Luis "Lucho" Enrique

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Brombi »

Det er simpelthen også for absurd, hvis ledelsens eneste kritiere for at ansætte en træner er, at de kan styre ham.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

But the former Spain star also likes his teams to be fit and mobile - and that presents a dilemma.
Det her er vigtigt! Selvfølgelig skal vi have en cb men det ved alle. Vi har dog også brug for en anden type på midten. Xavi, iniesta og cesc er ikke gode nok til at søge med tilbage. Om det er fordi de er dovne eller langsomme skal jeg ikke kunne sige. Det efterlader dog tit bussi og forsvaret med et kæmpe problem da de kommer i undertal ligeså snart modstanderen får vendt spillet (kommer over midten).

Vi sviner tit vores forsvar men vi glemmer ligeså tit hvor mange gange de er i undertal. En keita type ville derfor være dejlig at få til klubben. En box til box spiller der kan lidt af det hele. Han skulle ikke nødvendigvis spille fast men når der var brug for det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Visca El Barca »

Piquénbauer skrev:
But the former Spain star also likes his teams to be fit and mobile - and that presents a dilemma.
Det her er vigtigt! Selvfølgelig skal vi have en cb men det ved alle. Vi har dog også brug for en anden type på midten. Xavi, iniesta og cesc er ikke gode nok til at søge med tilbage. Om det er fordi de er dovne eller langsomme skal jeg ikke kunne sige. Det efterlader dog tit bussi og forsvaret med et kæmpe problem da de kommer i undertal ligeså snart modstanderen får vendt spillet (kommer over midten).

Vi sviner tit vores forsvar men vi glemmer ligeså tit hvor mange gange de er i undertal. En keita type ville derfor være dejlig at få til klubben. En box til box spiller der kan lidt af det hele. Han skulle ikke nødvendigvis spille fast men når der var brug for det.
Jeg taenkte ogsaa paa Seydou, som Pep havde for vane at benytte i de svaere udekampe. Ellers kan baade Xavi og Ini samt Cesc vaere nyttige, det kraever bare at de konstant yder og loeber. Noget de ikke har gjort paa det sidste, isaer i denne saeson.

Vores kaeder skal igen til at arbejde sammen som en samlet enhed, istedet for at de arbejder en enhed ad gangen. Det har vaeret vores helt store problem i denne saeson. For langt mellem de forskellige kaeder er ikke godt, at vi forsvarer bagud istedet for at forsvare fremadrettet er et andet problem, forsvare for at undgaa pres istedet for at forsvare for at angribe og saette modstanderen under pres har vaeret nogle af de problemer, som vi skal have rettet op paa.

Det kraever en traener, som kraever enormt meget af sine spillere, en traener der tvinger sine spillere til at arbejde haardt og faa dem til at loebe konstant. Jeg kan huske da Pep i sin tid blev ansat og hans foerste pressemoede. Han sagde som noget af det foerste, jeg kan ikke garantere jer titler, men jeg vil garantere at mit hold kommer til at loebe. Vi skal have den slags traener, Lucho virker til at vaere manden. Lad os se, om han kan udfoere det.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Visca El Barca »

[i"My German is not that good yet so I have to convince my players every time. After Bayern won the treble last season with Jupp Heynckes it was not easy for me.

"I have still not managed to make the team as I would like. There is still much work for me, but we can proud of our four titles."

Guardiola also praised the Bayern board for hiring him and said he wants to bring more success to the club.

"I've got my own idea of playing football," he added.][/i]
Det er en traener som har denne holdning, den slags tiltro til egne evner og den slags selvtillid og overbevisning, vi skal have i klubben. Jeg kunne ligesaa godt have postet en udtalelse fra Klop, Ancelotti eller tildels Mourinho, faelles for dem alle er, at de har en meget klar idé om hvordan deres hold skal spille og hvad de forventer af spillere og ledelsen. Det er noget de staar fast ved, ikke vil aendre det, ligegyldigt hvor meget pres der kommer fra ledelsen eller omverdenen.

Samtidig er det vaerd at bemaerke, at manden mener hans hold kan blive bedre og virker utilfreds med saesonen, selvom hans hold har vundet 4 turneringer.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

mozadreve

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af mozadreve »

Der kommer store ændringer til sommer. Man taler om udrensning og at et nyt hold skal bygges. Det kræver først og fremmest en stor træner med en stærk vilje og vision. Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst var så langt nede, og sidst vi rensede op i holdet vare efter Rijkaard med Pep. Det virker meget naivt at hyre Enrique, en træner som ikke har bevist sig selv endnu, og tro at han bare lige kan blive den nye Pep.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Visca El Barca »

mozadreve skrev:Der kommer store ændringer til sommer. Man taler om udrensning og at et nyt hold skal bygges. Det kræver først og fremmest en stor træner med en stærk vilje og vision. Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst var så langt nede, og sidst vi rensede op i holdet vare efter Rijkaard med Pep. Det virker meget naivt at hyre Enrique, en træner som ikke har bevist sig selv endnu, og tro at han bare lige kan blive den nye Pep.
Han behoever heller ikke at blive den nye Pep. Det gaar an med, at han er sig selv, bare han har nogle klare idéer, en klar filosofi, stor karisma, kan skabe respekt omkring sig, er i stand til at give ledelsen modspil og ikke er bange for at staa fast, isaer i svaere tider. En der kan overbevise spillerne.

Jeg mener han har alle de kvaliteter, efter at have fulgt ham som spiller for vores klub og derefter som traener de forskellige steder.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2804
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 289 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af whidgee »

mozadreve skrev:Der kommer store ændringer til sommer. Man taler om udrensning og at et nyt hold skal bygges. Det kræver først og fremmest en stor træner med en stærk vilje og vision. Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst var så langt nede, og sidst vi rensede op i holdet vare efter Rijkaard med Pep. Det virker meget naivt at hyre Enrique, en træner som ikke har bevist sig selv endnu, og tro at han bare lige kan blive den nye Pep.
Meget uenig. Luis Enrique er efter min mening den perfekte afløser. Barca har ikke brug for en træner som kommer for at ændre spillestil og filosofi - den vil altid ligge fast. Barca har brug for en mand, som spillerne vigtigst af alt har respekt for. En mand med en historie i klubben, som kender klubben, pressen og hvordan det fungerer på Camp Nou. En som ikke blot har skabt resultater et andet sted. Vi skal bruge en mand som kan sætte sig igennem overfor spillere, presse og fans, en indpisker, en motivator og en som spillere som Piqué, Busquets, Xavi, Iniesta, Messi osv osv gider at lytte til. En mand som har Barca i hjertet og som elsker klubben.

Der er på nuværende tidspunkt ingen andre end Luis Enrique som opfylder disse egenskaber - jo Pep, men den er lidt for urealistisk.

mozadreve

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af mozadreve »

Visca El Barca skrev:Han behoever heller ikke at blive den nye Pep. Det gaar an med, at han er sig selv, bare han har nogle klare idéer, en klar filosofi, stor karisma, kan skabe respekt omkring sig, er i stand til at give ledelsen modspil og ikke er bange for at staa fast, isaer i svaere tider. En der kan overbevise spillerne.

Jeg mener han har alle de kvaliteter, efter at have fulgt ham som spiller for vores klub og derefter som traener de forskellige steder.
Han behøver ikke at blive den nye Pep, men de kvaliteter du nævner minder ellers meget om Pep.. Men okay, det er da også de ting jeg ser i den nye træner. Men jeg er bare ikke overbevist om at Enrique har de kvaliteter.

Puyol var en fantastisk spiler og leder, men derfor gør det ham jo ikke nødvendigvis til en god træner. Der er langt mellem træner og spiller. Og ift. hans resultater som træner, hvad er det som har overbevist dig? Han gjorde det elendigt i Roma, og fornuftigt i Celta. Jeg siger ikke at han er en dårlig træner, men ud fra resultaterne så er der hellere ikke noget særligt imponerende over ham. Det kan godt være at han er en fantastisk træner, men har vi råd til at satse igen?

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af rummenigge »

mozadreve skrev:
Visca El Barca skrev:Han behoever heller ikke at blive den nye Pep. Det gaar an med, at han er sig selv, bare han har nogle klare idéer, en klar filosofi, stor karisma, kan skabe respekt omkring sig, er i stand til at give ledelsen modspil og ikke er bange for at staa fast, isaer i svaere tider. En der kan overbevise spillerne.

Jeg mener han har alle de kvaliteter, efter at have fulgt ham som spiller for vores klub og derefter som traener de forskellige steder.
Han behøver ikke at blive den nye Pep, men de kvaliteter du nævner minder ellers meget om Pep.. Men okay, det er da også de ting jeg ser i den nye træner. Men jeg er bare ikke overbevist om at Enrique har de kvaliteter.

Puyol var en fantastisk spiler og leder, men derfor gør det ham jo ikke nødvendigvis til en god træner. Der er langt mellem træner og spiller. Og ift. hans resultater som træner, hvad er det som har overbevist dig? Han gjorde det elendigt i Roma, og fornuftigt i Celta. Jeg siger ikke at han er en dårlig træner, men ud fra resultaterne så er der hellere ikke noget særligt imponerende over ham. Det kan godt være at han er en fantastisk træner, men har vi råd til at satse igen?
Dét Lucho har vist hos Celta er at han kunne forstærke holdet på nogle nøglepladser og skabe et "hold". Han hentede endda Barca B spillere, Fontas og Rafinha, som gik hen og blev nøglespillere. I modsætning gjorde Tata intet. Fair nok, han kom sent ind i billedet, men han kunne ikke få fat i nogen og forstærke Barca på nogle nøgleroller og skabe et nyt "hold". Hvordan troede han at vores midterforsvar skulle klare igennem tre turneringer?!

Lucho kan som Pep skabe et hold. Han får det nemmere end Tata fordi at han kender ungdomsrækkerne og ved hvordan man tolker Barcas spillestil og filosofi. Tata startede lovende, men alt hvad han gjorde var bare at søge mod Barca anno 2011 og det fungerede, lige indtil modstanderne vidste hvordan at vi skulle spilles og vores skrøbelige forsvar knak.

Jeg vil se et fremtidens Barca og ikke en træner som prøver at genskabe Peps Barca. Her ser jeg ingen bedre kandidat end Luis E.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

mozadreve

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af mozadreve »

rummenigge skrev:Dét Lucho har vist hos Celta er at han kunne forstærke holdet på nogle nøglepladser og skabe et "hold". Han hentede endda Barca B spillere, Fontas og Rafinha, som gik hen og blev nøglespillere. I modsætning gjorde Tata intet. Fair nok, han kom sent ind i billedet, men han kunne ikke få fat i nogen og forstærke Barca på nogle nøgleroller og skabe et nyt "hold". Hvordan troede han at vores midterforsvar skulle klare igennem tre turneringer?!

Lucho kan som Pep skabe et hold. Han får det nemmere end Tata fordi at han kender ungdomsrækkerne og ved hvordan man tolker Barcas spillestil og filosofi. Tata startede lovende, men alt hvad han gjorde var bare at søge mod Barca anno 2011 og det fungerede, lige indtil modstanderne vidste hvordan at vi skulle spilles og vores skrøbelige forsvar knak.

Jeg vil se et fremtidens Barca og ikke en træner som prøver at genskabe Peps Barca. Her ser jeg ingen bedre kandidat end Luis E.
Du behøver ikke at snakke om Tata. Jeg tror vi alle er enige om at enrique er bedre end ham (hvem er ikke?). Desuden mener jeg ikke at det var under Tata at vores spil blev brudt og opskriften på at slå os den blev fundet. Det kom under Guardiola's sidste år, og blev kun større under tito og tata.

Enrique gjorde det fornuftigt i Celta. Det er jeg klar over. Men nu er der forskel på kravene i Celta og i en storklub som Barca. Den eneste erfaring Enrique har i en storklub var Roma og her gjorde han det elendigt. Man kan komme med en masse undskyldninger, men faktum er at han gjorde det elendigt og gav op efter et år fordi han var træt. Det plet vil altid være på hans cv og det gør ham IMO til en en sats. selv uden det plet ville han være en sats, for det er som sagt stor forskel på at træne Celta og Barca. En ting er at man kender klubben på alle områder, noget andet er at man har intelligensen som træner til at lede Barca, og det kan jeg ikke se at han har. Hvis det hele handler om at kende klubben så hyr da Puyol..

Når jeg sammenligner Enrique med Pep så er det ikke i forhold til spillet, men i forhold til at begge ikke havde bevist sig selv da de blev hyret. Her virker det naivt at tro at historien den kan gentage sig og en relativ ukendt træner kan bryde igennem igen. Det er en sats, og vi må håbe det går godt for ham. Jeg føler bare ikke at han har den samme viljestyrke og intelligens som pep og andre toptrænere.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Sv: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af emo »

mozadreve skrev: Du behøver ikke at snakke om Tata. Jeg tror vi alle er enige om at enrique er bedre end ham (hvem er ikke?).
.....
Allez...

mozadreve

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af mozadreve »

whidgee skrev:Luis Enrique er efter min mening den perfekte afløser. Barca har ikke brug for en træner som kommer for at ændre spillestil og filosofi - den vil altid ligge fast. Barca har brug for en mand, som spillerne vigtigst af alt har respekt for. En mand med en historie i klubben, som kender klubben, pressen og hvordan det fungerer på Camp Nou. En som ikke blot har skabt resultater et andet sted. Vi skal bruge en mand som kan sætte sig igennem overfor spillere, presse og fans, en indpisker, en motivator og en som spillere som Piqué, Busquets, Xavi, Iniesta, Messi osv osv gider at lytte til. En mand som har Barca i hjertet og som elsker klubben.
Så hyre vi bare Puyol hvis det hele handler om at kende klubben ind og ud. Enqirue har på den front intet som Puyol ikke har, og Enrique har ligsom Puyol hellere ikke nogen (god) erfaring med at træne tophold.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af emo »

Enrique har en licens, har Puyol ikke. Allerede der er han foran.
Allez...

mozadreve

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af mozadreve »

emo skrev:Enrique har en licens, har Puyol ikke. Allerede der er han foran.
Er det rigtigt? (det var nu også mere for pointens skyld hvis det hele handler om at "kende klubben". den hører jeg igen og igen).

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2804
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 289 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af whidgee »

mozadreve skrev:
emo skrev:Enrique har en licens, har Puyol ikke. Allerede der er han foran.
Er det rigtigt? (det var nu også mere for pointens skyld hvis det hele handler om at "kende klubben". den hører jeg igen og igen).
Selvfølgelig skal den nye mand være træner, med træner-erfaring. Enrique har været på Barca B, Roma og Celta. Allerede her er han foran Pep var da han startede.

Når spillerne skal have respekt for den nye træner, så kræver det blandt andet, at han også rent taktisk, spillemæssigt og teknisk har noget at byde på. Noget som spillerne kan tage med sig ud på banen og bruge sammen med motivationen og gejsten fra træneren. At sammenligne det med Puyol som træner viser lidt om din måde at argumentere på.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 42 gæster