11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Når det efterhånden er blevet standard at skulle bruge over 100 point for at vinde ligaen i Spanien, må man forvente at vinde næsten alle kampe. Hvis man vil vinde ligaen, må man også forvente at kunne slå nummer 2.

BarçaDK

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

Hvad skete der lige for Piqué i går? Klart vores man of the match. Umiddelbart husker jeg ingen alvorlige fejl i det defensive, og kun én risikabel aflevering, som gik galt. Han var forudseende og så var han pludselig den ufatteligt teknisk dygtige tackler igen, som jeg husker han var i 09/10 og 10/11.

Med det forsvar vi så i går er Champions League ikke urealistisk, når Messi er tilbage.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

BarçaDK skrev:Hvad skete der lige for Piqué i går? Klart vores man of the match. Umiddelbart husker jeg ingen alvorlige fejl i det defensive, og kun én risikabel aflevering, som gik galt. Han var forudseende og så var han pludselig den ufatteligt teknisk dygtige tackler igen, som jeg husker han var i 09/10 og 10/11.

Med det forsvar vi så i går er Champions League ikke urealistisk, når Messi er tilbage.
Ja Pique var nok vores bedste i går. Men for mig er Champions League først realistisk når også Busquets og Xavi er gode. Hold kæft Busquets var elendig i går.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Brombi skrev:Når det efterhånden er blevet standard at skulle bruge over 100 point for at vinde ligaen i Spanien, må man forvente at vinde næsten alle kampe. Hvis man vil vinde ligaen, må man også forvente at kunne slå nummer 2.
Brombi, du befinder dig inde i en osteklokke. Du opstiller alle de her fodboldkriterier der er ude af trit med virkeligheden. Man skal ikke nødvendigvis vinde over nr 2 for at blive mestre. Du skal have flere point end dem. Vågn nu op og duft roserne.
Visca el Barca

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Bager skrev:
Brombi skrev:Når det efterhånden er blevet standard at skulle bruge over 100 point for at vinde ligaen i Spanien, må man forvente at vinde næsten alle kampe. Hvis man vil vinde ligaen, må man også forvente at kunne slå nummer 2.
Brombi, du befinder dig inde i en osteklokke. Du opstiller alle de her fodboldkriterier der er ude af trit med virkeligheden. Man skal ikke nødvendigvis vinde over nr 2 for at blive mestre. Du skal have flere point end dem. Vågn nu op og duft roserne.
det ændrer stadig ikke på min første påstand. Hold dig fra mine indlæg med mindre du har noget klogt at sige.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Brombi skrev:Når det efterhånden er blevet standard at skulle bruge over 100 point for at vinde ligaen i Spanien, må man forvente at vinde næsten alle kampe. Hvis man vil vinde ligaen, må man også forvente at kunne slå nummer 2.
Vi vandt ligaen sidste sæson uden at vinde over nummer 2 og vi fik endda skrabet 100 point sammen. Så det kan skam sagtens lade sig gøre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Piquénbauer skrev:
Brombi skrev:Når det efterhånden er blevet standard at skulle bruge over 100 point for at vinde ligaen i Spanien, må man forvente at vinde næsten alle kampe. Hvis man vil vinde ligaen, må man også forvente at kunne slå nummer 2.
Vi vandt ligaen sidste sæson uden at vinde over nummer 2 og vi fik endda skrabet 100 point sammen. Så det kan skam sagtens lade sig gøre.
Nu eksploderer han snart :razz: Sorry Brombi men folk kommer altså med argumenter, du nægter bare at tage dem til dig, og henkaster dom som værende ubrugelige. Men de er nu ganske faktuelle og dermed sande.
Forumlegende

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Elbarca »

Brombi skrev:Når det efterhånden er blevet standard at skulle bruge over 100 point for at vinde ligaen i Spanien, må man forvente at vinde næsten alle kampe. Hvis man vil vinde ligaen, må man også forvente at kunne slå nummer 2.
Rekorden for point i ligaen er 100 og er mig bekendt kun nået to gange. Spøjst nok de sidste to sæsoner. Nu har vi 50 point og har spillet nøjagtig 19 kampe, dvs halvdelen i sæsonen. Det lugter indtil videre ret godt :)

Selvom vi ikke vandt syntes jeg der var et meget positivt tegn, hvilket er at vi i år ikke viser de svaghedstegn vi ofte så under Tito, men også i Peps sidste år, hvor der var kampe mod stærke hold, hvor vi havde det meget svært.

Jeg syntes Tata klogt forsøger med en alternativ stil, specielt fordi vi tydeligvis har haft brug for det. Vi scorede 6 mål mod Celtic. Den var ikke gået hvis Tata bare var fortsat med samme recept vi har kørt siden Pep.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Daluigi skrev:
Piquénbauer skrev:
Brombi skrev:Når det efterhånden er blevet standard at skulle bruge over 100 point for at vinde ligaen i Spanien, må man forvente at vinde næsten alle kampe. Hvis man vil vinde ligaen, må man også forvente at kunne slå nummer 2.
Vi vandt ligaen sidste sæson uden at vinde over nummer 2 og vi fik endda skrabet 100 point sammen. Så det kan skam sagtens lade sig gøre.
Nu eksploderer han snart :razz: Sorry Brombi men folk kommer altså med argumenter, du nægter bare at tage dem til dig, og henkaster dom som værende ubrugelige. Men de er nu ganske faktuelle og dermed sande.
Hvor har jeg sagt at man SKAL slå nummer 2 for at vinde ligaen. Jeg forventer såmænd bare at kunne slå nummer to, fordi jeg har forventninger om at kunne vinde ligaen, og når ligaen ikke er blevet svagere (Elbarca) jeg regner jeg igen med at man skal op (eller over) de 100 point for at vinde. Jeg har godt forstået at i to ikke nødvendigvis forventede en sejr, men det gjorde jeg, blandt andet fordi jeg stadig mener at vi er Spaniens bedste hold :)

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Vi er Spaniens bedste hold. Det betvivler de færreste. Man kan bare godt være Spaniens bedste hold og stadig være tilfreds med uafgjort på ligaens sværeste udebane. Det kommer næppe som et chok for nogen, at hjemmebane er en stor fordel i fodbold.
Forumlegende

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af rummenigge »

JonasV skrev:Jeg havde naturligvis håbet på alle tre point, men jeg havde ikke forventet dem. Det er ingen hemmelighed at vi ikke besidder fordums styrke, så med tanke på at Vicente Calderón ofte har voldt os problemer (så vidt jeg husker - og ret mig endelig hvis jeg tager fejl - så har det ofte været ret knebne sejre, når vi er kommet derfra med tre point ...som eksempelvis har krævet små frisparksgenistreger fra Messi el.lign.), så er jeg sådan nogenlunde ok tilfreds med resultatet.

Det er dog en lidt mærkelig fornemmelse at skulle forholde sig til spillet. En kamp hvor vi slet ikke skaber nok offensivt, men til gengæld står bedre defensivt end man havde turde håbe. Det er den omvendte verden. Det ville jo være smukt hvis vi kunne ramme den gyldne middelvej, så forsvaret kunne stå sikkert uden at det går ud over resten af maskineriet.
Naturligvis skal vi forsøge at stabilisere end kamp som er kaotisk, rodet og med en masse tilfældigheder - den slags kampe passer os sjældent godt - men det er nu en lidt sær følelse gentagende gange at se Valdes tage sekunder i forbindelse med målspark, når der stadig står 0-0 på pointtavlen.

Nuvel, jeg har en fornemmelse af at det bliver et helt anderledes billede, når vi møder dem på hjemmebane. Men det er svært at spå om hvordan liga-tabellen ser ud til den tid.
Jeg har det på samme måde. Det er et kæmpe plus at vi har fået styr på det defensive arbejde ifht sidste år.

Jeg håber og regner med at der stadig er et stort uudløst potentiale ifht Neyo og Messis samarbejde, som vil komme os til gode i den kommende halvsæson. Tilgengæld skal vi skabe flere chancer imod hold som Atletico. I CHL vil holdene uden tvivle bruge Atletico som inspiration ifht hvordan man er kompakt imod Barca.

Atletico taktikken giver os en del plads på vingerne og det er her vi skal være bedre. Præcise indlæg og afslutninger lidt udefra er et must i disse kampe krydret med magi fra Messi, Neyo eller en anden individualist.

Kampen igår kan Barca være mest tilfreds med og det ok at Tata spiller det sikre. Han vidste at holdet stadig mangler noget offensivt, med Messi som lige er kommet tilbage og Neyo der mangler rytme. Det er nu at offensiven skal til at udvikle sig. Atletico vil mangle bredde når de skal til at spille vigtigt CHL opgør og vi møder dem på Camp Nou i sidste spillerunde. Jeg tror at kampen om mesterskabet nu bliver mellem RM og Barca.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Manglen på bredde er lige netop hvad der gør, at ATM står overfor en umulig opgave. Deres spillestil er nemlig lagt 100 % op på, at spillerne kan arbejde som blodtørstige svin i alle 90 minutter, og dette kan blive fysisk umuligt når vi længere hen i sæsonens afgørende fase. Det er lidt ærgerligt, for jeg ville SÅ gerne se Real blive henvist til en 3. plads i ligaen, men jeg frygter også at det er dem som vi skal holde vores fokus på.

Jeg frygter ikke ATM på hjemmebane, omend det kunne gå hen og blive den vildeste finale i sidste runde om at afgøre ligaen :razz:
Forumlegende

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 11/1 Atlético Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Brombi skrev:
Bager skrev:
Brombi skrev:Når det efterhånden er blevet standard at skulle bruge over 100 point for at vinde ligaen i Spanien, må man forvente at vinde næsten alle kampe. Hvis man vil vinde ligaen, må man også forvente at kunne slå nummer 2.
Brombi, du befinder dig inde i en osteklokke. Du opstiller alle de her fodboldkriterier der er ude af trit med virkeligheden. Man skal ikke nødvendigvis vinde over nr 2 for at blive mestre. Du skal have flere point end dem. Vågn nu op og duft roserne.
det ændrer stadig ikke på min første påstand. Hold dig fra mine indlæg med mindre du har noget klogt at sige.
If anyone needs me, i'll be in the angry dome! >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Visca el Barca

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 48 gæster