-)
ᕦ( ͡° ͜ʖ ͡°)ᕤ

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 12/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Badabing skrev:
Lopezzz skrev:Pis! Vi fik kun 1 point :)
Men vi har aldrig tabt med Song på banen ;-)
Han må være ny Puyol eller er han bare ekstrem heldig eller noget. .. :-)
MDCCCXCIX

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 12/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Reevenge skrev:Vi har chancerne til at score minimum 4 mål idag. Mangel på kynisme, halvsover i forsvaret, mmjahh..

Vi skal spille to perfekte kampe mod City, må håbe Tata kan sætte spillerne op til de kommende kampe, det emmer bare af energiløst spil, vi mangler noget aggressivitet og fanden-i-voldskhed, omend kampen idag er godkendt fra de fleste af spillerne, synes især Mascherano og Pique spiller en rigtig god kamp. Mange solide aktioner. Messi er også så småt på vej og Pedro kæmper virkelig hæderligt men mangler at omsætte sin boldbesiddelse til noget farligt.

Iniesta igen med en god kamp og Cesc bliver bare ved. Jeg synes stadig Xavi er milevidt fra tidligere tiders storspil. Det er blevet forudsigeligt, bekvemt og tryghedsnarkomanistisk fra hans side. Ud til højre. Ud til venstre. Hold på bolden og spil tilbage til den defensive midtbane/centerforsvarer. Det er selvfølgelig alt sammen en del af hans spil og rolle på midten, men han har tidligere haft større risiko i sin boldomgang, flere afleveringer mellem kæderne og et generelt mere offensivt mindset. Bare forrige år (Pep's sidste) scorede han 10 mål i ligaen. Jeg kunne godt se ham og Puyol indstille karrieren efter denne sæson og fungere som assistenttrænere a lá Zidane i Madrid.

Helt enig!

Jeg kan heller ikke forstå at Tata bruger Xavi som fast man, han har bare ikke det niveau mere. Xavi og Puyol må vide, så vi kan få noget nyt blod ind. Hvis ikke Xavi skal væk, så skal han i hvert fald være backup. Også lade Iniesta og Cesc være fast på CM.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

BarçaDK

Re: 12/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

Overlegen kontrol på svær udebane!

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: 12/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af puyol83 »

Wow, jeg forstår slet ikke at folk herinde oplevede det som om vi var i god kontrol igår, for der er ellers masser af kritiske røster normalt. Måske så jeg bare en anden kamp...

Synes at forsvaret virkede ret usikkert og mindes at Sociedad kom frem til nogle ret store chancer. F.eks. var det en ekstremt snæver offside-kendelse der gjorde at vi ikke kom bagud i starten af kampen og derudover synes jeg ikke der skulle ret meget til før de kom i nogle farlige positioner, bl.a. i den situation der leder frem til skuddet på overlæggeren.

Var MEGET utilfreds med spillet i går så er som sagt ret overrasket over den positive stemning herinde :glad:

Tager jeg helt fejl?
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: 12/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Sociedad havde 5 skud på målet, hvoraf to af disse var inden for målrammen(Sociedad var ekstremt kyniske). Synes ikke de var farlige, men Barca var ikke skarpe nok foran målet. Barca havde 11 skud på mål, hvoraf 8 var inden for målrammen.

Problemet var, at man ikke lukkede kampen(tidligt, hvor man havde flere muligheder for det). Man havde fint kontrol over kampen, men man ville score mål nummer to i de sidste minutter(koste hvad det vil), hvilket det desværre også gjorde i sidste ende. To gange blev Sociedad for alvor farlige, hvilket i øvrigt var på kontraen(overliggeren og målet), ellers havde de ikke meget at byde med.


Desuden spillede man en fin omgang fodbold, hvilket for mit vedkommende var udslagsgivende for, at jeg ikke rigtigt kunne kritisere/bebrejde holdet. Desuden skulle man jo "bare" videre og man havde et udmærket udgangspunkt forinden, så ved ikke, hvorfor folk ønskede, at man skulle komme ud for fuld udblæsning(alle disse faktorer gjorde, at jeg ikke rigtigt kunne klandre holdet/spillerne, som sagt).



I øvrigt havde man en boldbesiddelse på 76%.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 12/2 Real Sociedad - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

El final!

Ja lidt bekymrende at vi sløser når der ikke er maks pres for at score. At komme frem til målchancer er ikke helt så naturligt som i den bedste version for nogle år siden.

...men finalen er i hus og intet mere Copa indtil sent i april og det skal nydes!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster