23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2013/2014

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Ronaldo udtaler:


Billede

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20891
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Hvilken skøn dag at stå op til! Har sjældent råbt og skreget så meget som jeg gjorde igår, men det var det hele værd! Ini's mål var fandme smukt, tiki-taka(Tata) når det er bedst. Kun ét point fra 1. pladsen, jeg tror på det!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Storken »

FCBarcelonaChr skrev:Kun ét point fra 1. pladsen, jeg tror på det!
Det er i hvert fald det helt rigtige tidspunkt, at Real Madrid møder Sevilla. Real Madrid skal kæmpe røven ud af bukserne, hvis de vil have alle 3 point med fra Andalusien.

Jeg tror til gengæld, at mesterskabskampen er slut, hvis Real Madrid får maksimumpoint de næste tre kampe mod Sevilla, Rayo Vallecano og Real Sociedad. Derfra er deres kampprogram ganske overkommeligt med 4 hjemmekampe i de sidste 6 runder med udebaneopgør mod Valladolid og Celta Vigo.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20891
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Storken skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Kun ét point fra 1. pladsen, jeg tror på det!
Det er i hvert fald det helt rigtige tidspunkt, at Real Madrid møder Sevilla. Real Madrid skal kæmpe røven ud af bukserne, hvis de vil have alle 3 point med fra Andalusien.

Jeg tror til gengæld, at mesterskabskampen er slut, hvis Real Madrid får maksimumpoint de næste tre kampe mod Sevilla, Rayo Vallecano og Real Sociedad. Derfra er deres kampprogram ganske overkommeligt med 4 hjemmekampe i de sidste 6 runder med udebaneopgør mod Valladolid og Celta Vigo.
Af de tre kampe du nævner, er Sevilla & Sociedad uden tvivl de sværeste. Kan godt se Real smide point ude mod Sevilla. De mangler Di Maria og Ramos og Ramon Sanchez Pizjuan er et helvedes svært sted at spille, hvis fansne får tændt op under spillerne. To timer før Sevilla-Real Madrid spiller vi hjemme mod Celta Vigo. Vi SKAL lægge maks pres på Real, så de ikke kan slappe af i kampen mod Sevilla, ikke at jeg tor at de ville slappe af, selvom de var længere foran.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Ikke dårligt for et hold i slutningen af deres æra :)

Jeg var efter vores hold, da vi tabte til Villadolid. Men omvendt så skal de også have ros, når de spiller godt. Tænk at være bagud to gange på Bernabeu og så vinde 4-3. Det vidner om vilje og ikke mindst tro på det umulige. Det kræver en utrolig stærk mentalitet først at have været foran 1-0, så komme bagud 2-1, så lige, så bagud igen og så vende kampen til sidst - midt i løvens egen hule. Som mangeårig fodboldseer, så har jeg forstået efterhånden at en fodboldkamp indebærer momentum. Når man har momentum skal man så vidt muligt forsøge at kapitalisere, mens når man ikke har momentum, så skal han holde hovedet højt selvom tingene kan se umulige ud. Det gjorde vi igår efter de scorede til 2-1 og tingene så allerværst ud, på den sværeste udebane af alle mod alle odds og alle eksperter. Det er et af de største mentale prøvelser jeg har oplevet holdet har været igennem i min tid som Barca-fan. Jeg tror at hvis ikke det skyldes den historie og de meritter det hold har har opnået, så ville vi være faldet sammen igår.

Det var faktisk ikke fordi vi spillede specielt godt. Der var lyspunkter i Piqué, Xavi, Messi. Og så selvfølgelig Iniesta, der var min MoTM. Fuldstændig sindsyg præstation. Igår var han manden med taktstokken i et hav af dirigenter. Der er ikke nogen der kan bosse ham.
Men omvendt, så havde vi også nogle spillere som spillede under niveau; Neymar, Cesc og Masch. Førstnævnte burde ikke have startet igår. For det første blev han sat på en uvant plads fra starten, nemlig som højre wing. Han mangler rutine og kampform. Hvad sker der i den situation, hvor han nærmest aflevere bolden til Marcelo, hvor han let burde finde plads til aftræk og lave et kvalificeret skud mod mål? Det er ikke den Neymar med selvtillid som jeg kender. Selvom han er manden Ramos begår straffe og får rødt kort på, så mener jeg det var en taktisk fejldisposition at starte med Neymar. I så selv hvordan Alves blev udstillet igår. Det var i høj grad fordi han manglede hjælp fra sin kantspiller. Alves så også virkelig meget lidt solid ud, men det ville enhver spiller gøre når han er alene med en Maria eller Ronaldo med plads.
Cesc var ret frustrerende at se på. Han mistede virkelig mange uprovokerede bolde virkede det til. Han fik ikke sat sit aftryk på kampen. Jeg synes virkelig han sløser i perioder, hvor han ikke burde. Han får simpelthen ikke gjort tingene færdigt. Så skal han naturligvis ikke provokere Pepe ved vores mål til 2-2.
Masch blev udstillet ved deres to mål. Det første mål kommer han ikke med op, og ved det andet både fejlpositionerer han sig og fejltimer indlægget. Jeg elsker han opførsel og udstråling på banen, men han er ikke den CB vi har brug for, desværre. Jeg er ikke i tvivl om at det er en position vi kan forstærke os på. Jeg håber bare Tata, som også er argentiner, tør afsætte sin landsmand og lave om på denne position i næste sæson.

Med hensyn til Busquets fod i hovedet på Pepe, så er jeg ikke sikker på det er med vilje. Selvom jeg virkelig hader Pepe og det føles så godt helt ind i min sjæl, så skal det ikke finde sted. Hvis man kan påvise, uden nogen tvivl, at det er bevidst, så bør Busquets få en karantæne.
Deres straffespark - for det første er det virkelig tyndt, Christiano diver mere end han faktisk bliver rørt (tjek ca 1:22 i Raylight 2 halvleg), og for det andet så er det uden for feltet. Men jo, dommerne dømmer altid mod RM. Det er uforståeligt hvordan man kan have så stor mangel på selvkritik at Ronaldo udtaler sådan som han gør efter kampen.
Vores første straffespark - Ramos rammer Neymars ben bagfra mens han er i fuld løb - der er ikke nogen tvivl. Tænk at Keld Bordingaard har DBUs pik så langt oppe i røven at han ikke formår at se den (jeg kan ikke fordrage KB). Det er nok derfor han bliver fyret i fodboldposter i tide og utide, fordi han er blind.
Vores andet straffespark er i mine øjne muligvis mere tvivlsomt. Iniesta bliver løbet ned af Alonso, men er bolden inden for rækkevidde? Det er fuldstændig hjernedødt lavet af Iniesta. Som om han opfatter tingene dobbelt så hurtigt som andre. Bolden ryger mellem Alonsos ben, rammer hans ene ben faktisk og ryger hen mod Pepe. Jeg synes godt den kan dømmes, det er ualmindelig klodset af Alonso. Tjek den selv - omkring 7:30 minut inde i Raylights.

Så skal det nævnes at jeg synes det er dejligt at Messi fejrer sine scoringer ved at kysse klublogoet frem for at provokere RM ved at tysse på dem, lave "calma" eller andet. Dejligt at Neymar begynder at jonglere med kasteskyts frem for at lave en scene.

Hvor jeg elsker at alle bettingsider og alle såkaldte fodboldeksperter, der skulle forestille at være neutrale, dømte Barcelona ude. Mange snakkede om slutningen på en æra. I det mindste har vi en æra. Hvornår lærer de at Barca ikke slutter? RM er altid gode og de stopper aldrig, men det gør vi heller ikke!

Selvom vi trak længste strå igår, så ser jeg på ingen måder alt som fryd og gammen; Hver gang de havde bolden synes jeg de var farlige. Deres hurtigløbere i Maria, Bale og Ronaldo splittede os virkelig ad igår. Faktum er at vi ER ikke så stærke som nogle sæsoner siden. Det er vi bare ikke. Offensivt ser det fornuftigt ud, men vores organisation er svagere end førhen. Nu må vi se hvor langt det rækker i Copa, CL og nu også ligaen, hvor spændingen igen er forlænget. Uagtet af de tåbelige slip-ups vi har haft i 2014, så synes jeg, at det her hold fortjener, at man igen tror på dem.
Visca el Barca

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af emo »

Nu hiver jeg den så lige frem igen. Hvorfor har det noget med sagen at gøre om bolden er inden for rækkevidde eller ej? Et frispark er vel et frispark, og begås det inde i feltet, som reglerne er nu, så skal man dømme et straffespark.

Som jeg påpegede før, var det skete uden for feltet, var der også blevet dømt frispark. Straffesparks området skal ikke være mere helligt end det er.
Allez...

kklaus
Indlæg: 9735
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Madridfan ved 1-1 målet:
Billede
:lol:

..og lige en bonus-madridfan:
Billede
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af abx »

Igen et glimrende indlæg, Bager.

Haha, kklaus - jeg vidste bare den scene med ham madrid-fanen ville komme ud som gif :-D
Próxima Estación.... Parallel!

Tello
Indlæg: 7703
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 560 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Billede

Hun var nu meget sød, selvom hun holdt med det forkerte hold :glad:

amirjanzel

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af amirjanzel »

Nogen der ligger inde med et ordentlig billede af straffesparket på Iniesta?

ulrich
Indlæg: 1709
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af ulrich »

Billede

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

phpBB [video]


Catalanske kommentatorer! <3

gygfo

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af gygfo »

Billede

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Igen skal vi høre på at real ikke kan tabe medmindre de bliver decideret snydt eller der er involveret korruption. De er åbenbart verdens klart bedste hold (selvom de ikke har vundet noget specielt i lang tid) og kan ikke besejres hvis alt forløber fair. Jeebus hvor er de dumme at høre på. Både ronaldo og ramos burde få karantæne (ekstra ved ramos). Desværre ved vi at det ikke sker.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

amirjanzel

Re: 23/3 Real Madrid - FC Barcelona

Indlæg af amirjanzel »

http://www.bold.dk/nyt/Xavi-Vi-var-Real-overlegne

Arhhhh, Xavi. Hvorfor ikke bare nyde sejren i stilhed?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster