1/2 FC Barcelona - Valencia

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Jakob »

j´♥ le foot skrev:At forsvare fremadrettet er svaret på vores problemer i forsvaret.
Enig. Dog ser det ud til at Messi kun ønskede at deltage i genpresset i de første par kampe.
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af kklaus »

Kubala skrev:Min konklusion: Pique er involveret i alle tre scoringer, og er synderen, men ok, manden har spillet godt indtil denne kamp, og han havde en kortslutning mod Valencia, så jeg tilgiver ham. Det kan ske, selv for den bedste.
10 of the 12 points Barcelona lost this Liga were lost with Pique-Mascherano at centre back. They played 14 of the 22 Liga games [via sport]
Om der så er nogen sammenhæng, eller om det er tilfældigt, det husker jeg ikke lige de andre kampe godt nok til at kunne sige.. :-)
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Piquénbauer »

De spiller så også de "store" kampe... Men der er imo ingen tvivl om at pique - bartra er bedre!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

kklaus skrev:
Kubala skrev:Min konklusion: Pique er involveret i alle tre scoringer, og er synderen, men ok, manden har spillet godt indtil denne kamp, og han havde en kortslutning mod Valencia, så jeg tilgiver ham. Det kan ske, selv for den bedste.
10 of the 12 points Barcelona lost this Liga were lost with Pique-Mascherano at centre back. They played 14 of the 22 Liga games [via sport]
Om der så er nogen sammenhæng, eller om det er tilfældigt, det husker jeg ikke lige de andre kampe godt nok til at kunne sige.. :-)

Jeg tror mere, at det er konstellationen Pique og Masch, der ikke har fungeret i de andre kampe(og som jeg også synes, ikke fungerer bare generelt, bortset fra Real kampen, hvor Masch var god og konstellationen fungerede), men i går havde Pique en forfærdelig kamp.

I de tidligere kampe, hvor man har smidt point, der har Masch været problemet eller synderen, men i går var det Pique. Sådan husker jeg de andre kampe i hvert fald.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Blaugrana92 »

kklaus skrev:
Kubala skrev:Min konklusion: Pique er involveret i alle tre scoringer, og er synderen, men ok, manden har spillet godt indtil denne kamp, og han havde en kortslutning mod Valencia, så jeg tilgiver ham. Det kan ske, selv for den bedste.
10 of the 12 points Barcelona lost this Liga were lost with Pique-Mascherano at centre back. They played 14 of the 22 Liga games [via sport]
Om der så er nogen sammenhæng, eller om det er tilfældigt, det husker jeg ikke lige de andre kampe godt nok til at kunne sige.. :-)
Bartra og Piqué er vores stærkeste duo i midterforsvaret i denne sæson. Jeg ville glædes hvis Tata prøvede Bartra i nogle af de større opgør.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Luis Enrique »

Min fornemmelse er, at Mascheranos omstilling simpelthen aldrig lykkes 100 pct. Afhængig af dagsformen lykkes den noget af vejen, procentsatsen er variabel, men det er ikke holdbart i længden for et mandskab på vores niveau at have den tvivl. Et andet problem er, at Piqué ikke har lederegenskaberne i sig. Han er ikke en forsvarsgeneral a la Puyol.

Jeg tror man kan følge en hel del af holdets problemer til forsvarets indbyggede usikkerhed. Det fremadrette spil får så at sige et dobbelt problem: bolden føres mere usikkert frem, dels fordi midterforsvaret ikke spiller med ordentligt overblik, dels fordi Xavi efterhånden ikke har samme løbekapacitet. Det man kan kalde maskinrummet - det fremadrettede spil på egen banehalvdel - fungerer ikke godt nok og vi overmatches mere effektivt af modstanderne.

Jeg er ret spændt på, om det er gjort med indkøb af en ny midterforsvarer og flere kampe, hvor Fàbregas eller Iniesta reelt set spiller Xavis position/rolle og dermed udfaser holdets afhængighed af ham.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Kubala »

I øvrigt skal det lige siges, at jeg nok er alt for hård ved Pique, fordi der var flere spillere, der var involverede i målene end ham alene. F.eks. ved det tredje mål, hvor Cesc bare står og glor, da der er indkast, Alba, der ikke er at finde osv. Jeg forventer bare mere af Pique, derfor får han størstedelen af skylden, når han er impliceret i alle tre situationer.
Senest rettet af Kubala søn feb 02, 2014 10:14 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af zqa »

Synes nu ikke der er problemer med opstillet fra forsvaret - der er vi stadig stærke.

Vores største problem er på omstillinger, især fordi, at forsvaret som regel ikke får en skid hjælp af midtbanen (-Bussen).. Så vi bliver tit fuldstændig udstillet, og ligner kegler, fordi at vores forsvarsspillere reelt skal dække flere områder end de burde. Og så ser det hurtigt ud som om, at vores spillere fatter hat af positionering. Når vi så samtidig har en forsvarskæde bestående af to monster offensive backs, og en omskolet def midt, og en Pique som tydeligvis mangler en leder (som er naturlig back), ja så kommer det til at se virkelig komisk ud til tider.
#jesuisSheep

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af kklaus »

Det her angreb havde virkelig fortjent en bedre skæbne.

phpBB [video]
Giv mig min sko tilbage, røv!

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: 1/2 FC Barcelona - Valencia

Indlæg af Alias-A »

kklaus skrev:Det her angreb havde virkelig fortjent en bedre skæbne.

phpBB [video]

Det lignede noget fra Pep's Barca :)
93' Iniesta

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 31 gæster