Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Madameskrald »

@ Barca80

Glem, at jeg skrev - jeg faldt i endnu engang..

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af emo »

Jeg mener ellers at jeg var den første dengang jeg... og jeg skal nok få ret, bare vent og se !
Allez...

FCBSOCI
Indlæg: 2447
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 506 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af FCBSOCI »

@Barca80
Du skriver blandt andet:
”Måske opfandt jeg ikke den dybe tallerken, men jeg indså noget før alle andre. Nemlig at DM, samt backerne skulle styrkes hvis Barca skulle have succes denne sæson. Samt at veteranerne/ halvpensionisterne meget gerne måtte smutte. Det var der rigtig mange der var uenige med mig i. Her 5 måneder senere siger alle det samme som mig.

Nu siger jeg igen noget som alle bare IKKE kan se. Nemlig at Xavi ikke er den rette mand til jobbet og at det tidsspilde at vente på han vender skuden. Intet taler for at Xavi bliver en succesfuld træner. Det bliver bare Solskjær om igen. Altså bliver 3 eller 4 spildte år.
Mange taler mig imod nu. Jeg tror om 5 måneder fra nu, altså omkring april måned, vil nærmest alle igen sige det samme som mig: at Xavi bare skal væk!”

Det her er jo et diskussionsforum, og vi har heldigvis forskellige meninger og holdninger, der brydes. Diskussioner, særligt med dem vi er uenige med, er en stor styrke. Bare tænk hvis alle havde samme politiske observans, så vil samfundsudviklingen gå i stå.

Jeg synes bare, at det er ærgerligt, at du postulerer, at ”…jeg indså noget før alle andre. Nemlig at DM, samt backerne skulle styrkes hvis Barca skulle have succes denne sæson.” Det postulat er vidst tilbagevist gentagne gange.

Efterfølgende skriver du (blandt andet): “Nu siger jeg igen noget som alle bare IKKE kan se. Nemlig at Xavi ikke er den rette mand til jobbet og at det tidsspilde at vente på han vender skuden. Intet taler for at Xavi bliver en succesfuld træner.”

Så fordi du som den første, ifølge dig selv, indså at Barca har brug for at styrke forsvaret, så er du også bedst til at forudsige Xavis skæbne (“Intet taler for at Xavi bliver en succesfuld træner.”)? Er du spåmand, for så kunne jeg godt tænke mig, at du gav mig ugens lottotal (på forhånd tak).

Spøg til siden. Ingen ved endu om Xavi bliver en succes. Jeg håber og tror (tror, det er ikke det samme som ved det!). På mig virker det nærmere som om, at du håber, at Xavi bliver en fiasko. Jeg vil dog tillade mig at anfægte at intet taler for at Xavi bliver en succes:

I første sæson fik Xavi Barca på ret kurs. Fra en reel risiko for at misse CL til en stensikker andenplads i La Liga.

I år har Barca skuffet i CL, hvilket jeg er enig i, men som det har været beskrevet her, er der mange forklaringer på det. I La Liga har Barca hentet 25 point ud af 30. Det er mere end godkendt. Ja, RM har hentet 28 point, men det er Barca jo ikke herre over.

Jeg synes, at pilen - udviklingen om du vil - peger i den rigtige retning for Projekt-Xavi”. Er der lang vej igen? Ja, men Barca har et meget ungt hold. Der vil naturligvis komme udfald undervejs. Men hvis Xavi får det fulde potentiale udfoldet, ser det godt ud.

Hvem der får ret, ved vi ikke. Jeg håber ikke, at det bliver dig :grin: . Sker det, at du får ret, er du velkommen til at fremhæve det. Mit fokus er ikke på om jeg får ret, men alene på at (forsøge) at bidrage til debatten. Xavi, eller ej, så er jeg Barca fan i med - og modgang.

VISCA EL BARCA!

P.S. Barca80, jeg er ikke ude på at provokere dig. Det vil jeg gerne undskylde, hvis jeg har gjort. Synes bare, at dine indlæg skreg på (endnu) et svar. Lad os forsøge at holde en god debattone.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

Jeg vil gerne sige undskyld til alle dem jeg har diskuteret med. Sige undskyld for at fremstå arrogant og provokerende.

Det var ikke min hensigt at lyde bedrevidende. Det med at "jeg fik ret", sagde jeg ud fra en bestemt kontekst og for at illustrere en bestemt pointe. Men skulle ikke have gjort.

Jeg har ingen ønske om at Xavi fejler som træner - hvorfor skulle jeg. Men jeg fastholder, at jeg tvivler på hans kompetencer. Og jeg frygter bare at det koster Barca succes og er tidspilde :sad:

Jeg respekterer dog alle dem som ser anderledes på tingene end mig.

Anyway, det bliver mit sidste ord denne gang og undskylder som sagt.

Billede

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Magnus Frost »

:grin:

Nice med en home alone reference nu vi snart er ved julen :glad:


Jeg synes Xavi har gjort meget godt og fejlet en del.

Jeg tror ikke Xavi lige nu er den bedste træner til at føre barca til titler...
Men det er bestemt ikke umuligt han bliver det!

Jeg synes Arteta er et fint eksempel på at tålmodighed kan betale sig.

Btw. Er jeg også spændt på hvad han gør med den sidste tid op til vm. ( og meget i tvivl om hvordan jeg selv ville prioritere hvis jeg var i hans sko) til at starte med er jeg spændt på hvordan han stiller op i morgen, vi skal vel også snart ha en ny kamptråd?

Lige nu tænker jeg især jeg er nysgerrig på om han bruger Iniesta klonen på Iniesta pladsen, det synes jeg umiddelbart ikke er den bedste idé.
“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

Hristo
Indlæg: 361
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 122 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Hristo »

Xavi skal have tid ligesom Arteta, Klopp, City-Guardiola og mange andre før dem fik det.

Xavi har leveret langt henad vejen rigtig fint og vinder stort set alle kampe, hvor vi er favoritter.

Han har endnu ikke lavet det store turnaround hvor vi slår etablerede storklubber generelt. Men spillet har faktisk været godt i mange af disse kampe - fx udekampen mod Bayern - han har også en enkelt storsejr mod Real allerede.

Jeg tror ikke Klopp, Tuchel m.fl. havde skabt mærkbart bedre resultater på det nuværende stadie. Vi. Er. I. Genopbygningsfase. !

Balde, Pedri, Gavi, Garcia, Ferran, Fati, Araujo er alle i start-11 eller tæt på, men de er stort set allesammen stadig igang med at etablere sig. Vi kan ikke forvente guld og grønne skove lige nu.

At Xavi ikke er den rigtige er efter min mening ALT for tidligt at konkludere. Vi skal bygge op, ikke panikke og lege Chelsea.

Desuden er både Tuchel, Conte, Pochettino og alle mulige andre som betragtes som øverste hylde jo også blevet fyret, fordi de ikke lige leverede det forventede. Hvorfor skulle andre trænere end Xavi nødvendigvis levere meget bedre i Barca lige nu?

Magnus Frost
Indlæg: 714
Tilmeldt: tors nov 25, 2021 10:55 pm
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 91 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Magnus Frost »

Jeg synes Xavi har lavet en del fejl og rigtig meget godt !


Han er MEGET våd bag ørene så det er naturligt han laver fejl her i starten.

Jeg synes det her forklarer ganske godt omkring Xavis idéer og implementeringen af dem og generelt hvor vi står her før VM.


“The Ballon D'or is worth nothing because Michael Laudrup never won it.” -Pep Guardiola

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af emo »



Pasioneret træner!
Allez...

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

Xavi er på vej til at forlænge.

Jeg håber virkelig ikke det er en lang kontrakt (på 3-4 år), men at han tager 1 år ad gangen. Lidt ligesom Guardiola i sin tid. Please :?

Jeg ved godt at vi alle er euforiske lige nu, da mesterskabet er kommet i hus. Men super imponerende sæson har det altså ikke været. Nærmest halvdelen af sejrene har været med 1-0 og kedelig fodbold. Vi får en historisk skuffende sæson i CL m.m. Der er stadig tonsvis af ting som skal forbedres frem til næste sæson, desværre.

Ja Xavi må gerne tage en sæson mere, men lad os nu tage det stille og roligt, ik? Ingen grund til en lang kontrakt, så vi er bundet til ham - nu når det ikke har været super overbevisende ;-)

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af EasyBuddhist »

Xavi havde en mareridts aften på Colloseum i aftes. Der er så mange uløste områder på banen, man næsten ikke ved, hvor man skal starte. Denne sæson bliver make or breake for Xavi, det er der ingen tvivl om og det er præcis, som man havde forudset, da han tiltrådte. Dengang var der stor enighed om, der skulle mindst to år til, før man begyndte at dømme ham. Den tidslinje nærmer sig kraftigt sin ende, hvilket betyder, handskerne så småt begynder at komme af. Der skal ske mærkbare forbedringer i spillet frem mod jul, ellers får han større udfordringer, end han har haft hidtil. Det er nu, vi burde se et mere rent udtryk i spillet, men det er ikke det, vi ser.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6996
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Dytrax »

Er fuldstændig enig, Easy.
Må indrømme at troen på Xavi er begyndt at vakle, men ikke i en grad så jeg ønsker ham udskiftet, men der må godt snart ske noget spillemæssigt. Synes vi er havnet i en blindgyde, hvor spillet på banen er kedeligt. Jeg savner at der bliver taget chancer, at vi kan genkende Barcelona i spillestilen og indstillingen, fremfor det her resultatorienterede 'sikre' spil ift. at høste et point.

Der har været glimt af sprudlende, kreativt spil, men oftest er det noget stramt, kedeligt 'underholdning' der bydes på. Har været tilhænger i mange år, så det er dermed ikke et nyt fænomen, men hvis dét, vi har set indtil videre, kører videre i samme rille, bliver det fandme en lang sæson.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 6996
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1812 gange
Blevet takket: 1087 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Dytrax »

🚨 BREAKING: Xavi and Raphinha suspended for TWO games. [@relevo]

Numsbah
Indlæg: 11
Tilmeldt: lør jul 27, 2019 11:58 am
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 5 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Numsbah »

Hej alle cules.
Jeg bliver simpelthen nødt til at komme ud med min mening om den nuværende træner: Xavi.
Jeg er med på at han er en legende i klubben - en af de allerstørste og en kæmpe profil på det måske bedste spillende fodboldhold nogensinde.
MEN…….som træner er jeg overhovedet ikke imponeret - som i slet ikke. Hvor mange kampe har holdet spillet godt under hans ledelse? For mig at se kan de tælles på en hånd. Hvad sker der med Barca-stylen? Her tænker jeg på den hurtige offensive indstillet pasningsorienteret fodbold som er grundlæggende i klubbens DNA. Helt fra lilleput holdene i La Masia er det det der er hovedingrediensen. Xavi’s hold spiller kedeligt, langsomt, uinspirerende, defensivt og det krydret med en 4-4-2 lignende opstilling.
Han har stort set fået de spillere han har bedt om til trods for klubbens økonomi. Og lad nu være med at blive ved med at ville købe nye halv gamle spillere som ikke rigtig bidrager med det store alligevel. Jeg er med på at der skal være erfaring på et hold men det mener jeg stadig der findes i Stegen, De Jong, Roberto (ikke at han behøver at spille), AC, Lew. Hvorfor ikke satse på egne talenter som jo gang på gang beviser deres værd og har en sult, fart, uimponerethed og masser af gejst. Jeg har desuden svært ved at forstå situationen omkring Fati. Jeg er med på at han har haft sine skader men har har vel heller ikke fået en fair chance for at finde sit gamle niveau. Han er jo mest blevet brugt som indskifter i det 75.min eller senere. Og de gange han kommer på banen synes jeg jo netop at han har noget fart og tør tage sine afslutninger og driblinger. Tror han ville blomstre mere med tillid og flere minutter på banen.
Jeg synes Xavi fejler enormt som træner til trods for det vundne mesterskab. Men kom det ikke også på en billig baggrund med et Real hold der, hvor utroligt det end lyder, spillede endnu dårligere en Barca. Jeg har svært ved at se dette hold udvikler sig under Xavi’s ledelse og min tålmodighed er efterhånden ret begrænset. Og det gør det bestemt ikke bedre at jeg om lidt skal se en 4-4-2 holdudtagelse med Gavi på kanten eller noget…….
Tak for at måtte komme af med lidt af mine frustationer.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster