Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

vamosbarca

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af vamosbarca »

xavi siger jo bare sandheden og ved i hvad RM er blevet sådan EFTER fjolset morinho kom til klubben.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Daluigi »

Det pinlige er ikke at Xavi udtaler disse ting.

Det pinlige er, at der findes mennesker derude, som ser igennem fingre med Mourinhos fuldstændige vanvittige beskyldninger omkring korruption og sågar at vi støtter UNICEF som led i en større konspiration... FRYGTELIG

Det pinlige er, at det er de selvsamme mennesker (Real-fans eller fans såsom #23) som råber op omkring Xavi harmløse udtalelser, der ganske forsigtigt påpeger at når man har beskyldt os for at være i ledtog med diverse støtte organisationer fordi vi blot vil have hjælp af UEFA og vores titler er kommet i hus på snyd og korruption, ja så er man fanme en ussel taber, som burde se sig selv i spejlet - ISÆR nu hvor man har vundet et trofæ, og deres rivaler lykønsker dem for det.

Jeg synes oprigtig talt, at folk der klandre Xavi er decideret usle hyklere.. Fy for satan hvor er de ulækre!
Forumlegende

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Quaresma »

ladislau skrev:Tror altså kun det er på diverse internet fora, at de udtalelser ses som i nærheden af det respektløse Quaresma. Hvis man også tager kontekst og redigering med, så er der jo bare en ganske banal subjektiv holdning fra en spiller. Hvilket er grunden at journalisten interviewer spillerne, og vi læser artiklerne med disse.
Du må komme med et argument, medmindre vi skal agree to disagree.
Jeg tvivler på, at det kun er internetkrigerne, der opfatter hans udtalelser som respektløse. Wenger.

"Hvis det er sandt (hvad Xavi har sagt, red.), så er det mangel på respekt, og det er ikke første gang Xavi har vist manglende respekt for Arsenal."

Og selvfølgelige er det en subjektiv holdning, hvilket netop er en af grundene til, at hans skal holde det indenfor omklædningsrummets fire vægge. Xavi er ikke Mourinho (og gudskelov for det), og han burde overlade al snak om modstanderen og sit eget holds overlegenhed til portugiseren.
ladislau skrev:Hvis din pointe er, at han skulle være dobbeltmoralsk. Så må jeg igen spørge; hvordan i alverden kan du sætte det i relief til opførslen i de seneste par sæsoners "El Classico"s?
Xavi prøver jo her, at tage en specifik debat op, som er utrolig vigtig for spansk fodbold.
Så sidder utvivlsomt mange på diverse fodbold fora, som smider citater, youtube klip og en masse andet i skallen på hverandre præcis som du gør. Det er jo milevidt fra pointen.
Pointen er jo, at tingene er kørt al for langt ud, og Xavi(og utvivlsomt flere i barca lejren) stadig bærer nag fra Reals opførsel fra de seneste store kampe.
Det er jo i de kampe splidden mellem spillerne opstod, og dermed det der skal debatteres.
Det er ikke min pointe. Min pointe er, at det er respektløst.

Xavi burde tage det internt - ikke kronisk dele sine utilfredsheder med pressen.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

vamosbarca

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af vamosbarca »

fortæl det til morinho!!!!!! han er da i den grad den værste til at svine andre til og beskylde folk fra barca for alverdens ting,jeg forstår godt xavi på et tidspunkt blir det bare for meget

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Skydefinten »

Jamen altså. Hvis Xavis udtalelser er respektløs, hvad fanden er så Mourinho, Karanka, Parames og flere spillerudtalelser så? De har jo slynget den ene syge beskyldning efter den anden efter FCB og spillere hele sæsonen. Så kan man tale om manglende respekt.

Det handler jo om at det er en Barca spiller. Så skal alle udtalelser, lige meget hvor meget de er taget ud af kontekst, pr. definition jordes. Alt er jo whine, tud og undskyldninger i andres øjne, så snart vores spillere ikke direkte roser og hylder alt som nævnes i et interview. Ligesom at det er rent fryd, når vores hold taber. Sådan er det, når folk er trætte af at se vores hold på toppen. Man kan højst diskutere timingen i udtalelserne.
Xavi siger sandheden, og det skal han så steges for, som om hans interviews er på højde med at træde bevidst på en modspillers hånd, manglende respekt for Peps succes som træner, eller svine rivalens titel-succes med korruptionsbeskyldninger og dommertække. Klamt. Eller noget :cool:
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Quaresma »

Skydefinten skrev:Jamen altså. Hvis Xavis udtalelser er respektløs, hvad fanden er så Mourinho, Karanka, Parames og flere spillerudtalelser så? De har jo slynget den ene syge beskyldning efter den anden efter FCB og spillere hele sæsonen. Så kan man tale om manglende respekt.
De er respektløse i mindst lige så høj grad, men hvis det er dem, der sætter standarden, er der noget helt, helt galt. Øje for øje, tand for tand er (forhåbentlig) en alt for primitiv tankegang til FC Barcelona.
Skydefinten skrev:Det handler jo om at det er en Barca spiller. Så skal alle udtalelser, lige meget hvor meget de er taget ud af kontekst, pr. definition jordes. Alt er jo whine, tud og undskyldninger i andres øjne, så snart vores spillere ikke direkte roser og hylder alt som nævnes i et interview. Ligesom at det er rent fryd, når vores hold taber. Sådan er det, når folk er trætte af at se vores hold på toppen. Man kan højst diskutere timingen i udtalelserne.
Xavi siger sandheden, og det skal han så steges for, som om hans interviews er på højde med at træde bevidst på en modspillers hånd, manglende respekt for Peps succes som træner, eller svine rivalens titel-succes med korruptionsbeskyldninger og dommertække. Klamt. Eller noget :cool:
Jeg ville ikke give en fuck, hvis det havde været en Madrid-spiller, der havde kommet med den slags udtalelser som Xavi har været garant for, men jeg synes ikke, det er acceptabelt at synke ned på Mourinho-niveau og snakke om dommerfejl eller underminere modstanderen i pressen. Ikke for en Barca-kaptajn.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Skydefinten »

De er respektløse i mindst lige så høj grad, men hvis det er dem, der sætter standarden, er der noget helt, helt galt. Øje for øje, tand for tand er (forhåbentlig) en alt for primitiv tankegang til FC Barcelona.
Det kan man da heller ikke på nogen måde sammenligne. Xavi er jo milevidt fra udtalelser ala RM-folkene, eller andre spillere, som har udtalt sig kontroversielt i diverse ligaer i Europa. Xavi siger jo blot hvad han tænker, og som andre folk også godt kan se. Han kommer ikke med beskyldninger. Interviewet som har sat debatten igang, handlede om manglende respekt over for Barca tidligere mesterskabet. Det er jo ikke konspirationsteorier eller lignende, som Xavi smider om sig med.
Jeg ville ikke give en fuck, hvis det havde været en Madrid-spiller, der havde kommet med den slags udtalelser som Xavi har været garant for, men jeg synes ikke, det er acceptabelt at synke ned på Mourinho-niveau og snakke om dommerfejl eller underminere modstanderen i pressen. Ikke for en Barca-kaptajn.
Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan du kan sammenligne Xavis udtalelser med "Mourinhos niveau"? I min verden, er Mou og hans følge så mange niveauer under...Nu er Xavi ikke kaptajn, men en af generalerne, og hvis ikke han kan komme med en sober kritik, omend dårlig timing, hvem kan så? Du får/fik jo ikke Pep til det, lige meget hvor meget RM-lejrens provokerende og klamme udtalelser hang ham ud af halsen.
Han burde ikke altid være så åbenmundet. Måske er det sandt, men udtalelsen gavner ingen.
Det er jo nok ikke noget han finder på, som du selv skriver her. Jeg synes sgu det er meget rart, at én i klubben tør sige sin mening, modsat alle andre. Det kan sgu også blive for pænt og artigt - med den konstante respekt for modstanderen/rivalen, når man jo åbenbart ikke inderst mener det - og jeg mener faktisk, at Xavi pakker det meget pænt ind - og ikke leverer det som en sviner, selvom det naturligvis er sådan folk gerne vil se udtalelsen.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Quaresma »

Det kan man da heller ikke på nogen måde sammenligne. Xavi er jo milevidt fra udtalelser ala RM-folkene, eller andre spillere, som har udtalt sig kontroversielt i diverse ligaer i Europa. Xavi siger jo blot hvad han tænker, og som andre folk også godt kan se. Han kommer ikke med beskyldninger. Interviewet som har sat debatten igang, handlede om manglende respekt over for Barca tidligere mesterskabet. Det er jo ikke konspirationsteorier eller lignende, som Xavi smider om sig med.
Det var, så vidt jeg ved dig, der startede sammenligningen :smile: "Xavi siger blot, hvad alle kan se", det kommer helt an på, hvordan man ser på det. Mourinho siger jo også blot, hvad han tænker. Jeg siger ikke, at jeg er uenig i, hvad du skriver, men hvordan man opfatter Xavi/Mourinhos-udtalelser, afhænger helt af hvilke briller, man har på. Og han kommer jo netop med beskyldninger, f.eks. angående dommertække.
Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan du kan sammenligne Xavis udtalelser med "Mourinhos niveau"? I min verden, er Mou og hans følge så mange niveauer under...Nu er Xavi ikke kaptajn, men en af generalerne, og hvis ikke han kan komme med en sober kritik, omend dårlig timing, hvem kan så? Du får/fik jo ikke Pep til det, lige meget hvor meget RM-lejrens provokerende og klamme udtalelser hang ham ud af halsen.
Xavi er en af kaptajnerne. Nej, man får jo netop ikke Pep til det, hvilket der sandsynligvis er en grund til. Xavis udtalelser har ingen positiv effekt, faktisk skaber de et utroligt negativt billede af klubben. Når han siger, "Vi var overlegene" både mod Madrid og Arsenal, undrer det mig ikke, at mange opfatter det som et tegn på hovmod. Så når du spørger, "hvem kan så?" - alle kan, ingen skal. Idiotisk at tage sådan nogle snakke i pressen i stedet for privat.
Det er jo nok ikke noget han finder på, som du selv skriver her. Jeg synes sgu det er meget rart, at én i klubben tør sige sin mening, modsat alle andre. Det kan sgu også blive for pænt og artigt - med den konstante respekt for modstanderen/rivalen, når man jo åbenbart ikke inderst mener det - og jeg mener faktisk, at Xavi pakker det meget pænt ind - og ikke leverer det som en sviner, selvom det naturligvis er sådan folk gerne vil se udtalelsen.
Jeg er uenig. Det er for småt til klubben at snakke om modstandere og dommere.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Skydefinten »

Vi er nok ikke så uenige. Orker desuden heller ikke at skrive flere spalter :cool:
Xavi: "Chelsea has won the Champions League this year but Barcelona continues to be football reference in the world." [canal+ liga]

Xavi: "For me, Guardiola is the best coach and he has been so the last four years, because he has revolutionized football." [canal+ liga]
Hans sidste udtalelser, btw. Fra samme interview. De er efter min mening også ganske harmløse - og han har ret, efter min mening. De bliver dog nok tolket som respektløse af dem som ønsker det.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Quaresma »

Hahahaha, me neither :razz:

Men lige for at gøre det klart; det er bestemt ikke alle Xavi-udtalelser, som jeg finder respektløse. Han har bare nogle smuttere en gang i mellem.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

ladislau
Indlæg: 1267
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af ladislau »

Jamen, lad os lige tage Arsenal sagen igen igen.
Xavi udtaler, at han håber og tror Fabregas kommer til Barca i kommende transfer-vindue. Wenger gør det til en konspirationsteori, og den engelske presse følger trop, og opfinder sågar et sprit nyt begreb til anledningen. Derefter følger internet krigerne, som du rammende kalder dem, og det er pludselig et faktum, at Xavi er en del af en strategi, for at få Fabregas til at flytte.
Xavi har svaret på, hvad han gætter-, og mest af alt, håber på. That's it! Præcis det samme som alle andre barca folk. Intet anti- Arsenal, eller noget disrespekt mod klubben, dens træner eller fans gemt i det. Selvom der bliver gjort et kæmpe nummer ud af det.
Selvfølgelig er Arsenals og Xavis forhåbninger i denne sag ikke de samme, men derfor er det jo ikke respektløs at give udtryk for dem. Det var jo eksempelvist ikke respektløst, hvis Wenger erller Arsenalspillerne, sagde, at de håbede og troede, at Fabregas ikke tog til Barcelona.

Naturligvis skal man ikke partout holde sin mening om modstandere i omklædningsrummet. Der var jo ikke nogen, som kaldte de danske landsholdspillere respektløse, da de sagde, at de var bedre end nogen af deres modstandere i em kval. De må sågar sige, at nordmændene spiller defensivt på hjemmebane. Efter ovenstående silly season-føljeton, så handler det nok udelukkende om hvem der siger det.
Subjektive udtalelser fra spillerne også om modstanderne, har været en del af gamet indtil spillerne nu er blevet bange for misforståelser og overfortolkninger, men heldigvis kan nogen endnu sige deres mening. For modstridene holdninger eller sågar kritik, er ikke partout respektløs. Det er blot en anden holdning.

Du har til gengæld ret i, at retorikken ikke skal være;"Mourinho er en større nar en Xavi", det er "krigernes" måde.
Derimod er det jo Real han udtaler sig om i dette tilfæde, og du har jo stadig ikke forholdt dig, til hvad Xavi rent faktisk udtaler, selvom jeg har spurgt dig et par gange.
Det er lidt problemet i denne debat. Man forholder sig ikke til hvad Xavi siger. Bare at engelske aviser og internet-proletariatet har sagt, han er respekt løs. Så æder man det råt

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Visca El Barca »

Lige en kommentar til Cesc sagaen. Man skal også huske på, at engelske aviser, mere end en gang, opfandt udtalelser fra Puyi og Xavi og sågar Leo, hvor de citerede dem for at sige at Cesc selvfølgelig hørte til i Barca og DNA og alt det der. De var ret gode til at opfinde interviews, noget som Puyi og Xavi afviste skulle have fundet sted, man truede endda med at sagsøge de pågældende medier (jeg er ret sikker på at jeg har postet de artikler i enten Cesc tråden eller de to spilleres, da det stod på), og mere end en gang var en engelsk avis nødt til at trække udtalelser tilbage.

Så meget for engelske tabloid aviser.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Quaresma »

Jamen, lad os lige tage Arsenal sagen igen igen.
Xavi udtaler, at han håber og tror Fabregas kommer til Barca i kommende transfer-vindue. Wenger gør det til en konspirationsteori, og den engelske presse følger trop, og opfinder sågar et sprit nyt begreb til anledningen. Derefter følger internet krigerne, som du rammende kalder dem, og det er pludselig et faktum, at Xavi er en del af en strategi, for at få Fabregas til at flytte.
Xavi har svaret på, hvad han gætter-, og mest af alt, håber på. That's it! Præcis det samme som alle andre barca folk. Intet anti- Arsenal, eller noget disrespekt mod klubben, dens træner eller fans gemt i det. Selvom der bliver gjort et kæmpe nummer ud af det.
Selvfølgelig er Arsenals og Xavis forhåbninger i denne sag ikke de samme, men derfor er det jo ikke respektløs at give udtryk for dem. Det var jo eksempelvist ikke respektløst, hvis Wenger erller Arsenalspillerne, sagde, at de håbede og troede, at Fabregas ikke tog til Barcelona.
Jeg tror, du mener igen, igen, igen, igen, igen, igen.
Nej, det ville netop ikke være respektløst, hvis Arsenal-folkene havde udtalt, at Fábregas skulle blive i London. Og det er der én simpel grund til: Han var på kontrakt hos dem, ikke Barcelona. Det er bare kutyme, at man respekterer kontrakten indgået mellem spiller og klub, og ikke jagter spilleren som var han fri på markedet. Nu negligerer jeg ikke det faktum, at Barca var i sin gode ret til forsøge at erhverve Fábregas, men der er en grænse for hvilke midler der er 'okay' at benytte i en sådan situation. Jeg ville personligt heller ikke ligefrem have nydt det, hvis hele Cesc-showet havde været den anden vej rundt, og det var Arsenal(s spillere), der ville hente ham hjem.
Naturligvis skal man ikke partout holde sin mening om modstandere i omklædningsrummet. Der var jo ikke nogen, som kaldte de danske landsholdspillere respektløse, da de sagde, at de var bedre end nogen af deres modstandere i em kval. De må sågar sige, at nordmændene spiller defensivt på hjemmebane. Efter ovenstående silly season-føljeton, så handler det nok udelukkende om hvem der siger det.
Subjektive udtalelser fra spillerne også om modstanderne, har været en del af gamet indtil spillerne nu er blevet bange for misforståelser og overfortolkninger, men heldigvis kan nogen endnu sige deres mening. For modstridene holdninger eller sågar kritik, er ikke partout respektløs. Det er blot en anden holdning.
Det er som man ser på det. For mig at se er det respektløst - også historien med det danske landshold. Og så er det vel irrelevant hvad tusindvis af internetbrugere sagde dengang, eftersom det er mig, du diskuterer med. Jeg farer til gengæld ikke op over landsholdet, udelukkende grundet mine forvetninger til samme. FC Barcelona er større end det. Noget af det der altid har tiltrukket mig ved klubben, er netop at man lader spillet på banen tale for sig. Ikke snakker om hvor overlegen man er, eller hvor meget dommeren har snydt klubben. Den ydmyghed, som f.eks. Pep har været mester i at bibeholde, er beundringsværdig og skal ikke tilsmudset af udtalelser fra en af klubbens største spillende ikoner, angående hvor overlegent holdet er osv.
Du har til gengæld ret i, at retorikken ikke skal være;"Mourinho er en større nar en Xavi", det er "krigernes" måde.
Derimod er det jo Real han udtaler sig om i dette tilfæde, og du har jo stadig ikke forholdt dig, til hvad Xavi rent faktisk udtaler, selvom jeg har spurgt dig et par gange.
Det er lidt problemet i denne debat. Man forholder sig ikke til hvad Xavi siger. Bare at engelske aviser og internet-proletariatet har sagt, han er respekt løs. Så æder man det råt
Spørg endelig igen, gerne lidt mere konkret.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af # 23 »

http://indkast.dk/index.php?nyhed=93246

Seneste skud fra Xavis åbne mund. Knap så godt sagt.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Visca El Barca »

# 23 skrev:http://indkast.dk/index.php?nyhed=93246

Seneste skud fra Xavis åbne mund. Knap så godt sagt.
Og du tror selvfølgelig det der står, på indkast.dk, er sandt. Samtidig farer du op i det røde felt, når man skriver at man mener Cristiano er arrogant, baseret på en historie i pressen!. Ja det giver rigtig god mening.

Uden at have set interviewet med canal+, så vil jeg skyde på at de tager en gammel udtalelse frem, nu hvor "Xavi er kontroversiel og åbenmundet" er på mode. Det var en udtalelse fra Xavi der sagde, at både Pep og oversætteren vil blive husket og blive historiske, oversætteren for alle sine trofæer og evne til at evne, Pep for at spille smuk fodbold, revolutionere spillet samt vinde trofæer. Værsgo, lad os høre hvor kontroversielt den udtalelse er.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 43 gæster