26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:Lad mig understrege det endnu engang. Det er fair nok, at skrive man er glad for Tata. Det bestemmer man jo selv. Det er fair nok, hvis folk er ret så ligeglade med, at vores målmand bare losser bolden for at få den væk, istedet for at lave den svære og modig aflevering. Nogle mener måske endda, at det er det klogeste at gøre. Fair nok, fred være med det. Det er dog ikke for min smag. Jeg finder det derfor ufortåeligt, at man farer i flint over folk, der stiller spørgsmålstegn ved Tata, eller affærdiger et helt koncept, kalder det for værende forældet, ubrugelig og læst og låst af modstanderen. Det er ikke så kreativt efter min mening.
Altså så du valdes i dag? Han lavede flere farlige afleveringer op i banen. De eneste gange hvor han sparkede langt var når de pressede op. Og hvad skulle han ellers gøre? Spille bolden ud til en spiller med en mand i nakken. Jeg synes du overdriver en del. Du får det til at lyde som om vi er det nye stoke. Vi spiller stadig possession bold men vi angriber hvis chancen er der. Og så sparker vi bolden væk hvis vi er sygt presset.
Senest rettet af Piquénbauer søn okt 27, 2013 2:29 am, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca skrev:Havde ikke mulighed for at se kampen :(

Hvis nogen har et download link så er det super

phpBB [video]


phpBB [video]


Her er den på youtube. Det er dog med spanske kommentatorer. Hvis du vil have den på engelsk, er Brombz din mand.

Kan nogen egentlig fortælle mig, hvem ekspert kommentator i den spansk kommentering er? Ham der har lidt accent. Han lyder som Toshack. Er det ham?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Visca El Barca skrev:
phpBB [video]


En sand legende. Ingen over, ingen ved siden, og så kan man snakke ligeså tosset om Pirlo og Scholes som man har lyst til. Xavi er above.
Xavi har været majestætisk i denne sæson, som så mange andre. Han er livsvigtig for Barca. Han skal spares periodisk og være klar til de store kampe. Levende legende, damn right.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Ok jeg starter fra en ende af.

Pep modellen var noget utroligt. Det var en kombination af en træner med den rigtige ide, det rigtige system, de rigtige spillere og det rigtige tidspunkt. Jeg tror ikke det kommer til at ske igen. Og jeg tror ikke bare at klubben kan hente en træner der kan gøre det samme. Hvorfor? Fordi der ikke er andre. Hvis der var så var han blevet ansat. Pep var ikke bare en træner og pep modellen var ikke bare et system. Det var en perfekt kombination af flere ting og jeg er 99% sikker på at det ikke kan gentages. Og man kunne allerede se i slutningen af peps tid at det var ved at være slut.
Jeg er af en anden overbevisning, men lad os sige du har ret. Betyder det så, at man skal lave så radikale ændringer som dem Tata er ved at indføre? Jeg har desuden aldrig sagt, at vi skal spille og levere det samme som Pep gjorde. Det kan nok ikke gentages. Jeg kritiserer nogle bestemte aspekter af Tatas koncept, hvilket jeg har understreget rigtig mange endda. Det er dig, der vender tilbage til Pep gang på gang, hvorimod jeg snakker om Barcas koncept, med Pep, uden Pep, før Pep, efter Pep. Pep er et produkt af Barca system, Barca er ikke et produkt af Peps system, lad os få det på det rene.
="Piquénbauer"Du giver Tata meget af skylden for hvorfor vi ikke spiller som under pep. Men tror du ikke at tata ville det hvis han kunne? Det tror jeg. Hvem vil ikke gerne vinde alt mens man spiller det bedste og mest dominerende fodbold på jorden? Men han har den trup han har og her har vi en ældre xavi og puyol, en halvskadet messi, en iniesta som ikke har spillet optimalt i over et år, ingen abidal osv. Der er sket mange ting i truppen og man genskaber ikke bare pep modellen med de spillere. Det prøvede tito på og det gik ikke godt (i cl).
Nej jeg tror ikke nødvendigvis han ville spille som Pep (husk du bringer Pep ind i billedet) eller 100% Barca way, hvis han kunne. Det er simpelthen ikke hans koncept, ligesom Klopp aldrig kunne drømme om at bede sine spillere om at spille tiki-taka, eller Low skulle kræve at de tyske spillere byggede lange angreb, eller Mourinho skulle bede sine spillere om, at man skal spille sig ud af alle situationer, angribe modigt og uanset modstander. Det ligger simpelthen ikke i deres natur, ligesom det heller ikke ligger i Tatas natur at spille 100% Barca spil (hvilket jeg kræver at enhver Bara træner skal indføre). Jeg giver endda tidligere eksempler på, hvorfor det ikke er hans filosofi.
Piquénbauer skrev: At du som fan har svært ved at acceptere at vi ikke spiller som under pep er ok. Jeg synes det er lidt forkælet. For mig kommer vi nok aldrig til at spille på den måde igen. Hvorfor? Som jeg tidligere har været inde på så er vores spillere et andet sted nu. Ud over det så kender ALLE hold vores taktik. De ved hvordan de skal lukke ned for os. Og derfor SKAL vi have tilført noget nyt og det er tata ved.
Det er jeg slet og ret uenig i. Da Cuyff gik på pension og fik andre trænere, sagde folk egentlig det samme. Man ville aldrig komme til at spille Cruyff fodbold. Da Rexach ikke gjorde det godt, var man overbevist. Alt dette blev dog modbevist, da der kom en mand, som havde mod, kreativitet, evner og kapicitet til at ville forsøge det.
Piquénbauer skrev:For mig er barca filosofien ikke kun måden hvorpå pep spillede. Det er offensiv fodbold med massere af mål. Hellere vinde 4-3 end 1-0. Og det kan ske på mange måder. Ikke kun i form af pep modellen.
Pep er et produkt af Barca model, Barca model er ikke et produkt af Pep. Det er vigtigt at slå det fast.
Piquénbauer skrev: Til sidst så kan jeg sagtens acceptere kritik af tata og har også efterhånden skrevet 50 gange at jeg ikke var glad for måden vi spillede på i dag. Jeg synes bare ikke man kan måle tata med pep da peps barca var det bedste nogensinde.
Hvilket jeg heller ikke har gjort. Jeg har derimod kritiseret nogle punkter og aspekter i spillet som Tata har indført. Disse aspekter forbinder jeg ikke med Barca filosofi. Det gør du, fair nok.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Visca El Barca skrev:
Daluigi skrev:Verden er ikke skabt ud fra recepten "Lad os beholde vores identitet og gøre som vi plejer".

Heldigvis findes der mennesker, som tør tage chancer og afvige fra forældede systemer. Ellers kommer man ikke videre i livet, og der findes ikke noget system i fodbolden, som man ikke kan dæmme op for ved hjælp af den rette taktik. Ergo har vi også set, at de største hold evner at lukke os ned, og i dén grad passificere vores spil. Det er en logisk udvikling fra klubbens side, at få en træner som evner at læse modstanderne og stille hold og taktik efter hver enkelt modstander. Det er håbløst romantiseret, at Barca har en identitet, som man mister hvis ikke man triller bolden rundt i egne rækker 70 % af tiden i alle kampe.
Selvfølgelig kan man dæmme op for alle systemer med den rette taktik. Det giver sig selv. Vi kan dog ikke komme udenom, at Barca har en klar filosofi (nogle trænere har afviget fra den, men de har så sandelig ikke været særlig succesfulde), den har man stort set holdt fast ved, uanset resultat. Dette var en af hovedårsagerne til, at jeg blev fan af klubben, ikke så meget resultater og trofæer. Det er derfor naturligt, at jeg går mere op i netop dette aspekt end du måske gør. Du var engnag villig til at få Mourinho til klubben, så det er egentlig forståeligt hvis du er stort set ligeglad med "the Barca way"

Jeg holder dog fast i, at det er håbløst at skrive, man ikke længere kan vinde med tiki-taka i sin ekstreme form, fordi vi ikke lige havde den største succes med den de sidste to sæsoner. Det er ligeledes håbløst at skrive, vi ikke længere har spillere til det koncept, vores ungdomsakademi er bygget op omkring dette setup. Vi har haft folk, der har bevist at de unge fra akademi kan komme op på førsteholdet og dominere fodboldverden, hvis man har nok tro på deres evner, overbevisning om at dette kan lade sig gøre, mod til at tør at tage chancer.

Hvis man tror, at det tog toptrænere 5 år. før de fandt et system der virkede mod Barca, gør man tykt grin med fodbold og de skarpe hjerner der er en del af pro fodbold. Jeg tror der gik maks 6 måneder, jeg vil endda gå med til en sæson, før trænerne vidste, hvordan man skulle spille Barca. At Barca stadig har været så dominerende over så lang en årrække skyldes netop at man aldrig afveg fra konceptet, at man havde en enorm tro på tingene, at man havde mod til at ville tage chancer.

Jeg tror slet ikke på begreber som forældede systemer, denne påstand er blevet modbevist så mange gange, at man efter min mening ikke skal gøre brug af den mere. Alle systemer er uendelige, det kræver blot folk, der har nok kreativitet til at ville føre det ud i livet, selvtillid nok til at tage chancen og evner nok til at manipulere folk til at tro, det er den eneste vej.

Jeg er desuden heller ikke enig i, at vi trillede bolden foran eget felt i 70% af tiden, Barca har, ligeså længe jeg har været fan (det er rigtig mange år efterhånden) spillet underholdende, flot og æstetisk fodbold, rig på flotte angreb, lækre kombinationer og smukke mål. Dette opnår man ikke, hvis man bare står og triller bolden foran eget felt 70% af tiden.

Det er også decideret forkert at sige, at Tata er den eneste der bringer forandring. Han bringer måske den form for forandringer, som du efterlyser og gerne vil se, men folk som Cruyff, Guardiola, Rexach og endda Tito bl.a (selvom de sidste to desværre var i klubben i alt for kort tid), udviklede holdet, systemet og bragte forandringer. Masser af forandringer endda. Disse forandringer var dog ikke ligeså radikale som dem, Tata blandt andet er ved at indføre.

Lad mig understrege det endnu engang. Det er fair nok, at skrive man er glad for Tata. Det bestemmer man jo selv. Det er fair nok, hvis folk er ret så ligeglade med, at vores målmand bare losser bolden for at få den væk, istedet for at lave den svære og modig aflevering. Nogle mener måske endda, at det er det klogeste at gøre. Fair nok, fred være med det. Det er dog ikke for min smag. Jeg finder det derfor ufortåeligt, at man farer i flint over folk, der stiller spørgsmålstegn ved Tata, eller affærdiger et helt koncept, kalder det for værende forældet, ubrugelig og læst og låst af modstanderen. Det er ikke så kreativt efter min mening.
Din retorik er så voldsom, at når man læser det, så forestiller man, at du nærmest brøler ad tasteturet...

Mourinho har nu engang været assistent i klubben, og før hans sindsyge eskapader i Madrid, var han langt fra så ulækker som han er blevet i dag. Dengang var han karismatisk og arrogant. I Madrid tabte han så stort, at det blev til mindreværd og sindssyge. Men man må også erkende, at han den sidste sæson havde læst Barcas spil, og opskriften var fundet på "pep-modellen".....

Så selvfølgelig skal vi have en træner ind, der kan give os mere variation. For fanden knægt, Pique har selv udtalt i medierne, at de følte sig bundet af deres egen filosofi. Forlanger du at spillerne skal være slaver af deres egen identitet? Dine kriterier for the Barca way, er desværre uladsiggørlig, hvis klubben skal være en reel trussel mod de andre store hold på længere sigt. Simpel as that.

Men hvis du godt kan lide at brokke dig herinde, så må du jo gøre det. Er helt i orden. Du møder bare en hel del overvældende argumenter, som du historisk set har svært ved at håndtere på en sober måde....

Åh nej, nu blir jeg kaldt en hykler igen. Oh well, tough.
Senest rettet af Daluigi søn okt 27, 2013 2:43 am, rettet i alt 1 gang.
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »



Se Neymars guns :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg mener overhovedet ikke at tatas ændringer er så radikale. Vi spiller samme system og vi spiller stadig tiki taka når vi kan. Og jeg bringer pep ind i det fordi jeg ikke ved hvilket koncept du snakker om. Hvad er barca konceptet? For mig er det at spille offensivt, 4-3-3 og med massere af mål. Jeg kender ikke til et decideret barca koncept. Jeg kender til en filosofi som er den jeg nævner. Hvad er 100% barca spil? Og desuden er pep ikke kun et direkte produkt af barca modellen... Han har lært meget af bielsa. Og hvem har mere det? Tata.

Jeg kan slet ikke se de kæmpe ændringer tata har lavet. Ja vi sparker lidt flere bolde væk. Hvorfor? fordi vi lukkede mange mål ind ved ikke at gøre det. Ja vi spiller måske flere dybe eller lange bolde. Hvorfor? Fordi vi bliver nødt til det idet holdene ved hvordan de skal spille os. Fodbold udvikler sig og det skal barca også. Det er kun naturligt. Så længe at vi ikke sælger vores trup og henter store bøffer som skal smadre andre og spiller kontrabold så mener jeg sagtens man kan være tro mod barca med små tweaks og ændringer til det system som har bragt os så meget lykke.

Jeg vil forresten meget gerne have en beskrivelse af hvordan du mener at barca skal spille. Det vil gøre det en hel del nemmere at tage stilling til hvad du kritiserer tata for.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev: Din retorik er så voldsom, at når man læser det, så forestiller man, at du nærmest brøler ad tasteturet...
Hmmmm ok :? :? :?
Daluigi skrev:Mourinho har nu engang været assistent i klubben, og før hans sindsyge eskapader i Madrid, var han langt fra så ulækker som han er blevet i dag. Dengang var han karismatisk og arrogant. I Madrid tabte han så stort, at det blev til mindreværd og sindssyge. Men man må også erkende, at han den sidste sæson havde læst Barcas spil, og opskriften var fundet på "pep-modellen".....
Han blev i bund og grund ansat som tolk, oversætter. Jeg snakker ikke om hans personlighed (ikke i denne diskussion), men hans fodboldfilosofi. Han blev jo netop fravalgt, fordi hans filosofi ikke passede ind i Barca koncept. Det skal man helst ikke glemme.
Daluigi skrev: Så selvfølgelig skal vi have en træner ind, der kan give os mere variation. For fanden knægt, Pique har selv udtalt i medierne, at de følte sig bundet af deres egen filosofi. Forlanger du at spillerne skal være slaver af deres egen identitet? Dine kriterier for the Barca way, er desværre uladsiggørlig, hvis klubben skal være en reel trussel mod de andre store hold på længere sigt. Simpel as that.


Jeg brøler ad tastaturet? "For fanden knægt". Håber ikke du har slået i bordet eller endnu være, er kommet til at smadre din computer.

Videre til mine kriterier. Det er bevist at det netop kan lade sig gøre, jeg ved derfor ikke, hvorfor du mener det ikke kan lade sig gøre. Jeg argumenterer også for, hvorfor det kan lade sig gøre. At du er uenig er sådan set fair nok, men at du affærdiger disse argumenter blankt, har jeg svært ved at forstå. Det bliver ikke bedre af at du slutter af med, "Simple as that". Sådan overbeviser du mig desværre ikke. Hvis jeg overhovedet skal overbeviser, så må du bruge bedre argumenter end det, ked af at sige det Daluigi :smile: .
Daluigi skrev:Men hvis du godt kan lide at brokke dig herinde, så må du jo gøre det. Er helt i orden. Du møder bare en hel del overvældende argumenter, som du historisk set har svært ved at håndtere på en sober måde....
Jeg skal lige have forstået det rigtigt. Når jeg skriver, at det er fair nok, hvis man ikke har de samme forventninger til Barca som jeg har. At man ikke er fan på samme måde som jeg er, at man er uenig med mig er helt ok, er et tegn på, at jeg ikke kan håndtere andre meninger? Det forstår jeg ærlig talt ikke rigtig noget af, slet ikk faktisk.
Daluigi skrev:Åh nej, nu blir jeg kaldt en hykler igen. Oh well, tough.
Oooooooook.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Man kan jo læse om de ændringer - hvor der er talrige artikler om dette, som beskriver og uddyber det. Bare et forslag..
Senest rettet af Kubala søn okt 27, 2013 3:13 am, rettet i alt 1 gang.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:Jeg mener overhovedet ikke at tatas ændringer er så radikale. Vi spiller samme system og vi spiller stadig tiki taka når vi kan. Og jeg bringer pep ind i det fordi jeg ikke ved hvilket koncept du snakker om. Hvad er barca konceptet? For mig er det at spille offensivt, 4-3-3 og med massere af mål. Jeg kender ikke til et decideret barca koncept. Jeg kender til en filosofi som er den jeg nævner. Hvad er 100% barca spil? Og desuden er pep ikke kun et direkte produkt af barca modellen... Han har lært meget af bielsa. Og hvem har mere det? Tata.

Jeg kan slet ikke se de kæmpe ændringer tata har lavet. Ja vi sparker lidt flere bolde væk. Hvorfor? fordi vi lukkede mange mål ind ved ikke at gøre det. Ja vi spiller måske flere dybe eller lange bolde. Hvorfor? Fordi vi bliver nødt til det idet holdene ved hvordan de skal spille os. Fodbold udvikler sig og det skal barca også. Det er kun naturligt. Så længe at vi ikke sælger vores trup og henter store bøffer som skal smadre andre og spiller kontrabold så mener jeg sagtens man kan være tro mod barca med små tweaks og ændringer til det system som har bragt os så meget lykke.

Jeg vil forresten meget gerne have en beskrivelse af hvordan du mener at barca skal spille. Det vil gøre det en hel del nemmere at tage stilling til hvad du kritiserer tata for.
Jeg har jo forklaret det tusinde gange, hvad dette koncept er. Hvad jeg mener er Barca koncept. Jeg har endda taget nogle stykker fra en udmærket analyse, for at fremhæve de ændringer som Tata har indfør og som jeg ikke kan lide.

Jeg ved ærlig talt ikke, hvordan jeg ellers skal forklare det?

Hvis du ikke har forstået det, så vil jeg bede dig om at læse mine indlæg endnu engang. Det behøver ikke at være nu, eller i morgen, bare læs dem på et eller andet tidspunkt. Hvis du stadig ikke kan se, hvad jeg mener, kan jeg desværre ikke gøre mere.

For en god ordens skyld, statistisk set er dette ikke det bedste forsvar. Jeg tror heller ikke man kan sige, at man lukkede flere mål ind dengang, netop fordi man ikke ville sparke bolden væk. Nogle af de skarpese hjerner i fodbold mener, at man med Tatas koncept vil indkassere flere mål. Det må tiden vise.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Visca El Barca skrev:
Piquénbauer skrev:Jeg mener overhovedet ikke at tatas ændringer er så radikale. Vi spiller samme system og vi spiller stadig tiki taka når vi kan. Og jeg bringer pep ind i det fordi jeg ikke ved hvilket koncept du snakker om. Hvad er barca konceptet? For mig er det at spille offensivt, 4-3-3 og med massere af mål. Jeg kender ikke til et decideret barca koncept. Jeg kender til en filosofi som er den jeg nævner. Hvad er 100% barca spil? Og desuden er pep ikke kun et direkte produkt af barca modellen... Han har lært meget af bielsa. Og hvem har mere det? Tata.

Jeg kan slet ikke se de kæmpe ændringer tata har lavet. Ja vi sparker lidt flere bolde væk. Hvorfor? fordi vi lukkede mange mål ind ved ikke at gøre det. Ja vi spiller måske flere dybe eller lange bolde. Hvorfor? Fordi vi bliver nødt til det idet holdene ved hvordan de skal spille os. Fodbold udvikler sig og det skal barca også. Det er kun naturligt. Så længe at vi ikke sælger vores trup og henter store bøffer som skal smadre andre og spiller kontrabold så mener jeg sagtens man kan være tro mod barca med små tweaks og ændringer til det system som har bragt os så meget lykke.

Jeg vil forresten meget gerne have en beskrivelse af hvordan du mener at barca skal spille. Det vil gøre det en hel del nemmere at tage stilling til hvad du kritiserer tata for.
Jeg har jo forklaret det tusinde gange, hvad dette koncept er. Hvad jeg mener er Barca koncept. Jeg har endda taget nogle stykker fra en udmærket analyse, for at fremhæve de ændringer som Tata har indfør og som jeg ikke kan lide.

Jeg ved ærlig talt ikke, hvordan jeg ellers skal forklare det?

Hvis du ikke har forstået det, så vil jeg bede dig om at læse mine indlæg endnu engang. Det behøver ikke at være nu, eller i morgen, bare læs dem på et eller andet tidspunkt. Hvis du stadig ikke kan se, hvad jeg mener, kan jeg desværre ikke gøre mere.

For en god ordens skyld, statistisk set er dette ikke det bedste forsvar. Jeg tror heller ikke man kan sige, at man lukkede flere mål ind dengang, netop fordi man ikke ville sparke bolden væk. Nogle af de skarpese hjerner i fodbold mener, at man med Tatas koncept vil indkassere flere mål. Det må tiden vise.
Det eneste jeg beder dig om er at du forklarer hvordan du ser barcas koncept. Du har linket til det du er sur over som at målmanden under tata sparker bolden væk og at tata er en træner der justerer sine hold ud fra det andet hold. Men jeg ved bare ikke hvilket koncept du mener at barca har? Det er derfor jeg har snakket om pep modellen. Troede at det var det koncept du mente. Men hans system var en kombination af flere ting og ikke kun barca modellen.

Det jeg har svært ved at forstå er hvordan du kan være så utilfreds over at systemet udvikler sig. Grundlæggende bygger det på meget af det samme men tata forsøger at ændre lidt her og der. Det gør han fordi han ser det nødvendigt. Ikke fordi han har en eller anden personlig filosofi som gør at han SKAL ændre det. Tata ser på truppen og spiller det bedste bold han kan med truppen. Det gjorde han med para, newells og nu barca.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Visca El Barca skrev:
Daluigi skrev: Din retorik er så voldsom, at når man læser det, så forestiller man, at du nærmest brøler ad tasteturet...
Hmmmm ok :? :? :?
Daluigi skrev:Mourinho har nu engang været assistent i klubben, og før hans sindsyge eskapader i Madrid, var han langt fra så ulækker som han er blevet i dag. Dengang var han karismatisk og arrogant. I Madrid tabte han så stort, at det blev til mindreværd og sindssyge. Men man må også erkende, at han den sidste sæson havde læst Barcas spil, og opskriften var fundet på "pep-modellen".....
Han blev i bund og grund ansat som tolk, oversætter. Jeg snakker ikke om hans personlighed (ikke i denne diskussion), men hans fodboldfilosofi. Han blev jo netop fravalgt, fordi hans filosofi ikke passede ind i Barca koncept. Det skal man helst ikke glemme.
Daluigi skrev: Så selvfølgelig skal vi have en træner ind, der kan give os mere variation. For fanden knægt, Pique har selv udtalt i medierne, at de følte sig bundet af deres egen filosofi. Forlanger du at spillerne skal være slaver af deres egen identitet? Dine kriterier for the Barca way, er desværre uladsiggørlig, hvis klubben skal være en reel trussel mod de andre store hold på længere sigt. Simpel as that.


Jeg brøler ad tastaturet? "For fanden knægt". Håber ikke du har slået i bordet eller endnu være, er kommet til at smadre din computer.

Videre til mine kriterier. Det er bevist at det netop kan lade sig gøre, jeg ved derfor ikke, hvorfor du mener det ikke kan lade sig gøre. Jeg argumenterer også for, hvorfor det kan lade sig gøre. At du er uenig er sådan set fair nok, men at du affærdiger disse argumenter blankt, har jeg svært ved at forstå. Det bliver ikke bedre af at du slutter af med, "Simple as that". Sådan overbeviser du mig desværre ikke. Hvis jeg overhovedet skal overbeviser, så må du bruge bedre argumenter end det, ked af at sige det Daluigi :smile: .
Daluigi skrev:Men hvis du godt kan lide at brokke dig herinde, så må du jo gøre det. Er helt i orden. Du møder bare en hel del overvældende argumenter, som du historisk set har svært ved at håndtere på en sober måde....
Jeg skal lige have forstået det rigtigt. Når jeg skriver, at det er fair nok, hvis man ikke har de samme forventninger til Barca som jeg har. At man ikke er fan på samme måde som jeg er, at man er uenig med mig er helt ok, er et tegn på, at jeg ikke kan håndtere andre meninger? Det forstår jeg ærlig talt ikke rigtig noget af, slet ikk faktisk.
Daluigi skrev:Åh nej, nu blir jeg kaldt en hykler igen. Oh well, tough.
Oooooooook.
I de 4 år jeg har oplevet dig herinde, er det ikke lykkedes nogen at overbevise dig med argumenter. Så at du beder mig komme med nogle andre argumenter, er ren spild af tid, for vi blir ikke enige.

Og det er svært at træde rigtigt herinde, for hvis man anfægter dit sprogbrug, mens man selv holder en sober tone, så er man nedladende, alt imens man er hyklerisk hvis man skriver i samme tonefald som dig.. ak ja, det er direkte umuligt at blive enig med dig. Det vildeste man kan håbe på, er at du acceptere uenigheden. Men overbevisning når man aldrig til. Det er vel i sidste instans derfor det virker så ynkeligt, at vi sidder herinde og diskutere, når du aldrig nogensinde lader nogen overbevise dig om noget som helst, Visca....

Og denne diskussion kan læses mere aggressiv end den er tiltænkt fra min side, for jeg giver ikke meget for din holdning til vores nuværende situation. Ej heller giver du det store for os, som elsker at en træner tør bringe nye ideer. Så godnat herfra mester. Glæd dig over vi tævede Real i dag. Personligt skal jeg have en lille gave med til en kollega på lærerværelset. Det skal blive åhh så skønt
Forumlegende

BarçaDK

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af BarçaDK »

Visca El Barca skrev:Kan nogen egentlig fortælle mig, hvem ekspert kommentator i den spansk kommentering er? Ham der har lidt accent. Han lyder som Toshack. Er det ham?
Det er Michael Robinson. Ham der også er/var vært på Informe Robinson, hvor han bl.a. lavede en fremragende dokumentar om Spaniens VM triumf.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

BarçaDK skrev:
Visca El Barca skrev:Kan nogen egentlig fortælle mig, hvem ekspert kommentator i den spansk kommentering er? Ham der har lidt accent. Han lyder som Toshack. Er det ham?
Det er Michael Robinson. Ham der også er/var vært på Informe Robinson, hvor han bl.a. lavede en fremragende dokumentar om Spaniens VM triumf.

Ok tak for info. Ja nu kan jeg godt se, det er ham. En fantastisk mand.
Senest rettet af Visca El Barca søn okt 27, 2013 3:31 am, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 26/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:I de 4 år jeg har oplevet dig herinde, er det ikke lykkedes nogen at overbevise dig med argumenter. Så at du beder mig komme med nogle andre argumenter, er ren spild af tid, for vi blir ikke enige.
Arrrh, jeg vil nu mene, at det sagtens kan lade sig gøre, hvis blot argumenterne er overbevisende nok ;-) .
Daluigi skrev: Og det er svært at træde rigtigt herinde, for hvis man anfægter dit sprogbrug, mens man selv holder en sober tone, så er man nedladende, alt imens man er hyklerisk hvis man skriver i samme tonefald som dig.. ak ja, det er direkte umuligt at blive enig med dig. Det vildeste man kan håbe på, er at du acceptere uenigheden. Men overbevisning når man aldrig til. Det er vel i sidste instans derfor det virker så ynkeligt, at vi sidder herinde og diskutere, når du aldrig nogensinde lader nogen overbevise dig om noget som helst, Visca....
Det ved jeg ikke rigtigt. Ved ikke hvad jeg skal sige til det egentlig. Jeg har det præcis på samme måde med dig. Det kan være du har ret, måske er vi meget ens, derfor disse, lad os kalde det "meget passionerede" diskussioner mellem os? Jeg synes nu ikke det er ynkeligt. I det mindste ved i, hvordan jeg tænker, måske kan det være at du næste gang ligger mere mærke til de ting, som jeg ridser op. Omvendt kan det jo være, at jeg ser de ændringer som du (og din ligesindede) mener er positiv, i et andet lys. Det kan være at jeg finder det, hvis ikke positive, så måske som værende interessante? Hvem ved.
Daluigi skrev:Og denne diskussion kan læses mere aggressiv end den er tiltænkt fra min side, for jeg giver ikke meget for din holdning til vores nuværende situation. Ej heller giver du det store for os, som elsker at en træner tør bringe nye ideer. Så godnat herfra mester. Glæd dig over vi tævede Real i dag. Personligt skal jeg have en lille gave med til en kollega på lærerværelset. Det skal blive åhh så skønt.
Det er ærgerligt synes jeg. Jeg vil lige understrege, at jeg personligt intet har imod nogen herinde. Jeg kan sagtens være uenig med dig i en diskussion og vi kan have den mest ophedet debat, men dette holder mig ikke fra at rose nogle af dine argumenter, hvis jeg finder dem interessante. Jeg har det sådan, at jeg ikke rigtig kender nogen herfra, derfor vil det være unerligt, hvis jeg begynder at kaste mig over en bestemt bruger, bare fordi denne skriver noget. Hvis det hele bliver lidt for meget og jeg kan se, at min diskussion skader forummet, vælger jeg bare at ignorere vedkommende fuldstændig. Det sker dog meget sjældent, heldigvis.

Det kan godt være, at du ikke giver meget for min holdning omkring dette emne, men hvis du skal tage noget positivt med fra dette, kan du jo tænke på at vi formentlig har givet Tolquhon og hans whiskey en god underholdning.

Held og lykke med din gave til din kollega. God nat og god fornøjelse på lærerværelset på mandag.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 39 gæster