Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Madameskrald »

Man kan vel godt forvente, at spillere, der har været i klubben, i mere end 1 år kan tilstrækkeligt spansk til at forstå Xavis budskab - det er jo ikke atomvidenskab, som manden formidler. Vi har vel ingen ikke-spaniere i truppen pt udover Memphis, der ikke har været i spanien i minimum 1 år - og for de flestes tilfælde meget længere.

Kunne det tænkes, at han talte engelsk, fordi der var kamera på?

nosslo15
Indlæg: 1024
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af nosslo15 »

Madameskrald skrev:
ons jan 26, 2022 5:42 pm
Man kan vel godt forvente, at spillere, der har været i klubben, i mere end 1 år kan tilstrækkeligt spansk til at forstå Xavis budskab - det er jo ikke atomvidenskab, som manden formidler. Vi har vel ingen ikke-spaniere i truppen pt udover Memphis, der ikke har været i spanien i minimum 1 år - og for de flestes tilfælde meget længere.

Kunne det tænkes, at han talte engelsk, fordi der var kamera på?
Nej, det tror jeg faktisk er kommet efter hans ophold i Qatar. Min pointe er, at det måske ville give mere mening, hvis han talte spansk til spillerne - som så kunne have en tolk, hvis de ikke helt er med på Xavis lingo. Og at det derfor også giver mening med spanske spillere.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 1024
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af nosslo15 »

Tak for artiklen Easy, den refererer til noget jeg lige fra begyndelsen ( altså fra og med mit første indlæg fra slutningen af juli sidste år - og selvfølgelig på et meget mindre niveau ) har været inde på; altså dette her med at spille INTELLIGENT, så man kan skifte formation i løbet af kampen og at spillere dækker hinandens positioner i løbet af kampen, for at man kan skabe overtal - og sikkerhed i tilfælde af boldtab.

Det, at Alves kan spille defensiv midt samtidigt med, at han også er højre back, er jo dog en forudsætning af, at man har en meget stærk højre Wing - og det er jo lige præcis det vi så mod Atletico, at Adama var. Og så selvfølgeig en klog højre back, der kan se, hvor på banen, der er brug for ham. Og så er denne model jo også betinget at, at Alves, fra en dybere liggende position, kan slå nøjagtigt lige så præcise afleveringer som Busi kan, dog laver Alves måske nok nogle flere aggressive lange afleveringer i løbet af en kamp, end Busi laver, hvad der jo kun er glimrende.

Det vi så mod Atletico, var måske også, at Xavi kan bruge Busquets for et par år endnu, hvis han ellers holder sig fit og undgår de værste skader, hvis vi altså kan lave den defensive gardering for ham længere tilbage på banen, ved at en af backerne trækker ind og agerer pivot. Men der er selvfølgelig nogle ubekendte: kan de Jong eller Nico spille ved siden af Busi, uden at han bliver for isoleret, hvis man altså spiller med double pivot UDEN en indad søgende back. Dette spørgsmål må jo stilles, da både Nico og de Jong er spillere, som bør have en hvis frihed til at kunne trække frem i banen med eller uden bold, for at komme til at præstere optimalt.

Mod Atletico så vi i hvert fald, at hvis Busi er dækket defensivt, så kan han gøre, hvad han i dag, hvor han ikke længere har samme bevægelighed og hvor spillet også har udviklet sig, er bedst til; nemlig at læse det offensive spil, når vi er i besiddelse og dermed kunne være den, der sætter det første defensive pres ind, når og hvis bolden tabes.

Personligt synes jeg rigtigt godt om den model med at en af backerne agerer extra defensiv midt, fordi den frigør nogle folk længere fremme ( læs: de Jong og Bussi ), hvis man kunne udvikle på denne model, så tror jeg det kunne blive godt. Men det er jo også betinget af, hvordan man køber ind til sommer, dog tror jeg på, at Bussi måske kan spille en rolle på holdet et par år endnu, hvis man garderer ham defensivt - og hvis han spillede nogle færre kampe, så han kunne være mere frisk, når det for alvor gælder. Hvis han er frisk og i hopla, så er han stadig verdensklasse.

Dog kan det jo godt være, at man planlægger at udskifte Bussi til sommer, med et eller andet indkøb, men man vil have det samme problem som Domagoj og andre taler om, altså den defensive pålidelighed ved single pivot, fordi denne position i årevis også har skullet agere det første pres ved boldtab højt på banen. Så skal man spille med en single pivot, som kun tager sig af den dybe spil og overlader det første pres til andre - ellers double pivot - og gerne, i de kampe, hvor det giver mening, med en falsk double pivot/back, fordi dette også frigør de Jong til at kunne løbe frem i banen.

Men, som sagt, så synes jeg, at Domagoj generelt er inde på nogle af de samme ting, som jeg igennem længere tid skrevet om; altså at man skal kunne kompensere for hinanden på forskellige positioner for at kunne skabe overtal, sikkerhed og dominans og dette er selvfølgelig betinget af, at spillerne kan se, hvad der skal foregå i situationen og hvor der er brug for dem. ;-)

nosslo15
Indlæg: 1024
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af nosslo15 »

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/xavi ... eague.html

Dejligt at høre en træner som beskytter sine spillere og taler dem op. :clap:

Madameskrald
Indlæg: 1247
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Madameskrald »

https://totalfootballanalysis.com/team- ... _id=300701

Spændende analyse…. (Man kan få gratis adgang ved at tilmelde sig).

Afslører også i nogengrad, hvorfor forsvaret af og til bliver meget eksponeret. Den meget høje defensive midt har Xavi også fået kritik for tidligere. Det er en balance - det har fungeret rigtig god mod stærke modstandere som Napoli, Atl. Madrid og Bilbao, mens Espanyol og Elche, der falder lidt længere tilbage, har givet holdet problemer.

Man skal heller ikke undervurdere, at holdet har været meget klinisk i flere af kampene, der har lagt mellem Espanyol og Elche kampene. Der varer næppe ved for evigt - fint illustreret i Elche kampen.

Men som Easy skriver i en anden tråd, så virker systemet og tilliden hertil allerede nu så stærkt integreret, at man ikke frygter mange af de kampe under Koeman, hvor man bare ikke skabte noget i en hel kamp. Kontrollen på den centrale midt skal fortsat havde nogle nøk i den rigtige retning, men det skal nok komme i takt med, at spillerne får flere minutter i systemet.

Det er fortsat early days under Xavi, og med det perspektiv er det voldsomt imponerende, hvor meget han allerede har flyttet konceptet.

Napoli kampene var den første store test - men det blev lidt en fuser med Napolis tandløshed in mente. RM bliver den næste (første) store manddomsprøve. Jeg tror desværre fortsat, at RM omstillingsspil (som så mange gange tidligere) bliver en for stor mundfuld, men spændende bliver det, om Xavi forbliver kompromisløs.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
man mar 07, 2022 9:50 pm
https://totalfootballanalysis.com/team- ... _id=300701

Spændende analyse…. (Man kan få gratis adgang ved at tilmelde sig).

Afslører også i nogengrad, hvorfor forsvaret af og til bliver meget eksponeret. Den meget høje defensive midt har Xavi også fået kritik for tidligere. Det er en balance - det har fungeret rigtig god mod stærke modstandere som Napoli, Atl. Madrid og Bilbao, mens Espanyol og Elche, der falder lidt længere tilbage, har givet holdet problemer.

Man skal heller ikke undervurdere, at holdet har været meget klinisk i flere af kampene, der har lagt mellem Espanyol og Elche kampene. Der varer næppe ved for evigt - fint illustreret i Elche kampen.

Men som Easy skriver i en anden tråd, så virker systemet og tilliden hertil allerede nu så stærkt integreret, at man ikke frygter mange af de kampe under Koeman, hvor man bare ikke skabte noget i en hel kamp. Kontrollen på den centrale midt skal fortsat havde nogle nøk i den rigtige retning, men det skal nok komme i takt med, at spillerne får flere minutter i systemet.

Det er fortsat early days under Xavi, og med det perspektiv er det voldsomt imponerende, hvor meget han allerede har flyttet konceptet.

Napoli kampene var den første store test - men det blev lidt en fuser med Napolis tandløshed in mente. RM bliver den næste (første) store manddomsprøve. Jeg tror desværre fortsat, at RM omstillingsspil (som så mange gange tidligere) bliver en for stor mundfuld, men spændende bliver det, om Xavi forbliver kompromisløs.
Enig, fin analyse. Jeg tror dog, du får dig en glædelig overraskelse på Bernabeu ;-) Hvis man formår at sætte Reals midtbane og bagkæde under pres, så har man gode muligheder
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Mésqueunclub
Indlæg: 368
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Mésqueunclub »

Ja, det vigtigste er at vi kontrollerer midten og defensiven har trænet i omstillinger for det er kontra hvor de fleste RM mål kommer fra.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14962
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Lopezzz »

Jeg tjekkede træner emnet og så at Koemans navn ligger øverst derfor har jeg valgt at hylde Xavi med at skrive dette indlæg så hans navn kommer i toppen :glad:
Visca Xavi!! 💪🏽
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Piquénbauer »

Kritikken af Xavi har alligevel været afdæmpet efter torsdagens skuffelse. Det skyldes nok i et vist omfang hans legendestatus i klubben, for en anden træner var blevet udsat for langt mere massiv kritik fra medier og fans.
Kunne det ikke også skyldes at folk, qua tiden inden Xavi, er realistiske omkring holdet? Måske kan folk faktisk se at Xavi på meget kort tid har rykket holdet i så høj en grad at de faktisk er indbyrdes bedre end hold som Sevilla, real og atm i ligaen? Eller måske går størstedelen af klubbens fans bare ikke rigtigt op i EL?

Det er ekstremt positivt at folk omkring klubben er mere afdæmpet og ikke skriger om katastrofe osv. Bevares EL ville da have været en bonus men det er ikke sæson definerede. Top 4 har hele tiden været målet og Xavi har vendt sæsonen i ligaen. Ikke bare har vi været stabile men vi har vundet kampe vi de seneste år har haft ekstremt svært ved at vinde.

Roen omkring Xavi må og skal fortsætte for dette hold har stadig lang vej igen. Vi er vitterligt lige gået i gang. Og det sidste vi har brug for er det hysteriske og reaktionære flæberi der desværre hurtigt kommer hvis Barca ikke vinder alt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Alias-A
Indlæg: 665
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 77 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Alias-A »

Piquénbauer skrev:
lør apr 16, 2022 8:00 am
Kritikken af Xavi har alligevel været afdæmpet efter torsdagens skuffelse. Det skyldes nok i et vist omfang hans legendestatus i klubben, for en anden træner var blevet udsat for langt mere massiv kritik fra medier og fans.
Kunne det ikke også skyldes at folk, qua tiden inden Xavi, er realistiske omkring holdet? Måske kan folk faktisk se at Xavi på meget kort tid har rykket holdet i så høj en grad at de faktisk er indbyrdes bedre end hold som Sevilla, real og atm i ligaen? Eller måske går størstedelen af klubbens fans bare ikke rigtigt op i EL?

Det er ekstremt positivt at folk omkring klubben er mere afdæmpet og ikke skriger om katastrofe osv. Bevares EL ville da have været en bonus men det er ikke sæson definerede. Top 4 har hele tiden været målet og Xavi har vendt sæsonen i ligaen. Ikke bare har vi været stabile men vi har vundet kampe vi de seneste år har haft ekstremt svært ved at vinde.

Roen omkring Xavi må og skal fortsætte for dette hold har stadig lang vej igen. Vi er vitterligt lige gået i gang. Og det sidste vi har brug for er det hysteriske og reaktionære flæberi der desværre hurtigt kommer hvis Barca ikke vinder alt.
Jeg hører til dem som rent faktisk mener at EL-turneringen VAR sæsondefinerende. Det var muligheden for at fjerne al tvivl om at vi hører til i CL og rette op på selvforståelsen.
Det er bare nemmere at tilgive endnu en europæisk ydmygelse, som på nogle måder er værre end Pool, Bayern osv., når Xavi trods alt har løftet holdet og har leveret nogle fantastiske kampe og resultater for første gang i flere år.
Der er stadig håb og tro på hans projekt, man sidder bare med en lidt bitter smag i munden lige nu.
93' Iniesta

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Piquénbauer »

Tvivl om vi hører til i CL? Gør man ikke det hvis man ender i top 4 i en af verdens bedste ligaer? Eller når man banker hold som ATM og Real?

Jeg har fuld forståelse for at man som fan ville vinde EL, det ville jeg også gerne selv, men sæson definerende kan jeg umuligt se det som. EL var en “bonus” men det var tydeligt at se hvor fokus var. Derfor har jeg samtidig meget svært ved at se hvordan en kamp mod Frankfurt skulle betyde mere end kampe mod spanske tophold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Antimadridista »

Alias@

Jeg kan slet ikke, overhovedet(???) svinge mig op i nærheden af at det skulle nærme sig Pool kampen eller Atlético kampen i 16. Altså overhovedet ikke!


Men vi har selvfølgelig forskelligt syn på det hele. Jeg var eksempelvis længe træt af nederlaget til Levante i 37 runde i 18, hvor vi stadig var ubesejrede og Messi blev hjemme, da en “penge” kamp i Sydafrika ( :crazy: ) skulle prioriteres! En ubesejret sæson havde imo været for vildt! Det mente andre var lidt ligegyldigt..

Alias-A
Indlæg: 665
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 77 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Alias-A »

Det er også derfor jeg skriver at det på nogle måder er mere skuffende end kampene mod Fx Pool :smile:
De hold vi røg ud til dengang var og er stadig verdensklasse. Frankfurt er et midterhold i Bundesligaen som ikke har vundet i en måned. Og alligevel blev vi udspillet på eget græs.

Og piquenbauer, jeg skriver jo netop at det er nemmere at tilgive endnu en europæisk ydmygelse pga det som Xavi har opnået bl.a. i ligaen og ved at forbedre holdet generelt.
93' Iniesta

Alias-A
Indlæg: 665
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 77 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Alias-A »

Antimadridista skrev:
lør apr 16, 2022 9:44 am
Alias@

Jeg kan slet ikke, overhovedet(???) svinge mig op i nærheden af at det skulle nærme sig Pool kampen eller Atlético kampen i 16. Altså overhovedet ikke!


Men vi har selvfølgelig forskelligt syn på det hele. Jeg var eksempelvis længe træt af nederlaget til Levante i 37 runde i 18, hvor vi stadig var ubesejrede og Messi blev hjemme, da en “penge” kamp i Sydafrika ( :crazy: ) skulle prioriteres! En ubesejret sæson havde imo været for vildt! Det mente andre var lidt ligegyldigt..
Jeg husker godt den kamp. Jeg var også pisseirriteret over det :lol:
93' Iniesta

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster