Ny træner

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Ny træner

Indlæg af A$AP »

Norbit skrev:
tors okt 28, 2021 4:56 pm
A$AP skrev:
tors okt 28, 2021 3:05 pm


Ses aldrig igen Koeman.
Meget misvisende. Prøv samtidigt at sammenligne de forskellige træners trupper.
Synes nu det er meget visende, faktisk.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Antimadridista »

A$AP skrev:
tors okt 28, 2021 5:20 pm
Norbit skrev:
tors okt 28, 2021 4:56 pm
A$AP skrev:
tors okt 28, 2021 3:05 pm


Ses aldrig igen Koeman.
Meget misvisende. Prøv samtidigt at sammenligne de forskellige træners trupper.
Synes nu det er meget visende, faktisk.
Procentvis er det mest markante, antallet af nederlag. 24% resulterede i nederlag. Kampe på vippen blev ofte tabt. Ernesto tabte 11% og Tata 13.5%

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Ny træner

Indlæg af nosslo15 »

Jeg sidder tilbage med en meget sørgelig fornemmelse, Koeman var også et mine store idoler og så skulle han ofres på sådan en uriaspost - trist.

For det var virkelig en vanskelig opgave, at han var på - uanset hvad man så mente om hans dispositioner.

Jeg håber virkelig at Xavi ikke brækker halsen, hvis det altså bliver ham, på denne supersvære opgave.

Det første halve år bliver enormt vigtigt, for det værste der kan ske, er at udviklingen kommer til at tage længere tid end Xavi har personlig kapital til.

De katalanske fans er jo nådesløse.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Ny træner

Indlæg af ladislau »

Tror faktisk ikke det er resultaterne eller ublu forventninger, der var Koemans endeligt. Vi ved allesammen hvilken trup, der er til rådighed.
Synes ledelsen gik langt, og også for langt.
Det der har fældet Koeman, er den komplette mangel på boldspil. Havde han vist nogensomhelst tæft, for at kunne præstere sammenhængende possessionspil, så var han stadig træner.
Det havde han immervæk en 14-15 måneder til

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Barca80 »

Jeg har et par spørgsmål til jer alle. Det er spørgsmål som jeg ligger op til en evt. debat. :think:

1) Hvorfor i alverden tror DU at Xavi er den rette mand til at overtage trænerjobbet i Barcelona?

2) Hvorfor tror DU, at det er en fordel for en klub, at en tidligere storspiller, som "kender klubben", overtager træner jobbet, når hundredevis af eksempler viser det modsatte, dvs. at det ender i fiasko (jeg kan sagtens nævne utallige eksempler)?

Jeg er med på, at en Barca træner skal være villig til at spille boldbesiddelse og offensiv fodbold, samt have fokus på La Masia - men der er jo tusindvis af andre trænere udover Xavi som har denne villighed. Så hvorfor lige Xavi?? At han var en legende som spiller, gør ham jo ikke til en klasse træner. Jeg forstår simpelthen ikke logikken i, at en Barca træner nødvendigvis "skal kende klubben" på forhånd. Måske kan du gøre mig klogere? :?

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Ny træner

Indlæg af Lopezzz »

Barca80 skrev:
tors okt 28, 2021 8:25 pm
Jeg har et par spørgsmål til jer alle. Det er spørgsmål som jeg ligger op til en evt. debat. :think:

1) Hvorfor i alverden tror DU at Xavi er den rette mand til at overtage trænerjobbet i Barcelona?

2) Hvorfor tror DU, at det er en fordel for en klub, at en tidligere storspiller, som "kender klubben", overtager træner jobbet, når hundredevis af eksempler viser det modsatte, dvs. at det ender i fiasko (jeg kan sagtens nævne utallige eksempler)?

Jeg er med på, at en Barca træner skal være villig til at spille boldbesiddelse og offensiv fodbold, samt have fokus på La Masia - men der er jo tusindvis af andre trænere udover Xavi som har denne villighed. Så hvorfor lige Xavi?? At han var en legende som spiller, gør ham jo ikke til en klasse træner. Jeg forstår simpelthen ikke logikken i, at en Barca træner nødvendigvis "skal kende klubben" på forhånd. Måske kan du gøre mig klogere? :?
Fordi de fleste fans og spillerne vil hellere have en fra egne rækker. Plus Xavi er meget ung.
MDCCCXCIX

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Ny træner

Indlæg af nosslo15 »

Barca80 skrev:
tors okt 28, 2021 8:25 pm
Jeg har et par spørgsmål til jer alle. Det er spørgsmål som jeg ligger op til en evt. debat. :think:

1) Hvorfor i alverden tror DU at Xavi er den rette mand til at overtage trænerjobbet i Barcelona?

2) Hvorfor tror DU, at det er en fordel for en klub, at en tidligere storspiller, som "kender klubben", overtager træner jobbet, når hundredevis af eksempler viser det modsatte, dvs. at det ender i fiasko (jeg kan sagtens nævne utallige eksempler)?

Jeg er med på, at en Barca træner skal være villig til at spille boldbesiddelse og offensiv fodbold, samt have fokus på La Masia - men der er jo tusindvis af andre trænere udover Xavi som har denne villighed. Så hvorfor lige Xavi?? At han var en legende som spiller, gør ham jo ikke til en klasse træner. Jeg forstår simpelthen ikke logikken i, at en Barca træner nødvendigvis "skal kende klubben" på forhånd. Måske kan du gøre mig klogere? :?
Men, det er heller ikke nogen kæmpe fordel at være Xavi, fordi han kender klubben indefra.

Vi aner intet om ham som træner, så det er et "vildt" forsøg, der lægger sin logik op ad, at han som spiller var garant for "det" vi vil se i Barca og derfor "nok også" må være det som træner.

Kalkylen er vel, at Xavi i forhold til det spillemæssige udtryk vi ser på banen "må" være en fordel, fordi man har følt, at selve spillet led under Koeman og når så også resultaterne forbliver med at være dårlige, så satser man på Xavi, uden at vide om han kan bringe bedre resultater, men med en stærk forhåbning om, at det spillemæssige udtryk forbedres.

Desuden har Xavi en vis personlig kapital, som man måske håber kan bære ham længere end Koemans, hvis resultaterne stadig skulle blive dårlige, men man har også et sommertranfervindue i baghånden, som Xavi kan være med til at præge og måske sikre en vis succes i næste sæson.

Men nej, det er ikke nogen fordel at være Xavi og være "associeret" med det berømte spil sammen med Iniesta, Alvez, Puyol og Messi, for det sætter forventningerne enormt højt lige fra begyndelsen og det er meget svært at se, at Xavi det første halve år skulle have heldet med at indfri disse forventninger - så må vi blot håbe på, at hans personlige kapital kan bære ham længere og at resultaterne begynder at indfinde sig - til næste år.

Men i øvrigt gad jeg godt se den træner, som fra dag 1 kunne gå ind og ændre dette hold, så det for alvor kunne ses på banen, det tager altså tid - men mon ikke en vis lille, splejset "teenager" får sig et par chancer eller fem? Det håber jeg i hvert fald.
Senest rettet af nosslo15 tors okt 28, 2021 10:19 pm, rettet i alt 2 gange.

SuperBarca
Indlæg: 43
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 7:57 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Ny træner

Indlæg af SuperBarca »

Barca80 skrev:
tors okt 28, 2021 8:25 pm
Jeg har et par spørgsmål til jer alle. Det er spørgsmål som jeg ligger op til en evt. debat. :think:

1) Hvorfor i alverden tror DU at Xavi er den rette mand til at overtage trænerjobbet i Barcelona?

2) Hvorfor tror DU, at det er en fordel for en klub, at en tidligere storspiller, som "kender klubben", overtager træner jobbet, når hundredevis af eksempler viser det modsatte, dvs. at det ender i fiasko (jeg kan sagtens nævne utallige eksempler)?

Jeg er med på, at en Barca træner skal være villig til at spille boldbesiddelse og offensiv fodbold, samt have fokus på La Masia - men der er jo tusindvis af andre trænere udover Xavi som har denne villighed. Så hvorfor lige Xavi?? At han var en legende som spiller, gør ham jo ikke til en klasse træner. Jeg forstår simpelthen ikke logikken i, at en Barca træner nødvendigvis "skal kende klubben" på forhånd. Måske kan du gøre mig klogere? :?
Jeg tror Xavi er en fordel fordi:
1. Han virker til at have en meget klar idé om hvordan han ønsker at spille.
2. Han kender klubben, er en større legende en Koemann, og han har forhåbentlig en masse goodwill fordi folk stadig husker ham (har ikke spillet i klubben for 30 år siden)
3. Han har spillet under nogle af de mest succesfulde trænere Barcelona har haft. Han må have lært et par fif og tricks undervejs som han kan benytte sig af.
4. Barcelona plejer ikke rigtig at hente specielt store/succesfulde trænernavne til klubben - Så når de alligevel ikke får fat i Klopp, Guardiola eller nogle af de andre store kanoner, så synes jeg Xavi er det bedste og mest interessante bud. For jeg ser ikke den store fidus i en træner fra sydamerika, en midterklub i England eller fra en mindre europæisk liga.

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Ny træner

Indlæg af thomas »

SuperBarca skrev:
tors okt 28, 2021 9:49 pm
Barca80 skrev:
tors okt 28, 2021 8:25 pm
Jeg har et par spørgsmål til jer alle. Det er spørgsmål som jeg ligger op til en evt. debat. :think:

1) Hvorfor i alverden tror DU at Xavi er den rette mand til at overtage trænerjobbet i Barcelona?

2) Hvorfor tror DU, at det er en fordel for en klub, at en tidligere storspiller, som "kender klubben", overtager træner jobbet, når hundredevis af eksempler viser det modsatte, dvs. at det ender i fiasko (jeg kan sagtens nævne utallige eksempler)?

Jeg er med på, at en Barca træner skal være villig til at spille boldbesiddelse og offensiv fodbold, samt have fokus på La Masia - men der er jo tusindvis af andre trænere udover Xavi som har denne villighed. Så hvorfor lige Xavi?? At han var en legende som spiller, gør ham jo ikke til en klasse træner. Jeg forstår simpelthen ikke logikken i, at en Barca træner nødvendigvis "skal kende klubben" på forhånd. Måske kan du gøre mig klogere? :?
Jeg tror Xavi er en fordel fordi:
1. Han virker til at have en meget klar idé om hvordan han ønsker at spille.
2. Han kender klubben, er en større legende en Koemann, og han har forhåbentlig en masse goodwill fordi folk stadig husker ham (har ikke spillet i klubben for 30 år siden)
3. Han har spillet under nogle af de mest succesfulde trænere Barcelona har haft. Han må have lært et par fif og tricks undervejs som han kan benytte sig af.
4. Barcelona plejer ikke rigtig at hente specielt store/succesfulde trænernavne til klubben - Så når de alligevel ikke får fat i Klopp, Guardiola eller nogle af de andre store kanoner, så synes jeg Xavi er det bedste og mest interessante bud. For jeg ser ikke den store fidus i en træner fra sydamerika, en midterklub i England eller fra en mindre europæisk liga.
Jeg synes det er et fornuftigt spørgsmål at stille. Hvis jeg overvejede at ansætte Xavi ville jeg være opsat på at høre både hans visioner og hvordan han meget konkret vil gribe opgaven an resten af sæsonen. Derudover mener jeg, at et helt afgørende kriterium er evnen til omsorgsfuld og effektiv mandskabspleje - både fordi der er en række skuffede og forvirrede spillere, og fordi det er krævende at skabe gode udviklingsbetingelser for de unge talenter. Det er hovedløst at ansætte Xavi på renomeet, sympatien og klubhistorikken. Den klubkultur han arbejder i i øjeblikket er ret speciel, og han kan ikke bare overføre sine erfaringer der fra til Barca. Så jeg mener, at det kræver en nøje evaluering og grundige samtaler med Xavi - og derfor selvfølgelig en mand, der er i stand til at tage disse snakke og vurdere ud fra dem. Laporta? tja...
Senest rettet af thomas fre okt 29, 2021 11:49 am, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

❗The board points to the sacred cows for the crisis of results!

Barça assumes that it will have to do a total cleaning, getting rid of the 4 captains.

The board tried to get rid of the captains in the summer, but their high salaries prevented it. The sporting staff will meet with Xavi to discuss this topic. [SPORT]
Det er nok også på tide, at der virkelig bliver taget hånd om det, men vil det ikke destabilisere holdet, hvis alle 4 ryger?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ny træner

Indlæg af EasyBuddhist »

Hvorfor tror DU, at det er en fordel for en klub, at en tidligere storspiller, som "kender klubben", overtager træner jobbet, når hundredevis af eksempler viser det modsatte, dvs. at det ender i fiasko (jeg kan sagtens nævne utallige eksempler)?
Det er muligt, du kan nævne nogle stykker og når man ser rundt i fodboldeuropa, så kan jeg da også. Men hvor mange kan du nævne fra Barca? Cruyff, Pep og LE må siges at have haft kæmpe succes og to af dem har definerende for klubbens selvbillede. Valverde havde også pænt med succes, omend spillestilen blev noget søvndyssende. Så er der en som Rexach, som også har betydet meget for klubben over en lang årrække og Tito, som også gjorde det fint. Ærligt taget, så kan jeg ikke huske andre end Koeman, som har været en fiasko, i hvert fald ikke i nyere tid. Så måske det er anderledes med Barca, end det er med andre klubber. fordi man har så fasttømret et billede af, hvordan man skal spille.

Med Xavi´s ret så begrænsede mængde træner erfaring, så er denne interne kendskab ret vigtig. Han ved, hvad der forventes, så det kommer ikke til at komme bag på ham. Det er en meget vigtig erfaring og måske, i Barca, en vigtigere erfaring end træner erfaring. Det er heller ikke meget i La liga, der kommer til at overraske Xavi, eller i CL for den sags skyld. Jeg er ikke i tvivl om, hvordan Xavi vil spille, så taktisk skal han nok være kvalificeret.

Det alt overskyggende spørgsmål, for mit vedkommende, er derfor, om Xavi kan coache et foldboldhold på højt niveau og om han også kan finde nye elementer at tilføje spillet. For det bliver ikke nok, bare at gøre de samme ting, som man altid har gjort. Der skal udvikles på tingene og det i meget hurtigt tempo. I den sammenhæng kan den manglende trænererfaring fra top fem ligaer blive et problem. Det er meget få erfaringer, han endnu har gjort sig i at implementere sine ideer i et fodboldhold

Alt i alt ser jeg, Xavi have rigtig gode chancer for at få succes som træner i Barca. Der er ikke flere ting, der taler imod Xavi, end der vil være for f.eks. Klopp, så oddsene er på hans side, som jeg ser det.
Senest rettet af EasyBuddhist tors okt 28, 2021 10:58 pm, rettet i alt 1 gang.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ny træner

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
tors okt 28, 2021 10:45 pm
❗The board points to the sacred cows for the crisis of results!

Barça assumes that it will have to do a total cleaning, getting rid of the 4 captains.

The board tried to get rid of the captains in the summer, but their high salaries prevented it. The sporting staff will meet with Xavi to discuss this topic. [SPORT]
Det er nok også på tide, at der virkelig bliver taget hånd om det, men vil det ikke destabilisere holdet, hvis alle 4 ryger?
Niveau mæssigt? Nej, ikke særligt meget. Derimod vil det betyde rigtig meget for hierarkiet på holdet og det er til positiv side.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Madameskrald »

Det er altså vel omrking 1000 kampe på allerhøjeste niveau, som man fjerner...

Efter at have læst lidt på Xavi tilgang til spillet, så tror jeg dog ikke, at Busquet kommer til at spille DM meget længere. Der stilles ret store krav til den position ifht. mobilitet og formentligt også fart.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Ny træner

Indlæg af ladislau »

Denne ledelse har jo også i den grad vist, deres expertice i at afskibe uønskede spillere.
Ingen problemer i den plan

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Ny træner

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
tors okt 28, 2021 10:51 pm
Dytrax skrev:
tors okt 28, 2021 10:45 pm
❗The board points to the sacred cows for the crisis of results!

Barça assumes that it will have to do a total cleaning, getting rid of the 4 captains.

The board tried to get rid of the captains in the summer, but their high salaries prevented it. The sporting staff will meet with Xavi to discuss this topic. [SPORT]
Det er nok også på tide, at der virkelig bliver taget hånd om det, men vil det ikke destabilisere holdet, hvis alle 4 ryger?
Niveau mæssigt? Nej, ikke særligt meget. Derimod vil det betyde rigtig meget for hierarkiet på holdet og det er til positiv side.
Med mindre der er en konflikt mellem Xavi og Busquets vi ikke ved om, så vil jeg mene, at det vil være en kæmpe fejltagelse, at smide Bussi ud, han kan være en førsteklasses breddespiller til kampe som foregår på et niveau, hvor vi ikke selv kan sætte tempoet og i kampe, hvor vi selv kan sætte tempoet, så er han stadigt rigtigt god, når vi har bolden. Han kan også bruges som indskiftningsspiller i kampe, hvor vi er foran og hvor vi bare gerne vil trille den hjem uden alt for meget ballede. Ellers så er det de Jong og Nico, som jo var fremragende i går, som skal være de nye defensive midtbanefolk. Med mindre at Xavi vil spille 3-4-3 med de Jong i midten af forsvaret. Dog, hvis han vil implementere dette system, så skal de satme til at løbe - men det kommer de til alligevel, uanset opstilling.

De andre 3 kan godt undværes, ser dog gerne at man beholder Alba indtil man har en god erstatning for ham og på dette niveau er Balde ikke endnu.

Men rigtigt meget afhænger af, hvordan Xavi kommunikerer sine budskaber og hvor god han er til at tage hånd om hver enkelt spiller.

Men vi ved jo ikke endnu, om det bliver ham?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster