Luis "Lucho" Enrique

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Storken »

Kubala skrev:Jeg synes ikke, at Storkens argument holder. Det er et argument, men det er et svagt argument. Hvis det var tilfældet, hvorfor får Ancelotti, Zidane og Simeone så prisen? Det er også to hold, der ligeledes har gode forudsætninger, som Barca har.

Jeg synes som sagt, at det er et rigtig svagt argument, eller i det her tilfælde, synes jeg ikke rigtigt, at det er et brugbart argument til at starte med. Som regel har Storken altid nogle gode observationer og argumenter, som man kan være enig i, delvis enig i eller uenig i, men det her er ikke brugbart, imo.

PS: Jeg håber ikke, at det her indlæg bliver taget fortrydeligt op, Storken, for det er ikke ment sådan overhovedet. Man kan nemlig aldrig vide med sådan noget, når det foregår på skrift på internettet.
Jeg synes helt sikkert også, at Lucho skulle have vundet undervejs. Eksempelvis i November 2015 (som A$AP fremhæver), hvor Simeone vinder af uransagelige årsager.

Jeg prøvede bare at gøre opmærksom på, at der er tyve trænere i La Liga. Og Lucho har måske sværest ved at overpræstere af de her tyve trænere grundet høje forventninger. Prisen er samtidig kun blevet uddelt 17 gange i Luchos tid. Det er jo ikke sådan, at samtlige andre trænere har vundet den fire gange. Det kan også være, at den går på tur :glad:

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1670
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 192 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Barcaholic »

http://www.laliga.es/en/news/luis-enriq ... th-for-may

Det hjælper åbenbart at brokke sig herinde, LE er lige blevet kåret som månedens træner :thumbup:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Billede

Lucho fejrer doublen med lidt cykling og hygge med valverde :cool:
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Iniesta: "Luis Enrique is the fundamental piece of our successes. He changed the negative dynamic, the mentality..."

Iniesta: "This is one of the seasons in which I've felt very good and which I enjoyed the most. The coach has something to do with that."
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Jesni »

Kubala skrev:Jeg synes ikke, at Storkens argument holder. Det er et argument, men det er et svagt argument. Hvis det var tilfældet, hvorfor får Ancelotti, Zidane og Simeone så prisen? Det er også to hold, der ligeledes har gode forudsætninger, som Barca har.

Jeg synes som sagt, at det er et rigtig svagt argument, eller i det her tilfælde, synes jeg ikke rigtigt, at det er et brugbart argument til at starte med. Som regel har Storken altid nogle gode observationer og argumenter, som man kan være enig i, delvis enig i eller uenig i, men det her er ikke brugbart, imo.

PS: Jeg håber ikke, at det her indlæg bliver taget fortrydeligt op, Storken, for det er ikke ment sådan overhovedet. Man kan nemlig aldrig vide med sådan noget, når det foregår på skrift på internettet.

Sådan set enig med Storken i, at Barcelona/Real Madrid (når de altså ikke er placeret i et kaos) skal spille sindssygt godt, for at overpræstere. For hvornår har man overpræsteret? Når man går fra en 3-0-sejr til en 5-0? Præstationen drukner måske lidt i den i forvejen store dominans. Vinder Villareal fem kampe i træk derimod, ja, det er nemmere at se.

Dog falder hans argument på at det ofte er de små hold, der vinder prisen. Kig på vinderne, det er stort set kun de store hold's trænere, der vinder.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Michman »

Skal vi virkelig til at have ny træner igen?!
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af zqa »

Igen.. og igen. Efter tre sæsoner. Jeg kan egentligt meget godt lide idéen om at skifte hvert 3-4 år. Så mindsker man chancen for stilstand hos både stab og spillere.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Michman »

zqa skrev:Igen.. og igen. Efter tre sæsoner. Jeg kan egentligt meget godt lide idéen om at skifte hvert 3-4 år. Så mindsker man chancen for stilstand hos både stab og spillere.
Ja, men er der en erstatning?
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Storken »

Michman skrev:
zqa skrev:Igen.. og igen. Efter tre sæsoner. Jeg kan egentligt meget godt lide idéen om at skifte hvert 3-4 år. Så mindsker man chancen for stilstand hos både stab og spillere.
Ja, men er der en erstatning?
Hvis det ikke havde været for sproget, så burde vi kigge efter en tysk træner. De har en god ting kørende syd for grænsen med Klopp, Tuchel, Hasenhüttl, Roger Schmidt, Nagelsmann osv.

Efter min mening er aggressivitet den største edge i fodbold i øjeblikket. Det virker som om, at det er gået op for tyskerne, hvor de fleste andre trænere fedter rundt.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af A$AP »

Jeg har virkelig mine tvivl omkring Tuchel. Ja, Dortmund har vist nogle gode takter en gang i mellem, men så synes jeg heller ikke det er bedre. Jeg vil næsten sige at de sejler rundt i Bundesligaen, de vinder to kampe, spiller den næste uafgjort og taber kampen efter. De ligger lige nu på en 6 plads. Og af hvad jeg har set af dem i CL, så scorer de vist nok en masse mål, men de lukker sgu godt nok også en del ind.

En skam at Oscar Garcia ikke ser ud til at være en mulighed, lige nu i hvert fald. Apropros;
Offisielt: Málaga og Juande Ramos har kommet til enighet om å avslutte samarbeidet umiddelbart ///Málaga jakter nå Óscar Garcia (MARCA).
Det mest sandsynlige udfald? Sampaoli? Det ville som sådan ikke være noget problem for mig. Tværtimod.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Kubala »

Mon ikke det bliver Unzue, i tilfælde af, at Luis Enrique stopper og ikke skriver under med en ny klub lige efter, for så kunne det godt tænkes at han tog Unzue med sig til den nye klub?

Jeg tror, at valget er hos LE, selvom det skulle blive en sæson uden trofæer, men jeg tror, at afslutning på sæsonen bliver afgørende for, om LE fortsætter eller stopper. Hvis det bliver en sæson uden trofæer, så kunne det godt tænkes, at LE vælger at stoppe, men vinder man nogle trofæer i denne sæson, så tror jeg, at han fortsætter.

Mht. Sampaoli, så tror jeg ikke på, at man kan hente ham, da han for nyligt har skrevet under med Sevilla. Og i øvrigt er Sampaolis spillekoncept anderledes end LEs.

Ja, Barca er blevet mere direkte, men der er stadig en del ligheder mellem Tiki-taka og LEs spillekoncept, modsat Sampaolis koncept, som ikke har ligeså mange ligheder med Tiki-taka. Det kræver også nogle lidt anderledes spillere både på midten og kanterne; F.eks. skal Neymar og Messi arbejde mere, mere end, hvad man hidtil har set.
Senest rettet af Kubala tors dec 29, 2016 2:49 am, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Kubala »

For mig virker Sampaolis spillestil tæt på Klopps, med mindre jeg tager fejl af det. Det er dog rigtigt, at boldbesiddelse er en del af spillestilen samt det høje pres.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Håber klart på sampaoli! Offensivt possession baseret fodbold med et højt pres - perfekt! Og hvis man skal dømme på alle de kram han fik efter Sevilla kampen så virker det også til at spillerne er glade for ham!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Blaugrana92 »

La Liga point hentet siden April 2016:

Real Madrid - 64 pts
Atlético Madrid - 52 pts
Barcelona - 50 pts
Athletic Club - 42 pts
Real Sociedad - 42 pts
Villarreal - 40 pts
Sevilla - 40 pts
Celta Vigo - 36 pts

Vi er ligeså tæt på at være det 8. bedste hold i ligaen, som vi er på at være det bedste hold i ligaen.
Tak for indsatsen Lucho. Men farvel.

Hov, og så har Zidane endda en kamp i baghånden. Vinder Madrid den, så har de hentet 17 point mere end vi har, siden vi tabte til dem på Camp Nou. Ganske enkelt uacceptabelt ringe.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor siden april?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 44 gæster