Ny træner

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Ny træner

Indlæg af ladislau »

Stjerner? Hvilke stjerner?

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Barca80 »

ladislau skrev:
tors feb 01, 2024 10:59 pm
Stjerner? Hvilke stjerner?
Omkring halvdelen af Barcelona spillerne, spiller ikke bare på landshold, men på topelite landshold som fx Frankrig, Tyskland, Spanien, Holland, Brasilien, Portugal osv.

Spanien: Pedri, Ferran, Gavi

Frankrig: Koundé

Holland: Frankie de Jong

Tyskland: Ter Stegan, Gündogan

Uruguay: Araujo

Brasilien: Raphinha

Portugal: Cancelo, Felix

Disse spillere spiller mere eller mindre fast for deres landshold. Det ikke bare middelmådige landshold, men topelite landshold, som har vundet VM, EM og lignende igennem historien.

Hvis disse spillere ikke kan kaldes for "fodbold stjerner", så ved jeg ikke hvad din definition på det er?

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

Jeg tror ikke spillerne - med enkelte undtagelser - er eller har været problemet.
Ud over det taktiske og kunsten at motivere spillerne, er der også grundlag for spørgsmål ifm. trænerstaben, der skal varetage spillernes fysik.
Skader forekommer i al slags sport, men frekvensen under Xavi er absurd høj.

Det er ærgerligt at det gik, som det gjorde og jeg ville ønske at Xavi havde fået succes, men udviklingen er stagneret og vi har sjældent spillet mere kønsløs og kedelig fodbold end det, vi er vidne til for tiden.

nosslo15
Indlæg: 1038
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Ny træner

Indlæg af nosslo15 »

Der er bare stadigvæk noget, som er underligt.
Sidste år og det første halve år var der slet ikke nær så mange skader. Er Xavis fysiske træning og hans stab af fysioterapeuter virkelig blevet så meget dårligere på et år?

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Madameskrald »

De Zerbi - nok det mest spændende valg, som jeg kan komme på. Dejlig dygtig til at identificere og integrere up and coming spillere, der præsterer rigtigt flot - og spiller bitkeligt interessant fodbold. Men jeg sagde vist det samme om Man U aktuelle træner.

Der er ikke mange af de nævnte med stjernenykker - Lewa, Felix og Cancelo nok de mest oplagte. Og min våde drøm er i virkeligheden, en træner der skaber et hold fremfor samle et hold af en flok individualister.

Mht. skaderne - så tror jeg, at de serverer for meget rosenkål i kantinen.

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Filten »

Barca80 skrev:
fre feb 02, 2024 12:10 am
ladislau skrev:
tors feb 01, 2024 10:59 pm
Stjerner? Hvilke stjerner?
Omkring halvdelen af Barcelona spillerne, spiller ikke bare på landshold, men på topelite landshold som fx Frankrig, Tyskland, Spanien, Holland, Brasilien, Portugal osv.

Spanien: Pedri, Ferran, Gavi

Frankrig: Koundé

Holland: Frankie de Jong

Tyskland: Ter Stegan, Gündogan

Uruguay: Araujo

Brasilien: Raphinha

Portugal: Cancelo, Felix

Disse spillere spiller mere eller mindre fast for deres landshold. Det ikke bare middelmådige landshold, men topelite landshold, som har vundet VM, EM og lignende igennem historien.

Hvis disse spillere ikke kan kaldes for "fodbold stjerner", så ved jeg ikke hvad din definition på det er?
Det er vel kun Frankrig af de nævnte landshold der spiller op til deres omdømme. Resten spiller under niveau.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Kluivert
Indlæg: 69
Tilmeldt: man okt 25, 2021 9:06 pm
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 15 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Kluivert »

Barca80 skrev:
tors feb 01, 2024 12:56 am
Dytrax skrev:
tors feb 01, 2024 12:46 am
Laporta has reached out to former Barça manager Frank Rijkaard to replace Xavi. [Radio MARCA]
Jeg går fuldstændig bananas hvis det er sandt !! Ej, det kan næsten kun være en ondsindet joke. Så retarderet tror jeg nemlig ikke Laporta er, trods alt.
Rijkard var hjernen bag det hold Pep byggede videre på. Rijkard overtog et Barca hold i krise, der ikke havde vundet en titel i 6 år. Han hentede spillere i opadgående kurve, store i deres små klubber, men som var sultne. Kan huske et medie kaldte dem “individualisternes skræmmende kollektiv”. Rijkard vandt Barcas første CHL siden 90’erne. Folk taler altid om Peps Barca, men tænk et hold med Eto’o, Ronnie, Deco, Xavi, Iniesta, Valdes, Puyol mfl. ja det gik ned den sidste tid, men Pep var heller ikke god den sidste tid og spillede ren boldflytteri.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Barca80 »

Det bliver alene DECO som beslutter hvem der bliver den kommende træner. Det bekræfter Laporta :?

Se her: https://indkast.dk/deco-skal-valge-barc ... nye-traner

Er jeg den eneste som ikke har særlig tillid til Deco's beslutninger? For mig virker det bare som om, han ønsker give sine venner tjenester og fordele, uden at tænke for meget over hvad der er bedst for klubben. Han er rigtig gode venner med sin tidligere holdkammerat Thiago Motta (nu Bologna træner), som han har talt varmt om som en kommende træner :think:

Se her: https://fodbold.dk/thiago-motta-fremsta ... barcelona/

Føler nogen gange at Barca ledelsen er fyldt med inkompetente personer, hvilket er deprimerende i disse tider.

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1670
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 192 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Barcaholic »

Kan vi få ny æra med Puyol som kaptajnen, Ronaldinho som stjernen, Larson som indskifteren og Messi som talentet.
Så skal Rijkaard være mere end velkommen. :grin:

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Ny træner

Indlæg af DrGink »

Barca80 skrev:
fre feb 02, 2024 9:22 pm
Det bliver alene DECO som beslutter hvem der bliver den kommende træner. Det bekræfter Laporta :?

Se her: https://indkast.dk/deco-skal-valge-barc ... nye-traner

Er jeg den eneste som ikke har særlig tillid til Deco's beslutninger? For mig virker det bare som om, han ønsker give sine venner tjenester og fordele, uden at tænke for meget over hvad der er bedst for klubben. Han er rigtig gode venner med sin tidligere holdkammerat Thiago Motta (nu Bologna træner), som han har talt varmt om som en kommende træner :think:

Se her: https://fodbold.dk/thiago-motta-fremsta ... barcelona/

Føler nogen gange at Barca ledelsen er fyldt med inkompetente personer, hvilket er deprimerende i disse tider.
Vi skulle nok have valgt Victor Font

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

Laporta is still thinking about the 'German school'. He thinks about the type of coaches that Barça lacks.. Many believe that the team is not training enough. It is believed that with a German coach the players will train as they should. [Diario Sport]

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Ny træner

Indlæg af DrGink »

Dytrax skrev:
fre feb 02, 2024 11:45 pm
Laporta is still thinking about the 'German school'. He thinks about the type of coaches that Barça lacks.. Many believe that the team is not training enough. It is believed that with a German coach the players will train as they should. [Diario Sport]
Jeg vil faktisk vende den om og sige, jeg tror ikke laporta har forstand på træning og mandskabspleje og hvem der er en god træner og hvilke spillere der passer ind. Det er en farlig cocktail med Deco som er sportsdirektør, men tidligere spilleragent, hvilket selvfølgelig giver forbindelser, men måske også gør ham inhabil i visse beslutninger, og heller ikke i stand til at lægge en god kurs for spillerudvikling i klubben.

Det er ikke mit indtryk at spillerne ikke gerne ville ofre sig for Xavi eller træne ordentligt. Det er derimod mit indtryk han på ingen måde formåede at forklare sine ideer på en måde så spillerne kunne udføre dem eller måske bare slet og ret er en dårlig træner.


Kom nu bare med ham xabi Alonso!

Parla
Indlæg: 785
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Parla »

Barca80 skrev:
fre feb 02, 2024 9:22 pm
Det bliver alene DECO som beslutter hvem der bliver den kommende træner. Det bekræfter Laporta :?

Se her: https://indkast.dk/deco-skal-valge-barc ... nye-traner

Er jeg den eneste som ikke har særlig tillid til Deco's beslutninger? For mig virker det bare som om, han ønsker give sine venner tjenester og fordele, uden at tænke for meget over hvad der er bedst for klubben. Han er rigtig gode venner med sin tidligere holdkammerat Thiago Motta (nu Bologna træner), som han har talt varmt om som en kommende træner :think:

Se her: https://fodbold.dk/thiago-motta-fremsta ... barcelona/

Føler nogen gange at Barca ledelsen er fyldt med inkompetente personer, hvilket er deprimerende i disse tider.
Ja hvis Deco skal vælge bliver det nok en brasilianer

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

Motta har været træner siden 2022? Jeg håber ikke, at det bliver ham, og det er ikke fordi han ikke sagtens kan være god uden at have masser af erfaring, men det kunne være rart med en etableret, erfaren træner på sidelinjen. Laporta skulle åbenbart være lun på Flick...

Spændende bliver det i hvert fald.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Norbit »

Det bliver Teen Hag venner. Bare rolig.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster