1/2 FC Barcelona - Valencia

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

De første 19 runder bød på 2 uafgjorte og 1 nederlag, mens de nuværende 19 runder(den anden halvdel af sæsonen) har budt på 1 uafgjort, 1 nederlag og 1 sejr. Jeg tror, at man kommer til at have en dårligere anden halvdel, og det kan koste mesterskabet.


Valencia havde en statistik på 6 nederlag, 2 uafgjorte og 2 sejre på udebane op til denne kamp, og var på 11. plads, men alligevel slår de Barca på Camp Nou. Det burde ikke ske, hvis man vil vinde ligaen. Forhåbentlig vil Real også smide point. Så må man håbe, at de smider mere end Barca.


Desuden er kampen mod Sevilla ekstrem svær. Jeg kunne godt forestille mig, at man også smider point der. Samtidig bliver Sociedad kampen også svær, da den er lige efter kampen mod City.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Blaugrana92 »

Og jeg er meget, meget enig med æslet med briller. Nok sidder jeg hjemme og brokker mig, bander og svovler, råber af fjernsynet, kaster lidt med tingene. Men når jeg tager på stadion er det udelukkende for at bakke mit hold op - (næsten) uanset hvordan det går. Jeg kunne aldrig finde på at pifte af dem. Det er sgu ikke i orden. Det er egentlig også lidt mangel på respekt overfor Valencia. Hvis man pifter af sit eget hold, må det være fordi de taber til så elendigt hold, at det egentlig burde være helt og aldeles løgn.

Selvom vi, af gode grunde, forventende intet andet end en sejr her til aften, så er Valencia altså ikke noget ringe fodboldhold. Overhovedet ikke. Det er ikke en skam at tabe til Valencia. Det er røv irriterende og en kæmpe bet for os, men det er ikke nogen skam. Havde det være en tredjedivisionsklub var det til at forstå. Så ærligt talt Camp Nou; kom nu lige lidt ind i Campen (pun intended).

En fair kritik af et ofte unfair publikum.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

We must aim to control the whole game, not just a stretch.

Hvorfor gør man det ikke? Når man er klar over problemet, så burde det ikke ske, men det sker åbenbart. Mange gange har det virket til, at det bare er tom snak, og der ingen handling er bag det.


Jeg er enig i, at det er pinligt at buhe af spillerne på stadionet eller bare generelt, men man skulle have vundet denne kamp. Valencia på 11. plads, 6 nederlag, 2 uafgjorte og 2 sejre på udebane, og samtidig har holdet ikke samme kvalitet, som for nogle år siden. Hvis man skal vinde mesterskabet, så skal man slå Valencia på hjemmebane, især når de ikke er så stærke længere.


Jeg vil igen understrege, at det er uacceptabelt i mine øjne, at fansene buher af spillerne, men når så det er sagt, så prøver Alves at "bortforklare" nederlaget, ved at tage fokus væk fra indsatsen. Sådan fortolker jeg det, så kan man være enig eller uenig i det.
Senest rettet af Kubala søn feb 02, 2014 1:12 am, rettet i alt 2 gange.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Blaugrana92 »

Kubala skrev:Jeg er enig i, at det er pinligt at buhe af spillerne på stadionet eller bare generelt, men man skulle have vundet denne kamp. Valencia på 11. plads, 6 nederlag, 2 uafgjorte og 2 sejre på udebane, og samtidig har holdet ikke samme kvalitet, som for nogle år siden. Hvis man skal vinde mesterskabet, så skal man slå Valencia på hjemmebane, især når de ikke er så stærke længere.
Jeg tror ikke at der er nogen der vil påstå, at man ikke skulle have vundet den her kamp. Vi er Barcelona; vi forventer at vi slår alle hold på Camp Nou. Men det er bare ingen undskyldning for at pifte af sit eget hold. Især ikke med tanke på at Valencia netop ikke er noget direkte dårligt fodboldhold.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
We must aim to control the whole game, not just a stretch.

Hvorfor gør man det ikke? Når man er klar over problemet, så burde det ikke ske, men det sker åbenbart. Mange gange har det virket til, at det bare er tom snak, og der ingen handling er bag det.


Jeg er enig i, at det er pinligt at buhe af spillerne på stadionet eller bare generelt, men man skulle have vundet denne kamp. Valencia på 11. plads, 6 nederlag, 2 uafgjorte og 2 sejre på udebane, og samtidig har holdet ikke samme kvalitet, som for nogle år siden. Hvis man skal vinde mesterskabet, så skal man slå Valencia på hjemmebane, især når de ikke er så stærke længere.
Vel fordi man ikke kan? hvis man er klar over problemet men stadig ikke kan gøre hvad der skal til for at løse det så må det være fordi man ikke kan. Men hvorfor kan man så ikke? Det er det træneren/spillerne skal finde ud af.

Jeg tror simpelthen at det skyldes mæthed. Nogle spillere vil/kan ikke yde det sidste og derfor mister man kontrollen efter noget tid. Så mener nogen at det er trænerens skyld da denne skal motivere spillerne. Der er jeg af en lidt anden overbevisning idet flere spillere imo har været mætte siden peps sidste sæson. Den eneste løsning som jeg kan komme på er at udskifte eller degradere de mætte spillere og få nogle sultne ind. Gøre det samme som pep gjorde da han kom til hvor han smed deco, ronnie på porten og eto efter en sæson.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

Blaugrana92 skrev:
Kubala skrev:Jeg er enig i, at det er pinligt at buhe af spillerne på stadionet eller bare generelt, men man skulle have vundet denne kamp. Valencia på 11. plads, 6 nederlag, 2 uafgjorte og 2 sejre på udebane, og samtidig har holdet ikke samme kvalitet, som for nogle år siden. Hvis man skal vinde mesterskabet, så skal man slå Valencia på hjemmebane, især når de ikke er så stærke længere.
Jeg tror ikke at der er nogen der vil påstå, at man ikke skulle have vundet den her kamp. Vi er Barcelona; vi forventer at vi slår alle hold på Camp Nou. Men det er bare ingen undskyldning for at pifte af sit eget hold. Især ikke med tanke på at Valencia netop ikke er noget direkte dårligt fodboldhold.

Ingen skal buhe af dem. Og nederlag mod Valencia legitimerer heller ikke dette. Jeg mener dog, at man burde have vundet. Jeg ser det som at Alves prøver at fjerne fokus fra indsatsen, ved at sige det, som han siger her til journalisten.
Senest rettet af Kubala søn feb 02, 2014 1:21 am, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
We must aim to control the whole game, not just a stretch.

Hvorfor gør man det ikke? Når man er klar over problemet, så burde det ikke ske, men det sker åbenbart. Mange gange har det virket til, at det bare er tom snak, og der ingen handling er bag det.


Jeg er enig i, at det er pinligt at buhe af spillerne på stadionet eller bare generelt, men man skulle have vundet denne kamp. Valencia på 11. plads, 6 nederlag, 2 uafgjorte og 2 sejre på udebane, og samtidig har holdet ikke samme kvalitet, som for nogle år siden. Hvis man skal vinde mesterskabet, så skal man slå Valencia på hjemmebane, især når de ikke er så stærke længere.
Vel fordi man ikke kan? hvis man er klar over problemet men stadig ikke kan gøre hvad der skal til for at løse det så må det være fordi man ikke kan. Men hvorfor kan man så ikke? Det er det træneren/spillerne skal finde ud af.

Jeg tror simpelthen at det skyldes mæthed. Nogle spillere vil/kan ikke yde det sidste og derfor mister man kontrollen efter noget tid. Så mener nogen at det er trænerens skyld da denne skal motivere spillerne. Der er jeg af en lidt anden overbevisning idet flere spillere imo har været mætte siden peps sidste sæson. Den eneste løsning som jeg kan komme på er at udskifte eller degradere de mætte spillere og få nogle sultne ind. Gøre det samme som pep gjorde da han kom til hvor han smed deco, ronnie på porten og eto efter en sæson.

Selvfølgelig kan man det. Man gider det ikke. Man slog Real, men man kan ikke slå Valencia? Mod Real arbejdede alle.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
We must aim to control the whole game, not just a stretch.

Hvorfor gør man det ikke? Når man er klar over problemet, så burde det ikke ske, men det sker åbenbart. Mange gange har det virket til, at det bare er tom snak, og der ingen handling er bag det.


Jeg er enig i, at det er pinligt at buhe af spillerne på stadionet eller bare generelt, men man skulle have vundet denne kamp. Valencia på 11. plads, 6 nederlag, 2 uafgjorte og 2 sejre på udebane, og samtidig har holdet ikke samme kvalitet, som for nogle år siden. Hvis man skal vinde mesterskabet, så skal man slå Valencia på hjemmebane, især når de ikke er så stærke længere.
Vel fordi man ikke kan? hvis man er klar over problemet men stadig ikke kan gøre hvad der skal til for at løse det så må det være fordi man ikke kan. Men hvorfor kan man så ikke? Det er det træneren/spillerne skal finde ud af.

Jeg tror simpelthen at det skyldes mæthed. Nogle spillere vil/kan ikke yde det sidste og derfor mister man kontrollen efter noget tid. Så mener nogen at det er trænerens skyld da denne skal motivere spillerne. Der er jeg af en lidt anden overbevisning idet flere spillere imo har været mætte siden peps sidste sæson. Den eneste løsning som jeg kan komme på er at udskifte eller degradere de mætte spillere og få nogle sultne ind. Gøre det samme som pep gjorde da han kom til hvor han smed deco, ronnie på porten og eto efter en sæson.

Selvfølgelig kan man det. Man gider det ikke. Man slog Real, men man kan ikke slå Valencia? Mod Real arbejdede alle.
Jep men nu plejer mæthed især at skinne igennem i de mindre kampe. Dem man ikke kan sætte sig op til. Du siger det sekv meget godt. Man gider nemlig ikke. Og hvorfor ikke? Fordi man har vundet ALT.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
Piquénbauer skrev:
Kubala skrev:
We must aim to control the whole game, not just a stretch.

Hvorfor gør man det ikke? Når man er klar over problemet, så burde det ikke ske, men det sker åbenbart. Mange gange har det virket til, at det bare er tom snak, og der ingen handling er bag det.


Jeg er enig i, at det er pinligt at buhe af spillerne på stadionet eller bare generelt, men man skulle have vundet denne kamp. Valencia på 11. plads, 6 nederlag, 2 uafgjorte og 2 sejre på udebane, og samtidig har holdet ikke samme kvalitet, som for nogle år siden. Hvis man skal vinde mesterskabet, så skal man slå Valencia på hjemmebane, især når de ikke er så stærke længere.
Vel fordi man ikke kan? hvis man er klar over problemet men stadig ikke kan gøre hvad der skal til for at løse det så må det være fordi man ikke kan. Men hvorfor kan man så ikke? Det er det træneren/spillerne skal finde ud af.

Jeg tror simpelthen at det skyldes mæthed. Nogle spillere vil/kan ikke yde det sidste og derfor mister man kontrollen efter noget tid. Så mener nogen at det er trænerens skyld da denne skal motivere spillerne. Der er jeg af en lidt anden overbevisning idet flere spillere imo har været mætte siden peps sidste sæson. Den eneste løsning som jeg kan komme på er at udskifte eller degradere de mætte spillere og få nogle sultne ind. Gøre det samme som pep gjorde da han kom til hvor han smed deco, ronnie på porten og eto efter en sæson.

Selvfølgelig kan man det. Man gider det ikke. Man slog Real, men man kan ikke slå Valencia? Mod Real arbejdede alle.
Jep men nu plejer mæthed især at skinne igennem i de mindre kampe. Dem man ikke kan sætte sig op til. Du siger det sekv meget godt. Man gider nemlig ikke. Og hvorfor ikke? Fordi man har vundet ALT.

Det er jo bare ikke rigtigt og for tyndt. Man vandt ligaen sidste sæson og var langt fremme i CL.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det kan man så mene. Men vores spil har ikke været optimalt i flere sæsoner efterhånden. I CL var vi også i kæmpe problemer mod både milan og psg. Men ja vi vandt ligaen og det var stærkt! Det skal dog siges at real var så elendige at vi næsten ikke kunne undgå det. Jeg tror stadig at vores nedgang skyldes manglende udskiftning i truppen. Vi har haft den samme grundstamme i alt for lang tid efterhånden. Der må snart komme nogle nye til og heldigvis ser det ud til at det sker til sommer. Altså hvis rygterne taler sandt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

Problemet er bredden. Jeg mener jo, at man skulle have købt ind til forsvaret sidste sommer, for at presse Pique, Masch og Puyi(her har jeg ikke taget højde for Bartra, da man ikke vidste, hvordan han ville gøre det). Holdet mangler bredde, og spillere som Roberto, Tello og Song kan ikke gøre det, fordi de er ikke gode nok, nogen pga. at de er unge, andre(Song), fordi de simpelthen ikke er gode nok spillere til Barca.


Desuden skal Cesc, Xavi og Ini have en spiller, der kan udfordre dem, så de kan levere. Det samme skal Busi, for ellers bliver de for trygge, og det må ikke ske.

Herudover burde man overveje en angriber, a la Eto'o. En der er bevægelig, stærk teknisk, arbejdsom og fysisk stærk.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Problemet er bredden. Jeg mener jo, at man skulle have købt ind til forsvaret sidste sommer, for at presse Pique, Masch og Puyi(her har jeg ikke taget højde for Bartra, da man ikke vidste, hvordan han ville gøre det). Holdet mangler bredde, og spillere som Roberto, Tello og Song kan ikke gøre det, fordi de er ikke gode nok, nogen pga. at de er unge, andre(Song), fordi de simpelthen ikke er gode nok spillere til Barca.


Desuden skal Cesc, Xavi og Ini have en spiller, der kan udfordre dem, så de kan levere. Det samme skal Busi, for ellers bliver de for trygge, og det må ikke ske.

Herudover burde man overveje en angriber, a la Eto'o. En der er bevægelig, stærk teknisk, arbejdsom og fysisk stærk.
Jeg er fuldstændig enig! Man har måske (og til dels forståeligt nok) troet lidt for på meget på spillerne. Forventet at de kunne fortsætte med at levere. Men de har brug for konkurrence i truppen. De skal presses noget mere. Den her sæson kan ende på alle måder - jeg har personligt ingen anelse om hvordan det kommer til at gå. Det vigtigste for mig er at ledelsen handler til sommer hvilket rygterne siger at de gør.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

Det hele kan meget vel blive afgjort her i februar. Den her periode har tidligere været en dårlig periode for Barca, og lige nu er man ikke der, hvor man skal være, så det kan godt ende galt her i februar, hvor man taber det hele på gulvet. Jeg er dog stadig fortrøstningsfuld, men jeg har mine bange anelser. Både liga og CL kan være tabt, hvis man ikke strammer op.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

Kubala skrev:Det hele kan meget vel blive afgjort her i februar. Den her periode har tidligere været en dårlig periode for Barca, og lige nu er man ikke der, hvor man skal være, så det kan godt ende galt her i februar, hvor man taber det hele på gulvet. Jeg er dog stadig fortrøstningsfuld, men jeg har mine bange anelser. Både liga og CL kan være tabt, hvis man ikke strammer op.
'
Præcis... Vi kan endda også miste cdr. Men nu må vi se. Jeg ser stadig kampen i dag som et kollektivt sammenbrud. Håber og tror at vi i løbet af denne uge får vist at vi er hvor vi skal være (eller tæt på) mod real soc og sevilla.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 51 gæster