Taktik

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10073
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Taktik

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
lør aug 26, 2023 12:43 am
Spil med talenterne der er på b-holdet. Du sparer 37 mio. euro og får 70 i kassen, især når spilleren ikke passer ind i stilen. Det er spild af 37 mio. euro om året. Og ellers er der scouting arbejde. Benyt dig af det.
Gerne, men er det realistisk? Klubben vil jo spille med, hvor det er sjovt. Det har intet med Xavi at gøre, som jo gang på gang afviser store stjerner
Omkring Xavi, læser du ikke, hvad jeg skriver eller misforstår du det. Man kan ikke komme af med ham nu. Det er bare realiteterne, som nogen måske ikke helt vil indse. Men hvis vi legede legen og kunne få ham, vil jeg gå efter Arteta. Lige nu og her skal man vænne sig til, at Xavi er kommet for at blive i et stykke tid endnu.
Arsenal investerede tre sæsoner, før Arteta slog igennem. Det første år var decideret frygtelig. Vil Barca fansene have gjort det samme? Arteta er ikke bedre end Xavi, ikke i Barca. Faktisk er de meget identiske i deres metoder og tilgang. Arteta har en lille fordel i hans profil identificering, godt hjulpet på vej af en bugnende pengepung. Men overall, nej
Det er heller ikke realistisk at have en spiller, der ikke er god til positionsspil(du sagde det, ikke jeg). Og også en spiller, der skader mere end han gavner. Oveni det er han dyr i drift. Med ham kommer man jo heller ikke til tops, hvis han ikke præsterer, som han skal, eller hvordan?

Xavi har både fået spillere, han har ønsket sig og også tiden efterhånden. Xavis overtagelses sæson var også frygtelig. Arteta er ikke bedre og de har samme metoder, men altså Arsenals spil viser jo noget andet; at han er bedre end Xavi, hvis man kigger på spillet. Afslutningsvis er det mærkeligt at sige, at han ikke vil være bedre end Xavi i Barca. Du aner det jo ikke, da det mere er et postulat end en kendsgerning.
Senest rettet af Kubala lør aug 26, 2023 1:37 am, rettet i alt 2 gange.

Kubala
Indlæg: 10073
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Taktik

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
lør aug 26, 2023 12:44 am
Kubala skrev:
lør aug 26, 2023 12:42 am
Ellers skal du kigge hen mod trænere som Nagelsmann eller Roberto De Zerbi. Det ved jeg så ikke, om det er bedre eller skidt.
Jamen, det kan vi godt, men jeg kan love dig, du får endnu mere direkte spil med de to og mindre Barcaspil
Mig bekendt er de trænere, der spiller boldbesiddende fodbold. Og Xavi spiller jo heller ikke rigtigt helt possession fodbold. Du spurgte og jeg kom med to bud.

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Taktik

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 25, 2023 11:21 pm
Jeg er som udgangspunkt enig, udover at jeg ikke er enig i, at det skal tage så lang tid.
Det var min overordnede pointe med Kovacevic - jeg havde regnet med, at han ville være et fejlcast i Peps system, men 1.5 måned og han er som forvandlet. Jeg er med på, at det er nemmere at integrere en spiller fremfor forvandle et helt hold, men det fortsatte store fravær af spillemæssig struktur og ambition forstår jeg ikke.
Forstår ikke helt, hvorfor du tror, han ville være et fejlcast? Han har spillet i Real, så han kender positionsspillet.

Men altså, det var lige præcis det, jeg frygtede lidt ville ske, da man ansatte Xavi. Det var, man ville sammenligne med Pep. Pep er et unikum af en træner. En ener uden lige. Han redefinerede fodbolden med Barca for 15 år siden og i dag følger stort set alle klubber hans principper i mere eller mindre grad.

Xavi er ikke deroppe og sandsynligheden for, han nogensinde kommer det, er meget lille. Men mindre kan også gøre det, skal man huske og i virkeligheden, så er man nødt til at klare sig med mindre, for der er, som sagt, ikke nogen, der kommer i nærheden af Pep.

Lige nu, så ligger det slet ikke i mine tanker at skifte på posten. Det vil være hul i hovedet imø, for hvem skulle tage over? Barca er et ekstremt svært sted at være træner og lige nu, har man heller ikke de økonomiske muskler, der plejer at være. Nej, jeg gentager. Det er den slagene vej, lidt efter lidt.
Kovacevic har aldrig mestret positionsspil, som Pep gerne vil have det.

Jeg sammenligner ikke med Pep - hvor får du den ide fra? Men jeg sammenligner med den progression, at man kan udvikle og flytte en spiller. Jeg kunne have sammenlignet med de Zerbi, Ten Hagen, som ligeledes mestre en hurtig integration af spillere i et koncept, der i overvejende grad er possession baseret. Ten Hagen er dog kommet på noget af en opgave i Man U, men det er en anden diskussion.

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Taktik

Indlæg af Madameskrald »

I er inde på en sjov vinkel - hvem i truppen har kompetencerne til at indgå i et regelret positionsspil (tektisk, taktisk).

Her vil jeg mene, at alle pånær Lewandowski, Raphinha, Araujo, Lenglet, Abde aktuelt har grundkompetencerne til det (evt. + Kounde)... En stor del af resten skal have nogle automatismer ind og guides så deres forcer træder frem, og deres begrænsninger bliver mindre fremtrædende, men fra mit perspektiv bør de alle kunne indgå på deres primær position - ikke prime Pep Barca, men i hvert fald på et højere niveau, end man ser nu.

Altså leder det tilbage på de manglende strukturer og facilitering af konceptet - og altså Xavi.

Hvis man virkeligt ville positionsspillet, så kunne man jo skille sig af med Raphinha/Dembele/Abde og sætte Araujo på bænken. Lewan bliver svær, men alt andet lige kan man kompensere sig ud af en 9'er med begrænsninger.

Jeg ser mest af alt, Xavi forkrampet og i kompromis. 4 CM for kontrol centralt, Dembele/Raphinha for gennembrudskraft (fordi positionsspillet ikke skaber) mv..
Det undrer mig for eksempel, hvorfor man gerne trækker helt holdet frem, og spiller i små rum, når konceptet og spillerne ikke mestre positionsspillet i de små rum aktuelt. I stedet kunne man aktivt strække banen, og holdet med henblik på at skabe bagrum og større rum på den sidste 1/3 af banen. Aktuelt gør man det for nemt for modstanderen, specielt de hold, der stiller sig lavt, og det falder tilbage på Xavi og hans plan for spillet.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Taktik

Indlæg af EasyBuddhist »

Det er heller ikke realistisk at have en spiller, der ikke er god til positionsspil(du sagde det, ikke jeg). Og også en spiller, der skader mere end han gavner. Oveni det er han dyr i drift. Med ham kommer man jo heller ikke til tops, hvis han ikke præsterer, som han skal, eller hvordan?
Helt sikkert, man skal dog have realistiske alternativer klar. Mit indledende indlæg handler om, hvordan man imø får positionsspillet tilbage i højsædet og dermed også, hvem der kommer i klemme.
Xavi har både fået spillere, han har ønsket sig og også tiden efterhånden. Xavis overtagelses sæson var også frygtelig. Arteta er ikke bedre og de har samme metoder, men altså Arsenals spil viser jo noget andet; at han er bedre end Xavi, hvis man kigger på spillet. Afslutningsvis er det mærkeligt at sige, at han ikke vil være bedre end Xavi i Barca. Du aner det jo ikke, da det mere er et postulat end en kendsgerning.
Vi kan sagtens diskutere Xavi og hans spillestil og andre emner også, men jeg gider ikke gøre det til en sag om, hvem der skal sælges eller fyres. Der er sådan set nok af andre tråde, man kan debattere de emner i.

Arsenal har qua deres position i PL et helt anderledes fysisk udtryk i deres spil. De køber topatleter i deres prime og de bruger mange penge på det. De spiller direkte positionesspil, hvor man bruger duelstyrke i langt højere grad til at opnå fordelen på banen. De spiller med Dembélé og Raphinha typer på fløjene og de spiller med Kounde og Araujo typer på CB´s. Meget af det flugter direkte med den måde Barca spiller på og det samme kan siges om Brighton, omend de bruger positionsspillet i højere grad som våben.

Ingen af dem spiller dog den fodbold, som de fleste efterlyser herinde og spørgsmålet kan derfor også være, er tiden ganske enkelt løbet fra det ægte boldbesiddende positionsspil? Mange vil mene, ja. De fleste hold søger efter fysiske atleter fremfor fodboldspillere, mens de tekniske egenskaber kommer i anden række. Det gælder for så vidt også Pep, som dog er den lysende trænerstjerne. Man må derfor gøre op med sig selv, hvad det er, man vil have.

jeg tænker, hvis man gerne vil have et Barcahold, der tilnærmelsesvis minder om noget af det man husker, så er Xavi et lige så godt bud som alle andre, hvis ikke bedre. Det selvom han også er pragmatikker, der vil vinde kampene med de midler, man har til rådighed. Min egen holdning er, han var for uerfaren, da man ansatte ham, men jeg synes, man kan se, han bliver stærkere. Han ved nu, hvordan man får resultater og det nok den vigtigste ingrediens, hvis man opnå succes. Nu kan han i højere grad tillade sig at begynde at lege med systemet og optimere det hen imod, det som det også kræver at være træner for Barca. Men det vil stadig tage tid
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Taktik

Indlæg af EasyBuddhist »

Hvis man virkeligt ville positionsspillet, så kunne man jo skille sig af med Raphinha/Dembele/Abde og sætte Araujo på bænken. Lewan bliver svær, men alt andet lige kan man kompensere sig ud af en 9'er med begrænsninger.
Du vil altså skille dig af med de kreative spillere og erstatte dem med systemiske spillere? Det er du nok den eneste i moderne fodbold, der ville gøre, men ok.

Lewa vil være langt lettere at erstattet systemisk end de kreative.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10073
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Taktik

Indlæg af Kubala »

Man kan ikke rigtigt spille rent possession bold. Det skal være noget a la Pep, Arteta osv. slags. Og der skal du så finde plads til Frenkie. Jeg aner faktisk ikke, hvad Xavi har gang i. Der er lidt af det ene og lidt af det andet. Jeg giver dig Arteta, for jeg tror, at Barca også kunne spille a la City og Arsenal med det materiale, man har lige nu. Pep bruger Haaland, der jo må siges være en angriber, der mere er skræddersyet til direkte fodbold, men Pep får ham integreret på holdet.

Jeg tror, at Xavi godt kunne komme i problemer denne sæson, hvis han f.eks. ikke leverer ift. trofæer, især hvis spillet ikke er ændret.

Du kan jo heller ikke sige et sted, at Xavi aldrig når der op omkring trænere som Pep og så sige, at han er det bedste alternativ lige nu. Hvis han ikke kan konkurrere med denne kaliber af trænere, hvad laver han så i Barca. Det skal han. Man skal begynde at forvente mere af Xavi. Allerede i denne sæson. Han har nu fået tid nok.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Taktik

Indlæg af EasyBuddhist »

Man kan ikke rigtigt spille rent possession bold. Det skal være noget a la Pep, Arteta osv. slags. Og der skal du så finde plads til Frenkie. Jeg aner faktisk ikke, hvad Xavi har gang i. Der er lidt af det ene og lidt af det andet. Jeg giver dig Arteta, for jeg tror, at Barca også kunne spille a la City og Arsenal med det materiale, man har lige nu. Pep bruger Haaland, der jo må siges være en angriber, der mere er skræddersyet til direkte fodbold, men Pep får ham integreret på holdet.


Vi kan hurtigt blive enige om, Xavi leder efter det. Det har jeg sådan set sagt hele tiden og, jeg sagde det allerede inden, han blev ansat. Sådan må det være, når man kommer som ung uprøvet træner.
Jeg tror, at Xavi godt kunne komme i problemer denne sæson, hvis han f.eks. ikke leverer ift. trofæer, især hvis spillet ikke er ændret.
Selvfølgelig, han har allerede problemer i visse kredse af fanbasen. Sådan er det i topklubber og i Barca mere end nogen andre steder. Det er jo ikke sådan, han har fået fripas det første halvandet år. Han gik fra 12. til 2. pladsen på godt et halvt år og han vandt mesterskabet i sin første hele sæson. Så resultaterne, dem kan han fremvise, i hvert fald i nationalt henseende. Man har måske set igennem fingrene med de manglende resultater i CL, men den kommer heller ikke til at gå for ham længere. Man skal som minimum gå videre fra gruppen i år, det kan der ikke være tvivl om.
Du kan jo heller ikke sige et sted, at Xavi aldrig når der op omkring trænere som Pep og så sige, at han er det bedste alternativ lige nu. Hvis han ikke kan konkurrere med denne kaliber af trænere, hvad laver han så i Barca. Det skal han. Man skal begynde at forvente mere af Xavi. Allerede i denne sæson. Han har nu fået tid nok.
Jo, det kan jeg. jeg tør godt allerede nu sige, Xavi ikke når op på Pep niveau og jeg har endnu ikke set den træner, der kommer det. Dertil er han simpelthen ikke innovativ nok. Men mindre kan, som sagt, gøre det. Det har vi også set mange gange, faktisk flere gange end ikke. Men han skal op og konkurrere med træner kapaciteter som Arteta, De Zerbi og Klopp og det mener jeg også stadig, han kan nå. Han har ikke gjort det nemmere for sig selv, ved at tage Barca jobbet som det første, for det er det sværeste sted at være træner. Han ville, som nævnt mange gange, have haft nemmere ved at udvikle sine kompetencer et sted, hvor presset ikke er nær så stort. Men han er igennem det værste nu og forhåbentlig får vi det bedste fra ham at se i løbet af denne sæson. Selvom han ikke har de bedste vilkår.

Nu blev det igen til en snak om Xavi og det var egentlig ikke det, jeg havde til hensigt. Jeg er mere interesseret i i de taktiske aspekter. Xavi kan man diskutere mange andre steder, medmindre, det er hans taktiske dispositioner, man vil snakke om. Det er lige som om, det hele bliver meget sort/hvidt meget hurtigt. Enten er man inde, ellers er man ude. Det er heller ikke den diskussion, jeg er ude efter med Frenkie eller Raphinha osv. Jeg er ude efter, hvordan man bruger dem mest fornuftigt og hvordan man kan sætte taktikken op. Derved kommer man selvfølgelig også ind på om, de enkelte spillere passer bedre ind end andre, men det er ikke min intention at snakke om ind/ud, men mere hvordan, hvor og hvornår.

jeg synes hurtigt, snakken kommer til at virke biased i de fleste tråde og det er også fint nok, det deltager jeg også gerne i, men ind imellem har jeg også bare lyst til at snakke taktik, uden det absolut skal være for/imod hele tiden. Der er en verden af nuancer imellem
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10073
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Taktik

Indlæg af Kubala »

Jeg har faktisk ingen bias ift. Xavi og alt det der. Jeg kan godt lide Xavi, og jeg ville også have, at man ansat ham. Jeg prøver heller ikke at gøre tingene sort/hvidt. Afgang af spillere er i forlængelse af det, du skriver om dem, som jeg er uenig i. Jeg er også uenig i, at Xavi ikke skal kunne konkurrere med Pep på sigt. Man skal innovere som træner. Nok om det.

Ift. Frenkie, kunne man spille ham dybt, som Madamestrald er inde på. Hvis jeg ikke tager fejl, så var Frenkie ret god til at søge boksen under Valverde, hvilket kunne være en mulighed. Jeg prøver at sige, at Xavi er nødt til at definere Frenkies rolle helt ned til den mindste detalje, hvor der er nogle klare restriktioner; han må ikke gøre x og y. Noget tyder på, at Frenkie får lov til at spille meget frit og derfor ser du også disse mindre pæne positionerings problemer. Det gør, at synergi ryger. Skal han have Kovacic rolle? Skal det være KDB, eller hvordan? Det skal Xavi finde ud af. Raphinha kunne også godt lykkes, hvis Cancelo kommer til. Og Lewan burde også kunne lykkes. Lewan skal spilles som Haaland, men det kræver, at midten og kanterne kan sætte ham op til det.

DrGink
Indlæg: 699
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 671 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Taktik

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 25, 2023 11:37 pm
Jeg er rimeligt enig. Jeg er dog meget optaget af den efterhånden klassiske 5 mand i angreb, hvor du udnytter half-spacet. Jeg vil mene manden i midten af denne godt kunne være lewan der kan tvinge forsvaret tilbage(og som forventeligt nok snart får tur i den igen). Dvs hans rolle vil i så fald være IKKE at rotere, hvilket der vil være plads til hvis resten roterer.

Så står vi kun tilbage med kounde og araujo. De to er nu også begge så nu hurtige og stærke at det burde kunne lade sig gøre - selv mod stærke modstandere.

Men det kræver resten kan rotere. Jeg synes når man ser kampene er det virker til at Gavi, Fati og Yamal har fået det ind med modermælken. De roterer som vindmøller i blæsevejr.
Allerede ved Pedri og Balde synes jeg det halter. Gundogan virker heller ikke som om han er helt med. Værre bliver det når man ser FdJ og jeg er ikke sikker på romeu overhovedet har den tekniske formåen det også kræver.

Omvendt har FdJ nogle klare evner til at føre bolden ud af forsvaret. Ret beset var det jo faktisk også de than excellerede med i Ajax. Han var vel egenligt aldrig pivot, men fik derimod bolden decideret nede i forsvaret som en slags libero.
Kan du ikke uddybe pointerne lidt? Jeg er ikke helt med på sammenhængene :glad:
Ja det er svært at forklare noget billedeligt på skrift.

I det etablerede angrebsspil, ville vi typiske kunne stå sådan her med din foreslåede formation

kounde - araujo

FdJ - Romeu

Pedri

Cancelo - Gavi - Torres - Fati - Balde

Så man dækker alle rum inklusiv "half spaces". Ved JdP vil du så gerne have at du danne trekanter der roterer mens de afleverer til hinanden.
Mod højre kunne denne være:

Pedri

Cancelo - Gavi

Mod venstre kunne denne være:

Pedri

Fati - Balde

Disse trekanter roterer jo så, såeks fati trækker ned på pedris plads, pedri går ud på baldes plads og balde går ind på fati's plads.

Det er er vel hele grundideen i Juego De Position - i hvert fald for os.

Torres kan fint indgå i disse trekanter i stedet for eks pedri. Lewan - not so much. Men med Lewan får man til gengæld en spydspids der kan hold forsvarene stille og gøre de ikke kan gå med i den rotation der foregår i siden.

Denne video fra tifo irl forklarer det lidt i forhold til Haaland(den bedste jeg sådan lige kunne finde), som jo ellers ikke burde fungere i Peps positionsspil(som jo dog er tilpasset meget over årene):

https://youtu.be/MHh3jty1SrQ?si=DtXRff5yh9BO8ZQn
(af en eller anden grund, kan jeg ikke lige nu finde ud af at indsætte videoen.)

Men hvis Lewan er med gør det at der må være nogle andre der er med til at danne trekanter og rotere. Så må man trække enten FDJ eller Romeu op. FdJ ladet ikke til helt at forstå konceptet og romeu har næppe teknikken.

Nuvel Lewan kan jo tiltider trække ned i banen(næsten lidt rigeligt) hvor ved Fati kunne rotere ind og så Pedri ind på Fati's plads.

Håber det forklarer lidt.

Kubala
Indlæg: 10073
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Taktik

Indlæg af Kubala »

Tallene omkring City skulle vises efter endt sæson. På det tidspunkt han analyserer ift. sæsonen før Haaland er lidt misvisende.

DrGink
Indlæg: 699
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 671 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Taktik

Indlæg af DrGink »

Kubala skrev:
lør aug 26, 2023 4:26 pm
Tallene omkring City skulle vises efter endt sæson. På det tidspunkt han analyserer ift. sæsonen før Haaland er lidt misvisende.
Nu er videoen jo lavet midt inde i sæsonen.

Kubala
Indlæg: 10073
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Taktik

Indlæg af Kubala »

DrGink skrev:
lør aug 26, 2023 4:28 pm
Kubala skrev:
lør aug 26, 2023 4:26 pm
Tallene omkring City skulle vises efter endt sæson. På det tidspunkt han analyserer ift. sæsonen før Haaland er lidt misvisende.
Nu er videoen jo lavet midt inde i sæsonen.
Præcis. Sammenligning er ikke helt korrekt så. Holdet med Haaland skulle jo etableres helt. Derfor er det misvisende.

DrGink
Indlæg: 699
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 671 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Taktik

Indlæg af DrGink »

Kubala skrev:
lør aug 26, 2023 4:32 pm
DrGink skrev:
lør aug 26, 2023 4:28 pm
Kubala skrev:
lør aug 26, 2023 4:26 pm
Tallene omkring City skulle vises efter endt sæson. På det tidspunkt han analyserer ift. sæsonen før Haaland er lidt misvisende.
Nu er videoen jo lavet midt inde i sæsonen.
Præcis. Sammenligning er ikke helt korrekt så. Holdet med Haaland skulle jo etableres helt. Derfor er det misvisende.
Jeg er ikke helt enig. Det videoen gerne skulle vise er hvordan et hold der normalt spiller noget i stil med Barca, kan spille med en stor stærk centerforward, der kun kigger frem i banen.

Det synes jeg er en fin sammenligning med Barcelona før og efter Lewandowski.

Og videoen konkluderer så at det er fint med Haaland, men det er en anden måde at spille på.

Kubala
Indlæg: 10073
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Taktik

Indlæg af Kubala »

DrGink skrev:
lør aug 26, 2023 4:42 pm
Kubala skrev:
lør aug 26, 2023 4:32 pm
DrGink skrev:
lør aug 26, 2023 4:28 pm
Kubala skrev:
lør aug 26, 2023 4:26 pm
Tallene omkring City skulle vises efter endt sæson. På det tidspunkt han analyserer ift. sæsonen før Haaland er lidt misvisende.
Nu er videoen jo lavet midt inde i sæsonen.
Præcis. Sammenligning er ikke helt korrekt så. Holdet med Haaland skulle jo etableres helt. Derfor er det misvisende.
Jeg er ikke helt enig. Det videoen gerne skulle vise er hvordan et hold der normalt spiller noget i stil med Barca, kan spille med en stor stærk centerforward, der kun kigger frem i banen.

Det synes jeg er en fin sammenligning med Barcelona før og efter Lewandowski.

Og videoen konkluderer så at det er fint med Haaland, men det er en anden måde at spille på.
På den måde er jeg enig. Stats viser også ændringer med Haaland på holdet ift. det spilmæssige. Også hvis du tager dem ved enden af sæson.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster