Ny træner

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

Barça have already decided. Either they can sign a TOP coach with lots of experience, or Rafa Márquez will take over the first team. [Diario Sport]

Der er så mange løse rygter og halve sandheder, der løbes med i pressen. Ufatteligt at den danske presse ikke har nævnt Laudrup endnu, men der er selvfølgelig lidt tid at gøre godt med, inden Xavi stempler ud.

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Filten »

Dytrax skrev:
ons feb 07, 2024 9:20 am
Barça have already decided. Either they can sign a TOP coach with lots of experience, or Rafa Márquez will take over the first team. [Diario Sport]

Der er så mange løse rygter og halve sandheder, der løbes med i pressen. Ufatteligt at den danske presse ikke har nævnt Laudrup endnu, men der er selvfølgelig lidt tid at gøre godt med, inden Xavi stempler ud.
Havde han ikke udtalt, at han har lagt træner gerningen på hylden? Men kunne være fedt.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

Jo, han er vist færdig med den slags, men ja, set med danske briller kunne det være fedt.


Jeg håber ikke at Rafa får tjansen, ligesom jeg helst ikke vil have Motta eller andre uprøvede trænere. Har vist fået Nej-hatten på i dag...

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Barca80 »

Dytrax skrev:
ons feb 07, 2024 9:16 am
❗️| There's a disagreement between Laporta and Deco. The former wants Flick, meanwhile Deco thinks Conceição is the choice.
[Via: Javi Miguel🥇]
Pest eller kolera. Det er hvad vi får tilbudt af Barca ledelsen.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Champione »

@Barca80 - Kunne du have mod på at argumentere for din kraftige holdning?
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Barca80 »

Champione skrev:
ons feb 07, 2024 12:05 pm
@Barca80 - Kunne du have mod på at argumentere for din kraftige holdning?
Følger du med i mit skriv her i forummet? Hvis ja, så har du også set mine argumenter. Har skrevet en hel del om hvilken træner jeg synes vi har behov for.

Hristo
Indlæg: 362
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Hristo »

Barca80 skrev:
ons feb 07, 2024 11:53 am
Dytrax skrev:
ons feb 07, 2024 9:16 am
❗️| There's a disagreement between Laporta and Deco. The former wants Flick, meanwhile Deco thinks Conceição is the choice.
[Via: Javi Miguel🥇]
Pest eller kolera. Det er hvad vi får tilbudt af Barca ledelsen.
Jeg tror desværre din forståelse af hvad vi kan tiltrække er skæv. Vi har ringe økonomi til både trænerløn og nye spillere. Vores klub har langtidsplanlagt elendigt de sidste mange år af Messi-æraen og smadret vores økonomi. Og alligevel er forventningerne til træneren skyhøje og urealistiske. Det gider få store navne at signe ind på.

Mig bekendt har Xavi lavet præcis lige så mange point som Ancelotti i ligaen siden han startede men med et markant dårligere udgangspunkt. Alligevel har mange fans haft travlt med at komme af med ham. Det er heller ikke særlig attraktivt at overtage lige nu.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Barca80 »

Hristo skrev:
ons feb 07, 2024 1:44 pm
Barca80 skrev:
ons feb 07, 2024 11:53 am
Dytrax skrev:
ons feb 07, 2024 9:16 am
❗️| There's a disagreement between Laporta and Deco. The former wants Flick, meanwhile Deco thinks Conceição is the choice.
[Via: Javi Miguel🥇]
Pest eller kolera. Det er hvad vi får tilbudt af Barca ledelsen.
Jeg tror desværre din forståelse af hvad vi kan tiltrække er skæv. Vi har ringe økonomi til både trænerløn og nye spillere. Vores klub har langtidsplanlagt elendigt de sidste mange år af Messi-æraen og smadret vores økonomi. Og alligevel er forventningerne til træneren skyhøje og urealistiske. Det gider få store navne at signe ind på.

Mig bekendt har Xavi lavet præcis lige så mange point som Ancelotti i ligaen siden han startede men med et markant dårligere udgangspunkt. Alligevel har mange fans haft travlt med at komme af med ham. Det er heller ikke særlig attraktivt at overtage lige nu.
And here you have it. Som altid, taler mange Barca fans klubben ned og holder hånden over ledelsen med snak om dårlig økonomi osv.

Nej. Realiteten er, at mange managers derude vil nærmest dø for at komme til Barca, for at få en bedre træner CV. Der er ikke lønnen som (udgangspunkt) der lokker folk til klubben, men det faktum at det en historisk og prestigefyldt klub. Derfor bør økonomi slet ikke være et problem at lokke bedre navne end de nævnte.

Det ikke en tilfældighed at Deco ønsker Conceição. Alt tyder på, at det en uprofessionel beslutning. Og at Laporta ønsker Flick er også bare en super mærkelig beslutning, som jeg aldrig vil forstå. Altså sådan aldrig.

Derfor kalder jeg det pest eller kolera.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 921
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 175 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Ny træner

Indlæg af !Option »

Barca80 skrev:
ons feb 07, 2024 2:15 pm
Hristo skrev:
ons feb 07, 2024 1:44 pm
Barca80 skrev:
ons feb 07, 2024 11:53 am
Dytrax skrev:
ons feb 07, 2024 9:16 am
❗️| There's a disagreement between Laporta and Deco. The former wants Flick, meanwhile Deco thinks Conceição is the choice.
[Via: Javi Miguel🥇]
Pest eller kolera. Det er hvad vi får tilbudt af Barca ledelsen.
Jeg tror desværre din forståelse af hvad vi kan tiltrække er skæv. Vi har ringe økonomi til både trænerløn og nye spillere. Vores klub har langtidsplanlagt elendigt de sidste mange år af Messi-æraen og smadret vores økonomi. Og alligevel er forventningerne til træneren skyhøje og urealistiske. Det gider få store navne at signe ind på.

Mig bekendt har Xavi lavet præcis lige så mange point som Ancelotti i ligaen siden han startede men med et markant dårligere udgangspunkt. Alligevel har mange fans haft travlt med at komme af med ham. Det er heller ikke særlig attraktivt at overtage lige nu.
And here you have it. Som altid, taler mange Barca fans klubben ned og holder hånden over ledelsen med snak om dårlig økonomi osv.

Nej. Realiteten er, at mange managers derude vil nærmest dø for at komme til Barca, for at få en bedre træner CV. Der er ikke lønnen som (udgangspunkt) der lokker folk til klubben, men det faktum at det en historisk og prestigefyldt klub. Derfor bør økonomi slet ikke være et problem at lokke bedre navne end de nævnte.

Det ikke en tilfældighed at Deco ønsker Conceição. Alt tyder på, at det en uprofessionel beslutning. Og at Laporta ønsker Flick er også bare en super mærkelig beslutning, som jeg aldrig vil forstå. Altså sådan aldrig.

Derfor kalder jeg det pest eller kolera.
Så hvad er din realistiske liste over toptrænere som står i kø til at overtage sædet i Barcelona?

Tror i øvrigt ikke det kan kaldes at holde hånden over ledelsen at skrive: "Vores klub har langtidsplanlagt elendigt de sidste mange år af Messi-æraen og smadret vores økonomi"
Rey Abi!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

Joan Laporta plans to contact Jurgen Klopp about the Barça job in the coming weeks. [@fansjavimiguel]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

Hansi Flick would love to coach Barça. [Fabrizio Romano]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

Uanset hvem det end bliver, frygter jeg at det ender med at blive mere af det samme. Vi har været igennem nogle trænere efterhånden og det er som om at der er ét eller andet i vandet (I klubben), der gør at energien i truppen går tabt og gejsten flytter hjemmefra.

Er det trænerne, der har været for dårlige? Altså, set ift. at formidle en klar identitet på banen eller er det kombination af tilgængelige spillere, trænere og det kaos, der har været omkring ledelsen/økonomien, der spiller ind.

Kan ikke forstå, at truppen ikke kan levere mere seværdig fodbold og underholde. Det er længe siden, jeg har set frem til kampene med samme iver som ... De gode, gamle dage

Hristo
Indlæg: 362
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Hristo »

Barca80 skrev:
ons feb 07, 2024 2:15 pm
Hristo skrev:
ons feb 07, 2024 1:44 pm
Barca80 skrev:
ons feb 07, 2024 11:53 am
Dytrax skrev:
ons feb 07, 2024 9:16 am
❗️| There's a disagreement between Laporta and Deco. The former wants Flick, meanwhile Deco thinks Conceição is the choice.
[Via: Javi Miguel🥇]
Pest eller kolera. Det er hvad vi får tilbudt af Barca ledelsen.
Jeg tror desværre din forståelse af hvad vi kan tiltrække er skæv. Vi har ringe økonomi til både trænerløn og nye spillere. Vores klub har langtidsplanlagt elendigt de sidste mange år af Messi-æraen og smadret vores økonomi. Og alligevel er forventningerne til træneren skyhøje og urealistiske. Det gider få store navne at signe ind på.

Mig bekendt har Xavi lavet præcis lige så mange point som Ancelotti i ligaen siden han startede men med et markant dårligere udgangspunkt. Alligevel har mange fans haft travlt med at komme af med ham. Det er heller ikke særlig attraktivt at overtage lige nu.
And here you have it. Som altid, taler mange Barca fans klubben ned og holder hånden over ledelsen med snak om dårlig økonomi osv.

Nej. Realiteten er, at mange managers derude vil nærmest dø for at komme til Barca, for at få en bedre træner CV. Der er ikke lønnen som (udgangspunkt) der lokker folk til klubben, men det faktum at det en historisk og prestigefyldt klub. Derfor bør økonomi slet ikke være et problem at lokke bedre navne end de nævnte.

Det ikke en tilfældighed at Deco ønsker Conceição. Alt tyder på, at det en uprofessionel beslutning. Og at Laporta ønsker Flick er også bare en super mærkelig beslutning, som jeg aldrig vil forstå. Altså sådan aldrig.

Derfor kalder jeg det pest eller kolera.

Jeg holder sgu ikke hånden over nogen. Jeg har bare den lidt mere nuancerede tilgang til det fallitbo Laporta overtog og den trup Xavi havde at arbejde med. Ja, jeg vil da også gerne se os vinde 4-0 med underholdende fodbold og jeg havde også svært ved at se den røde tråd offensivt under Xavi. Men sagen er bare at det er dn uriaspost at være manager i FC Barcelona som udgangspunkt og når aå forudsætningerne er shaky og vi er i genopbygning ændrer det ikke en tøddel på hverken selvforståelse eller forventninger.
Og jo - de bedste fodboldtrænere går sgu da pissemeget op i løn. Særligt hvis de skal leve under det pres der er i Barca. Og jeg kan garantere dig for at de går op i et ordentligt transferbudget og en bred trup. Noget vi ikke har noget som helst af.
Vi får i bedste fald en nu udviklingstræner (ligesom Xavi var det), som viser sig at være god.
Hvis vi får et stort trænernavn bliver det allerhøjest næstøverste hylde.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Champione »

Vil næsten vove at påstå, at der er en af de sværeste trænervalg i nyere tid, det her.

Klopp er et forfriskende bud - og håb fra min stol. Kæmpe skikkelse - og vigtigst af alt. Gør lige oprør mod vores prædikat med tiki taka.
Tiki taka er som spillestil noget af det absolut sværeste at praktisere og skal udføres til perfektion, før man "splitter" de andre hold ad.
Og det må vi jo erkende, at det er sjældent det sker i praksis.

Klopp symboliserer noget andet - hårdt arbejde, pres og fællesskab. Noget, som jeg mener at vi i dén grad mangler.
Vores hold er ikke så dårlige i europæisk regi som statistikkerne foreskriver - men det handler om en ekstrem dedikation til en spillestil som anno 2024 måske er en smule forældet, medmindre du som City kan cherrypicke den enkelte spidskompetence til en i forvejen perfekt spillestil.

Skal vi følge trenden, så skal vi arbejde med at få kørt noget mere direkte og eksplosiv spil ind - vi kører med for mange berøringer og for få eksplosioner i spillet, hvilket gør os forholdsvis lette at dæmme op for. Derudover er vores spillestil relativ risikobetonet, hvilket gør fejl meget sårbare - og dem ser vi ligeledes mange af - som koster.

Så jeg ser enorm gerne Klopp, eller en anden procestræner - men ser egentlig hellere vi arbejder mod en smule justering og forandring af spillestilen. Tror det bliver meget svært at få succes med nuværende trup og nuværende blik på spillet.
Navnet er sekundrært

Spillerne blomstrer heller ikke ligefrem af systemet. Men det kræver virkelig mod - og justering af truppen, da vi fx ikke har mange Klopp typer i nuværende trup.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 627
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 127 gange

Re: Ny træner

Indlæg af PeterPedal »

Spørgsmålet er jo, om vi overhovedet får en ny træner.

Der er vist efterhånden konsensus om, at det er et utaknemmeligt job, som tilmed vil være elendigt betalt, fordi vi ikke har nogen penge. Xavi måtte nøjes med at slæbe latterlige 60 millioner kr. med hjem. Ikke meget at prale med til den lokale bingoaften i medborgerhuset.

Og så er der jo tydeligvis i Barca ert enormt pres på træneren, fordi der i barca - i modsætning til alle andre klubber - er et ønske om at se holdet vinde fodboldkampe, og helst overbevisende og gerne med flot spil. Det er nok det, der gør forskellen, og det de rbetyder, at de dygtige, attraktive trænere vælger klubber, hvor de i det mindste får råd til at betale huslejen, og hvor ledelsen og tilhængerne er fuldstændig ligeglade med, om holdet vinder.
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 43 gæster