Ronald Koeman

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Dytrax »

Koeman: "Braithwaite? We know the situation of the club, if there is interest in him, we listen. He showed that he is important for the team, I love working with him. Disciplined, he accepts his role. For me, I think that has to stay."

"We have decided that Pedri will play tomorrow, but from then on he will have two weeks of vacation. I have spoken with Luis Enrique, we give Pedri two weeks because he needs it. He needs a break of at least two weeks."

"Pedri will not play against Getafe because he will be on his two-week vacation."

"The number 10 jersey? I think this is the club's decision, not mine."

"We know we have plenty of players. Pjanić and Umtiti have a difficult time having minutes, they are in a difficult situation."

"Coutinho? He's not on the list because he needs one more week of training. Yes, I count on him because he is a great player and he can be important, as I said last year, I really count on Coutinho."

"I spoke with Ilaix Moriba 2 or 3 weeks ago, more as a person than as a coach. His situation is horrible because he's only 18 years old, he is the future of the club and I know that the club love him. My advice is that money is not the most important thing."

"The truth is that I'm disappointed in Moriba and his agents. I believe more in football than in money."

"I will always count on the youngsters. They train with us and they have to play games, either with us or with B because they need to compete. I see a lot of future in the youngsters and if we can we will give them opportunities."

"I am very happy with the centre-backs: In this position there is a lot of competition. Apart from Umtiti, who has less possibilities than the others, Lenglet is the only left-footed player. We need everyone."

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 20, 2021 10:38 am
Norbit skrev:
fre aug 20, 2021 9:59 am
EasyBuddhist skrev:
fre aug 20, 2021 9:54 am
https://www.mundodeportivo.com/futbol/f ... nador.html

Man har haft det på fornemmelsen hele tiden, men denne fortæller en del om de seneste træneres mangel på individuel coaching. Barca mangler visioner i spillet og man er faldet meget bagud på udvikling og motivation.
bekymrende
Ja, det er sgu bekymrende og tegnene har været der længe, Historierne er begyndt at slippe ud fra omklædningsrummet og kommer i en lind strøm fra tideligere spillere og trænere. Jeg kan huske, jeg det sidste halvandet år under Valverde, tit sad og undrede mig over holdets fysiske form. De havde altid perioder af kampene hvor der manglede overskud og det blev mere og mere udtalt med tiden. Historierne om manglende træningssessioner er så kommet efterfølgende og selv om Setien skruede en smule op for træningsmængden, så er det først under Koeman, man er vendt tilbage til et normalt leje igen. Det må man trods alt give Koeman, truppen er i langt bedre fysisk forfatning, end den har været i mange, mange år

I denne historie er det dog nogle andre ting, som mangler i træningen. Den ene er udvikling, den anden er implementering af systemer. Det hjælper jo ikke noget at sætte holdet til at spille 3-4-3 f.eks., hvis man ikke har trænet de løb, der kræver at spille det og det gælder ikke kun holdet, men specielt de enkelte spillere. Jeg synes tit, man har siddet og undret sig over manglende løb, dårlig positionering og en generel mangel på parathed og tænkt, "jamen for helvede, hvad laver de på træningsbanen? Snakker trænerne ikke med deres spillere eller hvad?"

Igen, Koeman har bestemt fået rettet op på nogle ting i forhold til parathed og positionering, men jeg synes stadig der mangler udvikling i spillet. Han er en meget traditionel træner og jeg synes, han i nogen grad mangler evnerne til at se nye kvaliteter i spillerne og få det bedste ud af dem. Imod Sociedad var der opløftende momenter i angrebet, hvor de tre forreste virkelig fik udnyttet deres bevægelighed og det er bestemt noget, man skal fortsætte med, da man jo har en udpræget mangel på individuelle færdigheder. Man har simpelthen ikke spillere, der kan sætte en mand og skabe overtal på den måde. Jeg mangler dog stadigvæk at der mangler dynamik på midtbanen, når man har bolden foran modstandernes mål. Tingene har en tendens til at blive for systemiske uden kreative indfald. Man skal lade spillerne have en vis form for frihed i deres spil, ellers bliver det for nemt at læse og man vil uundgåeligt komme til at tabe point, når man møder modstandere, der fundet det rigtige setup. Koeman har i hvert fald ikke vist indtil videre vist, at han evner at ændre kampene betydeligt, når de først er under vejs og mange gange falder han også igennem i hans pregame taktik, hvor det bliver for meget op af bakke allerede fra start, simpelthen fordi han kører på, uden at tænke på modstanderen og på, hvilke spillere der kan gøre en forskel i lige netop den kamp.
Jeg kan godt følge dig med hensyn til Koemans reaktioner under kampene.

Men nu er der en ny sæson og der er kommet forstærkninger til holdet og jeg synes vi lige skal give Koeman en chance. Så ved jeg godt. at du er meget uenig med Koeman i hans defensive tilgang sidste år og i hans spillervalg, men det er jo, som det er, når det nu er ham, som er træner.

Hvis et hold altid spiller samme slags fodbold og spiller samme system, så kommer vores modstandere som ofte bedre taktisk forberedt, end vi gør.

Den største opgave for fodboldtrænere er vel at vinde fodboldkampe. Mht. den individuelle træning og udvikling må jeg indrømme, at du åbenbart kan se nogle ting, jeg ikke kan - og det har jeg respekt for.

Og så kan jeg i øvrigt heller ike læse den artikel, som du har postet. Jeg kan ikke læse spansk.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af EasyBuddhist »

nosslo15 skrev:
fre aug 20, 2021 3:33 pm
EasyBuddhist skrev:
fre aug 20, 2021 10:38 am
Norbit skrev:
fre aug 20, 2021 9:59 am
EasyBuddhist skrev:
fre aug 20, 2021 9:54 am
https://www.mundodeportivo.com/futbol/f ... nador.html

Man har haft det på fornemmelsen hele tiden, men denne fortæller en del om de seneste træneres mangel på individuel coaching. Barca mangler visioner i spillet og man er faldet meget bagud på udvikling og motivation.
bekymrende
Ja, det er sgu bekymrende og tegnene har været der længe, Historierne er begyndt at slippe ud fra omklædningsrummet og kommer i en lind strøm fra tideligere spillere og trænere. Jeg kan huske, jeg det sidste halvandet år under Valverde, tit sad og undrede mig over holdets fysiske form. De havde altid perioder af kampene hvor der manglede overskud og det blev mere og mere udtalt med tiden. Historierne om manglende træningssessioner er så kommet efterfølgende og selv om Setien skruede en smule op for træningsmængden, så er det først under Koeman, man er vendt tilbage til et normalt leje igen. Det må man trods alt give Koeman, truppen er i langt bedre fysisk forfatning, end den har været i mange, mange år

I denne historie er det dog nogle andre ting, som mangler i træningen. Den ene er udvikling, den anden er implementering af systemer. Det hjælper jo ikke noget at sætte holdet til at spille 3-4-3 f.eks., hvis man ikke har trænet de løb, der kræver at spille det og det gælder ikke kun holdet, men specielt de enkelte spillere. Jeg synes tit, man har siddet og undret sig over manglende løb, dårlig positionering og en generel mangel på parathed og tænkt, "jamen for helvede, hvad laver de på træningsbanen? Snakker trænerne ikke med deres spillere eller hvad?"

Igen, Koeman har bestemt fået rettet op på nogle ting i forhold til parathed og positionering, men jeg synes stadig der mangler udvikling i spillet. Han er en meget traditionel træner og jeg synes, han i nogen grad mangler evnerne til at se nye kvaliteter i spillerne og få det bedste ud af dem. Imod Sociedad var der opløftende momenter i angrebet, hvor de tre forreste virkelig fik udnyttet deres bevægelighed og det er bestemt noget, man skal fortsætte med, da man jo har en udpræget mangel på individuelle færdigheder. Man har simpelthen ikke spillere, der kan sætte en mand og skabe overtal på den måde. Jeg mangler dog stadigvæk at der mangler dynamik på midtbanen, når man har bolden foran modstandernes mål. Tingene har en tendens til at blive for systemiske uden kreative indfald. Man skal lade spillerne have en vis form for frihed i deres spil, ellers bliver det for nemt at læse og man vil uundgåeligt komme til at tabe point, når man møder modstandere, der fundet det rigtige setup. Koeman har i hvert fald ikke vist indtil videre vist, at han evner at ændre kampene betydeligt, når de først er under vejs og mange gange falder han også igennem i hans pregame taktik, hvor det bliver for meget op af bakke allerede fra start, simpelthen fordi han kører på, uden at tænke på modstanderen og på, hvilke spillere der kan gøre en forskel i lige netop den kamp.
Jeg kan godt følge dig med hensyn til Koemans reaktioner under kampene.

Men nu er der en ny sæson og der er kommet forstærkninger til holdet og jeg synes vi lige skal give Koeman en chance. Så ved jeg godt. at du er meget uenig med Koeman i hans defensive tilgang sidste år og i hans spillervalg, men det er jo, som det er, når det nu er ham, som er træner.

Hvis et hold altid spiller samme slags fodbold og spiller samme system, så kommer vores modstandere som ofte bedre taktisk forberedt, end vi gør.

Den største opgave for fodboldtrænere er vel at vinde fodboldkampe. Mht. den individuelle træning og udvikling må jeg indrømme, at du åbenbart kan se nogle ting, jeg ikke kan - og det har jeg respekt for.

Og så kan jeg i øvrigt heller ike læse den artikel, som du har postet. Jeg kan ikke læse spansk.
Har du ikke translation :?: :razz:

Men jo, man er selvfølgelig nødt at acceptere at Koeman er træner og jeg synes selv, min kritik her er rettet konstruktivt. De fleste af de ting, jeg påpeger, er jo ting, der er sket under tidligere trænere. Jeg roser ham endda for at have udbedret en den af dem.

Jeg er dog ikke enig i at det vigtigste er at vinde. Det har det aldrig været for mit vedkommende. Det vigtigste er måden, man vinder på.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 20, 2021 4:12 pm
nosslo15 skrev:
fre aug 20, 2021 3:33 pm
EasyBuddhist skrev:
fre aug 20, 2021 10:38 am
Norbit skrev:
fre aug 20, 2021 9:59 am
EasyBuddhist skrev:
fre aug 20, 2021 9:54 am
https://www.mundodeportivo.com/futbol/f ... nador.html

Man har haft det på fornemmelsen hele tiden, men denne fortæller en del om de seneste træneres mangel på individuel coaching. Barca mangler visioner i spillet og man er faldet meget bagud på udvikling og motivation.
bekymrende
Ja, det er sgu bekymrende og tegnene har været der længe, Historierne er begyndt at slippe ud fra omklædningsrummet og kommer i en lind strøm fra tideligere spillere og trænere. Jeg kan huske, jeg det sidste halvandet år under Valverde, tit sad og undrede mig over holdets fysiske form. De havde altid perioder af kampene hvor der manglede overskud og det blev mere og mere udtalt med tiden. Historierne om manglende træningssessioner er så kommet efterfølgende og selv om Setien skruede en smule op for træningsmængden, så er det først under Koeman, man er vendt tilbage til et normalt leje igen. Det må man trods alt give Koeman, truppen er i langt bedre fysisk forfatning, end den har været i mange, mange år

I denne historie er det dog nogle andre ting, som mangler i træningen. Den ene er udvikling, den anden er implementering af systemer. Det hjælper jo ikke noget at sætte holdet til at spille 3-4-3 f.eks., hvis man ikke har trænet de løb, der kræver at spille det og det gælder ikke kun holdet, men specielt de enkelte spillere. Jeg synes tit, man har siddet og undret sig over manglende løb, dårlig positionering og en generel mangel på parathed og tænkt, "jamen for helvede, hvad laver de på træningsbanen? Snakker trænerne ikke med deres spillere eller hvad?"

Igen, Koeman har bestemt fået rettet op på nogle ting i forhold til parathed og positionering, men jeg synes stadig der mangler udvikling i spillet. Han er en meget traditionel træner og jeg synes, han i nogen grad mangler evnerne til at se nye kvaliteter i spillerne og få det bedste ud af dem. Imod Sociedad var der opløftende momenter i angrebet, hvor de tre forreste virkelig fik udnyttet deres bevægelighed og det er bestemt noget, man skal fortsætte med, da man jo har en udpræget mangel på individuelle færdigheder. Man har simpelthen ikke spillere, der kan sætte en mand og skabe overtal på den måde. Jeg mangler dog stadigvæk at der mangler dynamik på midtbanen, når man har bolden foran modstandernes mål. Tingene har en tendens til at blive for systemiske uden kreative indfald. Man skal lade spillerne have en vis form for frihed i deres spil, ellers bliver det for nemt at læse og man vil uundgåeligt komme til at tabe point, når man møder modstandere, der fundet det rigtige setup. Koeman har i hvert fald ikke vist indtil videre vist, at han evner at ændre kampene betydeligt, når de først er under vejs og mange gange falder han også igennem i hans pregame taktik, hvor det bliver for meget op af bakke allerede fra start, simpelthen fordi han kører på, uden at tænke på modstanderen og på, hvilke spillere der kan gøre en forskel i lige netop den kamp.
Jeg kan godt følge dig med hensyn til Koemans reaktioner under kampene.

Men nu er der en ny sæson og der er kommet forstærkninger til holdet og jeg synes vi lige skal give Koeman en chance. Så ved jeg godt. at du er meget uenig med Koeman i hans defensive tilgang sidste år og i hans spillervalg, men det er jo, som det er, når det nu er ham, som er træner.

Hvis et hold altid spiller samme slags fodbold og spiller samme system, så kommer vores modstandere som ofte bedre taktisk forberedt, end vi gør.

Den største opgave for fodboldtrænere er vel at vinde fodboldkampe. Mht. den individuelle træning og udvikling må jeg indrømme, at du åbenbart kan se nogle ting, jeg ikke kan - og det har jeg respekt for.

Og så kan jeg i øvrigt heller ike læse den artikel, som du har postet. Jeg kan ikke læse spansk.
Har du ikke translation :?: :razz:

Men jo, man er selvfølgelig nødt at acceptere at Koeman er træner og jeg synes selv, min kritik her er rettet konstruktivt. De fleste af de ting, jeg påpeger, er jo ting, der er sket under tidligere trænere. Jeg roser ham endda for at have udbedret en den af dem.

Jeg er dog ikke enig i at det vigtigste er at vinde. Det har det aldrig været for mit vedkommende. Det vigtigste er måden, man vinder på.
Translate? Mine IT kvalifikationer er meget begrænsede, nok måske, mest af alt, fordi det aldrig rigtigt har interesseret mig.

Men kan man overhovedet stole på translate? Hvis jeg f.eks. ser en russisk film på youtube, så er autotranslatøren virkelig dårlig.

For mig er holdet det vigtigste og derfor ser jeg på det sådan, at betydningen af en sejr kommer før godt spil.

Men jeg kan også godt lide at se forskellige former for fodbold, når det lykkes..

F.eks. Lazio, for et par sæsoner siden, var sublime nogle gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Piquénbauer »

Barça have started contacts to extend Koeman's contract, which expires in 2022, although his renewal has some conditions. For example the style of play and rotation in terms of players. [md]
Så kører det drenge.

I stedet for at hente en træner der kan levere det man vil se så kræver man det bare. Meget nemmere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af ladislau »

Det der! Det kan simpelthen ikke passe…

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Piquénbauer »

Men det gør det. Flere og flere skriver det nu. Der er dog nogle krav:
• Win titles
• Commitment to style of play (4–3-3)
• Stick to team’s structure, like counting on young players (this including Riqui Puig)
Det er simpelthen så dumt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Kvoller »

Han kan jo ikke efterleve alt det der? Han kan jo ikke engang finde noget der spiller, med det materiale han har nu, så hvordan skal han kunne indrette sig efter en bestemt taktik sat af ledelsen?

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Kvoller »

Hvordan kan er af kriterierne hedde at han skal vinde titler? Er det ikke lidt implicit i en klub som Barca? :lol:

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af kklaus »

"Koeman har vores fulde støtte* med undtagelse af formation, spillervalg, taktik, spillestil m.m."



*indtil vi har råd til at fyre ham og kan finde en bedre.
Giv mig min sko tilbage, røv!

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Drake »

Hahaha, ja forlæng dog endelig med Koeman, det mangler da bare, så vi kan fortsætte med at være til grin, det kan ledelsen godt lide åbenbart :clap: :wtf: :wave: :thumbdown: :crazy: :lolno:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Dytrax »

Barcelona and Ronald Koeman are ready to consider new contract talks.

Mundo Deportivo says with the summer market now over, Koeman and Barca are ready to enter talks about a new deal. The coach's current contract runs to June.

Barca have been in contact with Koeman and his agent for several weeks. Negotiations will now intensify with the market shut.

The new agreement will include clauses regarding titles and also a commitment to Barca's traditional style of play.

Management will also insist on a commitment to the academy.

Gid de havde haft den snak om filosofi og forventninger, inden de ansatte Kaptajn Stædig.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Lopezzz »

Koeman er en gammel mand. Hans hjerne duer ikke til professionel fodbold.
Giv os Xavi pleeeeeeas!!
MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Kvoller »

Det giver absolut ingen mening. For et par måneder siden overvejede Laporta offentligt at fyre Koeman, og nu det her.

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Madameskrald »

Jeg vil hellere have 2-3 De Jongs - Luuk versionen, end en forlængelse med Koeman, som han forvalter positionen lige nu...

Hvad sker der med vores kære Præsident?

Vil vil have Guardiola tilbage, ligesom i de gode gamle dage!!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster