Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Xavier Hernandez Creus

Indlæg af klogfyr »

Nu er der mange, der har kritiseret Ronaldinho, som jeg er enig i, ikke spiller som han gjorde engang, men jeg synes også, at vi ser mindre og mindre til Xavi i kampene. For et par sæsoner siden var han kreatøren på midtbanen, og selv om han ikke scorede de mange mål, så lagde han op til mange. Nu scorer han stadig meget lidt, og jeg synes han lægger op til færre mål, og er usynlig i mange kampe. Normalt har man på et hold en midtbanespiller, der scorer mellem 7-10 mål på en sæson hvilket Xavi sjældent når op på, men han har så lagt op til mange mål, og dermed udlignet det der. Iniesta lægger nu op til mange mål og scorer også selv en del, så er Xavi blevet overflødig på barcas hold? kunne vi finde en der er bedre til at spille den plads?
Jeg har svært ved at se xavi miste pladsen, da han er mr. barca ligesom Puyol og ville også være ked af hvis det skete, men hvis jeg skal se neutralt på det, kunne man måske finde nogen, der ville gøre det bedre. Vi kunne sælge Deco og Ronaldinho, og så flytte Iniesta ud på Ronaldinhos plads, og Xavi på Decos plads, og så købe en til Xavis plads, på den måde ville Xavi blive playmakeren på barcas hold, og måske finde sit gamle jeg igen. Men hvad synes I?
Senest rettet af klogfyr tors sep 01, 2011 4:14 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Indlæg af Bager »

Xavi er undervurderet. Det er rigtigt at han ofte er meget lidt synlig, men det er ikke udpræget dårligt. Jeg så en kamp for ikke så lang tid siden, hvor man ikke havde bemærket Xavi var på banen. Iniesta derimod spillede som sædvanlig fremragende. Pludselig kom der et vindue frem på skærmen hvor man kunne se at ikke nok med havde Xavi en højere rate af succesfulde pasninger, han havde endda ret mange flere pasninger end netop Iniesta. Han sørger for hurtig og sikker boldomgang, han iscenesætter andre spillere så de kan lave de gode ting. Sådan en spiller er fremragede at have. Omvendt kan man sige at han måske spiller FOR sikkert, ligger for defensivt og burde spille lidt mere udfordrende. Han har uden tvivl kvaliteten til at spille med større risiko.
Med ham og Iniesta på de to offensive midtbanepladser har vi den mest tekniske midtbane i verden.
Visca el Barca

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Indlæg af Diabolito »

Xavi er bindeledet på hele holdet.. Han er spilleren der binder forsvars og midtbanen sammen og sågar også midtbane og angreb.. Han fordeler boldene til fløjene mens de andre rokerer rundt og rykker i diverse huller.

Man ligger ikke mærke til ham, fordi han ikke forsøger sig på smarte finter og skud langt ude fra, men det er ikke hans opgave. Ihvertfald ikke pt.
El Señor de las Tartas

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Brombi »

Diabolito skrev:Xavi er bindeledet på hele holdet.. Han er spilleren der binder forsvars og midtbanen sammen og sågar også midtbane og angreb.. Han fordeler boldene til fløjene mens de andre rokerer rundt og rykker i diverse huller.

Man ligger ikke mærke til ham, fordi han ikke forsøger sig på smarte finter og skud langt ude fra, men det er ikke hans opgave. Ihvertfald ikke pt.
Men vi skal stadig blive enige om at efter has knæskade har ikke været helt sig selv.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Indlæg af Jønde »

Jeg er helt enig i alle de rosende ord omkring Xavi. Dog vil jeg mener at han i denne sæson har spillet noget under niveau. I mine øjne har han og Ronaldinho været de største skuffelser indtil videre i denne sæson.
Hans pasningsspil er blevet langsommere mindre kreativt, knap så mange stikninger i dybden som tidligere, dette kan dog hænge samme med etos fravær, da stikningerne ofte var til ham. desuden har jeg også optil flere gange observeret en lidt dårlig og opgivende attitude og udstråling fra hans side i denne sæson.
De sidste tre sæsoner har jeg ment at xavi sammen med pirlo og gerrard har været de bedste midtbane spillere i verden, dette har xavi på ingen måde levet op til i denne sæson.
Så kan man måske sige at det er jo også fordi barca har spillet mere eller mindre dårligt i denne sæson, men som alle herinde også er inde på er han bindeledet på holdet og hvad er et hold med et svagt bindeled?
Jeg har stadig stor respekt for xavi og stor tiltro på at hans evner kommer igen, er bare snart træt af at vente....

The MESSIahs has returned

Indlæg af The MESSIahs has returned »

Jeg synes nu han spiller ganske fremragende, og det hver gang. Som det os er blevet nævnt blegner han lidt i de store individualisters lys da han ikke er så spektakulær at se på, dette dog ikke at forveksle med vigtig. Jeg tror at specielt Iniesta stjæler meget opmærksomhed fordi han er blevet så god og er begyndt også at lave de vilde ting som gør at folk taler om ham. Men statistikkerne viser dog at xavi både har flere afleveringer og end høre procent dxel succesfulde afleveringer end Iniesta og alle andre for den sags skyld.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Indlæg af Elbarca »

Jeg mener Xavi nogenlunde har holdt sit niveau fra forrige sæsonner. Der var en lille periode efter hans skade sidste år, hvor han lige skulle tilbage i gamet, men jeg syntes han gør sit job som han skal. Han er bestemt ikke blandt dem man kan kritisere i år. Iniesta har stjålet showet, men det ændrer ikke på hvad Xavi kan.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Lad være og kritisere Xavi.
Denne mand skal respekteres.
Han var der fra han var lille og han vil afslutte karieren i Barcelona fordi det er hans hjem.
I Barcelona alle elsker Xavi og ingen kritiserer ham.
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Indlæg af emo »

Jeg er ikke en af dem der specielt holder øje med Xavi når han spiller, jeg kan se efter kampene at han for det meste ligger højt angående succesfulle passninger. Han er ikke defensiv han er hellere ikke den fødte offensive midt, han er en ting imellem dem og nok derfor ret svær at få øje på i kampene. Han spiller vel det stabile old-school type bold.

Men det er selvf. iorden at kritisere en spiller og det skal man også gøre. Underordnet om han har spillet hele sit liv for klubben eller er lige kommet til, det har intet at sige. Folk har måske mere tålmodighed med Xavi i og med at han er en af vor egne, men i min verden skal man ikke kigge på det på den måde. Han er en spiller som alle andre.

Ronaldinho var elsket af ALLE, men ligeså snart det gik ringe for ham så kom kritikken fra ALLE, og det er fair.

Brugeravatar
GiovaniDosBentzen
Indlæg: 273
Tilmeldt: tors mar 13, 2008 11:59 pm
Geografisk sted: Århus !
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 1 gang

Indlæg af GiovaniDosBentzen »

Xavi er blevet en nøglespiller på det sidste, han har lavet vigtige mål for os i de seneste kampe.
Mener han er en mand der fortjener ens respekt, hans passings spil er fremragende og han har på ingen måde fortjent kritik.
Han har et glimrende samspil med Toure, og syntes han skal blive i Barca for evigt og blive træner efter ligesom Guardiola :)
the story of life is quicker than the wink of an eye. the story of love is hello and goodbye, until we meet again - jimi hendrix

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »



Xavis mål mod USA i onsdags....flot solo mål :wink:
MDCCCXCIX

Messi-fan

Indlæg af Messi-fan »

Lopezzz skrev:Lad være og kritisere Xavi.
Denne mand skal respekteres.
Han var der fra han var lille og han vil afslutte karieren i Barcelona fordi det er hans hjem.
I Barcelona alle elsker Xavi og ingen kritiserer ham.
Oleguer´s kærlighed til klubben er vel ligeså stor som Xavi´s, men det betyder vel ikke at han skal have en fast plads på holdet?

FCB_er_bare_bedst

Indlæg af FCB_er_bare_bedst »

Messi-fan skrev:
Lopezzz skrev:Lad være og kritisere Xavi.
Denne mand skal respekteres.
Han var der fra han var lille og han vil afslutte karieren i Barcelona fordi det er hans hjem.
I Barcelona alle elsker Xavi og ingen kritiserer ham.
Oleguer´s kærlighed til klubben er vel ligeså stor som Xavi´s, men det betyder vel ikke at han skal have en fast plads på holdet?
Undskyld mig, men en dårligere sammenligning finde man sku ikke! Sikkert, oleguer elsker klubben, det samme gør jeg sku da! sikkert også dig. Men han levere ikke en fløjtende fis på banen. Hvis ikke han var katalansk, så er jeg sikker på at han ikke sad på tribunen på Nou Camp. måske ONO Estadi, men højere skal vi ikke.

dinero

Indlæg af dinero »

Oleguer har heller ikke samme omgang med bolden som Xavi :)

For mig at se er Xavi verdens bedste midtbanespiller. Ja, Iniesta har haft en god sæson, ja, Cesc har haft en god sæson, men Xavi har formået at holde højeste niveau siden hans debut i 1998. I mine øjne får han kun en brøkdel af den ros han skal have. Jeg kunne aldrig se ham i en anden trøje end blaugrana. Xavi forlæng asap!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Brombi »

Forza-Barca skrev:Nej... Xavi er ikke en af verdens bedste midtbanespillere.. Men han har og udfylder stadig sin rollle som midtbanekratør på Barca´s hold´til UG! Men han er ikke verdens bedste på sin plads!
Du må virkelig være fodboldblind hvis du ikke kan se at Xavi er en af verdens bedste midtbanespillere.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster