Ny træner

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Hvor har du det der fra? Snakken omkring Xavi går på at laporta vil have ham til at overtage b-holdet først. Den eneste der oprigtigt var efter Xavi var barto og det kan umuligt komme bag på nogen at han ikke ville arbejde under ham.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Norbit »

Piquénbauer skrev:
tors sep 23, 2021 9:01 am
Hvor har du det der fra? Snakken omkring Xavi går på at laporta vil have ham til at overtage b-holdet først. Den eneste der oprigtigt var efter Xavi var barto og det kan umuligt komme bag på nogen at han ikke ville arbejde under ham.
Jeg mener at have læst, efter han forlængede til 2023 med Al-Sadd, at Xavi ville få en nøglerolle for Qatar til VM. Jeg kan lige prøve at finde et link. Hvis Xavi først skal forbi B-holdet, så er der lange udsigter til ham som træner.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det ville være fint. Jeg har ikke fået fornemmelsen af at nogen tigger ham om at træne. Tværtimod virker det ret fjollet at ville have ham som b-træner…
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ny træner

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tors sep 23, 2021 9:59 am
Ja det ville være fint. Jeg har ikke fået fornemmelsen af at nogen tigger ham om at træne. Tværtimod virker det ret fjollet at ville have ham som b-træner…
Hvis han havde nogle nosser, så var han allerede b-træner nu og havde været det i et år. Så havde overgangen været naturlig. Nu går der rygter om Martinez har en klausul på 1,8 mio euro, gad vide, hvad Xavi's er på?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Kvoller »

EasyBuddhist skrev:
tors sep 23, 2021 10:05 am
Piquénbauer skrev:
tors sep 23, 2021 9:59 am
Ja det ville være fint. Jeg har ikke fået fornemmelsen af at nogen tigger ham om at træne. Tværtimod virker det ret fjollet at ville have ham som b-træner…
Hvis han havde nogle nosser, så var han allerede b-træner nu og havde været det i et år. Så havde overgangen været naturlig. Nu går der rygter om Martinez har en klausul på 1,8 mio euro, gad vide, hvad Xavi's er på?
Mener at have hørt, at der er en klausul i Xavis kontrakt, der gør at han kan skifte gratis til Barca.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1747
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Indlæg af Barca80 »

Jeg mangler solide argumenter for at Xavi bør være den nye Barca træner, enten nu eller efter have trænet B-holdet. Her er de argumenter jeg ofte hører:

* Argument nr. 1 - Xavi er en klublegende og kender klubben

Ja, og hvad så? Er det garanti for succes? Koeman kan da også kaldes for en klublegende (som spiller) og kender klubben, men han har da i den grad floppet.

Desuden forstår jeg ikke ideen med at ansætte tidligere klublegender, bare fordi de "kender klubben", det er sjældent det bliver en succes. Se bare på Frank Lampard i Chelsea, Andrea Pirlo i Juventus, T. Henry i Monaco osv. osv., alt sammen fiaskoer!

Tror man virkelig at fordi klublegenden Guardiola blev en succes, så bliver Xavi det samme? Jeg tror enhver træner som har en ung Messi, Xavi og Iniesta i truppen vil blive en succes. Pointen er at Guardiola havde det ekstrem nemt i Barcelona i sin tid. Xavi som træner vil ikke have det samme, langt fra og faktisk tværtimod.

* Argument nr. 2 - Xavi vil være ekstrem tro mod Barcelonas spillestil; Tiki Taka og dermed vil succes komme automatisk med tiden

Nej. Og atter nej. For at kunne spille Tiki Taka, skal man i den grad have spiller materialet til det. Midtbanen skal være egnet til spillestilen. Forsvaret skal være i stand til at spille bolden op bagfra. Og backs'ne skal fungere i spillestilen. Og meget andet.

Intet af dette fungerer godt ud fra de spillere som Barcelona har nu. Barca har en aldrende og langsom Pique, Alba og Busquest, samt en række meget unge spillere som skal udvikle sig. Derfor bør man lave nogle variationer i tiki taka stilen, dog uden at forsømme den helt. Så hvis Xavi kommer til at satse 100 pct. på tiki taka (som man ellers håber eller påstår), så bliver det en stor fiasko!

* Argument nr. 3 - Xavi vil få det bedste ud af de unge spillere, da han er en stor personlighed i klubben

Det ved jeg sgu ikke rigtig. Det er jo blot gætteri. Han er jo total uprøvet. Hvem siger at han vil få det godt med unge spillere? Hvem siger at han har gode mandskabsbehandlings evner? Hvem siger at han overhovedet er egnet til at styre et omklædningsrum? Hvem siger at han har noget taktisk bevidsthed som han kan trække på, når det brænder under kampene?? Ingen ved det! Fordi ingen har set ham på den store scene endnu som træner! Derfor er Xavi blot et kæmpe sats.

Jeg tror mere det vil gavne, at man ansætter en træner som har haft stor succes før (har bevist sit værd). En træner med erfaring. Og som samtidig både er villig til at spille med tiki taka (med sin egen variation) og give de unge spillere chancen. Og især en træner som har personlighed på sidelinjen og ikke har hænderne i lommen (ofte ligesom Koeman).

Jeg håber derfor ikke at Xavi bliver Barca træner i den nærmeste fremtid!
Senest rettet af Barca80 tors sep 23, 2021 11:05 am, rettet i alt 1 gang.

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Tello »

Nu er jeg djævlens advokat og siger Conte...

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Kvoller »

Xavi renewed in the summer until 2023 as coach of Al Sadd and the Barça option in his contract is no longer there. However, the coach's entourage believe that they would not hinder his possible departure. [md]
Nå, Xavi har ikke den klausul mere.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

EasyBuddhist skrev:
tors sep 23, 2021 10:05 am
Piquénbauer skrev:
tors sep 23, 2021 9:59 am
Ja det ville være fint. Jeg har ikke fået fornemmelsen af at nogen tigger ham om at træne. Tværtimod virker det ret fjollet at ville have ham som b-træner…
Hvis han havde nogle nosser, så var han allerede b-træner nu og havde været det i et år. Så havde overgangen været naturlig. Nu går der rygter om Martinez har en klausul på 1,8 mio euro, gad vide, hvad Xavi's er på?
Hvorfor? Niveauet er sikkert højere i Qatar end det er i den tredje bedste division i spanien. Og hvilken overgang er det der ikke skulle være naturlig? Tror du ikke manden har nok indsigt i klubben til at han hurtigt kan falde til?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ny træner

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tors sep 23, 2021 11:33 am
EasyBuddhist skrev:
tors sep 23, 2021 10:05 am
Piquénbauer skrev:
tors sep 23, 2021 9:59 am
Ja det ville være fint. Jeg har ikke fået fornemmelsen af at nogen tigger ham om at træne. Tværtimod virker det ret fjollet at ville have ham som b-træner…
Hvis han havde nogle nosser, så var han allerede b-træner nu og havde været det i et år. Så havde overgangen været naturlig. Nu går der rygter om Martinez har en klausul på 1,8 mio euro, gad vide, hvad Xavi's er på?
Hvorfor? Niveauet er sikkert højere i Qatar end det er i den tredje bedste division i spanien. Og hvilken overgang er det der ikke skulle være naturlig? Tror du ikke manden har nok indsigt i klubben til at han hurtigt kan falde til?
Det handler mere om at man kan se ham an i forhold til hans faglige kompetencer. Niveauet er helt sikkert lavere i Qatar, end i den spanske tredje division. Jeg vil skyde det til danmarksserie niveau måske med et par hold fra anden eller første division. Det er jo umuligt at vurdere noget som helst, når han sidder dernede, andet end at han er glad for penge og hvis det er sådan, han har det, så er det ikke Barca, han skal til.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ny træner

Indlæg af EasyBuddhist »

Kvoller skrev:
tors sep 23, 2021 10:59 am
Xavi renewed in the summer until 2023 as coach of Al Sadd and the Barça option in his contract is no longer there. However, the coach's entourage believe that they would not hinder his possible departure. [md]
Nå, Xavi har ikke den klausul mere.
Det ville også undre mig en del, når han lige har forlænget. Hvis han har en, er den næppe gældende 3 kampe ind i sæsonen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ny træner

Indlæg af EasyBuddhist »

EasyBuddhist skrev:
tors sep 23, 2021 12:29 pm
Kvoller skrev:
tors sep 23, 2021 10:59 am
Xavi renewed in the summer until 2023 as coach of Al Sadd and the Barça option in his contract is no longer there. However, the coach's entourage believe that they would not hinder his possible departure. [md]
Nå, Xavi har ikke den klausul mere.
Det ville også undre mig en del, når han lige har forlænget. Hvis han har en, er den næppe gældende 3 kampe ind i sæsonen.
Derudover, så er der løndelen. Xavi tjener 10 mio euro netto om året, Martinez tjener knap en fjerdedel.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

EasyBuddhist skrev:
tors sep 23, 2021 12:28 pm
Piquénbauer skrev:
tors sep 23, 2021 11:33 am
EasyBuddhist skrev:
tors sep 23, 2021 10:05 am
Piquénbauer skrev:
tors sep 23, 2021 9:59 am
Ja det ville være fint. Jeg har ikke fået fornemmelsen af at nogen tigger ham om at træne. Tværtimod virker det ret fjollet at ville have ham som b-træner…
Hvis han havde nogle nosser, så var han allerede b-træner nu og havde været det i et år. Så havde overgangen været naturlig. Nu går der rygter om Martinez har en klausul på 1,8 mio euro, gad vide, hvad Xavi's er på?
Hvorfor? Niveauet er sikkert højere i Qatar end det er i den tredje bedste division i spanien. Og hvilken overgang er det der ikke skulle være naturlig? Tror du ikke manden har nok indsigt i klubben til at han hurtigt kan falde til?
Det handler mere om at man kan se ham an i forhold til hans faglige kompetencer. Niveauet er helt sikkert lavere i Qatar, end i den spanske tredje division. Jeg vil skyde det til danmarksserie niveau måske med et par hold fra anden eller første division. Det er jo umuligt at vurdere noget som helst, når han sidder dernede, andet end at han er glad for penge og hvis det er sådan, han har det, så er det ikke Barca, han skal til.
Jeg er ikke enig omkring niveauet og det er umuligt at gøre op. Men jeg forstår ikke ideen omkring at se ham an. I forhold til måden han vil spille på osv så er han det klart bedste kort vi har. Alle de andre emner er forbundet med et markant større usikkerhed.

Og så synes jeg egentlig din modstand overfor Xavi er voldsomt overraskende. For en person der går så meget op i spillestil, værdier osv så burde Xavi være det oplagte valg.

Men jeg lader den ligge. For mig vil alle andre trænere end Xavi (og pep) være tosset. Det vil bare betyde mere af det samme.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Kvoller skrev:
tors sep 23, 2021 10:59 am
Xavi renewed in the summer until 2023 as coach of Al Sadd and the Barça option in his contract is no longer there. However, the coach's entourage believe that they would not hinder his possible departure. [md]
Nå, Xavi har ikke den klausul mere.
Confirmation from @fansjavimiguel(also close to Xavi) — there is a termination/exit clause that’ll allow Xavi to leave, IF Barça comes calling. Although the figure isn’t known exactly, it is believed to be very low, so low that it would practically bring Xavi ‘for free’.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Kvoller »

Piquénbauer skrev:
tors sep 23, 2021 2:25 pm
Kvoller skrev:
tors sep 23, 2021 10:59 am
Xavi renewed in the summer until 2023 as coach of Al Sadd and the Barça option in his contract is no longer there. However, the coach's entourage believe that they would not hinder his possible departure. [md]
Nå, Xavi har ikke den klausul mere.
Confirmation from @fansjavimiguel(also close to Xavi) — there is a termination/exit clause that’ll allow Xavi to leave, IF Barça comes calling. Although the figure isn’t known exactly, it is believed to be very low, so low that it would practically bring Xavi ‘for free’.
Nå, ikke gratis. Men det er bedre end at skulle betale kompensation, hvis det er sandt at han får 10 mio euro om året.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster