Ny sportsdirektør?

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Ny sportsdirektør?

Indlæg af Drake »

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... ken-barca/

Mener at han har antydet at han ikke vil være træner i lang tid, så det kunne måske være en mulighed ;-)
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Ny sportsdirektør?

Indlæg af Jesni »

Ville elske det! Tror næsten han passer bedre ind som sportsdirektør end som træner. Det at gøre gode handler, har han i hvert fald vist, han kan. Og så virker han som en mand, der kan skabe relationer. Men det bliver nok en fra Spanien.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Ny sportsdirektør?

Indlæg af Brombi »

Sport skriver idag, at tidligere dream team-legende José Bakero, er med i kapløbet om posten som sportsdirektør.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Ny sportsdirektør?

Indlæg af zqa »

Jeg håber ikke at der kommer en ny foreløbig. Det ville ærlig talt være spild af penge, at ansætte nu for at fyre til sommer (når der sandsynligvis kommer ny ledelse).
Med mindre det er Monchi.
#jesuisSheep

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Ny sportsdirektør?

Indlæg af Kubala »

Man burde hverken ansætte en sportsdirektør eller fyre træneren. Hvad skal sportsdirektøren foretage sig? Man kan alligevel ikke handle og han ville have tid nok til at undersøge markedet, hvis man har intentioner om at købe i vinter transfervinduet næste sæson.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Ny sportsdirektør?

Indlæg af emo »

Hmm, hvem skal forhandle kontrakter med nuværende spillere på plads, feks, med en mulig Alves eller Monty eller Sårn. Måske finans direktøren bare skal tage sig af det, eller Bartomeu!
Allez...

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Ny sportsdirektør?

Indlæg af Brombi »

Kubala skrev:Man burde hverken ansætte en sportsdirektør eller fyre træneren. Hvad skal sportsdirektøren foretage sig? Man kan alligevel ikke handle og han ville have tid nok til at undersøge markedet, hvis man har intentioner om at købe i vinter transfervinduet næste sæson.
Sportsdirektøren er jo sportsdirektør og ikke fodbolddirektør. Der er stadig 2 andre store sportsgrene som Barcelona execellerer i. Derudover er kontraktforhandlinger med spillere og staff også sportsdirektørens arbejde. Derudover er der også en række andre forskellige arbejdsområder, såsom at arrangere kampe, træninger, udeture osv.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Ny sportsdirektør?

Indlæg af Kubala »

Ja, der er det med kontrakterne, men det kan præsidenten gøre, eller også kan en af de andre stabsmedlemmer gøre det. Det er lidt fjollet at ansætte en nu, når der er valgt til sommer.
Senest rettet af Kubala tirs jan 13, 2015 5:39 pm, rettet i alt 1 gang.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Ny sportsdirektør?

Indlæg af Brombi »

Kubala skrev:Ja, der er det med kontrakterne, men det kan præsidenten gøre, eller også kan en af de andre stabsmedlemer gøre det. Det er lidt fjollet at ansætte en nu, når der er valgt til sommer.
Jeg ville ikke mene at er åndsvagt. Valgkampagnerne begynder alligevel så småt snart. Det handler om at få et godt navn med på plakaten, og her ville det jo være ideelt for Bartomeu at få et godt udgangspunkt md fx en Monchi :)

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Ny sportsdirektør?

Indlæg af Kubala »

Brombi skrev:
Kubala skrev:Man burde hverken ansætte en sportsdirektør eller fyre træneren. Hvad skal sportsdirektøren foretage sig? Man kan alligevel ikke handle og han ville have tid nok til at undersøge markedet, hvis man har intentioner om at købe i vinter transfervinduet næste sæson.
Sportsdirektøren er jo sportsdirektør og ikke fodbolddirektør. Der er stadig 2 andre store sportsgrene som Barcelona execellerer i. Derudover er kontraktforhandlinger med spillere og staff også sportsdirektørens arbejde. Derudover er der også en række andre forskellige arbejdsområder, såsom at arrangere kampe, træninger, udeture osv.
Aha, ok, så er man måske nødt til at ansætte en(så må man håbe, at det bliver en midlertidig en). Havde Bartomeu bare ledt Zubi være, i hvert fald til sommer, havde man ikke stået i det her, men han blev fornærmet af Zubis udtalelser.
Senest rettet af Kubala tirs jan 13, 2015 5:38 pm, rettet i alt 1 gang.

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Ny sportsdirektør?

Indlæg af emo »

En af de få måder Bartomeu kan styrke sin kandidatur er ved at ansætte et navn som sparker røv på den position, og det hurtigst muligt.

Så jeg er ret sikker på at han leder intenst efter en.
Allez...

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Ny sportsdirektør?

Indlæg af Kubala »

Brombi skrev:
Kubala skrev:Ja, der er det med kontrakterne, men det kan præsidenten gøre, eller også kan en af de andre stabsmedlemer gøre det. Det er lidt fjollet at ansætte en nu, når der er valgt til sommer.
Jeg ville ikke mene at er åndsvagt. Valgkampagnerne begynder alligevel så småt snart. Det handler om at få et godt navn med på plakaten, og her ville det jo være ideelt for Bartomeu at få et godt udgangspunkt md fx en Monchi :)
Ja, men spørgsmålet er bare, om Monchi vil det eller ej. Han har jo afvist dem.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Ny sportsdirektør?

Indlæg af Brombi »

Kubala skrev:
Brombi skrev:
Kubala skrev:Ja, der er det med kontrakterne, men det kan præsidenten gøre, eller også kan en af de andre stabsmedlemer gøre det. Det er lidt fjollet at ansætte en nu, når der er valgt til sommer.
Jeg ville ikke mene at er åndsvagt. Valgkampagnerne begynder alligevel så småt snart. Det handler om at få et godt navn med på plakaten, og her ville det jo være ideelt for Bartomeu at få et godt udgangspunkt md fx en Monchi :)
Ja, men spørgsmålet er bare, om Monchi vil det eller ej. Han har jo afvist dem.
Tror også hvis jeg var sportsdirektør, at jeg havde overvejet situationen meget. Enhver ville sætte sig ned og analysere situationen til ende, og Monchi ved også godt at der er valg til sommer. Jeg ville i hvert fald føle at jeg spildte tiden, hvis jeg blev sportsdirektøren, vel vidende om at ham jeg arbejder for, højst sandsynligt taber valget og dermed også mit job.

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Ny sportsdirektør?

Indlæg af Kubala »

Brombi skrev:
Kubala skrev:
Brombi skrev:
Kubala skrev:Ja, der er det med kontrakterne, men det kan præsidenten gøre, eller også kan en af de andre stabsmedlemer gøre det. Det er lidt fjollet at ansætte en nu, når der er valgt til sommer.
Jeg ville ikke mene at er åndsvagt. Valgkampagnerne begynder alligevel så småt snart. Det handler om at få et godt navn med på plakaten, og her ville det jo være ideelt for Bartomeu at få et godt udgangspunkt md fx en Monchi :)
Ja, men spørgsmålet er bare, om Monchi vil det eller ej. Han har jo afvist dem.
Tror også hvis jeg var sportsdirektør, at jeg havde overvejet situationen meget. Enhver ville sætte sig ned og analysere situationen til ende, og Monchi ved også godt at der er valg til sommer. Jeg ville i hvert fald føle at jeg spildte tiden, hvis jeg blev sportsdirektøren, vel vidende om at ham jeg arbejder for, højst sandsynligt taber valget og dermed også mit job.
Jo, men så er vi tilbage til det med, hvor det ville hjælpe på valgkampen at ansætte en sportsdirektør nu(hvis man f.eks. ikke kan ansætte en prominent sportsdirektør). Måske er det mere pga. af det administrative, men ikke pga. valgkampen, at man gerne vil ansætte en sportsdirektør.

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Ny sportsdirektør?

Indlæg af Pieyanthikos »

Så vidt jeg har læst ud fra diverse spanske artikler, så er arbejdsbyrden for en sportsdirektør faktisk ganske omfangsrig - også på trods af transferforbuddet. Det gælder koordinering af hele spejdersetuppet, kontraktforhandlinger, ungdomsarbejdet (heri diverse skoler rundt om i verden), indledende samtaler med mulige agenter og klubber angående køb (også langt frem i tiden) og ikke mindst være ledelsens forlængede arm i hverdagen omkring omklædningsrummet.

At tro at forbuddet ophæver enhver legitimitet for at have en sportsdirektør ansat, virker en smule naivt. Arbejdsopgaverne er ikke ad-hoc, alt efter hvad hver dag bringer, men et større fremadskuende arbejde et godt stykke ud i fremtiden.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster