Ronald Koeman

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Antimadridista »

Er Pjanic ikke lidt en Xavi type, altså med al respekt..!! God teknik, pasningsstærk, skarpe dybe afleveringer!?

Hvordan har Koemans foretrukne opstilling været tidligere?

Sybtes jeg læste noget om en 4-2-3-1??

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af JHMark »

Antimadridista skrev:
søn aug 23, 2020 11:30 am
Er Pjanic ikke lidt en Xavi type, altså med al respekt..!! God teknik, pasningsstærk, skarpe dybe afleveringer!?

Hvordan har Koemans foretrukne opstilling været tidligere?

Sybtes jeg læste noget om en 4-2-3-1??
Cool nok, sådan en type har vi også brug for.

4-2-3-1 kunne vel give dette

—————Ter Stegen—————
Semedo - ???? - Lenglet - Alba
——— De Jong - Pjanic ———
Trincao —— Messi — — Dembele
————— Griezmann ————

Det vil så betyde, at Messi skal stå for meget af opspillet, som jeg ikke er fan af, men jeg tror godt det ville kunne fungere, da han kan få noget mere plads med to kanter.
Men hvor skal Cou og Puig så være?

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Antimadridista »

Hvis "vi" besinder os lidt vedr offensive satsninger/investeringer og ser bort fra Ney og Lautaro, kunne der måske blive råd til Upamecano!

Stegen
Sem Upa Leng Alba (dog helst en anden)

Jong. Pjanic

Messi. Puig (alternativt Beek) Cou

Griez

I denne opstilling vil vi dog mangle speed :| Puig og Beeks fart kender jeg dog ikke meget til)

Vil dog stadig foretrække Ney og så forsøge at afsætte Cou!

Unge folk med fart, vil således være bænket) Fati & Demb. Trincao og Pedri kender jeg heller ikke nok til

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Drake »

JHMark skrev:
søn aug 23, 2020 9:50 am
Drake skrev:
søn aug 23, 2020 9:30 am
JHMark skrev:
søn aug 23, 2020 3:10 am
B-Freak skrev:
søn aug 23, 2020 1:17 am
'Lautaro, Coutinho: Koeman wants them' [md]

Barça prepare for the offensive again to sign the Argentine forward from Inter, who’s also a priority for the Barça coach [md]

The Dutchman counts on the midfielder, on loan at Bayern, and will call him after the UCL final to know his intentions [md]

Luis Suarez, the key to bringing Van de Beek [md]
Men hvad skal vi bruge Lautaro til, hvis Koeman vil bruge Griezmann på toppen? Efter min mening ville det være mærkeligt hvis en af dem hovedsageligt skal være bænkevarmer.

Umiddelbart fint hvis vi får Suarez væk og Van de Beek ind. Det må også give lønkroner på kontoen.
Måske Koeman så vil spille sådan her:

----------------Ter Stegen--------------
Semedo----NY CB----Langlet----Alba
------------------De Jong----------------
-----------Pjanic--------De Beek-------
-------------------Messi------------------
---------Griezmann----Lautaro--------

Men håber vi får solgt Griez, og hvis vi får Lautaro, så spille sådan her:

----------------Ter Stegen--------------
Semedo----NY CB----Langlet----Alba
------------------De Jong----------------
-----------Pjanic--------Puig------------
--Messi--------------------------Demb--
------------------Lautaro----------------

Eller uden Griez og Lautaro: Det ville give bedre balance og samtidig fart.

----------------Ter Stegen--------------
Semedo----NY CB----Langlet----Alba
------------------De Jong----------------
-----------Pjanic--------Puig-----------
--Trincao-----------------------Demb--
------------------Messi----------------
Spændende opstillinger! Han har faktisk en del brikker at flytte med. Hvis vi får Coutinho starter han nok på Puig’s position, tror du ikke?

Kunne være fedt nok at prøve med Messi som hængende angriber (altså uden en på toppen), så han kan fokusere mere på angrebsspillet end på opbygningspillet. Han kan jo sagtens stadig lægge sukkerbolde til kanterne og samtidig selv få mulighed for at drible/skyde. Han arbejder heller aldrig defensivt, og det ville være fint, hvis han med rette kan blive i angrebet, så han generelt løber mindre, men bruger energien på eksplosive løb, som førhen gjorde ham uhyggelig at spille imod.

Hvad er egentlig Pjanic’s rolle? Puig/Coutinho er jo mest offensive, De Jong er DM, så Pjanic er bare boldflytter? Jeg har ikke set ham spille i Juve...
Jo hvis vi beholder Coutinho, så regner jeg med at han starter i stedet for Puig.

Ja det kunne være fedt med Messi som falsk 9'er, da han ville være tættere på målet, og ikke skal helt ned i banen og deltage, men samtidig sagtens kan være den kreative kraft, når de to kanter trækker ind i banen og ender foran Messi :smile:
Det ville også forlænge Messis karriere, og en bedre balance på holdet, da han ikke arbejder defensivt som du rigtigt siger.

Jeg ser lidt en Pirlo/Xavi i Pjanic, en som kan kontrollere spillet, med kreativitet og lækre lang og korte afleveringer. Også har han tillagt sig det defensive arbejde også.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Drake »

JHMark skrev:
søn aug 23, 2020 11:51 am
Antimadridista skrev:
søn aug 23, 2020 11:30 am
Er Pjanic ikke lidt en Xavi type, altså med al respekt..!! God teknik, pasningsstærk, skarpe dybe afleveringer!?

Hvordan har Koemans foretrukne opstilling været tidligere?

Sybtes jeg læste noget om en 4-2-3-1??
Cool nok, sådan en type har vi også brug for.

4-2-3-1 kunne vel give dette

—————Ter Stegen—————
Semedo - ???? - Lenglet - Alba
——— De Jong - Pjanic ———
Trincao —— Messi — — Dembele
————— Griezmann ————

Det vil så betyde, at Messi skal stå for meget af opspillet, som jeg ikke er fan af, men jeg tror godt det ville kunne fungere, da han kan få noget mere plads med to kanter.
Men hvor skal Cou og Puig så være?
Fedt opstilling!
Men ser den kun fungere mod små hold, da vi ville blive kørt over på midten, da Messi ikke laver noget som helst defensivt.

Hvis der skal være balance på holdet, og Messi skal spille på en central plads. Så ser jeg ham kun spille Falk 9'er, eller i en bag to angribere.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg er klart mest til denne


----------------Ter Stegen--------------
Semedo----NY CB----Langlet----Alba
------------------De Jong----------------
-----------Pjanic--------Puig----------- Eller Cou
--Trincao-----------------------Demb--
------------------Messi----------------

Da vi spillede Xavi-Busi-Ini havde vi heller ingen fart i vores midtbane, men de lavede fantastiske ting med besiddelse, blik for den afgørende aflevering, tiki taki spil som drev kræfterne og energien og modet ud af modstanderne.

Det kan denne midtbane selvfølgelig ikke gøre på samme måde, men fodbold spilles også på en anden måde idag end for 10 år siden.

Liverpool og Bayern er suveræne eksempler på at fysik, løbepensum, energi, intensitet, genpres og kollektivet samt et par lynhurtige spillere kan overmatche alt lige nu, selv et Man City hold, som imo, spiller verdens bedste og mest seværdige, tekniske fodbold de seneste par år blev overmatchet af Liverpool i ligaen denne sæson.

Jeg tror dog at det flotte spil kan rekonstrueres til at overmatche det som Liverpool og Bayern spiller, dog kun med den rette taktik.

Jeg tror feks at Man City vinder ligaen næste år, da de ikke er så afhængige af fysisk peak fra hver spiller men kan spille sig igennem alle forsvar og forsvare sig med bolden uden at trættes selv.

Bayern har jo heller ikke været fantastiske over de sidste par sæsoner, men lige nu klikker alt og selv den gamle garde spiller over niveau.. men det tror jeg ikke på at de fortsætter med næste sæson.

Hvis Koeman kan sætte den rigtige taktik og få det optimale ud af vores spillere med denne opstilling kan vi kombinere boldbesiddelse, teknik og fart i angrebet, samt have mere end Messi som trussel.

Dog tror jeg ikke at Demb holder sig hverken skadesfri eller kan finde et kontinuerligt niveau der gør at han kan spille den plads fast. Derfor mener jeg at netop Neymar er den vigtigste brik at hente tilbage til denne plads.

Jeg tror faktisk på det med den opstilling her!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Antimadridista »

Spillersom@

Ku bestemt også være muligt. Ville virkelig ønske at Demb ku slippe for de muskelskader. Det må være sidste chance nu!!

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af JHMark »

Enig med, at det er en god opstilling, helt klart! Min største bekymring er dog Griezmann, som så være på bænken. Hvis Messi skal være på toppen, så skal Griezmann sælges til PSG. Jeg tror simpelthen ikke at hverken ledelse eller træner ønsker at han skal være bænkevarmer, og Koeman har udtrykt, at han kun ønsker at spillerne er på deres mest optimale plads på banen.

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af JHMark »

Drake skrev:
søn aug 23, 2020 1:13 pm
JHMark skrev:
søn aug 23, 2020 11:51 am
Antimadridista skrev:
søn aug 23, 2020 11:30 am
Er Pjanic ikke lidt en Xavi type, altså med al respekt..!! God teknik, pasningsstærk, skarpe dybe afleveringer!?

Hvordan har Koemans foretrukne opstilling været tidligere?

Sybtes jeg læste noget om en 4-2-3-1??
Cool nok, sådan en type har vi også brug for.

4-2-3-1 kunne vel give dette

—————Ter Stegen—————
Semedo - ???? - Lenglet - Alba
——— De Jong - Pjanic ———
Trincao —— Messi — — Dembele
————— Griezmann ————

Det vil så betyde, at Messi skal stå for meget af opspillet, som jeg ikke er fan af, men jeg tror godt det ville kunne fungere, da han kan få noget mere plads med to kanter.
Men hvor skal Cou og Puig så være?
Fedt opstilling!
Men ser den kun fungere mod små hold, da vi ville blive kørt over på midten, da Messi ikke laver noget som helst defensivt.

Hvis der skal være balance på holdet, og Messi skal spille på en central plads. Så ser jeg ham kun spille Falk 9'er, eller i en bag to angribere.
God pointe. Det ville nok gå hen og blive for risikabelt mod de store hold.

Angående Messi som falsk 9’er, så bliver det godt nok spændende at se hvad Koeman finder på. Han har nok af tænketid, og så må han vel bare se tingene an. Så længe vi ikke spiller kedelig bold med Los Amigos, så kan det da næsten kun blive bedre! :thumbup:

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Michman »

Coutinho vil hjem.. Hvilket passer mig fint.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af kklaus »



:grin:
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af B-Freak »

Koeman and Griezmann have held a meeting last week. The Frenchman will see his role improve and he won't be used as a winger anymore. Koeman thinks Griezmann is better in central positions. [l'equipe]
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Dytrax »

Koeman: "We have been here for two weeks and the players are working very well, with a lot of intensity in training."

"Messi is the best. Messi when fit is such an important player for us and he's shown that over many years. I hope he can repeat it again this season."

"The youngsters have adapted very well and so have the signings. It's a strong group, everyone has their chances to play. We have a phenomenal atmosphere in training."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Dytrax »

Koeman can't, for the moment, sit on Barça's bench in an official match.

The Spanish Football Federation has not been able to process his file because Barça and Quique Setién have not agreed with their settlement.

Setién wants to collect the salary of the remaining year he had signed.

[Cadena SER]
Ledelsen har ikke styr på noget, ser det ud til.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Lopezzz »

Dytrax skrev:
tors sep 17, 2020 11:43 am
Koeman can't, for the moment, sit on Barça's bench in an official match.

The Spanish Football Federation has not been able to process his file because Barça and Quique Setién have not agreed with their settlement.

Setién wants to collect the salary of the remaining year he had signed.

[Cadena SER]
Ledelsen har ikke styr på noget, ser det ud til.
Sikkert fordi der er kaos og de er ved at gå i opløsning
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster