11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

gygfo

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af gygfo »

Michman skrev:Jeg synes Barca bør begynde at arbejde på en spille stil som kan slå det der defensive lorte foldbold..
Mon ikke de forsøger?

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Spillemæssigt har det ikke set kønt ud, men håber Tata kan vende det; at han prioriterer Tiki-taka mere end det direkte spil eller omstillingerne. Der har glimtvis været opløftende spil(her taler jeg om Tiki-taka, for dem, der måtte misforstå dette), men det har også været sporadisk. Jeg er personligt til Tiki-taka, men måske kan det blive en realitet, at man gradvis er på vej væk fra dette, dog ikke helt, fordi det får ingen træner lov til i Barca lige pt., men det kan godt blive en realitet om nogle år, med eller uden Tata.


Det er også en smagssag, om man præfererer den ene spillestil eller den anden. Jeg er til Tiki-taka, mens andre til det direkte spil/omstillingsspil, mens endnu andre er til begge dele.



Resultatmæssigt kan Tata sagtens levere, det er jeg ikke et sek. i tvivl om, men spørgsmålet er, om spillet kommer til at samle fansene eller dele dem.
Senest rettet af Kubala søn jan 12, 2014 12:52 am, rettet i alt 1 gang.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Daluigi skrev:
Brombi skrev:
Daluigi skrev:For mig at se har Tata allerede bestået 2 store prøver mod 2x Madrid.
Men vi er trods alt nogle som forlanger kontinuitet og overbevisende sejre/fodbold (og måske mere Tiki-taka end direkte fodbold) - i flere kampe i streg! Dét synes jeg ikke rigtig jeg har set. Hvis nu vi f.eks. havde haft en masse sejre i streg på overbevisende manér, ville jeg kunne acceptere uafgjort mod AM lidt lettere :)
Messi har ikke været fit hele sæsonen, og vi ligger nummer 1 og scorer tonsvis af mål.... Jeg synes du forventer for meget. Men vi kommer nok ikke videre ;-)
Nej det gør vi nok ikke, og det er også helt fair. Jeg mener også at der skal være plads til at være uenige. Det er bare ikke så sin plads at angribe folk, blot fordi ens mening ikke stemmer overens med den andens.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Billede
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Haha.. og Pedro kunne ikke udfordre, har dårlig teknik mv. Yeah right.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Jurij »

Daluigi skrev:For mig at se har Tata allerede bestået 2 store prøver mod 2x Madrid.
Enig, jeg ville kun have Pep istedet for ham. Ellers er der ingen trænere jeg vil have. Hverken Mourinho, Moyes eller, jo måske Wenger.
Genopbygning status: færdig.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Jurij skrev:
Daluigi skrev:For mig at se har Tata allerede bestået 2 store prøver mod 2x Madrid.
Enig, jeg ville kun have Pep istedet for ham. Ellers er der ingen trænere jeg vil have. Hverken Mourinho, Moyes eller, jo måske Wenger.
På nuværende tidspunkt ville jeg nok heller ikke skifte træneren ud, heller ikke om 6 måneder. Men inden Tata blev ansat havde jeg gerne se Michael Laudrup, tror det kunne have potentiale til at blive ret godt - også tanken om Luis Enrique er interessant :) Men det er nu en anden snak :)

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

Jurij skrev:
Daluigi skrev:For mig at se har Tata allerede bestået 2 store prøver mod 2x Madrid.
Enig, jeg ville kun have Pep istedet for ham. Ellers er der ingen trænere jeg vil have. Hverken Mourinho, Moyes eller, jo måske Wenger.
Jeg ville næsten hellere ha en nordmand som træner end Mourinho. Lowest scum on earth.

Ellers enig, Tata har fået skik på forsvaret. Med Barcas stil og spillere til rådighed har Tata formået at få det bedste ud af forsvaret, lidt i stil med Pep.

Resultatet er klart bedst for Barca. Atletico får det svært fra nu af. De skal præstere maksimalt i tre turneringer og det tror jeg deres trup ikke bred nok til. Det ligger godt til Barca og Atletico skal nu mødes på hjemmebanen, men nu starter kampen om mesterskabet desværre nok reelt med RM (men mini Real Madrid må da gerne stjæle point fra dem i morgen).

Tillykke med halvårsmesterskabet folkens !! :cool:
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Man kan ikke sige at AT M er Spaniens bedste, næstbedste (et al.) hold, udfra spillertruppen. Der er Barca og RMD i en klasse for sig selv. Derfor har Brombi da også ret i at man bør forvente en sejr mod AT M, uagtet hvor mange point de har osv.

Liverpool førte PR L indtil for 3 spiller runder siden men deres trup er da langtfra den bedste i PR L, derfor forventer de hold der kommer til Anfield Road, som har et meget bedre spilermatriale også at vinde.. feks ville Man c aldrig være tilfreds udfra en spiller mod spiller sammenligning med at spille uafgjort mod Liverpool.

Sagen er derimod at nogle gange rider et hold på en bølge som gør den ekstra god.. hvem huser ikke Levante for et par sæsoner siden der faktisk fulgte med i toppen indtil efter vinterpausen ca.

Sådan er det også med At M lige nu, en bølge der får der aller stærkeste frem i alle spillerne, og lidt held her og der.

Jeg er fuldstændig enig med Brombi i at man som Barca fan bør forvente at vi er bedre end dem, både spiller mod spiller og spillestilen.

Man man så efter kampen siger at det er ok at få et X, er også forståeligt udfra synsvinklen at det ville være utopi at vinde samtlige kampe, for dagsform, held/uheld, og andre ting spiller naturligvis også ind. Bayern M vinder jo heler ikke SAMTLIGE kampe, men hvis de imod forventning tabte en liga kamp mod en dårlige på papiret modstander rent spiller mæssigt, så ville man nok heller ikke bare sige OK.

ATM rider på den bølge de fik skabt i Copa sejren over RMD og har i Simione fundet opskriften på at ødelægge modstanderen, og fodboldspillet og den bølge rider de på indtil nogen viser dem hvor skabet skal stå. Så falder de fra hinanden igen, for nu er det ikke = success længere at spille på den måde, for nu begynder de også at tabe, vil de tænke.

De vil inden denne sæson er slut være på vej ned i den spiral som VillaReal, og Levante kom i for et par sæsonner siden hvor alt pludseligt går galt, for det er netop det der sker på den anden side af bølgen.. bare spørg Laudrup og Swansea.

Derfor vil jeg som Barca fan altid være skuffet over ikke at vinde over en modstander der på papiret ikke har bedre spillere end os i truppen, og der er vel kun Bayen RMD og måske Man C i øjeblikket man kan sige har ligeså gode spillere i truppen sådan ca. i hvertfald.

Aldrig i mit liv vil jeg tænke OK til at spille uafgjort mod AT M, med deres kujon fodbold, svinske tilgang og spillermatriale som ikke fordrer at kunne sammenlignes med vores. Ligesom jeg heller aldrig i mit liv vil tænke OK når vi taber en (ligegyldig) kamp mod Ajax.. for det skal man ikke med så stor spiller kvalitet mod deres!

At det så sker nu og da er der hvor jeg alligevel tænker OK *nogle* gange vinder man bare ikke, men det er ikke pga. modstanderens kvalitet (læs AT M) men derimod at sådan er det nu engang i fodbold.. man vinder bare ikke alle kampe, heller ikke dem man på papiret burde vinder over, og det burde vi i min bog gøre over AT M, uanset hvor mange point de har, for deres spillertrup/spillerstil kan ikke på nogen måde matche vores.

There, I said it.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

For ædru personer tror jeg ærlig talt ikke at du sagde det tydeligt nok :razz:

Noget af et vrøvle indlæg du fik lavet der med al respekt. Men budskabet skal sikkert nok gemme sig et sted ;-)
Forumlegende

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

Jeg havde naturligvis håbet på alle tre point, men jeg havde ikke forventet dem. Det er ingen hemmelighed at vi ikke besidder fordums styrke, så med tanke på at Vicente Calderón ofte har voldt os problemer (så vidt jeg husker - og ret mig endelig hvis jeg tager fejl - så har det ofte været ret knebne sejre, når vi er kommet derfra med tre point ...som eksempelvis har krævet små frisparksgenistreger fra Messi el.lign.), så er jeg sådan nogenlunde ok tilfreds med resultatet.

Det er dog en lidt mærkelig fornemmelse at skulle forholde sig til spillet. En kamp hvor vi slet ikke skaber nok offensivt, men til gengæld står bedre defensivt end man havde turde håbe. Det er den omvendte verden. Det ville jo være smukt hvis vi kunne ramme den gyldne middelvej, så forsvaret kunne stå sikkert uden at det går ud over resten af maskineriet.
Naturligvis skal vi forsøge at stabilisere end kamp som er kaotisk, rodet og med en masse tilfældigheder - den slags kampe passer os sjældent godt - men det er nu en lidt sær følelse gentagende gange at se Valdes tage sekunder i forbindelse med målspark, når der stadig står 0-0 på pointtavlen.

Nuvel, jeg har en fornemmelse af at det bliver et helt anderledes billede, når vi møder dem på hjemmebane. Men det er svært at spå om hvordan liga-tabellen ser ud til den tid.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Daluigi skrev:For ædru personer tror jeg ærlig talt ikke at du sagde det tydeligt nok :razz:

Noget af et vrøvle indlæg du fik lavet der med al respekt. Men budskabet skal sikkert nok gemme sig et sted ;-)
Jeg er ædru, du.

Pointe for dig (simpel skrevet): AT M har ikke spiller matriale der matcher vores, derfor er det ikke OK at spille uafgjort mod dem, uagtet hvilken form de har vist indtil nu, hvor mange point de har, mvor mange mål de har scoret, osv.

Simione sagde det efter kampen: Forskellen er ca. 400 Mill Euro på spillertruppen.

Men det budget vi har, og faktisk håndplukker de allerbedste i verden til at forstærke vores trup, og vi har verdens bedste fodboldspiller på holdet samtidig, så er det ikke OK at spille uafgjort mod en på papiret ringere modstander rent spillermæssigt, eller spillestilmæssigt.


Ergo er jeg enig med Brombi
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Elbarca »

Man kan ikke gøre alt op i penge og spiller budget. Når et hold har haft en stime som Atleticos, så betyder det også at deres trup besidder kvalitet. En masse af deres spillere er blevet stjerner i denne stime. Så det er lidt arrogant bare at kræve en sejr og være totalt skuffet oven på et uafgjort resultat, hvor vi slet ikke gjorde nok til at vinde.

Jeg havde naturligvis håbet på en sejr, men det her er acceptabelt. Det var trods alt på deres bane.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Et hold vinder pga de spillere de har og hvordan de fungerer som hold. Ja penge hjælper til at købe bedre spillere men det er set mange gange før at man kan købe sig til gode spillere for små penge. For mig er det en sindssyg arrogant holdning at vi SKAL slå et hold som atl madrid fordi vi har flere penge end dem. De har spillet en vanvittig halvsæson både i ligaen og CL. Derfor kan man simpelthen ikke forvente at vi tager til en bane hvor vi altid har haft det svært og vinder mod et hold der ikke har været bedre i 10 år.

Jeg ser derimod kampen som et bevis på at vi kan kæmpe med om CL i år. Med messi og neymar på 100% og hvis vi spiller som i går så kan vi slå alle hold. Det var ekstremt forfriskende at se os have så godt styr på en kamp. Vi manglede bare at få bolden i kassen med vi havde nogle gode chancer.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

JonasV skrev:Jeg havde naturligvis håbet på alle tre point, men jeg havde ikke forventet dem. Det er ingen hemmelighed at vi ikke besidder fordums styrke, så med tanke på at Vicente Calderón ofte har voldt os problemer (så vidt jeg husker - og ret mig endelig hvis jeg tager fejl - så har det ofte været ret knebne sejre, når vi er kommet derfra med tre point ...som eksempelvis har krævet små frisparksgenistreger fra Messi el.lign.), så er jeg sådan nogenlunde ok tilfreds med resultatet.

Det er dog en lidt mærkelig fornemmelse at skulle forholde sig til spillet. En kamp hvor vi slet ikke skaber nok offensivt, men til gengæld står bedre defensivt end man havde turde håbe. Det er den omvendte verden. Det ville jo være smukt hvis vi kunne ramme den gyldne middelvej, så forsvaret kunne stå sikkert uden at det går ud over resten af maskineriet.
Naturligvis skal vi forsøge at stabilisere end kamp som er kaotisk, rodet og med en masse tilfældigheder - den slags kampe passer os sjældent godt - men det er nu en lidt sær følelse gentagende gange at se Valdes tage sekunder i forbindelse med målspark, når der stadig står 0-0 på pointtavlen.

Nuvel, jeg har en fornemmelse af at det bliver et helt anderledes billede, når vi møder dem på hjemmebane. Men det er svært at spå om hvordan liga-tabellen ser ud til den tid.
Hej Jonas :) jeg beroliger dig lige lidt og viser dig statistik over vores møder med Atletico på V.Calderon.

I sidste 10 kampe har de vundet kun 3 gange mens vi vandt 5 og spillede 2 uafgjort.
Vi scorede 22 mål og indkasserede 15.
Og sidst vi tabte til dem på Camp Nou var i februar 2006 ;-)
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster