Ronald Koeman

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Piquénbauer »

Xavi. Og kun Xavi. Vi skal have en træner ind der ikke går på kompromis med sit syn på spillet. En træner som qua sit syn på spillet, sin tid i klubben og niveau som spiller har autoriteten til at styre en gruppe unge spillere. Og vigtigst - en træner der ikke lader sig presse af en meget politisk ledelse. Så kan det godt være at han er ny i gamet men han kan vokse sammen med truppen.

Jeg kan ikke komme i tanke om et mere oplagt valg når man ser på truppen og hvor vi står i processen. Hvis laporta ikke henter ham ind så er det ene og alene fordi han er bange for at han ikke kan løbe om hjørner med Xavi. Laporta ved at hvis Xavi kommer ind så er det ham der styre showet og får opmærksomheden. Og det er laporta ikke fan af.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
fre sep 17, 2021 7:27 am
Xavi. Og kun Xavi. Vi skal have en træner ind der ikke går på kompromis med sit syn på spillet. En træner som qua sit syn på spillet, sin tid i klubben og niveau som spiller har autoriteten til at styre en gruppe unge spillere. Og vigtigst - en træner der ikke lader sig presse af en meget politisk ledelse. Så kan det godt være at han er ny i gamet men han kan vokse sammen med truppen.

Jeg kan ikke komme i tanke om et mere oplagt valg når man ser på truppen og hvor vi står i processen. Hvis laporta ikke henter ham ind så er det ene og alene fordi han er bange for at han ikke kan løbe om hjørner med Xavi. Laporta ved at hvis Xavi kommer ind så er det ham der styre showet og får opmærksomheden. Og det er laporta ikke fan af.
Jeg er ikke modstander af at få Xavi som træner, men han skal være helt og aldeles klar på opgaven, hvis han skal have jobbet. Kort sagt, er jeg bare ved at være træt af halve løsninger. Der skal en træner ind, som kan sit håndværk til fingerspidserne. Én der kan få truppen til arbejde til træningen og som kan få den i ordentlig form. Jeg har ikke set et Barcahold være deres modstander fysisk overlegne i snart ti år. Bayern løb 124 km i tirsdags, 15 mere end Barca. City under pep løber i gennemsnit 122 km pr kamp i PL i 18/19 sæsonen. Jeg er træt af at se Barca halte efter deres modstandere, det mindste man kan gøre, er at være i god form.

“Without the ball these players are top quality,” Pep told Monday Night Football. “I try to convince them to run like the most humble team in the world.
“If they don’t do that they don’t play - they sit beside me on the bench. I can forgive everything - but if they don’t run, they don’t play.
“You have to run in football. People say a lot of things. Our physicality is always good. That is one of our secrets - more than tactics, spirit. you try to run.”

Derudover skal det være en træner med en klar og veldefineret spillestil, som ved præcis, hvordan han vil have holdet til at spille under de givne forhold. Ikke mere famlen rundt efter løsninger, ikke mere tøven, bare afsted over stepperne, uden at se sig tilbage. Der skal være passion, vilje og glæde til stede, men ikke nok med det. Træneren skal formidle det på en måde, så det smitter truppen, hvilket man ikke har haft siden Lucho.

Jeg er ikke sikker på at Xavi har det i sig. Han har været i emiraterne de sidste 6 år, hvad har han lært der? Han burde tage et år eller to på b-holdet, hvis gerne vil til Barca, så man kan få set ham an. Og den der med at Laporta ikke vil dele rampelyset og alt det det andet ævl. Det var Laporta, der tog chancen med Pep, som var notorisk svær at håndtere i sine tidelige træner år og er det for så vidt stadigvæk, så han er absolut ikke bange at dele rampelyset eller for at tage chancer, det troede jeg var meget klart. Tværtimod, så genkendte han et ægte trænertalent, da han så det. Det var ham, der satsede på Messi og solgte Ronaldinho og i denne sæson har han taget lige så store chancer. Hvad angår det sportslige, så stoler jeg fuldstændig på Laporta og hvis han ikke ansætter Xavi, så er det fordi, han ikke er klar.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Piquénbauer »

Og dit svar er så at hente trænere som Roger Schmidt og Gallardo. To trænere der aldrig har været i nærheden af et tophold - hverken som trænere eller spillere. Og som desuden ikke har kendskab til den spanske liga.

Jeg holder mig til at Xavi er manden. Årsagerne har jeg nævnt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
fre sep 17, 2021 11:29 am
Og dit svar er så at hente trænere som Roger Schmidt og Gallardo. To trænere der aldrig har været i nærheden af et tophold - hverken som trænere eller spillere. Og som desuden ikke har kendskab til den spanske liga.

Jeg holder mig til at Xavi er manden. Årsagerne har jeg nævnt.
PSV og River er ikke tophold? Jesus. De har trænet i lang tid, en velbeskrevet træner profil og har mange af de egenskaber, man søger. Det er relativt unge trænere med visioner og med en god energi på bænken. Deres træner kvalifikationer overgår langt
Xavi`s. Jeg ville vælge én af dem, som tingene står lige nu, med økonomi, tilgængelighed, trup status osv. in mente. Årsagerne har jeg nævnt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Piquénbauer »

I deres respektive ligaer? Jo. Men i den store fodboldverden? Nej for pokker.

Ikke flere chancer. Ikke mere tata og Koeman. Vi skal tilbage til det som gjorde klubben god. Og når pep ikke er en mulighed så er Xavi svaret.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Dytrax »

❗Laporta and Yuste don't believe in Koeman, but Alemany and Planes are in favour to keep the coach in the current situation of the club. Jordi Cruyff doesn't want to take the job due to his friendship with Koeman. [Juan Jimenez Salvado]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Dytrax »

❗García Pimienta would be delighted to listen to proposals from Barcelona despite been recently fired as the Barça B coach.

[@mariagarridos]

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Kvoller »

Thread | I’ve been asked to share some things from Koeman’s TV-Series that’s available in The Netherlands.

Here Koeman and his agent arrive at Camp Nou (May 2021, after season ends) to find out about his future and Laporta’s decision. After that, Koeman & his agent react to it.

Koeman: “We always got along well. And then the President tells me: ‘I still have doubts. We need more time and we will look for other options (for Barça manager). We can’t give you clarity."

Rob Jansen (Koeman agent): “Laporta says that he needs 2 or 3 weeks to find the new candidate (to replace Koeman). And if he doesn’t find him, then Ronald Koeman is allowed to stay.”

Koeman: “The President is President of the club and is there to make decisions, well make them then? Tell me that I’m not good enough and that we are going to end it?"

Rob Jansen: “It’s an insane decision based on nothing, based only on his feeling. It’s crazy.”

Koeman: “Fix it then if you don’t want me? Fine, okay. Do that then? But don’t leave me hanging while saying… “I am going to look around (looking for other options)."

*some days later*

Rob Jansen: “I didn’t speak to Laporta again. But thankfully the people around him managed to let Koeman stay. Eventually Laporta himself came out to the media with “we are going to continue, we are friends, etc.” That’s the hypocrisy of top sport."
Jeg er også af den holdning, at Koeman ikke skal være vores træner. Han er simpelthen ikke god nok. Men Laporta har virkelig håndteret det her, på en helt og aldeles skrækkelig måde. Hvad fanden er det for noget at sige, at han vil finde en afløser, men hvis ikke, så må du blive. Synes ikke at Laporta altid er lige heldig.

nosslo15
Indlæg: 1024
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af nosslo15 »

Hvis Koeman bliver fyret, så tror jeg sgu, at vi ender med Pimienta.

Jeg kender intet til ham, udover at han har trænet b-holdet med en vis succes og så er han klub mand - og vel som sådan, en af de eneste, der vil finde sig i de ret vanskelige omstændigheder, han kommer til at arbejde under.

Det kunne da være et forsøg værd, hvis han kan give sine spillere mere gejst og frihed.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14962
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1676 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Lopezzz »

Jeg er ligeglad hvem kommer bare vi fyrer Koeman
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Dytrax »

Vil klart foretrække, at vi ikke skal ud i flere lappeløsninger og i stedet får en træner, hvor der er fremtidsperspektiv. I min optik er Xavi den oplagte kandidat. I hvert fald når der nu er tradition for at hente trænere der har tilknytning til klubben.

Koeman står for ideforladt fodbold, men har til gengæld givet unge spillere minutter og det skal han have ros for. Kommer ikke til at savne ham, når han bliver fyret.

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2586 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Drake »

Jeg synes det vil være for tidligt med Xavi, han vil få et dårligt udgangspunkt som det ser ud nu og nogle år frem, da vi er i gang med genopbygningen af holdet, plus der stadig er spillere som Xavi har spillet sammen med.

Xavi skal have det bedst mulige udgangspunkt, så han har større mulighed for at blive en stor succes, som vi alle sammen håber på.

Så jeg tror det bedste ville være at finde en anden træner til de næste 3-4 sæsoner, og man burde da kunne finde en ordenlig træner der har de værdiger som vi søger i en træner, og som vil spille som vi gerne vil have det, og tror på ALLE de gode unge spillere vi har.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af EasyBuddhist »

nosslo15 skrev:
fre sep 17, 2021 7:48 pm
Hvis Koeman bliver fyret, så tror jeg sgu, at vi ender med Pimienta.

Jeg kender intet til ham, udover at han har trænet b-holdet med en vis succes og så er han klub mand - og vel som sådan, en af de eneste, der vil finde sig i de ret vanskelige omstændigheder, han kommer til at arbejde under.

Det kunne da være et forsøg værd, hvis han kan give sine spillere mere gejst og frihed.
Jeg kan godt lide Pimienta, men han slår mig ikke lige som cheftræner typen, hvis jeg skal være ærlig. Det udtryk, man så på b-holdet, var meget tro mod Barca´s spillemæssige principper i forhold til formation og det pasningsorienterede. Men, det var også et vagt udtryk i en eller anden forstand. Presspilet var ikke specielt godt f.eks og man havde ikke et indtryk af, at holdet kom med power og spilleglæde. Han virker mere som en rigtig god ungdomstræner og jeg ville ikke give ham chancen som cheftræner. Slet ikke, faktisk.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
fre sep 17, 2021 11:54 am
I deres respektive ligaer? Jo. Men i den store fodboldverden? Nej for pokker.

Ikke flere chancer. Ikke mere tata og Koeman. Vi skal tilbage til det som gjorde klubben god. Og når pep ikke er en mulighed så er Xavi svaret.
Xavi er netop at tage en chance.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7165
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1866 gange
Blevet takket: 1113 gange

Re: Ronald Koeman

Indlæg af Dytrax »

🗣 Koeman's agent Rob Jansen called Laporta a hypocrite on Dutch TV. It's the latest attack against the club president and another show of disrespect from the side of Koeman's team. [Miquel Blazquez]
Det cirkus skal stoppe. Nu må Laporta se at cowboy up og fyre Koeman.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster