21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ingen kritik fra mig af, bare konstatering af, hvad der kan vente en. Jeg har altid været imod det direkte spil, derfor kan jeg ikke lide hold som Dortmund(kun mod hold - jeg ikke kan lide - må de gerne vinde over) eller nogle af de andre hold, som praktiserer denne spillestil. Hvis det stod til mig, så skulle man ikke ændre særlig meget, men tilføje nogle ting til konceptet, f.eks. at spille direkte i nogle perioder, men ikke sådan, at hele konceptet bliver ændret - skal lige siges, at jeg ingen idé har om, hvorvidt Tata vil ændre hele konceptet, men hans udtalelser og spillet på det seneste kunne indikere dette.
Senest rettet af Kubala ons sep 25, 2013 11:49 pm, rettet i alt 1 gang.

maba
Indlæg: 107
Tilmeldt: ons feb 27, 2013 9:29 am
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af maba »

Bayern og Dortmund nåde finalen sidste år med den direkte spillestil - så synes det er okay han prøver.
"Problemet" er bare at Barca har Neymar, Messi, ini og Xavi, som man ikke kan få til, at løbe fuld skrue tilbage i 90 min, når bolden er tabt.
Alle 11 mand fra Bayern tog en spurt fra felt til felt så snart bolden var tabt. Helt fantastisk at man kunne få de to selvfede kantspillere til det (ribery og robben).
Desuden var vi også begyndt at blive lidt læst i Europa med vores tika taka: Celtic, Milan, Paris, Chelsea, inter og Bayern havde vi det alle svært mod med den stil. Synes det var mere held end forstand vi kom så langt sidste år.

i den spanske liga er niveauet så dårligt defensivt, at de kan køre dem over med vores tika taka, men Europa noget helt andet efter min mening.
Synes det er vildt fedt, at de er begyndt at køre lidt på kontra specielt når vi nu har så meget fart i angrebet. tror det bliver godt. Det er bare Def. + dødbolde, som skal på plads. jeg er fortrøstningsfuld, men vi mangler i den grad en frelser i forsvaret og begynde at kigge på hvilke kampe Xavi skal optræde i. Han vil være en vigtig mand i mange kampe, men i den grad også det modsatte.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 21/9 Rayo Vallecano - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Ikke nok med, at jeg ikke synes, at man har midtbanespillere til den direkte spillestil, så kan jeg heller ikke lide den direkte spillestil. Det er også fair nok, at den direkte spillestil kan blive implementeret til Tiki-taka, men hvis nu, det bliver konceptet og Tiki-taka bliver den sekundære spillestil, så vil jeg ikke bryde mig om Barcas spillestil fremover. Jeg har det helt fint med, at andre har det på denne måde, men jeg er personligt ikke vild med den direkte spillestil, som sagt. Alle filosofier har deres mangler, så det er ikke sådan, at den direkte spillestil har det endegyldige svar på alt. Det der med, at man er blevet læst, er også en gammel sang, fordi man var blevet læst efter Peps første sæson, så det er for simpelt, at sige, at "man nu er blevet læst" og derfor ikke længere kan spille efter samme koncept. Desuden er der mange faktorer med i det der: "at man er blevet læst". Spillerne er i ligeså høj grad problemet og ikke alene konceptet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 37 gæster