Ny træner

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Champione »

Jeg havde sat mig for, at se topkampen i Tyskland, af samme grund. Ville gerne se Xabi bold.

Xabi har sat det Leverkusen flot op.
Men er også et hold der klikker i nuværende trup sammensætning, bonger ud på selvtilliden og har en enorm spilleglæde. Skal ses over flere sæsoner og med endnu mere udvikling.
Derudover er der nogle interessante taktiske variantioner, kontra vores spil.

1: Der bliver spillet med tempo. Man dræber ikke tempoet, og gør man så er det en fælde for at lokke modstanderens pres op, for man så skifter side og øger tempoet igen.

2: Man spiller uden 8’ere. Man spiller med 2x6’ere (Xhaka og Andrich). Xhaka var flydende playmaker og Andrich en klassisk 6’er. En oprydder.
Især sidstnævnte er et random name, som mig bekendt spiller sit livs fodbold - læs: selvtillid og spilleglæde.
Så kører de med en 10’er, Florian Wirtz. Dejlig lille teknisk spiller. Få berøringer og bevægelse.

3: Man spiller med enorm bevægelse. Det der gør det enorm svært at dæmme op for Leverkusen, er deres ekstreme fokus på bevægelse. Man afleverer og så bevæger man sig instinktivt væk. Det skaber nye rum og modstanderen skal forholde sig. Skal følge bevægelsen eller gå på boldholderen? Det fandt Bayern aldrig ud af igår.

4: Man lukker fuldkommen af centralt. Bayern vil gerne ind i banen og den havde Leverkusen læst og dæmmede op for. Hver gang Bayern spillede ind i zonerne, så var man klar på pres. 2-3 mand var lynhurtigt klar til at lukke ned.
Derudover bed jeg mærke i, at linjen bag ved angriberen også var enormt gode uden bold. Forstod virkelig at lukke rum ned og forstyrrede Bayerns opspil. På ren og skær positionering.

5: Man har også fokus på omstillinger. Der er ekstrem fart på siderne og det vil man sætte op hurtigt. Det blev mest iøjnefaldende i anden halvleg i takt med kampens udvikling. Men viser også forandringsvillighed mod ens tilgang.


Kampen ender med klart mest possession til Bayern - og det tænder vi jo på. Som jeg så det igår, forstår jeg virkelig godt linket til Liverpool. Ser skræddersyet ud.

Men jeg synes der er mange interessante links mod vores trup. Synes faktisk vores trup ligner Leverkusen på rigtig mange områder. Typerne på CB, wingbacks, og nogle gode tekniske 10’ere.
Men indikerer også at tiden er rendt fra langsommelig boldomgang, som vi har set på for længe nu.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Antimadridista »

Ligger det ikke til højrebenet at han tager til Liverpool!?

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Filten »

Antimadridista skrev:
søn feb 11, 2024 12:17 pm
Ligger det ikke til højrebenet at han tager til Liverpool!?
Jo
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Ny træner

Indlæg af DrGink »

Antimadridista skrev:
søn feb 11, 2024 12:17 pm
Ligger det ikke til højrebenet at han tager til Liverpool!?
Så må vi kraftedeme sparke den ind med venstre i stedet!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Norbit »

Champione skrev:
søn feb 11, 2024 11:05 am
Jeg havde sat mig for, at se topkampen i Tyskland, af samme grund. Ville gerne se Xabi bold.

Xabi har sat det Leverkusen flot op.
Men er også et hold der klikker i nuværende trup sammensætning, bonger ud på selvtilliden og har en enorm spilleglæde. Skal ses over flere sæsoner og med endnu mere udvikling.
Derudover er der nogle interessante taktiske variantioner, kontra vores spil.

1: Der bliver spillet med tempo. Man dræber ikke tempoet, og gør man så er det en fælde for at lokke modstanderens pres op, for man så skifter side og øger tempoet igen.

2: Man spiller uden 8’ere. Man spiller med 2x6’ere (Xhaka og Andrich). Xhaka var flydende playmaker og Andrich en klassisk 6’er. En oprydder.
Især sidstnævnte er et random name, som mig bekendt spiller sit livs fodbold - læs: selvtillid og spilleglæde.
Så kører de med en 10’er, Florian Wirtz. Dejlig lille teknisk spiller. Få berøringer og bevægelse.

3: Man spiller med enorm bevægelse. Det der gør det enorm svært at dæmme op for Leverkusen, er deres ekstreme fokus på bevægelse. Man afleverer og så bevæger man sig instinktivt væk. Det skaber nye rum og modstanderen skal forholde sig. Skal følge bevægelsen eller gå på boldholderen? Det fandt Bayern aldrig ud af igår.

4: Man lukker fuldkommen af centralt. Bayern vil gerne ind i banen og den havde Leverkusen læst og dæmmede op for. Hver gang Bayern spillede ind i zonerne, så var man klar på pres. 2-3 mand var lynhurtigt klar til at lukke ned.
Derudover bed jeg mærke i, at linjen bag ved angriberen også var enormt gode uden bold. Forstod virkelig at lukke rum ned og forstyrrede Bayerns opspil. På ren og skær positionering.

5: Man har også fokus på omstillinger. Der er ekstrem fart på siderne og det vil man sætte op hurtigt. Det blev mest iøjnefaldende i anden halvleg i takt med kampens udvikling. Men viser også forandringsvillighed mod ens tilgang.


Kampen ender med klart mest possession til Bayern - og det tænder vi jo på. Som jeg så det igår, forstår jeg virkelig godt linket til Liverpool. Ser skræddersyet ud.

Men jeg synes der er mange interessante links mod vores trup. Synes faktisk vores trup ligner Leverkusen på rigtig mange områder. Typerne på CB, wingbacks, og nogle gode tekniske 10’ere.
Men indikerer også at tiden er rendt fra langsommelig boldomgang, som vi har set på for længe nu.
Meget fin forklaring! De er også gode til at køre den tålmodigt rundt blandt de 6 (målmanden, de tre cb'er og de to 6'ere) indtil modstanderen bliver utålmodige og presser op. Når modstanderen går op i pres er de vanvittige dygtige til at finde de to 10'ere og wingbacksene. Det går utrolig stærkt og de har klart flest store chancer mod Bayern. Så at Bayern havde et xG på omkring 0.50, mens Leverkusen havde på næsten 2.

Hvis vi ser det i sammenligning med vores trup; Araujo, Kounde, AC som de bagerste 3. Cancelo og Balde på hver deres wingback. FdJ og Gavi på 6/8'erne. Pedri på 10'eren. 2 af Victor/Lewandowski/Yamal/Torres/Raphinha på toppen.

Vi skal have gennemtænkt den klassiske 4-3-3, den går ikke længere på topfodbold, der ingen transition i vores spil, vi er for forudsigelige og stilstående. Leverkusen kom med det ene velspillet angreb efter det andet, men de var tilgengæld hjerne gode i at tage løb uden bold (og få bolden).
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15005
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Ny træner

Indlæg af Lopezzz »

DrGink skrev:
søn feb 11, 2024 10:08 am
Lopezzz skrev:
søn feb 11, 2024 10:02 am
Vi har været under udvikling siden Iniestas afgang. Hvis vi skal bruge så mange år på at udvikle et hold som kan overbevisende vinde 5 kampe i træk har vi et kæmpe problem.
Uanset hvem vores næste træner bliver håber jeg at han kan samle holdet så de føler at de er en rigtig familie. Det vil klart forbedre deres mental styrke.
Så.... Ruben Amorim?
Jeg kender ikke noget til ham men hvis han kan ændre spillernes psyke så er han velkommen.
Jeg kan se nu at han er portugiser så han er sikkert Decos første valg.
MDCCCXCIX

Parla
Indlæg: 785
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Parla »

De ansætter sikkert mourinho

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Drake »

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Barca80 »

Top 10 over de værste managers som ledelsen kan ansætte lige nu. Fra mindst værst til allervæst:

10)- Michel

9)- Jose Mourinho

8)- García Pimienta

7)- Ronald Koeman (comeback)

6)- Imanol Alguacil

5)- Sérgio Conceição

4)- Rafa Márquez

3)- Hansi Flick

2)- Thiago Motta

1)- Frank Rijkaard :sick: :thumbdown:

Jeg har stadig mine tvivl om Roberto De Zerbi og Xabi Alonso, men de er måske de bedste valg ud fra dem som er blevet nævnt i medierne? Vi får trods alt hverken Klopp eller Guardiola eller Arteta :|

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15005
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: Ny træner

Indlæg af Lopezzz »

Drake skrev:
man feb 12, 2024 8:54 pm
Bro jeg læser din signatur og tænker hvornår har du lavet den? Er der gået 5-6 år? 🤭
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Ny træner

Indlæg af emo »

Barca80 skrev:
man feb 12, 2024 11:59 pm
Top 10 over de værste managers som ledelsen kan ansætte lige nu. Fra mindst værst til allervæst:

10)- Michel

9)- Jose Mourinho

8)- García Pimienta

7)- Ronald Koeman (comeback)

6)- Imanol Alguacil

5)- Sérgio Conceição

4)- Rafa Márquez

3)- Hansi Flick

2)- Thiago Motta

1)- Frank Rijkaard :sick: :thumbdown:

Jeg har stadig mine tvivl om Roberto De Zerbi og Xabi Alonso, men de er måske de bedste valg ud fra dem som er blevet nævnt i medierne? Vi får trods alt hverken Klopp eller Guardiola eller Arteta :|
Hvad gør at Hansi er rated så ringe?

Hvem så du overtage, hvor Guardiola nu ikke er en mulighed. Hansi har på klubplan vel vist mere end Klopp, trofæ mæssigt, men kan også bedre lide Klopps energi.
Allez...

DeanCassady
Indlæg: 1591
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Ny træner

Indlæg af DeanCassady »

I alle tilfælde burde Mourinho være nummer ét på den liste. Og så forestiller jeg mig fx ikke, at nogen herinde har set nok til Bologna til at kunne bedømme Mottas profil.

Der er ikke mange placeringer, jeg kan nikke genkendende til.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

Liverpool and Barcelona are in the race to sign Xabi Alonso in the summer.

[Via: Daily Express🥉]

Og følgende rygte kører også:
❗️| Joan Laporta really likes Ralf Rangnick as an option to replace Xavi.
[Via: SPORT🥉]

Derudover skulle Laporta også være særdeles lun på Hansi Flick (The bean)...

Tror alle rygter skal tages med et overordentligt solidt gran salt, indtil der kommer noget helt konkret. Er dog næsten helt sikker på at det ikke bliver Alonso og håber det egentlig heller ikke, idet han ikke, synes jeg, har bevist nok endnu. Kunne godt tænke mig en erfaren rotte, der kan få skuden på ret køl igen.

Hvis det overhovedet kan lade sig gøre.

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Drake »

Lopezzz skrev:
tirs feb 13, 2024 6:50 am
Drake skrev:
man feb 12, 2024 8:54 pm
Bro jeg læser din signatur og tænker hvornår har du lavet den? Er der gået 5-6 år? 🤭
Kan ikke helt huske det, men mener det er da Laporta blev præsident igen og vi slap af med idioten Bartomeu.
Så det er vel ca. 3 år. 🤭
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Barca80 »

Drake skrev:
man feb 12, 2024 8:54 pm
Hold kæft hvor er ham manden annoying at høre på !! Får lyst til at rive mig i håret hver gang han siger et ord :razz:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 45 gæster