Ny træner

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Ny træner

Indlæg af B-Freak »

Ronald Koeman: "Was this the moment when I finally said yes to Barcelona? Yes, that's true. But nothing is definitive until signatures are signed." [nos]
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Ny træner

Indlæg af B-Freak »

Ronald Koeman will be announced in the next few hours. The Dutchman will sign a two-year deal. [@FabrizioRomano]

Ronald Koeman: "An agreement could very well be reached today. I didn't expect it to happen this fast. Timing is always awkward, but Barcelona are the only club that I had included as a clause in my contract with the Netherlands." [fox sports]
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Ny træner

Indlæg af B-Freak »

Virker faktisk ret stærkt?
Henrik Larsson is a serious candidate to become one of Ronald Koeman's assistants at Barcelona. Alfred Schreuder will become Koeman's first assistant. [ad]
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Ny træner

Indlæg af B-Freak »

Frenkie de Jong was the one who recommended the Barça board to hire Schreuder as Koeman's assistant coach. Koeman liked the idea very much and agreed. [de telegraaf]
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Ny træner

Indlæg af B-Freak »

Koeman has signed a contract until June 30th 2022. The presentation and subsequent press conference for the new Barça coach will take place today from 6.00pm CEST at the Auditori 1899. [fcb]
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

Barça are thinking about Erik ten Hag as a possible replacement for Koeman, despite his latest contract renewal with Ajax. [RAC1]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

List of potential replacements for Ronald Koeman: Xavi Hernández, Jordi Cruyff, Jürgen Klopp, Gabriel Milito, Thierry Henry, García Pimienta, Marcelo Gallardo. [Diario Sport]

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Barca80 »

Dytrax skrev:
tors maj 13, 2021 12:52 am
List of potential replacements for Ronald Koeman: Xavi Hernández, Jordi Cruyff, Jürgen Klopp, Gabriel Milito, Thierry Henry, García Pimienta, Marcelo Gallardo. [Diario Sport]

Xavi er uprøvet i europæisk træner-sammenhæng, og er en stor risiko at tage. Bare fordi han er en legende som fodboldsspiller gør ham ikke egnet som træner. Prøv se Lampard i Chelsea, Pirlo i Juventus, Henry i Monaco og mange lignende eksempler. :?

Guardiola var en legende som fik chancen, men han havde trodsalt erfaring fra Barca B, plus en hel række verdensklasse spillere til rådighed; en ung Iniesta, ung Messi, ung Xavi osv. Derfor ønsker jeg ikke Xavi før han får noget erfaring i Europa :thumbdown:

Ligesom Xavi, det samme kan man sige om Jordi Cruyff, Milito og Henry - ingen erfaring på højeste niveau :thumbdown:

Klopp er en klasse træner, men passer slet ikke til Barca's spillestil. Han spiller faktisk stikmodsat Barca og fx City - dvs. han spiller med direkte bolde og speed - noget ala semi-kontraspil. Derfor egner han sig ikke :thumbdown:

Hvis jeg absolut skulle vælge nogle af de nævnte, så vil jeg pege på Marcelo Gallardo :thumbup: Ja, han har heller ikke europæisk erfaring, men har gjort det super godt i sydamerika, og han har en personlighed og vindermentalitet der minder om Diego Simeone's og Jurgen Klopp's - står på sidelinjen og konstant gejler spillerne op igennem 90 minutter - og det er lige præcis dét (motivation og opildning) som Barca har behov for :clap:

Så min stemme går til Marcelo Gallardo - hvis jeg overhovedet skulle pege på nogen.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Xavi og kun Xavi. Jeg tror ikke et sekund på de andre - de vil enten blive trynet eller er de bare ikke gode nok.

Spørgsmålet er om Laporta tør tage Xavi ind. Han er trods alt en stor personlighed som ikke gider alt for meget pis.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Madameskrald »

Overvejende er jeg enig... Gallardo har en spændende profil, men han vil arve en række (kommende/tidligere) verdensstjerner med større eller mindre nykker, og den udfordring skal man kunne tackle, så jeg tror også chancen for succes på kort/langsigt i Barcelona er størst med Xavi ved roret.

Jeg tror ikke, at Laporta frygter en ansættelse af Xavi, men han kan få overordentligt svært ved at holde ham tilfreds, kunne jeg forestille mig. Xavi gider formentligt ikke PR/galaticos signings til højre og venstre.

Ps. Klopp er selvfølgelig også spændende, blot ikke i Barca.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Ny træner

Indlæg af ladislau »

Tror også han tøver mht Xavi, pga frygt for indvendinger mod køb af eks Haaland.
Laporta virker fokuseret på Quick fix’s og Perez løsninger.

Xavi vil kunne påpege det er den lange vej, hvor meget vi trænger til genopbygning, og titlerne er det langsigtede mål.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Ny træner

Indlæg af Lopezzz »

Xavi har forlænget 2 år mere med Al Sadd. Vi fortsætter med Koeman :sad:
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

Barça have opened negotiations with Xavi to become the coach of Barça. [Diari ARA]

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Madameskrald »

Her er lidt spændende læsning vedr. nogle trænerprofilerne i spil:

https://barcauniversal.com/an-in-depth- ... barcelona/

Som jeg har nævnt tidligere, så syntes jeg, at Ten Hag er spændende. Specielt det faktum, at man har frasolgt store profiler som De Ligt, De Jong, De Beek og Ziyech - og tilsyneladende relativt smertefrit har integreret erstatninger uden større tab af præstationsniveau, finder jeg stærkt.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

Barça have already 99% decided to dismiss Ronald Koeman after the season ends.

Koeman is not Joan Laporta’s main choice.

[RAC1]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster