Taktik

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10083
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Taktik

Indlæg af Kubala »

Ja, Frenkie skal spilles dybt sammen med Romeu, hvor han så kan bryde kæderne. Den ide er jeg enig med Madamestrald omkring.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Taktik

Indlæg af EasyBuddhist »

Du baserer manglende positionering hvorledes? Jeg glemmer ikke dem. Jeg er ikke enig i, at Frenkie er dårlig i positionsspillet. Jeg er dog enig i, at Gavi og Pedri over tid kan blive rigtig dygtige. Xavi og Ini tog også sin tid. Det bliver måske lidt glemt, og derfor forventes der en del af Pedri og Gavi.
Positionsspil handler om, man hele tiden placerer sig rigtigt for sine medspillere. Jeg synes for ofte, Frenkie spiller sit eget spil. Han er ok , når spillet foregår ved midtelinjen, men lige så snart, han bevæger sig for langt frem, så miser han, for det meste, fuldstændigt konceptet. Han ser ikke løbene rigtigt, han virker ikke i de små rum og han er ikke farlig nok på den sidste tredjedel. Hverken som kreatør eller som måltrussel.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10083
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Taktik

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 25, 2023 11:02 pm
Du baserer manglende positionering hvorledes? Jeg glemmer ikke dem. Jeg er ikke enig i, at Frenkie er dårlig i positionsspillet. Jeg er dog enig i, at Gavi og Pedri over tid kan blive rigtig dygtige. Xavi og Ini tog også sin tid. Det bliver måske lidt glemt, og derfor forventes der en del af Pedri og Gavi.
Positionsspil handler om, man hele tiden placerer sig rigtigt for sine medspillere. Jeg synes for ofte, Frenkie spiller sit eget spil. Han er ok , når spillet foregår ved midtelinjen, men lige så snart, han bevæger sig for langt frem, så miser han, for det meste, fuldstændigt konceptet. Han ser ikke løbene rigtigt, han virker ikke i de små rum og han er ikke farlig nok på den sidste tredjedel. Hverken som kreatør eller som måltrussel.
Jeg ser det som strukturerne, der er skæve. Som CB har han vist, at han forstår positionsspillet, så hvorfor skulle han være dårlig til det. Man kan også vende den og sige, at medspillerne ikke er gode nok til at positionere sig. Det er det, jeg ser og har set med Barca i rigtig lang tid nu. Men altså, hvis han er alle de ting, som du skriver, kan jeg ikke forstå, hvorfor han skulle være i Barca.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Taktik

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg er som udgangspunkt enig, udover at jeg ikke er enig i, at det skal tage så lang tid.
Det var min overordnede pointe med Kovacevic - jeg havde regnet med, at han ville være et fejlcast i Peps system, men 1.5 måned og han er som forvandlet. Jeg er med på, at det er nemmere at integrere en spiller fremfor forvandle et helt hold, men det fortsatte store fravær af spillemæssig struktur og ambition forstår jeg ikke.
Forstår ikke helt, hvorfor du tror, han ville være et fejlcast? Han har spillet i Real, så han kender positionsspillet.

Men altså, det var lige præcis det, jeg frygtede lidt ville ske, da man ansatte Xavi. Det var, man ville sammenligne med Pep. Pep er et unikum af en træner. En ener uden lige. Han redefinerede fodbolden med Barca for 15 år siden og i dag følger stort set alle klubber hans principper i mere eller mindre grad.

Xavi er ikke deroppe og sandsynligheden for, han nogensinde kommer det, er meget lille. Men mindre kan også gøre det, skal man huske og i virkeligheden, så er man nødt til at klare sig med mindre, for der er, som sagt, ikke nogen, der kommer i nærheden af Pep.

Lige nu, så ligger det slet ikke i mine tanker at skifte på posten. Det vil være hul i hovedet imø, for hvem skulle tage over? Barca er et ekstremt svært sted at være træner og lige nu, har man heller ikke de økonomiske muskler, der plejer at være. Nej, jeg gentager. Det er den slagene vej, lidt efter lidt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Taktik

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg ser det som strukturerne, der er skæve. Som CB har han vist, at han forstår positionsspillet, så hvorfor skulle han være dårlig til det. Man kan også vende den og sige, at medspillerne ikke er gode nok til at positionere sig. Det er det, jeg ser og har set med Barca i rigtig lang tid nu. Men altså, hvis han er alle de ting, som du skriver, kan jeg ikke forstå, hvorfor han skulle være i Barca.
Grunden til, han er bedre, når han står dybt, det er fordi, han har hele spillet foran sig og der er plads til at spille bolden rundt. Når han kommer op på den sidste tredjedel, så mister han overblikket og tingene går for hurtigt for ham.

Han har netop været lang tid nok i klubben til, man efterhånden kan sige, han er en del af problemet. Spørgsmålet er jo altid, hvem er det, man vil satse på, kan bære det fremad og der ser jeg altså ikke Frenkie være et stærkt bud. Lige nu og her, kan han være en nødvendighed, men det er altså suboptimalt imø og specielt på midten, når man spiller mod kompakte hold

Jamen, der er jo masser af spillere i Barca, som ikke kan spille på den sidste tredjedel, men det betyder jo ikke, de nødvendigvis skal forlade klubben.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10083
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Taktik

Indlæg af Kubala »

Hvis Xavi på sigt ikke kan være i ligaen af de bedste trænere i verden, hvad fanden skal man med ham så? Det er fint nok, at man har Xavi lige nu, og måske også de næste par år eller 3, men på sigt skal han udkonkurrere trænere som Pep. Det er sådan, det er i topfodbold. Andet skal Barca på sigt jo ikke være tilfredse med.

Kubala
Indlæg: 10083
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Taktik

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 25, 2023 11:30 pm
Jeg ser det som strukturerne, der er skæve. Som CB har han vist, at han forstår positionsspillet, så hvorfor skulle han være dårlig til det. Man kan også vende den og sige, at medspillerne ikke er gode nok til at positionere sig. Det er det, jeg ser og har set med Barca i rigtig lang tid nu. Men altså, hvis han er alle de ting, som du skriver, kan jeg ikke forstå, hvorfor han skulle være i Barca.
Grunden til, han er bedre, når han står dybt, det er fordi, han har hele spillet foran sig og der er plads til at spille bolden rundt. Når han kommer op på den sidste tredjedel, så mister han overblikket og tingene går for hurtigt for ham.

Han har netop været lang tid nok i klubben til, man efterhånden kan sige, han er en del af problemet. Spørgsmålet er jo altid, hvem er det, man vil satse på, kan bære det fremad og der ser jeg altså ikke Frenkie være et stærkt bud. Lige nu og her, kan han være en nødvendighed, men det er altså suboptimalt imø og specielt på midten, når man spiller mod kompakte hold

Jamen, der er jo masser af spillere i Barca, som ikke kan spille på den sidste tredjedel, men det betyder jo ikke, de nødvendigvis skal forlade klubben.
Arh, som midtbanespiller skal du kunne beherske positionsspil i Barca. Det kan vi ikke komme uden om. Ideelt skal alle på holdet det. Og jeg er bare ikke enig i, at han ikke kan positionsspil. Det er jo hele opsætningen, den er galt med. Hvis han så er dårlig i positionsspil, skal han allerede væk nu. Man må så tage konsekvens af det, eller kan det være, man finder en anden spiller, der passer bedre ind, når man får ham solgt.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Taktik

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg er rimeligt enig. Jeg er dog meget optaget af den efterhånden klassiske 5 mand i angreb, hvor du udnytter half-spacet. Jeg vil mene manden i midten af denne godt kunne være lewan der kan tvinge forsvaret tilbage(og som forventeligt nok snart får tur i den igen). Dvs hans rolle vil i så fald være IKKE at rotere, hvilket der vil være plads til hvis resten roterer.

Så står vi kun tilbage med kounde og araujo. De to er nu også begge så nu hurtige og stærke at det burde kunne lade sig gøre - selv mod stærke modstandere.

Men det kræver resten kan rotere. Jeg synes når man ser kampene er det virker til at Gavi, Fati og Yamal har fået det ind med modermælken. De roterer som vindmøller i blæsevejr.
Allerede ved Pedri og Balde synes jeg det halter. Gundogan virker heller ikke som om han er helt med. Værre bliver det når man ser FdJ og jeg er ikke sikker på romeu overhovedet har den tekniske formåen det også kræver.

Omvendt har FdJ nogle klare evner til at føre bolden ud af forsvaret. Ret beset var det jo faktisk også de than excellerede med i Ajax. Han var vel egenligt aldrig pivot, men fik derimod bolden decideret nede i forsvaret som en slags libero.
Kan du ikke uddybe pointerne lidt? Jeg er ikke helt med på sammenhængene :glad:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Taktik

Indlæg af EasyBuddhist »

Arh, som midtbanespiller skal du kunne beherske positionsspil i Barca. Det kan vi ikke komme uden om. Ideelt skal alle på holdet det. Og jeg er bare ikke enig i, at han ikke kan positionsspil. Det er jo hele opsætningen, den er galt med. Hvis han så er dårlig i positionsspil, skal han allerede væk nu. Man må så tage konsekvens af det, eller kan det være, man finder en anden spiller, der passer bedre ind, når man får ham solgt.
Der er jo forskellige kriterier for, hvor stærk man skal være i positionsspillet og i de små rum, alt efter, hvor man spiller på banen. Så fordi, man ikke kan spille på den sidste tredjedel, betyder ikke, man ikke kan spille andre steder på banen. Sådan er det jo med fodbold. De stærkeste teknikkere spiller længst fremme, selvom der også er andre aspekter involveret selvfølgelig. Jeg synes, som sagt, hans teknik og overblik svigter ham, når han er for langt fremme.

Og, vi kan, som også sagt, godt snakke om et salg, men der skal også være ræson i det. Lige nu kan man ikke engang registrere de spillere, man har, så det nytter ikke rigtigt at snakke om et salg, for ret skal jo også være ret. Han ER en klassespilller, der vil kunne begå sig på ethvert hold. Men det her handler om noget andet, noget mere fundamentalt og fremfor alt, optimalt

Og, man HAR jo prøvet at få ham solgt, men han ville ikke. Det er jo et problem, man har med de fleste af de spillere, man gerne vil skifte ud.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10083
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Taktik

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 25, 2023 11:53 pm
Arh, som midtbanespiller skal du kunne beherske positionsspil i Barca. Det kan vi ikke komme uden om. Ideelt skal alle på holdet det. Og jeg er bare ikke enig i, at han ikke kan positionsspil. Det er jo hele opsætningen, den er galt med. Hvis han så er dårlig i positionsspil, skal han allerede væk nu. Man må så tage konsekvens af det, eller kan det være, man finder en anden spiller, der passer bedre ind, når man får ham solgt.
Der er jo forskellige kriterier for, hvor stærk man skal være i positionsspillet og i de små rum, alt efter, hvor man spiller på banen. Så fordi, man ikke kan spille på den sidste tredjedel, betyder ikke, man ikke kan spille andre steder på banen. Sådan er det jo med fodbold. De stærkeste teknikkere spiller længst fremme, selvom der også er andre aspekter involveret selvfølgelig. Jeg synes, som sagt, hans teknik og overblik svigter ham, når han er for langt fremme.

Og, vi kan, som også sagt, godt snakke om et salg, men der skal også være ræson i det. Lige nu kan man ikke engang registrere de spillere, man har, så det nytter ikke rigtigt at snakke om et salg, for ret skal jo også være ret. Han ER en klassespilller, der vil kunne begå sig på ethvert hold. Men det her handler om noget andet, noget mere fundamentalt og fremfor alt, optimalt

Og, man HAR jo prøvet at få ham solgt, men han ville ikke. Det er jo et problem, man har med de fleste af de spillere, man gerne vil skifte ud.
Som en CM i Barca skal du kunne begå dig i den sidste tredjedel af banen. Hvis du ikke behersker det, bliver det et problem. Men altså, nu var snakken jo generelt på hans positioneringsspil, og der mener jeg ikke, at du har ret. Grunden til, at man ikke kan sælge ham, er jo kontrakten. Det vil jo hjælpe på registreringer, hvis man får 70 mio. euro i kassen.

Jeg tror ikke, at problemet er Frenkie osv., men mere Xavi. Han har ikke vist, at spillet kan være sammenhængende, som man ønsker det, og spørgsmålet er, om han overhovedet kommer til det. Holdet er generelt heller ikke stærk på flere positioner, hvis du spørger mig, men nogen tror, det er. Gør man det(at holdet er stærk), skuffer Xavi jo bare prompte.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Taktik

Indlæg af EasyBuddhist »

Gør man det(at holdet er stærk), skuffer Xavi jo bare prompte.
Vi kan godt snakke Xavi. Hvem skal erstatte? Barcastyle

Mange har et stærkt hold, få spiller som Barca, eller rettere City og ellers ingen

og i samme ombæring
Grunden til, at man ikke kan sælge ham, er jo kontrakten. Det vil jo hjælpe på registreringer, hvis man får 70 mio. euro i kassen.
Hvem kan du få for 70 mio euro, der kan JDP på det niveau, der kræves? Hvem kan du få for 150 mio?

det er den slagene vej. Udvikling af la masia spillere, eller et stort talent, min igen, hvem?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10083
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Taktik

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
lør aug 26, 2023 12:16 am
Gør man det(at holdet er stærk), skuffer Xavi jo bare prompte.
Vi kan godt snakke Xavi. Hvem skal erstatte? Barcastyle

Mange har et stærkt hold, få spiller som Barca, eller rettere City og ellers ingen

og i samme ombæring
Grunden til, at man ikke kan sælge ham, er jo kontrakten. Det vil jo hjælpe på registreringer, hvis man får 70 mio. euro i kassen.
Hvem kan du få for 70 mio euro, der kan JDP på det niveau, der kræves? Hvem kan du få for 150 mio?

det er den slagene vej. Udvikling af la masia spillere, eller et stort talent, min igen, hvem?
Spil med talenterne der er på b-holdet. Du sparer 37 mio. euro og får 70 i kassen, især når spilleren ikke passer ind i stilen. Det er spild af 37 mio. euro om året. Og ellers er der scouting arbejde. Benyt dig af det.

Omkring Xavi, læser du ikke, hvad jeg skriver eller misforstår du det. Man kan ikke komme af med ham nu. Det er bare realiteterne, som nogen måske ikke helt vil indse. Men hvis vi legede legen og kunne få ham, vil jeg gå efter Arteta. Lige nu og her skal man vænne sig til, at Xavi er kommet for at blive i et stykke tid endnu.

Kubala
Indlæg: 10083
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Taktik

Indlæg af Kubala »

Ellers skal du kigge hen mod trænere som Nagelsmann eller Roberto De Zerbi. Det ved jeg så ikke, om det er bedre eller skidt.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Taktik

Indlæg af EasyBuddhist »

Spil med talenterne der er på b-holdet. Du sparer 37 mio. euro og får 70 i kassen, især når spilleren ikke passer ind i stilen. Det er spild af 37 mio. euro om året. Og ellers er der scouting arbejde. Benyt dig af det.
Gerne, men er det realistisk? Klubben vil jo spille med, hvor det er sjovt. Det har intet med Xavi at gøre, som jo gang på gang afviser store stjerner
Omkring Xavi, læser du ikke, hvad jeg skriver eller misforstår du det. Man kan ikke komme af med ham nu. Det er bare realiteterne, som nogen måske ikke helt vil indse. Men hvis vi legede legen og kunne få ham, vil jeg gå efter Arteta. Lige nu og her skal man vænne sig til, at Xavi er kommet for at blive i et stykke tid endnu.
Arsenal investerede tre sæsoner, før Arteta slog igennem. Det første år var decideret frygtelig. Vil Barca fansene have gjort det samme? Arteta er ikke bedre end Xavi, ikke i Barca. Faktisk er de meget identiske i deres metoder og tilgang. Arteta har en lille fordel i hans profil identificering, godt hjulpet på vej af en bugnende pengepung. Men overall, nej
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Taktik

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
lør aug 26, 2023 12:42 am
Ellers skal du kigge hen mod trænere som Nagelsmann eller Roberto De Zerbi. Det ved jeg så ikke, om det er bedre eller skidt.
Jamen, det kan vi godt, men jeg kan love dig, du får endnu mere direkte spil med de to og mindre Barcaspil
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster