Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Daluigi »

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal føle - Altså det er jo fantastisk at Xavi kommer ind og gennemfører så mange nye regler allerede. Særligt formidabelt at Pique sættes på plads med alle hans tossede sidespring mens han lever en professionel karriere - Hvis han ikke kan leve som en prof, så skal han være velkommen til at stoppe. Men jeg må også sige, at jeg bare er lidt målløs over hvor meget tingene egentlig har sejlet op til nu!?!? Altså man får virkelig indtrykket af, at spillerne har fået lov at løbe løbsk og fuldstændig styre tingene selv.... Hvilket jo er alt det, som man også har kritiseret klubben for de seneste år ...

Så jeg synes som sagt det er svært at være glad for alle disse ændringer når man samtidig er fuldstændig blown away over hvor meget det har kørt af sporet med al disciplin i Barca.
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Daluigi »

Jeg hæfter mig især ved at Frankie udtaler, at holdet mangler identitet.... Her tror jeg at Xavi bliver en fantastisk træner til at indføre mere samhørighed i truppen. Selvfølgelig møder man ind i god tid til træning. Selvfølgelig spiser man sammen og selvfølgelig lever man professionelt, når man tjener flere millioner om ugen! Hvad i alverden har de forrige trænere haft gang i!!

Man ser nu med al tydelighed, at Valverde var spillernes ven fremfor et stærk leder! Han var for alvor manden, som skabte et usundt hierarki, hvor spillerne fik lov at diktere dagsordenen i klubben.
Forumlegende

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af JHMark »

Super meget enig!

Det giver så god mening at vi ikke har kunnet præstere på højeste niveau, hvis det er den tilgang klubben har haft.
Selvfølgelig skal man arbejde/træne ekstra hårdt, selvfølgelig skal man spise sundt, osv. osv. Alt andet ville være mærkeligt.

Edit:
Overvej hvor Ronaldo havde været hvis han havde nøjes med en middelmådig indsats på og uden for træningsbanen.

thomas
Indlæg: 190
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af thomas »

Hvis det er rigtigt, at han vil sørge for mere kontrolleret styrketræning, synes jeg det er fantastisk. Der er meget der tyder på, at de mange skader lige efter folk er vendt tilbage, peger på for lidt fokus på at få støttet svagelige spillere (Demb m.fl.).

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Lopezzz »

Jeg så en overskrift på en udenlandsk tv kanal at Xavi har allerede valgt 6 spillere fra og at de vil ikke fortsætte i klubben.
Nogen der har hørt mere om det og hvem er de 6 spillere?

Edit: Jeg fandt et link om det
https://www.google.com/amp/s/www.cleanb ... t/%3famp=1
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Dytrax »

🏋️‍♂️ After training and before eating, players will have group video lessons, personalized tactical talks and strength sessions or recovery sessions in the gym.

🏋️‍♂️ It will be the new daily routine to improve physical preparation and work on injury prevention.

[Mundo Deportivo]

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
ons nov 10, 2021 11:02 pm
🏋️‍♂️ After training and before eating, players will have group video lessons, personalized tactical talks and strength sessions or recovery sessions in the gym.

🏋️‍♂️ It will be the new daily routine to improve physical preparation and work on injury prevention.

[Mundo Deportivo]
Det uhyggelige er jo, at det burde være standard, uanset, hvem der er træner. Utroligt at klubben har ladet det komme til det.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1233
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Madameskrald »

Det peger tilbage på den sportslige sektor - der må sidde nogle trænere og sportsdirektører med røde øre!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Daluigi »

Det er så absurd, at disse tiltag ikke har været standard praksis … Vildt at tingene har løbet sådan løbsk og det falder tilbage på en fraværende ledelse… Helt grotesk men jeg har påpeget det talrige gange herinde også.

Særligt i Piquetråden hvor jeg har ment længe at han er personificeringen af alt hvad der er gået galt med Barca siden Valverde kom til! Spillerne har været urørlige og kørt deres eget løb uden for banen! Pique kæmper uden tvivl for logoet når han er i kamp - Men når han offentligt praler med 4 timers søvn samt en masse business sideløbende sin karriere, så skriger det til himlen om hvorfor Bayern og andre stærke klubber løber henover os! De lever professionelt ! Og i denne tid bliver man simpelthen kørt bagom dansen, hvis ikke man optimerer på alle aspekter i sin dagligdag som professionel atlet og særlig fodboldspiller.
Forumlegende

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af JHMark »

Det er også vildt at tænke på hvor godt vi har klaret det uden disse ting. Messi har vel bare redet vores røv så meget, at klubben har sovet i timen.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Lopezzz »

Daluigi skrev:
tors nov 11, 2021 1:14 am
Det er så absurd, at disse tiltag ikke har været standard praksis … Vildt at tingene har løbet sådan løbsk og det falder tilbage på en fraværende ledelse… Helt grotesk men jeg har påpeget det talrige gange herinde også.

Særligt i Piquetråden hvor jeg har ment længe at han er personificeringen af alt hvad der er gået galt med Barca siden Valverde kom til! Spillerne har været urørlige og kørt deres eget løb uden for banen! Pique kæmper uden tvivl for logoet når han er i kamp - Men når han offentligt praler med 4 timers søvn samt en masse business sideløbende sin karriere, så skriger det til himlen om hvorfor Bayern og andre stærke klubber løber henover os! De lever professionelt ! Og i denne tid bliver man simpelthen kørt bagom dansen, hvis ikke man optimerer på alle aspekter i sin dagligdag som professionel atlet og særlig fodboldspiller.
Fuldstændig enig.
Jeg har også hele tiden sagt at Pique sammen med Alba har stor indflydelse på vores nedgang. De følte sig urørlige og de forrige trænere kunne ikke og turde ikke bestemme over dem.
På banen var de også konger og de gav altid skylden til de unge og nytilkomne spillere.
De to skulle have forladt klubben for 2-3 år siden.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Dytrax »

🚨JUST IN: Ramon Canal, head of Barça's medical services, analysts and physical trainers has been dismissed by Xavi. [@moillorens]
Han går til stålet, må man sige.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Dytrax »

Xavi Hernández has added a series of measures to improve and optimize the resources available to the squad. One of them is the rigorous and daily control of the weight of all the players before having breakfast and therefore before starting the training session.

When all players arrive at the Ciutat Esportiva, they must go through the scale, where their weight is recorded in order to monitor them throughout the season, since it is considered that a lack of discipline in this section may also have affected in the high number of muscular injuries that the team drags at this start of the season.

With Luis Enrique, it was mandatory to go through the scale on a daily basis and if the weight was exceeded by a certain amount, it could lead to a penalty.

After the departure of Luis Enrique, the weight control was no longer daily, being carried out weekly or every fifteen days. Now, with Xavi, the daily control, monitoring and, why not the fine in the event that the established limit is exceeded, returns. [Javi Miguel]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6997
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Dytrax »

Daluigi skrev:
tors nov 11, 2021 1:14 am
Det er så absurd, at disse tiltag ikke har været standard praksis … Vildt at tingene har løbet sådan løbsk og det falder tilbage på en fraværende ledelse… Helt grotesk men jeg har påpeget det talrige gange herinde også.

Særligt i Piquetråden hvor jeg har ment længe at han er personificeringen af alt hvad der er gået galt med Barca siden Valverde kom til! Spillerne har været urørlige og kørt deres eget løb uden for banen! Pique kæmper uden tvivl for logoet når han er i kamp - Men når han offentligt praler med 4 timers søvn samt en masse business sideløbende sin karriere, så skriger det til himlen om hvorfor Bayern og andre stærke klubber løber henover os! De lever professionelt ! Og i denne tid bliver man simpelthen kørt bagom dansen, hvis ikke man optimerer på alle aspekter i sin dagligdag som professionel atlet og særlig fodboldspiller.
Absurd er det helt rigtige ord og Pique har tilsyneladende haft mere travlt med forretninger udenfor klubregi, fremfor at agere som det han er; Professionel fodboldspiller.

nosslo15
Indlæg: 991
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 106 gange
Blevet takket: 146 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af nosslo15 »

Det er nu et par uger siden, jeg sidst har skrevet noget herinde og i den tid er Koeman blevet fyret og Xavi har overtaget.

Med alle de meldinger, der er om Xavis initiativer, så må det vist konkluderes, at der ikke er tale om en eller anden "mors dreng", der overtager. For at kunne gå i gang på den måde, som han er, så må man konkludere, at Xavi har haft løbende kontakt med og løbende informationer om klubben, det synes jeg i hvert fald virker indlysende og derfor virker det til, at han også igennem længere tid har arbejdet på et "take over".

Om denne grundighed så giver ham succes må vi vente med at se, for vi ved jo alle hvilke udfordringer klubben står over for - og selvom mange mener, at Xavi skal have masser af tid og tålmodighed - så er vi også bare "mennesker", der gerne vil have at vores hold vinder og hvis ikke Xavi selv kan levere på sine objektiver ( altså; "Vi er Barca og vi skal vinde smukt og overbevisende" ) så må han regne med at Laporta sætter ham fri. Dog tror jeg, at vi får ham at se det næste halvandet års tid, i hvert fald, inden der træffes nogle nye beslutninger om trænerposten i Barca.

Selvfølgelig håber en gammel Xavi beundrer som jeg, at han får succes - og at hans succes kommer til at overgå nogen anden træner i klubben. Jeg husker især Xavi for hans mod, hans dedikation og hans ekvilibrisme.

Man husker når han lå og styrede midtbanen og var umulig at fange med bolden, eller praktisk taget umulig at få bolden fra. Og man husker hans enorme mod, når han dominerede modstanderens spillere, der ofte var dobbelt så store som han selv men måtte se sig slået i boldomgang, placeringsevne og årvågenhed. Man husker når Xavi dansede hen over banen, altid oppe på tåspidserne og derfor hurtigere på fødderne end de fleste af sine modstandere, man husker den legende lette måde, at han bare snuppede bolden på, fra sine modstandere - og i næste nu sendte en millimeter præcis aflevering i dybden.

Xavi var årsagen til at jeg begyndte at se Barcas kampe igen, tilbage i 2003-2004, i den sæson, hvor vi begyndte så skidt men endte på 2 pladsen efter Valencia - og Real floppede "big time".

Da Xavi i 2015 trak sig tilbage havde Weekend Avisen en længere artikel for at hylde Xavi, her fortalte man en historie om ham som understregede hans dedikation. Engang til nytårs aften, det var i den første tid på førsteholdet, altså omkring 2002 eller sådan noget, skulle nytåret fejres hjemme hos Xavis familie og efter aftensmaden så ville mændene og drengene gerne ud og spille fodbold, de lovede kvinderne, at de nok skulle skynde sig lidt - for det var jo trods alt nytår. Da klokken var slået tolv og mændene ikke var kommet tilbage endnu, så blev der sendt en af kvinderne ud på vejen, hvor Xavi og resten af den mandlige familie befandt sig, hun ville selvfølgelig høre, om de ikke snart kom tilbage nu, da der jo var gået flere timer.

Stillingen var på det tidspunkt sådan noget som 87-102 og kvinden blev sendt tilbage med beskeden "vi kommer lige så snart kampen er færdig!"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster