1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

j´♥ le foot skrev:
Piquénbauer skrev:
j´♥ le foot skrev:Ved ikke hvorfor man vælger at give spillerne skyld og ikke Tata. Inden for fodbolden er der to slags træner: 1 dem som har et koncept og som køber de spillere som kan fører det ud i livet på den mest fornuftige måde . 2- Dem som er mindre heldige og som har en flok spillere og er nødt til at finde en taktik der passer til dem.
Barcas træner må tilhøre den første kategori ellers skal man lave om på alting!
Fordi det er tydeligt at det er spillerne som ikke gider. Så kan man klandre tata for ikke at være god nok til at motivere sine spillere men tror sgu det er svært at få gang i spillere som iniesta og xavi som har vundet ALT flere gange. Det virker som om folk forventer at xavi/iniesta spiller som de gjorde for 3 år siden men det er på tide at indse at de for det første er 3 år ældre og de ydermere har vundet så meget at gejsten for at vinde en kamp mod et pisse tændt bilbao hold (eller en ligegyldig kamp mod ajax) ikke er der som tidligere.

Så kan man argumentere for at andre spillere skal have chancen men vi må også være realistiske og forstå at spillere som roberto, song ikke er på niveau med iniesta/xavi og det selvom de måske kun er på 80%.

Noget jeg forresten synes er lidt sjovt er at alle folk tager det for givet at pep smuttede pga interne problemer. Er jeg seriøst den eneste der har overvejet at han bare indså at enden var på vej? At spillerne var ved at være trætte og mætte?
Man kan ikke beskylde spillere der har vundet la liga og nået semifinalen i Ch.l for at være mætte og trætte. Jeg er overbevist at problemet er spille stilen og ikke spillere. Hvis man kigger nærmere på Tatas spillestil så kan man ikke undgå at konstaterer at han er mere til latinsk fodbold og aner ikke så meget om det hollandske spilfilosofi som har bragt os der hvor vi er nu. Han har simpelthen fejede næsten alt som har noget at gøre med det hollandske spillestil. kig godt på vores taktik og give mig så et eksempel på fleksibelt rum- konceptet der har kendetegnet vores filosofi eller spørge bar dig selv hvordan en spiller som Alexis som ikke kunne slå til før, bliver lige pludselig god mens Xavi eller Iniesta ligner ikke sig selv.
Hvis vi ændrer filosofien, bliver vi nødt til lave om på mange ting som jeg sagde før. #23 f.ek, mener at vi har brug for en generation skifte, måske fordi han ikke kan se at vi spiller en anden slags fodbold som kræver andre type spillere ( ikke nødvendigvis unge). Iniesta og Xavi er opdragede til at spille en form for fodbold som er anderledes end Tatas.
Jeg mener ikke det er spillestilen der er problemet mht mætheden. For det så vi jo sidste sæson under Tito.

Men til gengel mener jeg spillestilen er noget at gøre med at vi ikke spiller så flot fodbold som under Pep.

Som 23 også nævner, så skal vi virkelig have en passioneret træner for at motivere spillerene, so fx Pep var.

Jeg troede måske at den lidt anden spillestil kunne være med til at motivere, så der skete noget nyt, men det skete ikke.

Jeg tror også at det er en del af forklaringen for Messi's skader, at træneren ikke er lige så passioneret, og ikke har så stramme regler som fx Pep havde med (som Luna har sagt) at spillerne skulle spise sammen på bestemte tidspunkter, så han også kunne holde øje med dem. Det mente hun godt kunne være en af forklaringerne på at han ikke spiser rigtigt eller på rigtige tidspunkter. Som jeg er enig i.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Lular skrev:Derudover så er det fandme morsomt at læse alle de her type kommentarer herinde: "Det er jo ikke det, at vi taber, men måden vi taber på!"... haha hold nu kæft virkelig, tror det er svært at finde eksempler på kampe som vi har tabt, hvor man samtidig ikke har kritseret måden det skete på :)) Der er jo som regel en grund til at man taber, right? ..

Godnat.
Jeg kan ikke se det morsomme i det.

Ja der er en grund til at man taber. Men det kan jo også være fordi man er uheldig, eller man ikke spiller så godt den dag, og modstanderen rammer dagen.

Men det vi så i mod Ajax og i går, var jo pinligt ringe, vi gad jo igen ting! Og Tata stod som et spørgsmålstegn og viste ikke hvad han skulle gøre.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvad skulle tata have gjort hr ekspert? Vi har sygt mange skader og vores bænk er skidt for tiden. Det var jo tydeligt at hverken pedro eller roberto bragte noget. Nu må folk sgu slappe lidt af. Det var et nederlag og det første i ligaen i år. Alle hold taber. Pep tabte også kampe og det endda mod nogle elendige hold.

Det lular prøver at sige er at når vi taber så er det altid elendigt. Vi er et af verdens bedste hold og når vi taber til dårligere modstandere så er det fordi spillerne fejler. Men alt det fingerpegeri er for meget. Stop med at tud og støt dit hold!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Piquénbauer skrev:Hvad skulle tata have gjort hr ekspert? Vi har sygt mange skader og vores bænk er skidt for tiden. Det var jo tydeligt at hverken pedro eller roberto bragte noget. Nu må folk sgu slappe lidt af. Det var et nederlag og det første i ligaen i år. Alle hold taber. Pep tabte også kampe og det endda mod nogle elendige hold.

Det lular prøver at sige er at når vi taber så er det altid elendigt. Vi er et af verdens bedste hold og når vi taber til dårligere modstandere så er det fordi spillerne fejler. Men alt det fingerpegeri er for meget. Stop med at tud og støt dit hold!
Han kunne i det mindste gøre noget, i stedet for at ligne en der er gået forkert. Ja det kan godt være at de spillere der sad på bænken ikke er bedre, men der kunne måske komme med noget energi og vilje, som der ikke var noget af på banen.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men hvad? "Gør noget"... Det kan alle jo sige når det går galt. En roberto eller pedro kunne ikke bidrage med en skid idet hele holdet var væk. Og da de begge er dårligere end dem der var inde så kan jeg sagtens forstå at tata ventede på et moment af magi fra en af dem på banen.

Det er ufatteligt at folk går så meget amok over et nederlag på en så svær bane. Man kan ikke vinde alle kampe. Vi har jo feks heller ikke vundet i baskerlandet siden 2010. Så måske har vi det bare generelt svært der?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Ting:
- Den her kamp er på ingen måde lige så elendig som den mod Ajax. Vi spillede bedre igår, men Bilbao spillede virkelig godt igår. Når det er sagt, så må vi erkende at vi simpelthen ikke er bedre lige nu. Der er ikke nogen der kan påstå at det ufortjent at vi taber. Vi mangler Valdés, Alves, Alba, Puyol samt Messi og så spiller vi på en virkelig svær udebane mod et Bilbao-hold, der viste sig fra deres bedste side. Vi taber så 1-0. Det er aldrig fedt at tabe, men når det nu skulle være. Og der var trods alt fremgang at spore i forhold til kampen mod Ajax.
- Når det er sagt, så er der nogle ting som er i vejen for vores spil. Jeg tror helt seriøst at undertegnede er bedre med fødderne end Pinto. Hans usikkerhed forplanter sig til hele forsvaret.
- Montoya er (og bliver formentlig aldrig) en ny Alves. Jeg priser mig lykkelig hver dag for vi har Alves for Montoya er en fuldstændig ordinær fuldback. Han virker uerfaren og mangler spilintelligens, både offensivt og defensivt. Han træffer nærmest altid de forkerte beslutninger offensivt og defensivt lukker han for meget igennem. Hans usikkerhed smitter også af på forsvaret.
- Mascherano, ja, hvor skal man starte? Han bliver aldrig en virkelig god CB. Han har nogle ting, som gør ham velegnet, men det er på tide man indser at han har nogle åbenlyse mangler også som man ikke kan pille ud af hans spil. Han mangler placeringsevne, kølighed og defensivt overblik. Kunne være fedt hvis Tata viste lidt nosser og spillede Bartra som er ved at udvikle sig helt vildt i øjeblikket. Det er givetvis for at spille Bartra i CDR-kampen på fredag, som ikke er så vigtig, men efter min mening burde det være Masch som spillede denne, mens Bartra spillede mod Bilbao. Mascheranos fandenivoldske spillestil forplanter sig til resten af forsvaret.
- Xavis forcer kommer til udtryk når vi spiller tiki-taka og er i besiddelse af bolden. Vi spiller ikke specielt boldbesiddende fodbold i øjeblikket, hvilket gør at Xavis forcer bliver pillet fra ham. Han er ikke noget specielt defensivt (overhovedet), men han er givetvis den bedste i verden til at sørge for sikker boldomgang. Men når vi spiller så direkte, så drager vi ikke nytte af Xavis boldomgang. Han er tvunget til at spille mere vertikalt. Men omvendt har vi også set de seneste par sæsoner hvordan modstanderne har lært at dæmme op for os når vi er stærkt boldbesiddende. Så der er ikke en løsning her. Min pointe her er bare at Xavi ikke passer vildt godt ind i en direkte spillestil. Jeg ville måske ønske at Tata kunne veksle mere imellem de to spillestile, og måske spille andre spillere end Xavi når vi spiller direkte.
- Neymar har skuffet tre kampe nu. Han spiller med for meget flair og for lidt ineffektivitet - typisk brasiliansk. Nogle gange virker han bare som en lille dreng på banen. For det første så få dog de rigtige støvler på fra starten af for fanden... for det andet så er han let at pirre, igår fik han et gult kort på den konto. Man kan se på ham når han er irriteret. Hvad sker der for at efter han er blevet revet i hovedet, tager et kort frispark og prøver at afdrible tre mand nede på midtbanen i frustration??? Det er jo bare barnligt og dybt uproffesionelt. Så er hans afslutninger mildest talt elendige. Han er ikke en vildt god afslutter - det er han nødt til at arbejde meget på! I det hele taget er Neymar ikke klar til at tage så meget ansvar som jeg måske havde troet han var. Det var måske også for meget forlangt, når han kun har været her siden sommerferien.
- Jeg kan ikke forstå folks kritik af at man ikke skiftede Pedro ind før der var ti minutter tilbage. Pedro har vist absolig INGENTING der retfærdiggør at han skulle være bedre end nogle af dem der løb på banen igår. Alexis spillede hæderligt, Pedro fylder ikke en tiendedel af hvad Neymar gør offensivt og han kan ikke spille i midten på Cescs plads. Det er han ikke stærk nok til.

- Gode ting fremadrettet; vi er stadig nr et i CL og ligaen, vi får spillere tilbage fra skader nærmest hver uge i øjeblikket og endelig så kommer lige en fodboldfloskel; tingene afgøres heldigvis ikke i december. Lige nu er vi ikke dér hvor vi skal være for at vinde pokaler, men som sæsonen skrider fremad kan vi måske få styr på vores spil og blive stærkere. Hvis ikke det sker, så vinder vi formentlig ikke noget i år.
Visca el Barca

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Amen!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Piquénbauer skrev:Men hvad? "Gør noget"... Det kan alle jo sige når det går galt. En roberto eller pedro kunne ikke bidrage med en skid idet hele holdet var væk. Og da de begge er dårligere end dem der var inde så kan jeg sagtens forstå at tata ventede på et moment af magi fra en af dem på banen.

Det er ufatteligt at folk går så meget amok over et nederlag på en så svær bane. Man kan ikke vinde alle kampe. Vi har jo feks heller ikke vundet i baskerlandet siden 2010. Så måske har vi det bare generelt svært der?
Han kunne havde prøvet at sende Roberto ind i stedet for Xavi noget før. Og Pedro i stedet for Cesc, også bytte plads med Neymar. Selv om Neymar ikke har spillet godt som den falske 9'er, så synes jeg stadig han skal prøves der, og bliver bedre der. For jeg ser ham som afløser der når Messi ikke spiller, for jeg ser ikke Cesc som løsningen der.

Eller også sende Roberto ind i stedet for Xavi, også rykke Cesc ned ved siden af Roberto, og rykke Iniesta op i på venstre kant, også Neymar i som falsk 9'er.

Selv om Pedro og Roberto ikke er bedre ind dem på banen, men så kunne de måske komme med lidt energi og lidt nyt
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

drømmefodbold
Indlæg: 113
Tilmeldt: lør aug 20, 2011 4:37 pm
Har takket: 16 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af drømmefodbold »

Bager skrev:Ting:
- Den her kamp er på ingen måde lige så elendig som den mod Ajax. Vi spillede bedre igår, men Bilbao spillede virkelig godt igår. Når det er sagt, så må vi erkende at vi simpelthen ikke er bedre lige nu. Der er ikke nogen der kan påstå at det ufortjent at vi taber. Vi mangler Valdés, Alves, Alba, Puyol samt Messi og så spiller vi på en virkelig svær udebane mod et Bilbao-hold, der viste sig fra deres bedste side. Vi taber så 1-0. Det er aldrig fedt at tabe, men når det nu skulle være. Og der var trods alt fremgang at spore i forhold til kampen mod Ajax.
- Når det er sagt, så er der nogle ting som er i vejen for vores spil. Jeg tror helt seriøst at undertegnede er bedre med fødderne end Pinto. Hans usikkerhed forplanter sig til hele forsvaret.
- Montoya er (og bliver formentlig aldrig) en ny Alves. Jeg priser mig lykkelig hver dag for vi har Alves for Montoya er en fuldstændig ordinær fuldback. Han virker uerfaren og mangler spilintelligens, både offensivt og defensivt. Han træffer nærmest altid de forkerte beslutninger offensivt og defensivt lukker han for meget igennem. Hans usikkerhed smitter også af på forsvaret.
- Mascherano, ja, hvor skal man starte? Han bliver aldrig en virkelig god CB. Han har nogle ting, som gør ham velegnet, men det er på tide man indser at han har nogle åbenlyse mangler også som man ikke kan pille ud af hans spil. Han mangler placeringsevne, kølighed og defensivt overblik. Kunne være fedt hvis Tata viste lidt nosser og spillede Bartra som er ved at udvikle sig helt vildt i øjeblikket. Det er givetvis for at spille Bartra i CDR-kampen på fredag, som ikke er så vigtig, men efter min mening burde det være Masch som spillede denne, mens Bartra spillede mod Bilbao. Mascheranos fandenivoldske spillestil forplanter sig til resten af forsvaret.
- Xavis forcer kommer til udtryk når vi spiller tiki-taka og er i besiddelse af bolden. Vi spiller ikke specielt boldbesiddende fodbold i øjeblikket, hvilket gør at Xavis forcer bliver pillet fra ham. Han er ikke noget specielt defensivt (overhovedet), men han er givetvis den bedste i verden til at sørge for sikker boldomgang. Men når vi spiller så direkte, så drager vi ikke nytte af Xavis boldomgang. Han er tvunget til at spille mere vertikalt. Men omvendt har vi også set de seneste par sæsoner hvordan modstanderne har lært at dæmme op for os når vi er stærkt boldbesiddende. Så der er ikke en løsning her. Min pointe her er bare at Xavi ikke passer vildt godt ind i en direkte spillestil. Jeg ville måske ønske at Tata kunne veksle mere imellem de to spillestile, og måske spille andre spillere end Xavi når vi spiller direkte.
- Neymar har skuffet tre kampe nu. Han spiller med for meget flair og for lidt ineffektivitet - typisk brasiliansk. Nogle gange virker han bare som en lille dreng på banen. For det første så få dog de rigtige støvler på fra starten af for fanden... for det andet så er han let at pirre, igår fik han et gult kort på den konto. Man kan se på ham når han er irriteret. Hvad sker der for at efter han er blevet revet i hovedet, tager et kort frispark og prøver at afdrible tre mand nede på midtbanen i frustration??? Det er jo bare barnligt og dybt uproffesionelt. Så er hans afslutninger mildest talt elendige. Han er ikke en vildt god afslutter - det er han nødt til at arbejde meget på! I det hele taget er Neymar ikke klar til at tage så meget ansvar som jeg måske havde troet han var. Det var måske også for meget forlangt, når han kun har været her siden sommerferien.
- Jeg kan ikke forstå folks kritik af at man ikke skiftede Pedro ind før der var ti minutter tilbage. Pedro har vist absolig INGENTING der retfærdiggør at han skulle være bedre end nogle af dem der løb på banen igår. Alexis spillede hæderligt, Pedro fylder ikke en tiendedel af hvad Neymar gør offensivt og han kan ikke spille i midten på Cescs plads. Det er han ikke stærk nok til.

- Gode ting fremadrettet; vi er stadig nr et i CL og ligaen, vi får spillere tilbage fra skader nærmest hver uge i øjeblikket og endelig så kommer lige en fodboldfloskel; tingene afgøres heldigvis ikke i december. Lige nu er vi ikke dér hvor vi skal være for at vinde pokaler, men som sæsonen skrider fremad kan vi måske få styr på vores spil og blive stærkere. Hvis ikke det sker, så vinder vi formentlig ikke noget i år.
Bedste indlæg i denne debat!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Kampen mod Villarreal bliver vigtig, da man skal tilbage på sporet. Taber man point der(uafgjort) eller i værste fald taber kampen, så begynder man for alvor at snakke om en krise. Derudover ville forspringet være svindet til Real og Atl. Madrid vil muligvis indtage førstepladsen.

Jeg var som sagt ikke overrasket over gårsdagens kamp, da jeg regnede med, at man ville tabe til Athletic Bilbao, men jeg var lidt skuffet over, at Tata valgte at starte med Masch, og så det at Cesc spillede som den falske 9'er. Jeg ved godt, at mange herinde er efter Pedro og siger, at han er det ene og det andet, men måske var det bedre at starte med ham(han arbejder vildt meget, hvilket man kunne bruge i går, da Bilbao-spillerne var virkelig tændte og arbejdede ekstremt meget), og så rykke Cesc på midten. Xavi skulle ikke have startet, da han lige var vendt tilbage fra en skade og muligvis ikke havde den fornødne energi til en sådan hektisk kamp, som den i går. Det er også tydeligt, at det direkte spil har en indflydelse på Xavis og Inis spil, hvor især Xavi er hæmmet af dette. Derfor burde man gradvis spille mere med Cesc og mindre med Xavi eller må Tata begynde at vælge at gå all in på den ene spillestil frem for den anden.




Edit: Jeg tror faktisk, at man får problemer mod Villarreal; man kan risikere pointtab eller ender det endda med det første nederlag på Campen i denne sæson. Adriano har karantæne og Alba skal i omdrejninger, hvis han skal være fit til kampen.

amirjanzel

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af amirjanzel »

Fandt denne,


Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14996
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1684 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 1/12 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Ny kamptråd tak :)
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster