Luis "Lucho" Enrique

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Kubala »

Jeg vil først lige gøre en ting klart, at jeg har også mine tvivl omkring Luis Enrique; det har vel størstedelen af Barca-fansene, selvfølgelig med nogle få undtagelser, men skal jeg være ærlig, så kan man næsten altid sætte spørgsmålstegn ved de fleste trænere derude(toptrænere eller ej). Det vil altid være en stor udfordring for en træner at sige ja til jobbet, og især efter de standarder Pep og denne trup har sat. Samtidig har klubben været i en bølgedal på flere fronter; interne kampe, sorg osv, så det er en vanskelig opgave(at sige ja til trænerjobbet), uden tvivl, men nogle gange skal man satse. Det kan give pote eller man kan fejle, sådan er det med satsninger. Noget man også gør med spillere i sporten. Topnavne kan også fejle. Det jeg prøver at sige, er, at man skal give den nye træner chancen(ikke afskrive vedkommende på forhånd), selvom vedkommende ikke er en højt profileret træner.

Ville ikke starte en diskussion med dig, men er nysgerrig efter at høre, hvorfor Enrique ikke skulle være en intelligent træner? Kan du være mere konkret omkring ham og mere specifik om dette? Og hvem er mere tiltalende efter din mening?

noget andet er at man har intelligensen som træner til at lede Barca, og det kan jeg ikke se at han har. Hvis det hele handler om at kende klubben så hyr da Puyol
Edit: Haha, havde skrevet væsentlig, men mente vanskelig. Nåh, lidt søndags-træt er man vel altid efter en hård weekend.
Senest rettet af Kubala søn maj 18, 2014 9:41 pm, rettet i alt 1 gang.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af emo »

Autoritet...
Billede

Luuuuuuv...
Billede
Allez...

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Luis Enrique »

Fritte skrev:Kaldte vi ham "Lucho" back in the days? :?:
Jeg må sige, at jeg er gammel nok til at have fulgt Luis Enrique meget nøje siden de aktive år, helt tilbage fra da svinet Mauro Tassotti anbragte en albue i hovedet på ham, og det er først for nylig jeg er stødt på tilnavnet.

Jeg tror det har været lokal jargon dengang, som så - takket være internettet og den fri udveksling af information - nu kommer til et bredere kendskab.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Autoritet...
Billede

Luuuuuuv...
Billede
AARH billede nr. to, ren KAERLIGHED! Tito <3<3<3<3<3.

Savner ham lige nu, efter at have set dette billede.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

mozadreve

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af mozadreve »

whidgee skrev:Selvfølgelig skal den nye mand være træner, med træner-erfaring. Enrique har været på Barca B, Roma og Celta. Allerede her er han foran Pep var da han startede.

Når spillerne skal have respekt for den nye træner, så kræver det blandt andet, at han også rent taktisk, spillemæssigt og teknisk har noget at byde på. Noget som spillerne kan tage med sig ud på banen og bruge sammen med motivationen og gejsten fra træneren. At sammenligne det med Puyol som træner viser lidt om din måde at argumentere på.
Ja Enrique har trænet Barca B, Roma og Celta. I Roma gjorde han det elendigt og gav op. I Barca B og Celta gjorde han det godt. Men er der ikke stor forskel på Barca B/Celta og Barcelona? At man kan træne Barca B og Celta er ikke et overbevisende argument for at man kan træne tophold. Her har vi kun hans tid i Roma og den var mildest talt ikke særlig overbevisende. Han er ikke "foran Pep" bare fordi han har trænet et par flere hold, herunder et der endte i komplet fiasko. Hvornår fatter vi at Pep var helt exceptionel, og at man IKKE kan regne med at ukendte trænere kan overraske os som Pep gjorde.

Spilerne skal have respekt til træneren, men det har de da også i allerhøjeste grad til Puyol? Skal han derfor blive træner om et par år? Når jeg snakker om Puyol så er min pointe ikke at forslå at Puyol seriøst får posten efter sommer. Tror du selv det? Læs nu mellem linjerne, det skal ikke forstås så bogstavligt.

Pointen er at den der med at at Enrique "kender klubben" ikke bør være nok til at give ham en trænerpost i et tophold der mere end nogensinde har brug for succes. Der skal være nogle gode erfaringer fra tophold på CV'et. Det burde ikke være nok med at han "kender klubben". Jeg ser det som et meget svagt argument.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af emo »

Det skal da ikke være alene på baggrund af resultater man finder en træner. Det skal da i je grad være på baggrund af denne træners kvaliteter og potentiale, have samme spilforståelse som man ønsker, og have en klar filosofi som harmonerer med klubben.

Få har det. Enrique er en af disse få.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

ointen er at den der med at at Enrique "kender klubben" ikke bør være nok til at give ham en trænerpost i et tophold der mere end nogensinde har brug for succes.
Hvad? Hvorfor har vi mere brug for succes nu end før?
Der skal være nogle gode erfaringer fra tophold på CV'et.
Hvem vil du gerne have som træner?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Visca El Barca »

Klopp.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis det er sandt så giver det jo INGEN mening. Ikke bare er han ekstremt usympatisk men han står for noget fodbold som intet har med barca at gøre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af emo »

Visca El Barca skrev:Klopp.
Hvilket er ensbetydende med at han gerne vil have en "revolution" fremfor en "evolution". Så kan jeg kun anbefale ham at læse Storkens indlæg fra tidligere i dag...
Allez...

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Luis Enrique »

Piquénbauer skrev: Hvem vil du gerne have som træner?
Frank de Boer. Med Luis Enrique som assistent.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Visca El Barca »

Luis Enrique skrev:
Piquénbauer skrev: Hvem vil du gerne have som træner?
Frank de Boer. Med Luis Enrique som assistent.
Også selvom han selv mener, han ikke er den rette mand til jobbet og er af den opfattelse, at han intet kan lære folk som Ini og Leo m.fl?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Hmm... De Boer er jeg sgu ikke fan af. Sjovt nok synes jeg at hans baggrund er svagere end LEs. At vinde med ajax i holland er lidt det samme som at vinde med fck i dk (overdrivelse fremmer forståelsen).
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Kubala »

Hvis alle trænere skulle have vist noget før(her taler jeg om flere års erfaring), de fik jobbet i en storklub, havde trænere med potentiale aldrig fået chancen; sæt lidt på spidsen, men forhåbentlig fanger I pointen.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Kubala »

Luis Enrique skrev:
Piquénbauer skrev: Hvem vil du gerne have som træner?
Frank de Boer. Med Luis Enrique som assistent.
Det havde ikke kunnet lade sig gøre.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster