Luis "Lucho" Enrique

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Blaugrana92 »

Fordi det var der vi kollapsede fuldkommen, og vi har tydeligvis stadig ikke rejst os endnu. Vi har spillet 25 ligakampe siden den 1. april og vi har smidt 25 point siden. Til sammenligning har Madrid smidt 8 point i deres seneste 25 La Liga kampe. Der er ti hold i de 5 store ligaer, der har hentet flere point i sine seneste 25 ligakampe end vi har. Men, nej nej. For en klub som Barcelona, så er 25 tabte point på 25 kampe jo hverken frit fald eller en krise. Det store spil, den gode form og de flotte resultater er sikkert lige rundt om hjørnet. Som sædvanlig.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Ah ok. Jeg troede ellers vi var elendige fra januar 2016. Det var da også der du begyndte på dine dommedagssnak (det blev ikke rigtigt til noget). Men ok - jeg kan godt se det giver et mere klart billede af hvor elendigt lucho er når du starter hvor du gør.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Blaugrana92 »

Nej, min heftige kritik af Lucho startede faktisk inden det. Allerede i december 2015. Selv hvis vi starter i januar 2016, har Real Madrid faktisk et klart forspring til os. De har hentet 94 point siden da. Vi har hentet 88. Og de har spillet to kampe færre end vi har.

Nej, i første omgang blev det heldigvis ikke til noget, selvom vi var katastrofalt tæt på at smide en kæmpe føring og sætte ligaen over styr. Hvorfor bliver den slags bare ignoreret og fejet til side? Hvordan kan du i ramme alvor stadig sidde og forsvare Lucho sådan? Vi er en kamp fra at være OTTE point fra førstepladsen og vi har kun vundet to af vores seneste seks kampe i La Liga.

Det er som om at du stirrer dig blind på de to titler vi vandt i sidste sæson - hvor vi som sagt var latterligt tæt på at smide den ene - og fuldkommen ignorerer det væld af ekstremt bekymrende symptomer vi har bevidnet de sidste 8-9 måneder. Jeg siger det lige igen; der er TI hold i de 5 store ligaer, der har hentet flere point i sine seneste 25 kampe end vi har.

Hvis det stadig ikke kan få dig til at stille et enormt spørgsmålstegn ud for Lucho, så ved jeg simpelthen ikke hvad kan. Vi har en stærk trup, der blev forstærket med flere dyre indkøb i sommers, og alligevel ser vi ud til at have taget adskillige skridt i den forkerte retning.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Hmm jeg ved ikke om det er fordi du har været væk i noget tid efterhånden men har skrevet en del gange at jeg gerne ser os kigge efter en ny træner til sommer. Så jo jeg er fint klar over problemerne. Jeg er endda gået så langt at jeg har brokket mig gang på gang over taktikken hvor jeg især er træt af måden vi spiller på i højre side. Vildt ikk?

Det eneste jeg siger er at jeg ikke mener det er fornuftigt at fyre ham nu. Både fordi jeg ikke ser os blive bedre med en ny træner (slet ikke med dem der er på markedet) og vigtigst fordi jeg ikke mener det ville være klubben værdigt at smide en legende på porten.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Blaugrana92 »

Okay, fair nok. Det var lige gået min næse forbi.

Jeg har altså i øvrigt aldrig sagt at vi skal fyre ham nu. Jeg vil helst af med ham til sommer. Men hvis vi taber yderligere point i januar - hvilket slet ikke burde komme på tale, taget vores program i betragtning - så synes jeg vi bør overveje at smide ham på porten før sæsonen er ovre, for ellers kan selv tredjepladsen komme i fare.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg er ikke bange for at vi mister tredjepladsen. Som i overhovedet. Derfor er det heller ikke noget jeg tænker over. Tror ikke vi bliver markant bedre men vi skal nok få samlet nok point sammen til at vi bliver hvor vi er (2-3 pladsen). Det er så også rigtig skidt.

Men vi er sgu stort set enige Blau. Som dig er jeg også ekstremt utilfreds over den udvikling vi har set over det sidste år hvor jeg især synes at Messi centralt er en KÆMPE katastrofe. Jeg tror så bare ikke at det kun er Luchos skyld og som jeg også har skrevet en del gange efterhånden så forventer jeg at vores niveau falder fra nu af. Også selvom vi får en ny træner. Men det er en anden diskussion og jeg håber virkelig ikke at det bliver relevant at tage den i fremtiden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Kubala »

Hvem kan man hente ind, hvis samarbejdet skal stoppe her i januar, mhp. manglende resultater? Hvis man skiller sig af med LE til sommer, så vil de fleste trænere have afsluttet deres sæson i deres respektive klub, mens de skal forlade dem her midt i sæsonen, hvilket de sikkert ikke har lyst til; forpligtigelse og alt det der.

Jeg er stadig i tvivl omkring et stop med LE, hvis jeg skal være ærlig. Jeg vil stadig give ham en sæson til. Til gengæld skal man forstærke midten og højre back til sommer med højtprofilerede spillere, noget man skulle have gjort i sommers.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har ingen anelse. Jeg har nogle ideer til hvem der kan komme ind til sommer men ingen nu. Og så mener jeg også at Lucho har gjort nok godt til at han fortjener en ordentlig afsked. Det kan godt være vi ikke vinder noget i år men han er en legende og skal sendes videre som en. Det ville være uværdigt at smide ham på porten midt i sæsonen når man tænker på hvad han har vundet og har betydet for klubben (også som spiller).

Sig farvel til sommer og hent en mand ind der kan komme med noget gejst og vilje. Det har vi brug for. Og ingen tyske hipster trænere tak. Hvis jeg skal høre på Tuchel en gang til så kaster jeg op.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Kubala »

Af dem, jeg kan komme i tanke om, som er ledige lige nu, er Blanc, Frank de Boer og AVB. Så er spørgsmålet, om de er værdige kandidater eller ej?

Der må ikke gå Tata, Moyes eller LvG i den, noget jeg kunne frygte, kunne ske, især hvis man skiller sig af med ham her i januar, februar eller marts.
Senest rettet af Kubala man jan 09, 2017 5:49 pm, rettet i alt 2 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Det er imo trænere som skal have chancen hvis du ved hvad jeg mener? Ikke trænere man bare henter ind for at redde sæsonen. Og synes ikke de bringer noget vi kan bruge fremadrettet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Kubala »

Forstod det ikke helt? Er det trænere, man ikke kan bruge som fremtidige trænere eller?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det er trænere som ikke bare skal komme til for at redde sæsonen men derimod være tiltænkt trænerjobbet fremadrettet. Og det mener jeg ikke de har gjort sig fortjent til.

Med det sagt så frygter jeg virkelig hvem vores næste træner bliver. Tror det kan blive meget værre end Lucho.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10033
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 382 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Kubala »

Jeg ved ikke, om de har gjort sig fortjent eller ej, for Frank de Boer og Blanc har fine meritter, mens AVB ingen har, men når man tænker på, at Barca gav trænere som Frank Rijkaard, Pep, Tito og Luis Enrique chancen, så burde de også være kvalificeret nok til at få chance.

Jeg synes, at det er lidt underligt med trænere, for hvem er egentlig værdige eller fortjener det? Nogle gange kan omgivelser og atmosfæren omkring træneren gøre, at vedkommende bliver en succes. Det handler mere om de rette rammer, imo. Kan man give de rette rammer til en træner, så kan vedkommende også få succes.

Mht. til en kort periode på 4-5 måneder i klubben, hvor træneren skal redde ens sæson og derefter opsiges, kan der ikke komme noget godt ud af. Jeg håber ikke, at man opsiger LE i midten af sæsonen og henter en, hvor man derefter opsiger vedkommende igen til sommer. Det vil være virkelig dumt og bare total spild, så hellere beholde LE, selvom det kan resultere i en sæson uden trofæer og derefter finde en til sommer. Er man ude af alle turneringer til april, kan man begynde på planlægning omkring LE og fremtiden.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af MessiPogba »

Hvor godt passer Sampiolis filosofi med Barcas nuværende trup? Er han tilgang til spillet ikke lige en tand for rock n' roll agitig til Barcas spillere, eller har truppen den nødvendige kapacitet til at Sampioli kan vinde CL og La Liga? Her tænker jeg bl.a., at Messi og Neymar ikke er de største arbejdsheste uden bolden i defensiven. Og hvor meget gider en snart 30-årig Messi at arbejde uden bold efterhånden?

En ting er sikkert, og det er, at jeg meget, meget gerne ser Lucho forsvinde til sommer. Jeg sidder stadigvæk her over 100 kampe efter med ham som træner og ikke ved, hvad det er, han vil.

Jeg synes virkelig, at han alt for mange gange er blevet reddet af de tre drenge i front (mest Messis genialiteter) end det er Luchos eget arbejde. Ja, det kræver noget at vinde The Treble og få tre superstjerner og superegoer som MSN at fungere så godt, men jeg føler sådan en mærkelig disharmoni (Hedder det det?) over holdet under Lucho. Det er som om, der mangler et eller andet bindeled, der får det hele til at hænge sammen. Det er meget enten eller.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af A$AP »

Ved ikke om Sport bare er desperate for nogle flere kliks, om de er ekstra trætte af Lucho eller måske det bare er sandt. Det minder i hvert fald mere om noget der ville ske i hovedstaden.

http://www.sport-english.com/en/noticia ... ue-5838584

http://www.sport-english.com/en/news/ba ... ts-5838473

http://www.sport-english.com/en/noticia ... le-5838542

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster