Økonomi

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Økonomi

Indlæg af Diabolito »

Champione skrev:
fre jan 26, 2024 10:57 am
Salary cap og FFP beregner 3 årige perioder, så vi er fortsat ramt af det katastrofale 20/21 regnskab, hvor vi afskrev værdierne af Griez, Cou og lønniveauet toppede efter covid og året uden entreindtægter.
Tak, det var denne 3-års brik, der manglede for mig.
Champione skrev:
fre jan 26, 2024 10:57 am
Så i år, er mig bekendt sidste år med det hårdførende begrænsning.
Når du siger i år, så går jeg ud fra at det er 23/24 sæsonen? Så vi kan forvente mere normale tilstande til sommerens transfervindue?
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Økonomi

Indlæg af Champione »

Til sommer, der vil den nye periode (fra næste regnskabsår) indeholde de to positive regnskaber + årets resultat efter denne sæson. Så CL er virkelig afgørende.

Men så vil det blodrøde resultat ude af perioden.

Med min simple hjerne, bør det ændre vores råderum betragteligt.
---------------------------------------
Barca is my religion!

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Økonomi

Indlæg af ladislau »

Tak for tal Champione, du har ret det er ret så uigennemskueligt, og det har det været al den tid jeg kan huske. Vores regnskaber er et stort sminke rum fra ledelsen, så har oppositionen en version, FFP har deres regler, medierne en håndfuld versioner.
Det fungerer sådan set bedst for den siddende adm., for deres kan være lige så god som alle andres, når det alligevel handler om tro.

Kan godt forstå kæden hopper af for dig, for rettighedssalget tæller ikke i FFP regi, og den seneste handel er vel helt annulleret eftersom vi ikke har fået pengene?
Så hvad vi reelt laver af penge er stadig lidt et mysterium, og som du skriver ved vi jo ikke om det er før eller efter vi afdrager på gælden, hvis størrelse også er til debat.

Derudover frygter jeg også lidt, hvad den her ledelse kan finde på at bruge pengene på, for du og Dia har jo ret i der alt andet lige bør være et anderledes råderum, når katastrofeår er ude af ligningen.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Økonomi

Indlæg af sorens »

I år er der jo også et betydeligt fald af indtægter fordi der spilles på bjerget. Lavere maks-kapacitet (som ikke engang bliver udnyttet fordi en del af pladserne vitterligt er dårlige ift. fodboldbanen), lavere priser for entre og derudover også bare generelt manglende fremmøde. Det bliver selvfølgelig ikke så slemt som 20/21, men det er jo nok mere end en halvering ift. 22/23 entreindtægterne.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster