Ernesto Valverde

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Vi skal have en tråd til vores (efter alt at dømme) næste træner.

Billede

Alder: 53 år
Tidligere klubber som træner: Ath Bilbao, Espanyol, Olympiacos, Villarreal CF og Valencia CF
Titler: 3x græsk mester, 1x græsk super cup, 1x spansk super cup og 2x årets træner i Grækenland

Hvis man vil læse lidt mere om ham: http://www.skysports.com/football/news/ ... is-enrique
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Lopezzz »

Det skal nok gå galt med ham
MDCCCXCIX

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af MessiPogba »

Er der nogle, der ved, hvordan Valvarde har spillet i hans andre klubber? Jeg håber, han overrasker mig. Jeg synes, at Bilbao sommetider har spillet for engelsk. Jeg ved ikke, om det er pga. de restriktioner, der er i klubben med, at de kun kan købe baskere, der gør, at Valverde har vurderet, at han er nødsaget til at spille på deres forcer og ikke tvinge et system over hovedet på spillerne, som ikke fitter dem. I så fald, er det fint, at Valverde er fleksibel nok til at kunne omdanne sig til den gruppe af spillere, han har at gøre med og ikke det, han helst vil ud fra hans filosofi.

Jeg håber, at han får Messis respekt hurtigt og den bliver stor, da jeg er sikker på, at en stor del af denne sæsons kolossale blackout stammer fra, at Messi ikke havde et gram respekt for Lucho, og han derfor ikke gad at give de sidste 10 procent, der kunne have gjort denne sæson til en succes.

Jeg håber ikke, at Valverde er bange for konfrontationer, for han er nødsaget til at sætte sig i respekt foran så enorme verdensstjerner, som dem vi nu har. Hovedsageligt Messi.

Men hvordan er Valverde præferencer? Kontra, betonfodbold, boldbesiddelse, direkte?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Blaugrana al vent »

Jeg synes efterhånden man har sparet penge længe nok på trænerfronten. Helt ærligt - hvad foregår der? De sidste mange trænere har været nærmest ukendte navne. Enrique havde intet vist i Roma eller Celta. Tata Martino - uprøvet i Europa. Tito - havde aldrig været cheftræner. Pep - havde træner erfaring fra B-holdet.
Pep gik meget godt og Enrique har da også formået at give os en CL-titel. De andre havde også ok resultater i ligaen, og det er jo heller ikke fordi at vi kan forvente at vinde alt vi er med i. Nu er man så ude efter Valverede som ikke rigtig har vist noget der skulle gøre han blev Barcelona værdig? Jeg savner sgu lidt at man ansætter en som har skabt resultater andre steder. Resultater i de store turneringer vel og mærke. Lad os ansæte noget karisma, med blik for det defensive. Det gør man ikke i Valverde eller Koemann.
Jeg bløder Blaugrana

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Piquénbauer »

Valverde har vel lige netop vist at han organisatorisk kan bringe en del? Alle hans hold er blevet bedre defensivt efter han er blevet ansat.

Som jeg ser det så er det et spørgsmål om at presse det sidste ud af en gylden generation hvorfor jeg sagtens kan forstå at man taget det sikre valg. Revolutionen skal komme når messi er ved at være færdig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af emo »

Blaugrana al vent skrev:Jeg synes efterhånden man har sparet penge længe nok på trænerfronten. Helt ærligt - hvad foregår der? De sidste mange trænere har været nærmest ukendte navne. Enrique havde intet vist i Roma eller Celta. Tata Martino - uprøvet i Europa. Tito - havde aldrig været cheftræner. Pep - havde træner erfaring fra B-holdet.
Pep gik meget godt og Enrique har da også formået at give os en CL-titel. De andre havde også ok resultater i ligaen, og det er jo heller ikke fordi at vi kan forvente at vinde alt vi er med i. Nu er man så ude efter Valverede som ikke rigtig har vist noget der skulle gøre han blev Barcelona værdig? Jeg savner sgu lidt at man ansætter en som har skabt resultater andre steder. Resultater i de store turneringer vel og mærke. Lad os ansæte noget karisma, med blik for det defensive. Det gør man ikke i Valverde eller Koemann.
Hvem? Har du nogle bud? Hvem har skabt resultater i verden men samtidigt passer ind i Barcelona og deres stil?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:
Blaugrana al vent skrev:Jeg synes efterhånden man har sparet penge længe nok på trænerfronten. Helt ærligt - hvad foregår der? De sidste mange trænere har været nærmest ukendte navne. Enrique havde intet vist i Roma eller Celta. Tata Martino - uprøvet i Europa. Tito - havde aldrig været cheftræner. Pep - havde træner erfaring fra B-holdet.
Pep gik meget godt og Enrique har da også formået at give os en CL-titel. De andre havde også ok resultater i ligaen, og det er jo heller ikke fordi at vi kan forvente at vinde alt vi er med i. Nu er man så ude efter Valverede som ikke rigtig har vist noget der skulle gøre han blev Barcelona værdig? Jeg savner sgu lidt at man ansætter en som har skabt resultater andre steder. Resultater i de store turneringer vel og mærke. Lad os ansæte noget karisma, med blik for det defensive. Det gør man ikke i Valverde eller Koemann.
Hvem? Har du nogle bud? Hvem har skabt resultater i verden men samtidigt passer ind i Barcelona og deres stil?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Nu er det måske også ved at blive lidt af et mantra for mig men ... Maurizio Sarri.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af emo »

[WINKING FACE]

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Blaugrana al vent »

emo skrev:
Blaugrana al vent skrev:Jeg synes efterhånden man har sparet penge længe nok på trænerfronten. Helt ærligt - hvad foregår der? De sidste mange trænere har været nærmest ukendte navne. Enrique havde intet vist i Roma eller Celta. Tata Martino - uprøvet i Europa. Tito - havde aldrig været cheftræner. Pep - havde træner erfaring fra B-holdet.
Pep gik meget godt og Enrique har da også formået at give os en CL-titel. De andre havde også ok resultater i ligaen, og det er jo heller ikke fordi at vi kan forvente at vinde alt vi er med i. Nu er man så ude efter Valverede som ikke rigtig har vist noget der skulle gøre han blev Barcelona værdig? Jeg savner sgu lidt at man ansætter en som har skabt resultater andre steder. Resultater i de store turneringer vel og mærke. Lad os ansæte noget karisma, med blik for det defensive. Det gør man ikke i Valverde eller Koemann.
Hvem? Har du nogle bud? Hvem har skabt resultater i verden men samtidigt passer ind i Barcelona og deres stil?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
En mand som Diego Simone ville jeg elske at få til klubben. Jeg tror han vil blive en kæmpe succes. Og så ved jeg godt nogen mener "jamen han passer ikke ind i vores spillestil". Og det er muligt. Men hvor værdifuld er vores spilestil, når vi lukker et tidligt mål ind mod et hold som Juventus? Ikke ret værdifuld. Vi har revset vores forsvar hele sæsonen, og vi burde tage konsekvensen af det. Med den offensiv vi har, kommer vi aldrig til at skulle være bekymret for mål og kreativtitet. Men med den defensiv vi har, synes jeg det er på tide at man får øjnene op. Det kan godt være vi vendte PSG-resultatet, men vi må aldrig komme derud! Vores spillestil virker heller ikke med de nuværende spillere. I "gamle" dage kunne vi spille op fra målmanden til modstandernes målfelt på 1-2 minutter. I dag sidder vi alle og frygter at får tilkendt et målspark, da vi ved at spillerne ikke har kvaliteten til at føre den op. Vi har mangler en træner der tør at spille efter en uafgjort på udebane i CL. Det passer muligvis ikke ind i vores nuværende mentalitet, ligesom et det kontrabold LE har bidraget med, også var noget der skulle tilvendes. Men det gav titler, så det var ligegyldigt at vi havde bolden 10% mindre end tidligere. Samme "revolution" mener jeg vi har brug for nu.
Og ærligt, så ved jeg mere om cykelrytteren Valverde end fodboldtræneren vi måske får på mandag. Så det er da kun rart at høre hvis han står for noget af det defensive orienteret.
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af zqa »

Problemet er nu ikke, at vores spillere ikke kan spille den frem, problemet er at midtbanen er ikke eksisterende, og de derfor skal overspille en 6-7 mand.

Jeg er tilbøjelig til at skulle gå på kompromis med stilen, men sgu ikke når det er Simeone, Mourinho eller andre af samme støbning.
#jesuisSheep

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Blaugrana al vent »

zqa skrev:Problemet er nu ikke, at vores spillere ikke kan spille den frem, problemet er at midtbanen er ikke eksisterende, og de derfor skal overspille en 6-7 mand.

Jeg er tilbøjelig til at skulle gå på kompromis med stilen, men sgu ikke når det er Simeone, Mourinho eller andre af samme støbning.
Mourinho er en historie for sig. Men Diego Simone er en helt anden type. Han forstår sig på defensiv figther indstilling, uden at skulle spille smart uden for banen. Det han har præsteret med det spillermateriale er jo virkelig imponerende. Behøver jeg at minde om, at han har slået os ud af CL med det hold? Hvis det ikke er et Barca-trænersæde værdigt, så ved jeg ikke hvad er. En kort spillerkarriere i Barcelona + en træner licens er simpelthen ikke nok til at blive vores træner, hvis du spørger mig. Med mindre den spiller var/er en legende i klubben. Karisma kan føre en langt. Bare se Zidane. Det kan godt være Benitez havde 100x så meget erfaring som Zidane, men alene navnet "Zidane" gav en hel anden respekt for Madrids spillere. Og det har jo virket!

Igen: Hvis Valverde har det defensive blik, så skal han være velkommen. Men, hvor ville jeg dog ønske at man ansatte noget karisma der havde gloværdige resultater bag sig!
Jeg bløder Blaugrana

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Blaugrana92 »

Du har ret i at Cholo ikke spiller smart uden for banen. I stedet nøjes han med at opfordre sine spillere til at spille direkte beskidt og voldeligt.

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af Blaugrana al vent »

Blaugrana92 skrev:Du har ret i at Cholo ikke spiller smart uden for banen. I stedet nøjes han med at opfordre sine spillere til at spille direkte beskidt og voldeligt.
Jeg tror ikke der er nogen trænere der går fri af beskidte tricks. Det kan godt være vi i Barcelona ikke spiller voldeligt, men til gengæld filmer og overspillere vores spillere af og til. Dette TROR jeg er en helt bevidst taktik, og er i mine øjne ligeså slemt - omend ikke ligeså skadestruende.
Og der er ingen der siger at han skal tilføre Barcelona lige netop det. Jeg synes han ville være utrolig interessant. Med det han har skabt i Atletico, hvad kunne han så ikke skabe i Barcelona?
Jeg bløder Blaugrana

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2759
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 151 gange
Blevet takket: 287 gange

Re: Ernesto Valverde

Indlæg af whidgee »

Blaugrana al vent skrev:
Blaugrana92 skrev:Du har ret i at Cholo ikke spiller smart uden for banen. I stedet nøjes han med at opfordre sine spillere til at spille direkte beskidt og voldeligt.
Jeg tror ikke der er nogen trænere der går fri af beskidte tricks. Det kan godt være vi i Barcelona ikke spiller voldeligt, men til gengæld filmer og overspillere vores spillere af og til. Dette TROR jeg er en helt bevidst taktik, og er i mine øjne ligeså slemt - omend ikke ligeså skadestruende.
Og der er ingen der siger at han skal tilføre Barcelona lige netop det. Jeg synes han ville være utrolig interessant. Med det han har skabt i Atletico, hvad kunne han så ikke skabe i Barcelona?
Han har ikke skabt noget i Atletico

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster