Ny træner

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Ny træner

Indlæg af MessiPogba »

Jeg håber, at det for Wennersberg og andre moderators i orden, at jeg laver dette emne i dette rum med tilsvarende overskrift - i stedet for at lave seperate tråd tænkte jeg, at vi i stedet kunne tage diskussion i denne tråd. Medmindre det er helt skudt ved siden af mig at oprette denne tråd.

Jeg læste i dag tidligere, at Sampioli har en frikøbsklausul på "kun" 1,5 mio. euro. Burde på ingen måder være en forhindring for Barca at kigge forbi.

Jeg er som flere gange ytret nået til det yderligste af min smertetærskel over at se Lucho som frontmand for Barca. Jeg kan ikke overskue det her random, no response-agtige form for fodbold, der er blevet spillet de sidste 18 måneder, ja selv i treble-sæsonen synes jeg, det var random, men der var Messi, Suarez og Neymar fuldkommen overnaturlige mutantgode.

Jeg føler, at der skal noget nyt til, da Lucho slet ikke har format til at tage det her videre. Han er blevet reddet alt, alt for mange gange af Messis genialiteter enten i form af et freakmål eller sublime assists. Messi bliver 30. Det kan ikke være rigtigt, at holdets eksistens konstant hviler på vores troldmand, hvorfor det hele falder tilbage på manageren. Lucho har flere gange lignet en mand, der ikke aner, hvad hgan skal gøre ude på sidelinjen. Måske kan denne iagttagelse skyldes, at man under Pep konstant fik den holdning, at det hele var så fandens struktueret, indøvet og stor form for synergi, at alt andet ligner et ragnarok, men Lucho udstråler på ingen måder autoritet, orden og struktur.

Jeg kan i hvert fald ikke mere og regner også med, at Lucho er arbejdsløs til sommer. Sampioli er min kandidat, da han med Chile har vist en fantastisk form for fodbold, og med Sevilla pt. også har gang i en god kampagne. Spørgsmålet er, hvordan han har det med at håndtere absolutte verdensstjerner, kæmpe egoer samt kan modstå det umenneskelige pres, der nu er i Barcelona.

Klopp kunne også være en fed træner i Barca, men han er god nok dårlig inden for struktur, da hans hold ofte indkasserer mange mål, og hans manglende sprogkunnen er nok også en stor forhindring.

Hvem er der mere?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Ny træner

Indlæg af !Option »

Spændende og absolut relevant emne!

Lad mig starte med at sige at jeg er 100% med på, at Lucho skal være fortid i Barca til sommer. Med det sagt, så mener jeg bestemt også man er nødt til at anerkende de resultater han har hentet til os. Jovist, han har haft et fremragende spiller materiale, men det har han i bund og grund vel stadigvæk? En stor del af æren tilfalder naturligvis også spillerne, men Lucho er nok heller ikke helt uden skyld i de successer vi har haft de sidste par år. Kig fx mod Bayern hvor de stadig har en utrolig stærk trup, hvis ikke stærkere end tidligere, men hvor de også i rigtig mange tilfælde ligner et ret middelmådigt hold, ligesom os selv...

Hvad det så er der gør, at vores spil i løbet af de sidste 18 måneder bare er blevet mere og mere ustruktureret har jeg svært ved at sætte en finger på. En del af forklaringen kunne ligge i, at Iniesta ikke er helt ung længere (samt han savner Xavi ligesom alle os andre :cry:). Vi har ihvertfald ikke kunne dominere midten som tidligere...

I kamp tråden fra Atletico, blev der linket til en artikel som jeg mener har nogle rigtig gode pointer. Bl.a. at en spiller som Alves dækkede så stort et område, at Rakitic havde langt større frihed til at arbejde offensivt og ikke konstant skulle dække ind for ham, som han gør nu for Sergi Roberto.

Mht. en ny træner må jeg erkende at jeg ikke kan pege på nogen på stående fod, som jeg tænker er et "perfect match". Det er selvfølgelig også tæt på umuligt at finde... Sampioli er rigtig nok utrolig dygtig, men praktiserer han en type fodbold som man forbinder med Barca? :?:
Der har ligeledes været lidt snak om vores nuværende assistentræner (har glemt hans navn), men jeg ved ikke hvor længe det kan blive ved med at gå at bruge "egen avl" på trænerposten igen og igen.

Hvad tror i forresten der sker hvis vi ender med at vinde fx Copaen og CL til sommer? Er Lucho så stadig fortid?
Jeg mener stadig han bør være det, men tror i klubben tør/kan/vil smide ham på porten?

Spændende bliver det ihvertfald at se til sommer!
Rey Abi!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Ny træner

Indlæg af Lopezzz »

Her er 2 muligheder til sommer:

1. Vi vinder CL eller ligaen men Lucho vil væk

2. Lucho vil gerne blive hvis vi ikke vinder noget men ledelsen beslutter at han skal fyres
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Sampaoli eller Pochettino er mine favoritter. Måske kunne Simeone også gøre et godt arbejde. Tror dog at de alle ville spille noget bold der minder mere om det vi ser nu (taktisk men forhåbentligt på et højere niveau) end under Pep og det tror jeg også passer truppen bedst. Om man kan lide det eller ej så handler det om at sætte MSN op og det gør man ikke ved at trille den rundt på midten - det handler om skabe ubalance og plads til dem. Med det sagt så ville det klæde holdet at man også kan køre den rundt til tider uden at stresse som vi ser nu.

Simeone nævner jeg mere fordi han er en fremragende motivator hvilket jeg ser som ligeså vigtigt taget vores "aldrende" starter i betragtning. Det er spillere hvor stort set samtlige har vundet alt så her er det vigtigt at de får et spark i røven. Det tror jeg også har været det Lucho har bidraget mest med men som desværre er ved at mangle nu. Vi spiller i hvert fald som et "mæt" hold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Ny træner

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Sampaoli eller Pochettino er mine favoritter. Måske kunne Simeone også gøre et godt arbejde. Tror dog at de alle ville spille noget bold der minder mere om det vi ser nu (taktisk men forhåbentligt på et højere niveau) end under Pep og det tror jeg også passer truppen bedst. Om man kan lide det eller ej så handler det om at sætte MSN op og det gør man ikke ved at trille den rundt på midten - det handler om skabe ubalance og plads til dem. Med det sagt så ville det klæde holdet at man også kan køre den rundt til tider uden at stresse som vi ser nu.

Simeone nævner jeg mere fordi han er en fremragende motivator hvilket jeg ser som ligeså vigtigt taget vores "aldrende" starter i betragtning. Det er spillere hvor stort set samtlige har vundet alt så her er det vigtigt at de får et spark i røven. Det tror jeg også har været det Lucho har bidraget mest med men som desværre er ved at mangle nu. Vi spiller i hvert fald som et "mæt" hold.
Nok er Simeone en fuldstændig eminent motivator, men kan han skabe en kamp? Er han ikke lidt for meget anti-barca i hans spillestil? Altså lidt for meget kigge på modstanderens styrker og lægge taktikken derefter?

Jeg synes, at jeg har set for mange af Atleticos kampe, hvor de har svært ved at styre kampen mod bedre hold, fordi det er ikke der, at Simeone har sine styrker.

Jeg kan dog sagtens følge din pointe med, at måske en som Simeone er det, truppen rent motivationsmæssigt har brug for, når flere af spillerne har vundet tingene i flere omgange.

Poch er også et fremragende bud. Foruden at spille god bold med SPurs, så har han også vist, at han har et godt øje til unge spillere. Det er også på tide, at La Masia får lige en lille genoplivning efter nogle lidt magre år med suppleringer derfra. At købe spillere er ikke altid løsningen. Man skal også have lidt blod fra de indre rammer, der har prøvet at kæmpe op og bløder for klubben. Man mangler ofte en som Puyol, der skriger sine spillere op fra søvn i kampenes gang.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Styrede ATM kampen mod os i tirsdags? Man vinder ikke ligaen og spiller to CL finaler hvis man ikke har en anelse om hvad man laver taktisk. Det er det samme der bliver skrevet om Lucho. De er begge primært indpiskere men de er ikke dumme. Men nej jeg tror ikke at han kommer til klubben og det passer mig også fint da jeg ikke bryder mig om ham. Jeg tror bare han ville kunne få gang i vores hold igen.

Omkring det du skriver med La Masia er jeg både uenig og enig. Ja det ville være godt at få nogle spillere ind. Det kræver dog at de er gode nok og pt kan jeg ikke se ret mange andre en alena som en fremtidig spiller.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tror forresten at Unzue eller Eusebio bliver hentet hvis Lucho smutter.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Ny træner

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Styrede ATM kampen mod os i tirsdags? Man vinder ikke ligaen og spiller to CL finaler hvis man ikke har en anelse om hvad man laver taktisk. Det er det samme der bliver skrevet om Lucho. De er begge primært indpiskere men de er ikke dumme. Men nej jeg tror ikke at han kommer til klubben og det passer mig også fint da jeg ikke bryder mig om ham. Jeg tror bare han ville kunne få gang i vores hold igen.

Omkring det du skriver med La Masia er jeg både uenig og enig. Ja det ville være godt at få nogle spillere ind. Det kræver dog at de er gode nok og pt kan jeg ikke se ret mange andre en alena som en fremtidig spiller.
Jeg synes nu ikke altid, at man skal være den nye Messi eller omkring i det omfang, for at få chancen for Barca. Man ser jo gang på gang rundt omkring i verden, at nogle spillere skal bruge tid på at tage det næste step, og den tålmodighed savner jeg ganske vist i Barcelona. Jeg synes lige pt. at der er lidt for meget fokus på at præstere fra dag 1, og der skal være lidt plads til de yngre kræfter til at præge Barcelona.

Jeg siger ikke, at du skal have en snor på 100 kampe, før man præsterer på et acceptabel Barca-niveau, men der må gerne være lidt mere fokus på at implementere unge.

Bare for at give et eksempel, som jeg synes er noget af det bedste, der viser, hvordan tillid kan gøre en forskel. Darren Fletcher eller Francois Coquelin. To spillere, da de først startede på deres respektive hold, som lignede to spillere, der burde spille serie 3. Men de fik tillid, og de har de kvitteret med efterfølgende med meget gode præstationer for United og Arsenal. Fletcher var i en periode tilbage i slut 00'erne en af de mere værdifulde for Manchester United, og Coquelin er muligvis Arsenals vigtigste mand i det overordnede billede.

Jeg nægter at tro på, at Alena er den eneste, der bare har den mindste snert af talent i sig i La Masia og Barca B. Grimaldo gør det da vist eftersignede godt i Benfica (eller er han skadet nu), og han fik aldrig chancen i Barca.

Så jeg håber, at den næste træner bare er villig til at ofre lidt tid og tålmodighed med akademiet, Barca B og La Masia. Ellers kan man sgu da ligeså godt lukke lortet, hvis den eneste spillere, der pt. bidrager til Barcas hold her de senere år er Sergi Roberto og Rafinha. Messi og Iniesta ikke medregnet, da de har spillet i 100 år, og Masip er kun reserve i cup. Der må da være lidt perspektiv.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Ny træner

Indlæg af MessiPogba »

Hvad ville folk egentlig sige til Ronald Koeman?

Han kender alt til klubben, kulturen, byen og kan sproget flydende. Han havde lidt skrammer på renommet med Valencia, men har så gjort det godt i Southampton og er pt. igang med en fin kampagne med Everton.

Han er opvokset med Cruyff filosofien, så han kender også til kravene i Barca.

Men har han format nok til at håndtere superegoerne som Messi, Suarez og Neymar? Han virker for mig sommetider noget konfliktsky.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Valverde is unclear whether he'll accept Barcelona's offer or not. His contract with Athletic Club expires at the end of the season. [SPORT]
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Eusebio (La Real coach): Coaching Barca? "I am saying that my head, my enthusiasm & my hunger are to have a long-running project at La Real"

Eusebio: "There is nothing more and there will be nothing more."
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Storken »

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/englan ... r-mig-ikke

Jeg elsker når trænere afviser en stilling, der aldrig nogensinde kunne komme på tale alligevel. Det svarer til, at Pumba udtalte, at han ikke var interesseret i at blive løvernes konge.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Xavi6Smede »

Storken skrev:http://www.dr.dk/sporten/fodbold/englan ... r-mig-ikke

Jeg elsker når trænere afviser en stilling, der aldrig nogensinde kunne komme på tale alligevel. Det svarer til, at Pumba udtalte, at han ikke var interesseret i at blive løvernes konge.
Hvad skal han ellers svare?

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Storken »

Xavi6Smede skrev:
Storken skrev:http://www.dr.dk/sporten/fodbold/englan ... r-mig-ikke

Jeg elsker når trænere afviser en stilling, der aldrig nogensinde kunne komme på tale alligevel. Det svarer til, at Pumba udtalte, at han ikke var interesseret i at blive løvernes konge.
Hvad skal han ellers svare?
Barca > Wenger

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster