Joan Laporta

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1768
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af Barca80 »

Kvoller skrev:
ons okt 26, 2022 8:34 pm
Klubben er jo så stadig hæmmet af mange af Bartomeus "bedrifter". At man har formået at få så mange handler i hus er vel også en bedrift. Selvfølgelig en fiasko at ende i EL igen, men at sige det ikke har været en succes siden han kom til synes jeg ikke er korrekt.
Altså indtil videre har Laporte ikke skabt succes på banen. Jeg skrev også "Hvad der så sker i fremtiden må vi se."

Ja nogle af Bartomeu's beslutninger har hæmmet, men indtil videre er det altså ikke lykkes for Laporte at vende fiaskoen til succes på banen og i turneringer. Som sagt anden gang i træk at der skal spilles EL under Laporte's æra. Det kan altså gøres bedre - og det er hans ansvar uanset hvad. Og det er nutiden jeg forholder mig til, og hverken fortiden og fremtiden.

Ja lykkes med handler i hus til over 1 milliard kroner, men til hvilken nytte? Udfaldet er bare kæmpe tunerings fiasko og tab af mange penge. Og jeg tør ikke tænke på, hvilken spiller der denne gang presses ud af klubben til sommer for at overholde reglerne i ligaen.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af Diabolito »

Selvom vi er ude af CL, vil jeg påstå at vi er flere mil foran sidste års hold ift. kvalitet. Vi spillede bedre end Bayern i første kamp, men fik gummiben mod Inter. Vi er med i ligaen, hvilket vi slet ikke var sidste år - og til tider tæver vi altså modstanderhold der sidste sæson vagte os store problemer.

Landsholdspausen, manglende skarphed og tvivlsomme dommerkendelser har kostet dyrt i vigtige momenter.
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1768
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af Barca80 »

Diabolito skrev:
tors okt 27, 2022 11:19 am
Selvom vi er ude af CL, vil jeg påstå at vi er flere mil foran sidste års hold ift. kvalitet.
Ikke "flere mil" i forhold til CL. Der har vi ikke rykket os en centimeter. Ja kvalitet ift. navne og bredde, men ikke særlig meget på banen.
Diabolito skrev:
tors okt 27, 2022 11:19 am
Vi spillede bedre end Bayern i første kamp, men fik gummiben mod Inter.
Ja bedre end Bayern i første halvleg, men ikke godt nok til at score mål og holde buret rent. Er det ikke Xavi's opgave at sørge for, at holdet ikke får såkaldt "gummiben" mod Inter?
Diabolito skrev:
tors okt 27, 2022 11:19 am
Vi er med i ligaen, hvilket vi slet ikke var sidste år - og til tider tæver vi altså modstanderhold der sidste sæson vagte os store problemer.
Der er spillet 11 kampe. Lad os se om Barca også er "med i ligaen" når der er spillet 20-25 kampe. Hvilke modstanderhold tæver vi, som vagte os store problemer sidste sæson - Frankfurt, Benfica eller hvem?
Diabolito skrev:
tors okt 27, 2022 11:19 am
Landsholdspausen, manglende skarphed og tvivlsomme dommerkendelser har kostet dyrt i vigtige momenter.
Og ikke en eneste gang har Xavi og Laporte's beslutninger "kostet dyrt i vigtige momenter" i denne sæson? Det er bare landsholdet og dommerne som skal anfægtes?

Kvoller
Indlæg: 5144
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 792 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af Kvoller »

Barca80 skrev:
tors okt 27, 2022 11:31 am
Diabolito skrev:
tors okt 27, 2022 11:19 am
Vi spillede bedre end Bayern i første kamp, men fik gummiben mod Inter.
Ja bedre end Bayern i første halvleg, men ikke godt nok til at score mål og holde buret rent. Er det ikke Xavi's opgave at sørge for, at holdet ikke får såkaldt "gummiben" mod Inter?
Hvordan skal Xavi sørge for, at de 11 mennesker der render på banen ikke får gummiben? Det er vel begrænset hvad man kan gøre fra sidelinjen under kampen. Der er stadig 11 spillere, mange af dem med rigtig meget erfaring fra store kampe, som burde kunne trække de andre op.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1768
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af Barca80 »

Kvoller skrev:
tors okt 27, 2022 11:41 am
Barca80 skrev:
tors okt 27, 2022 11:31 am
Diabolito skrev:
tors okt 27, 2022 11:19 am
Vi spillede bedre end Bayern i første kamp, men fik gummiben mod Inter.
Ja bedre end Bayern i første halvleg, men ikke godt nok til at score mål og holde buret rent. Er det ikke Xavi's opgave at sørge for, at holdet ikke får såkaldt "gummiben" mod Inter?
Hvordan skal Xavi sørge for, at de 11 mennesker der render på banen ikke får gummiben? Det er vel begrænset hvad man kan gøre fra sidelinjen under kampen. Der er stadig 11 spillere, mange af dem med rigtig meget erfaring fra store kampe, som burde kunne trække de andre op.
Mig bekendt er "gummiben" udelukkende en mental ting. Før kampen og i halvlegen har Xavi rig mulighed for at indstille sine spillere mentalt. Men også under kampen fra sidelinjen.

Indstille sine spillere mentalt til en kamp er noget som klasse trænere er utrolig dygtig til. Især Klopp, Guardiola, Conte, Tuchel og mange andre trænere behersker denne egenskab meget godt.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 845
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af Diabolito »

Alle dine argumenter er jo sådan set saglige nok. Det jeg ikke forstår er, hvordan du forventer at han på 11 måneder og 21 dage kan vende spillernes mentalitet, sørge for der ikke kommer skader på uheldige tidspunkter, forbedre defensiven, forbedre offensiven, sørge for vi ikke laver personlige fejl, og bevare vores DNA. Så hurtigt går det bare ikke i fodbold.

Det der argument med at han tager forkerte beslutninger synes jeg i øvrigt er noget udvandet. Vi aner ikke hvordan eventuelle ændringer i hverken startopstillingen eller i løbet af kampen vil influere kampen. Måske har du ret, måske tager du lodret fejl, vi ANER det ikke. Faktum er at han ser spillerne hver dag til træning, det gør vi ikke.
El Señor de las Tartas

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af Madameskrald »

Diabolito skrev:
tors okt 27, 2022 3:03 pm
Alle dine argumenter er jo sådan set saglige nok. Det jeg ikke forstår er, hvordan du forventer at han på 11 måneder og 21 dage kan vende spillernes mentalitet, sørge for der ikke kommer skader på uheldige tidspunkter, forbedre defensiven, forbedre offensiven, sørge for vi ikke laver personlige fejl, og bevare vores DNA. Så hurtigt går det bare ikke i fodbold.

Det der argument med at han tager forkerte beslutninger synes jeg i øvrigt er noget udvandet. Vi aner ikke hvordan eventuelle ændringer i hverken startopstillingen eller i løbet af kampen vil influere kampen. Måske har du ret, måske tager du lodret fejl, vi ANER det ikke. Faktum er at han ser spillerne hver dag til træning, det gør vi ikke.
Enig, hvis man ikke kan anerkende, at vi fortsat har en uharmonisk og umoden trup ifht. absolutte top præstrationer, så vil man naturligvis ikke finde sig tilrette med det aktuelle niveau.
Men der er nu engang faktuelt, at selv Pep, som de fleste Barcelona fans anser som lidt af et unikum på trænerbænken brugte relativt lang tid på at justere/tilpasse konceptet både i Bayern Munchen og Man City.

Vi har faktisk ikke haft et kontinuerligt velfungerede pres- eller posessionspil i hvert fald 5 sæsoner. Man kan vel ikke rigtigt forvente, at Xavi får det hele justeret ind sideløbende med integrering af en række ynglingespillere og stor udskiftning i truppen generelt på under 1 år. Som jeg sagde i sommers, så ville de store investeringer kunne bide Laporta og co. i halen, da der ufravigeligt ville følge for store forventninger med. I de seneste justeringer i start-11 tegner sig måske også et billede af, at Xavi er lidt tynget heraf (og skader til hele backkæden selvsagt).

Xavi har fortsat fuld tillid herfra - det kan godt være, at resultaterne ikke flasker sig, men så længe man kan spore en spillemæssig udvikling baseret på et Barcelona bæredygtigt koncept, så skal resultaterne virkelig være skidte, hvis Xavi skal skiftes ud fra mit perspektiv.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14960
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: Joan Laporta

Indlæg af Lopezzz »





MDCCCXCIX

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1768
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af Barca80 »

Underligt denne historie kommer nu hvor det kører godt for Barca rent sportsligt - stående fod 11 point foran Real Madrid :think:

Men hvor alvorlig er sagen egentlig - er det bare medierne som prøver køre noget op ?

SantJordi
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af SantJordi »

Uanset hvad, så har det i hvert fald ikke virket!


Jeg kan dog se, at det er sket i perioden 16-18 under Bartomeu, så det skulle ikke undre nogen. Utroligt hvor meget skade en mand kan udrette...
Senest rettet af SantJordi ons feb 15, 2023 6:07 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2639
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 260 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
ons feb 15, 2023 5:53 pm
Underligt denne historie kommer nu hvor det kører godt for Barca rent sportsligt - stående fod 11 point foran Real Madrid :think:

Men hvor alvorlig er sagen egentlig - er det bare medierne som prøver køre noget op ?
Det er medierne i Spanien. Der er hele tiden en kamp imod Barca fra de store medier, og ingen af de catalanske (sport, MD) er heller på Barcas side nu om dage. Beløbet var givet ud til en undersøgelse om der var en agenda imod Barca i Spanien, efter at en spansk dommer ved navn Iturralde meddelte at 90% af alle dommere var RM fans.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af Rekick »

De må da gerne undersøge sagen og komme til bunds i den. Hvis det så viser sig der ikke er sket noget korrupt, så vil jeg gerne se alle de spanske medier skrive arktikler om det. Men det er vel nok mere en drøm jeg har mig :grin: :lol:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1768
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af Barca80 »

El Confidencial har rodet i statistikkerne i perioden og er bl.a. kommet frem til, at FC Barcelona ikke engang modtog et eneste straffespark i 78 ligakampe i streg i perioden (2016-2018) hvor pengene blev betalt til det pågældende firma. Lyder i hvert fald ikke særlig meget som noget dommerhjælp. :wave:

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af Rekick »

Barca80 skrev:
ons feb 15, 2023 6:47 pm
El Confidencial har rodet i statistikkerne i perioden og er bl.a. kommet frem til, at FC Barcelona ikke engang modtog et eneste straffespark i 78 ligakampe i streg i perioden (2016-2018) hvor pengene blev betalt til det pågældende firma. Lyder i hvert fald ikke særlig meget som noget dommerhjælp. :wave:
Og ikke for at glemme det berømte "fantom-mål" mod Betis, hvor bolden var over en halv meter inde i målet men blev ikke givet. De var godt nok skrald til at få hjælp af dommerne :lol:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Joan Laporta

Indlæg af EasyBuddhist »

Tror, der skal flere detaljer på bordet, før man for alvor kan udtale sig om forholdet. Indtil videre, så minder det meget om det her :ned:

https://theathletic.com/3286789/2022/05 ... oll/?amp=1
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster