5/10 FC Barcelona - Valladolid

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 5/10 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af # 23 »

rummenigge skrev:
Piquénbauer skrev:
# 23 skrev:
rummenigge skrev:Det fedeste i kampen var at se Alexis i matchvind humør, en Bartra der sprudler, en Neymar som på genial vis er faldet til på holdet og en Song som er en rigtig god afløser til Busi.
Nigga, what? Song som god afløser for Busquets? Song fatter nada taktik og er fuldstændig fejlcastet. Han kan ikke spille DM. Han er for dum til det. Han kan godt være en light-udgave af Keita. Song vil kun fungere, hvis han spiller en af de to CM pladser og ikke DM-pladsen. Hans placeringsevne er ikke-eksisterende.
Fuldstændig enig!! Han var decideret pinlig i store dele af kampen i går. Tjek den episode der fører til det hjørnespark valladolid scorer på. Hvad laver han?? Render rundt nede ved bartra og støder ikke op på deres spiller som stille og roligt kan løbe mod feltet. Han dækker simpelthen ikke sit område!! Elendig defensivt og så er jeg ligeglad med hvor mange nemme afleveringer han kan lave.
Busi trækker jo også ned blandt midterforsvarene når backerne er skubbet op, er det dét du mener Song også gjorde, for i såfald er det jo ikke en fejl.

Så vidt jeg ved havde han 103 pasninger i kampen uden at eneste glippede. Det er klasse på det her niveau, uanset hvad.

Så er det fair nok hvis han i momenter er ude af position når man tænker på hvor lidt spilletid han har fået. Nu laver Busi også fejl, så at Song a misplaced et par gange kan sagtens tilgives især når man tænker på han i sin tid hos Barca ikke har lavet en eneste fejl som direkte har ledt til mål til modstanderen.
Hvad har antallet af afleveringer at gøre med, hvordan Song placerer sig? Det har intet at gøre med spilletid. Sådan var Song også i Arsenal. Manden er ikke taktisk klog. Han er dygtig nok med bolden og som CM, men han er virkelig ikke god som DM, da man her skal vise stor taktisk forståelse og være forudseende og dække områder af. Noget Busquets er ufattelig god til. Song efterlader for meget plads, og mod mere kompetente hold, vil sådanne fejl blive udnyttet på det groveste.

Som jeg siger. Song ville være fint at have, hvis han enten spiller på Xavi eller Iniestas plads og med Busquets bag sig. For Song har ikke defensive kvaliteter. Han er mere en offensiv, fysiskpræget spiller.

Song ser for meget fodbold og tænker for lidt selv. Og DM'eren er en meget vigtig og striks spiller i Barcas filosofi.

Song er en spiller, man alt for ofte ser ud af positionen og for lidt årvågen.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 5/10 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af # 23 »

Kubala skrev:Ro på DBeckham. Song er selvfølgelig ikke den type DM, som Busi er, men Song kan stadig spille DM, men det er mere Seydou type DM, hvor man også skal være med i det fremadrettede spil, altså søge i feltet, så man også er målsøgende. Busi har andre egenskaber som DM, hvor placering, forudseenhed og læsning af spillet er centrale dele af DM arbejdet, hvilket Song ikke er så god til, men så er Song god til at jage boldholderen, bruge sin fysik, har godt fremad drive og ikke mindst at være målsøgende og chance skabende. Hvis Song skal vise sine egenskaber, så skal man ændre DM rollen i Barca(når han er inde og agere DM), men det kræver, at de andre midtbanespillere ved siden af denne type DM også skal arbejde meget, hvis det skal fungere, for ellers kan forsvaret komme i alvorlige problemer, hvis DM er helt oppe foran, altså med i angrebet og man mister bolden.
Seydou Keita ville ikke have været en succes på dette Barca-hold som DM, da jeres presspil ikke er så effektivt og så hyppigt, som den var under Pep. Keita var også en mere fysiskpræget offensiv spiller IMO.

Og det kan ikke passe, at en spiller som Song skal ændre hele taktikken. Det er derfor, jeg synes, at han er fandens fejlcastet til Barca. Man ønskede en spiller, der kunne aflaste Busquets og samtidig kan spille CB. Song kan ingen af delene.

Han er rendyrket CM, hvor han skal have en oprydder/taktikker bag sig.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 5/10 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af emo »

Hvad Messi har gjort for "falsk 9'er" positionen, har Busquets gjort for "DM" positionen. Ingen kan leve op til de standarder de to har sat, for de positioner. Sårn er det. ;-)

Har ikke set hele den seneste kamp. Men har indtil videre været imponeret af Songs ro i spillet, samt hans erobringer af bolde, synes at han er vildt dygtig til at bryde modstanderens spil.
Allez...

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 5/10 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af rummenigge »

# 23 skrev:
rummenigge skrev:
Piquénbauer skrev:
# 23 skrev:
rummenigge skrev:Det fedeste i kampen var at se Alexis i matchvind humør, en Bartra der sprudler, en Neymar som på genial vis er faldet til på holdet og en Song som er en rigtig god afløser til Busi.
Nigga, what? Song som god afløser for Busquets? Song fatter nada taktik og er fuldstændig fejlcastet. Han kan ikke spille DM. Han er for dum til det. Han kan godt være en light-udgave af Keita. Song vil kun fungere, hvis han spiller en af de to CM pladser og ikke DM-pladsen. Hans placeringsevne er ikke-eksisterende.
Fuldstændig enig!! Han var decideret pinlig i store dele af kampen i går. Tjek den episode der fører til det hjørnespark valladolid scorer på. Hvad laver han?? Render rundt nede ved bartra og støder ikke op på deres spiller som stille og roligt kan løbe mod feltet. Han dækker simpelthen ikke sit område!! Elendig defensivt og så er jeg ligeglad med hvor mange nemme afleveringer han kan lave.
Busi trækker jo også ned blandt midterforsvarene når backerne er skubbet op, er det dét du mener Song også gjorde, for i såfald er det jo ikke en fejl.

Så vidt jeg ved havde han 103 pasninger i kampen uden at eneste glippede. Det er klasse på det her niveau, uanset hvad.

Så er det fair nok hvis han i momenter er ude af position når man tænker på hvor lidt spilletid han har fået. Nu laver Busi også fejl, så at Song a misplaced et par gange kan sagtens tilgives især når man tænker på han i sin tid hos Barca ikke har lavet en eneste fejl som direkte har ledt til mål til modstanderen.
Hvad har antallet af afleveringer at gøre med, hvordan Song placerer sig? Det har intet at gøre med spilletid. Sådan var Song også i Arsenal. Manden er ikke taktisk klog. Han er dygtig nok med bolden og som CM, men han er virkelig ikke god som DM, da man her skal vise stor taktisk forståelse og være forudseende og dække områder af. Noget Busquets er ufattelig god til. Song efterlader for meget plads, og mod mere kompetente hold, vil sådanne fejl blive udnyttet på det groveste.

Som jeg siger. Song ville være fint at have, hvis han enten spiller på Xavi eller Iniestas plads og med Busquets bag sig. For Song har ikke defensive kvaliteter. Han er mere en offensiv, fysiskpræget spiller.

Song ser for meget fodbold og tænker for lidt selv. Og DM'eren er en meget vigtig og striks spiller i Barcas filosofi.

Song er en spiller, man alt for ofte ser ud af positionen og for lidt årvågen.
Jeg er nok uenig i at han ikke er taktisk dygtig. Enig i at han stadig mangler den sidste selvtillid og rytme på holdet. Han er dog godt på vej, og hans mål for Barca osv har helt sikkert gavnet.

Det eneste som jeg ser det han har manglet på banen er rytme og erfaring i forhold til at spille for Barca og så som sagt lige den sidste selvtillid. Se bare på Bartra, han manglede selvtillid i sidste sæson og ved de mindste usikkerheds momenter satte alle spørgsmål tegn ved ham. Nu har han fået enorm selvtillid, og manden kan næsten gå på vandet. Jeg tror at Song mangler det samme, nemlig spilletid. Hans attitude, personlighed og talent mener jeg kan få ham meget længere end hvor han er nu.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 5/10 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er fuldstændig enig med #23. Song er ikke taktisk klog nok til at spille vores DM. Fin spiller hvis vi brugte ham som CM men han har for mange defensive mangler til DM. Som Visca også har skrevet nogle gange - prøv at hold øje med ham i en halvleg. Han efterlader så meget plads på midten da han lader sig trække ud af position.

Nej song kan spille mod de dårligere hold når Bussi skal have en pause. Ikke mere end det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 5/10 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af Kubala »

# 23 skrev:
Kubala skrev:Ro på DBeckham. Song er selvfølgelig ikke den type DM, som Busi er, men Song kan stadig spille DM, men det er mere Seydou type DM, hvor man også skal være med i det fremadrettede spil, altså søge i feltet, så man også er målsøgende. Busi har andre egenskaber som DM, hvor placering, forudseenhed og læsning af spillet er centrale dele af DM arbejdet, hvilket Song ikke er så god til, men så er Song god til at jage boldholderen, bruge sin fysik, har godt fremad drive og ikke mindst at være målsøgende og chance skabende. Hvis Song skal vise sine egenskaber, så skal man ændre DM rollen i Barca(når han er inde og agere DM), men det kræver, at de andre midtbanespillere ved siden af denne type DM også skal arbejde meget, hvis det skal fungere, for ellers kan forsvaret komme i alvorlige problemer, hvis DM er helt oppe foran, altså med i angrebet og man mister bolden.
Seydou Keita ville ikke have været en succes på dette Barca-hold som DM, da jeres presspil ikke er så effektivt og så hyppigt, som den var under Pep. Keita var også en mere fysiskpræget offensiv spiller IMO.

Og det kan ikke passe, at en spiller som Song skal ændre hele taktikken. Det er derfor, jeg synes, at han er fandens fejlcastet til Barca. Man ønskede en spiller, der kunne aflaste Busquets og samtidig kan spille CB. Song kan ingen af delene.

Han er rendyrket CM, hvor han skal have en oprydder/taktikker bag sig.

Så han er rendyrket CM. Han var CM i Arsenal, ikke også?, men hvorfor står der så, at han agerede DM: http://www.transfermarkt.co.uk/en/alex- ... _2011.html

Songs rolle var DM, men han er bare en anden type DM end Busi. Det med Seydou gider jeg ikke kommentere, fordi jeg skal ikke lege sandsiger. Jeg har ikke skrevet, at Barca skal ændre noget som helst, men hvis man skal få det optimale ud af Song, så burde man kigge på, om den rolle han udfylder i dag i Barca, er den rette eller om alternativet kunne være bedre. Jeg er enig i, at hvis man hentede ham på baggrund af det, som du siger, så er Song "fejlcastet". Noget jeg også har været inde på i hans tråd og i transferrygte tråden, dengang hvor rygterne begyndte omkring Song og Barca.

brilleaben
Indlæg: 231
Tilmeldt: søn nov 27, 2011 2:03 am
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 5/10 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af brilleaben »

Xavi Dahl Tomasson er efterhånden bedre med hælen end indersiden.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 5/10 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af Bager »

Har lige set kampen. Ting:
- Song er, selvom hans pasninger lavede rekord igår, ikke den bedste DM vi har haft blandt de seneste. Han placerer sig lidt mærkeligt af og til, og han er ikke helt så stærk i nærkamp som Busquets og Touré. Han læser heller ikke spillet helt vildt godt. Men han er ikke decideret dårlig. Personligt tror jeg vi siger tak for to udmærkede år til Song til sommerens transfervindue. Der er spillere i vores ungdomsafdeling, der har meget mere potentiale end Song. De burde muligvis være klar om et år til at blive rykket op.
- Hvis det her er niveauet i vores angrebsspil når Messi ikke er med, så har vi, i mine øjne, ikke været mindre afhængig af Messi siden han blev rykket op. Neymar og Sanchez var aldeles forrygende igår. Virkelig en fornøjelse at se. Det er svært, men hvis jeg skal være en MoTM må det være Sanchez. Han satte nærmest ikke et ben forkert hele kampen. Og han har ellers virkelig svære arbejdsbetingelser. Dejligt!
- Bartra fortsætter de gode takter. Han vokser med hver kamp i øjeblikket. Jeg håber dog stadig Puyol bliver klar til El Clasico.
Visca el Barca

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 5/10 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af Blaugrana92 »

Mascherano er vel også helt oppe i omdrejninger igen om 19 dage? Så til El Clásico skulle vi jo meget gerne have 4 kampdygtige centerbacks at vælge og vrage mellem.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15014
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: 5/10 FC Barcelona - Valladolid

Indlæg af Lopezzz »

Da jeg var i Barcelona fandt jeg ud af at jeg har panorama på min mobils kamera.
Jeg købte mobilen for 3 år siden :mrgreen:

Billede

Og det er ikke mig på billedet ;-)
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster