Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Indlæg af emo »

Brombi skrev:
Elbarca skrev:http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=730898

Her er hvad Aragonez mener om Xavi!
Kloge ord fra gammel mand :D er dog stadig overbevist om at forza barca syns at ballack er bedre.. sikkert også guti :)
De tre andre kunne sagtens være Ballack, Scholes og Essien evt.

Jeg ved ikke om Xavi er bedre end Ballack eller om Ballack er bedre end Xavi, men jeg beundrer dem begge, de er fantastiske spillere, som vil kunne forstærke et hvert hold.

PEP Guardiola er gud

Indlæg af PEP Guardiola er gud »

Ballack vs. Xavi. Jeg er overhoved ikke i tvivl! Mener klart at XAVI er bedst! Jo, Ballack har mere fysik, men Xavis spil er ikke fysisk.

Hvis vi kigger på deres hold, ligaer og roller;

Xavi ligger som bindeled mellem forsvar og midtbane, andre stjerner på denne plads er eksempelvis en Pirlo, han er heller ikke fysisk. Og i konkurrence med andre på denne plads er Xavi uden sammenloigning nr 1!

Ballack er mere offensiv en Xavi, Xavi er boldflytter, Ballack er en boks-boks spiller, typisk Premier League (alle store hold har en "Ballack", Gerrard, Lampard, Scholes og Fabregas i de big four.)

For lyn hurtigt at lave en definition, verdens bedste er vel den man helst vil have på sit hold?

For mit vedkomne, og højst sandsynligt også Brombi, er Xavi klart at foretrække. Kan Forza-Barca se Ballack udfører Xavis rolle på samme niveau? Nok nej, teknik er altafgørende og her falder Ballack igennem. Omvendt tror jeg heller ikke Xavi ville udføre Ballacks arbejde ligeså godt.

Derfor er det et spørgsmål om fodboldfilosofi.
Jeg går meget ind for underholdende, offensivt, teknisk og sprudlende fodbold, dette er Barca og vores system kendetegnet ved. Og i dette system passer Xavi ikke Ballack!

Men hvis Forza-Barca hellere vil have det mere fysiskbetonede, primitive og kyniske britiske stil så fred være med det, jeg kan blot undre mig over at en Ballack-fan (=fysik) holder med Barca(=teknik). Der er noget der ikke passer, men fred være med det!

Jeg holder med Barca og alt hvad dette indebærer af teknik og angrebsiver, og hvis du (Forza-Barca) holder med fysiske Ballack, og tekniske Barca, fint, men underlig kombi, normalt er ens favorit spillere også dem der spiller ens fodboldfilosofi, og din er tilsyneladende engelsk at dømme ud fra dine "bedste midtbanespillere", men kort oplysning, Barca spiller ikke "engelsk"!

Det hele svarer til at have den italienske liga som yngling og samtidig være glad for offensivt fodbold, passer ikke!

FCB_er_bare_bedst

Indlæg af FCB_er_bare_bedst »

PEP Guardiola er gud skrev:Ballack vs. Xavi. Jeg er overhoved ikke i tvivl! Mener klart at XAVI er bedst! Jo, Ballack har mere fysik, men Xavis spil er ikke fysisk.

Hvis vi kigger på deres hold, ligaer og roller;

Xavi ligger som bindeled mellem forsvar og midtbane, andre stjerner på denne plads er eksempelvis en Pirlo, han er heller ikke fysisk. Og i konkurrence med andre på denne plads er Xavi uden sammenloigning nr 1!

Ballack er mere offensiv en Xavi, Xavi er boldflytter, Ballack er en boks-boks spiller, typisk Premier League (alle store hold har en "Ballack", Gerrard, Lampard, Scholes og Fabregas i de big four.)

For lyn hurtigt at lave en definition, verdens bedste er vel den man helst vil have på sit hold?

For mit vedkomne, og højst sandsynligt også Brombi, er Xavi klart at foretrække. Kan Forza-Barca se Ballack udfører Xavis rolle på samme niveau? Nok nej, teknik er altafgørende og her falder Ballack igennem. Omvendt tror jeg heller ikke Xavi ville udføre Ballacks arbejde ligeså godt.

Derfor er det et spørgsmål om fodboldfilosofi.
Jeg går meget ind for underholdende, offensivt, teknisk og sprudlende fodbold, dette er Barca og vores system kendetegnet ved. Og i dette system passer Xavi ikke Ballack!

Men hvis Forza-Barca hellere vil have det mere fysiskbetonede, primitive og kyniske britiske stil så fred være med det, jeg kan blot undre mig over at en Ballack-fan (=fysik) holder med Barca(=teknik). Der er noget der ikke passer, men fred være med det!

Jeg holder med Barca og alt hvad dette indebærer af teknik og angrebsiver, og hvis du (Forza-Barca) holder med fysiske Ballack, og tekniske Barca, fint, men underlig kombi, normalt er ens favorit spillere også dem der spiller ens fodboldfilosofi, og din er tilsyneladende engelsk at dømme ud fra dine "bedste midtbanespillere", men kort oplysning, Barca spiller ikke "engelsk"!

Det hele svarer til at have den italienske liga som yngling og samtidig være glad for offensivt fodbold, passer ikke!


Du finder på Ballacken på grund af måde at spille på, og sætter ham så ikke på den!

Ballack er bedst, og mest komplet.

PEP Guardiola er gud

Indlæg af PEP Guardiola er gud »

"Jeg finder på Ballacken"??? What the f***?

Ballack er umiddelbart mest komplet ja, men ikke i Barcas system! Her er fysik ikke en vigtig faktor, medmindre vi snakker den def midt.

Teknik er klart det vigtigste i Barcas system, og hvis du ikke kan se det er det fordi du ikke har set nok kampe!

Hvad angår det tekniske er Xavi klart bedst! Langt bedre en Ballack, Xavi mister aldrig bolden, er altid fri til at modtage den - hermed ikke sagt at Ballack ikke er.

Xavi er den "spanske udgave af Ballack". I Spanien spiller de ikke den slags fodbold som der spilles i engelsk eller for den sags skyld tysk fodbold.
Desuden kan jeg ikke forstå hvad det er du skriver i dine første sætninger!? Hvordan er det dog du formulere dig? Hvis du vil have ordentlige svar må du som minimum formuler spg ordentligt.

Jeg forstår det således at du hentyder til min sammenligning mellem ham Gerrard, Lampard, Scholes mf? Du må da kunne tænke dig til at når jeg siger at alle holdene har en "Ballack" så mener jeg en Ballack type?

Nu får du så tre gæt til at regne ud hvad en Ballack-type er!?? EN SOM BALLACK!!!! Selvfølgelig også ham inkluderet, tænkte bare at folk kunne tænke lidt selv!

FCB_er_bare_bedst

Indlæg af FCB_er_bare_bedst »

PEP Guardiola er gud skrev:"Jeg finder på Ballacken"??? What the f***?

Ballack er umiddelbart mest komplet ja, men ikke i Barcas system! Her er fysik ikke en vigtig faktor, medmindre vi snakker den def midt.

Teknik er klart det vigtigste i Barcas system, og hvis du ikke kan se det er det fordi du ikke har set nok kampe!

Hvad angår det tekniske er Xavi klart bedst! Langt bedre en Ballack, Xavi mister aldrig bolden, er altid fri til at modtage den - hermed ikke sagt at Ballack ikke er.

Xavi er den "spanske udgave af Ballack". I Spanien spiller de ikke den slags fodbold som der spilles i engelsk eller for den sags skyld tysk fodbold.
Desuden kan jeg ikke forstå hvad det er du skriver i dine første sætninger!? Hvordan er det dog du formulere dig? Hvis du vil have ordentlige svar må du som minimum formuler spg ordentligt.

Jeg forstår det således at du hentyder til min sammenligning mellem ham Gerrard, Lampard, Scholes mf? Du må da kunne tænke dig til at når jeg siger at alle holdene har en "Ballack" så mener jeg en Ballack type?

Nu får du så tre gæt til at regne ud hvad en Ballack-type er!?? EN SOM BALLACK!!!! Selvfølgelig også ham inkluderet, tænkte bare at folk kunne tænke lidt selv!
For det første, gode spillere er ikke kun gode, hvis de kan sættes ind i Barcas system! Så kan jeg vel også bruge som modspil, at Xavi ikke er god, fordi han ikke passer ind i Chelses's system. Teknik er ikke chelsea måde at spille på! Det er fysik! Den sammenligning kan du ikke bruge til skid. Det hele handler om hvem der kan mest, er vigstigst i forhold til det hold man spiller på. Lige nu, mener jeg det er Ballack, da lampard er synket ned på et middel niveau.

Cesc og Paul Scholes er ikke den samme type som ballack, nærmest langt fra. Mere Xavi end Ballack. To små, boldspillene, playmake typer. Det er ihvert fald ikke Ballack.

Håber du kan forstå mig nu.

PEP Guardiola er gud

Indlæg af PEP Guardiola er gud »

FCB_er_bare_bedst skrev:
PEP Guardiola er gud skrev:"Jeg finder på Ballacken"??? What the f***?

Ballack er umiddelbart mest komplet ja, men ikke i Barcas system! Her er fysik ikke en vigtig faktor, medmindre vi snakker den def midt.

Teknik er klart det vigtigste i Barcas system, og hvis du ikke kan se det er det fordi du ikke har set nok kampe!

Hvad angår det tekniske er Xavi klart bedst! Langt bedre en Ballack, Xavi mister aldrig bolden, er altid fri til at modtage den - hermed ikke sagt at Ballack ikke er.

Xavi er den "spanske udgave af Ballack". I Spanien spiller de ikke den slags fodbold som der spilles i engelsk eller for den sags skyld tysk fodbold.
Desuden kan jeg ikke forstå hvad det er du skriver i dine første sætninger!? Hvordan er det dog du formulere dig? Hvis du vil have ordentlige svar må du som minimum formuler spg ordentligt.

Jeg forstår det således at du hentyder til min sammenligning mellem ham Gerrard, Lampard, Scholes mf? Du må da kunne tænke dig til at når jeg siger at alle holdene har en "Ballack" så mener jeg en Ballack type?

Nu får du så tre gæt til at regne ud hvad en Ballack-type er!?? EN SOM BALLACK!!!! Selvfølgelig også ham inkluderet, tænkte bare at folk kunne tænke lidt selv!
For det første, gode spillere er ikke kun gode, hvis de kan sættes ind i Barcas system! Så kan jeg vel også bruge som modspil, at Xavi ikke er god, fordi han ikke passer ind i Chelses's system. Teknik er ikke chelsea måde at spille på! Det er fysik! Den sammenligning kan du ikke bruge til skid. Det hele handler om hvem der kan mest, er vigstigst i forhold til det hold man spiller på. Lige nu, mener jeg det er Ballack, da lampard er synket ned på et middel niveau.

Cesc og Paul Scholes er ikke den samme type som ballack, nærmest langt fra. Mere Xavi end Ballack. To små, boldspillene, playmake typer. Det er ihvert fald ikke Ballack.

Håber du kan forstå mig nu.
Hvis du også gav dig lidt tid til at læse mit tidligere indlæg;
Jeg siger netop at Xavi er den bedste på sin position(I BARCA-SYSTEM) og at Ballack ikke ville passe der.
Derudover nævner jeg også modsatte scenarie, at han ikke ville udføre Ballacks rolle ligeså godt. Jeg kan ikke gentage mig selv hele tiden, du må læse bare noget af det jeg har skrevet hvis du vil fortsætte en diskussion.

Jeg kan godt acceptere at du mener Scholes og Cesc ikke er Ballack-typer, med dette mente jeg blot at de har nogenlunde samme rolle som Ballack, som afslutter, dog giver jeg dig ret i at de også er boldfordelere.

Jeg skriver også tidligere at Chelsea og engelsk fodbold er mere fysisk. Så derfor sammenligninger jeg netop for at vise forskellene men dette er åbenbart spild tid da nogle i dette forum kun læser seneste indlæg.

I forhold til hvem der er vigtigst, mener jeg klart det er Xavi på trods at dit Lampard-argument. Hvem skulle erstatte Xavi? Deco der har været meget svingende i sine præstationer, Iniesta er en fantastisk spiller, men han har ikke samme rolle som Xavi!

Og nej, Barcas system er ikke dominerende på den måde. Men da vi nok kan blive enige om at systemerne, stilen og filosofien i hhv England og Spanien må vi også gå ud fra at en midt midt i Spanien har andre roller end en midt midt i England. Xavi og Ballack er blandt de bedste i disse roller på hvert hold, jeg mener så bare at Xavi er bedre til sit job, hans spil, end Ballack er til sit spil. Men grundlæggende tror jeg også der er en forskel i vores fodboldfilosofier, jeg beundre Xavi og alt hvad han og Barce står for med offensivt spil. Ballack og Chelsea respektere jeg for effektivitet, men de er kedelige.

Inden du svarer og kritisere, så gør mig den tjeneste at LÆSE hvad der står, jeg vil så nødig skulle rette din opmærksomhed mod oversete indlæg igen.

Du får lige mit tidligere indlæg, hvor jeg redegører for ovenstående. Her i kort:
For mit vedkomne, og højst sandsynligt også Brombi, er Xavi klart at foretrække. Kan Forza-Barca se Ballack udfører Xavis rolle på samme niveau? Nok nej, teknik er altafgørende og her falder Ballack igennem. Omvendt tror jeg heller ikke Xavi ville udføre Ballacks arbejde ligeså godt.
[/quote]

FCB_er_bare_bedst

Indlæg af FCB_er_bare_bedst »

@ Pep

Jeg kunne godt se en midtbane der hedder Deco-Iniesta-Yaya Toure, som ville fungerer nogenlunde uden Xavi. Selvom jeg også ser Xavi som lidt af en leder, tror jeg nu stadig det ville fungere. Deco kan godt trappe sit spil op på et Xavi niveau et par kampe om året, dermed også sagt at guldboldene stadig kommer, da trioen har fine pasnings kvaliteter.

Hvis vi så ser på Chelsea, så kan jeg virkelig ikke se hvem der kan løfte Ballacks arv. Hvis du piller ham ud, forsvinder kreativiteten fuldstændig, altså medmindre lampard rammer sit gamle niveau. Hvis du tog lampard ud af mesterskabs holdet i chelsea, ville de også gå ned. Ballack og lampard har brugt et år på at skifte rolle. Balack er også en af de eneste lyspunkter i Chelsea's start 11 hvad angår underholding. Hvis han ikke var med, faldt tilskuer-tallet. Dermed også sagt jeg ikke er Chelsea, modsat tvertimod, men ballack fortjener ros

Og da man ikke kan finde nogle kompetente afløsere i Chelsea, er det vel også bare en indikation af, at Barca har en bedre og bredere trup.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Indlæg af emo »

Jeg kunne ikke se midtbane med Deco - Iniesta og Toure fungerer i Barcelona i det lange løb. Som en nødløsning ja, som 1 valg til midtbanen nej.

Deco er ikke samme type spiller som Xavi, men ligner mere Iniesta. Ved at undvære Xavi mister man stabiliteten på midten IMO. Han hurtigere end Deco, han er mere fiks på føderne end Deco i og med at han bruger mindre plads på at krearer sine ting, hvor Deco er blevet meget tung og langsom og mere ligner en tanker på banen. Deco har været aktiv i det defenisve men er slet ikke så præcis i sine taklinger eller nær så god til at læse spillet (bryde spillet) som Xavi er.

Deco er ikke fremtiden på Barcelona holdet, og vil ikke kunne bidrage med noget mere. Xavi er en eminent spiller og det er svært at finde hans afløser lige pt. Da han ikke er decideret def. midt men hellere ej offensiv. kreativ midt. Han er virkelig en gammel stabil central midt spiller som yder et enormt løbearbejde både frem af banen men også tilbage. Samtidigt har han vist sig som en målfarlig herre i denne sæson hvor Deco har skuffet.

Jeg ved godt at du ville forklare at Barcelona ville kunne klare sig med Deco på midten istedet for Xavi bedre end Chelsea ville uden Ballack. Der kan jeg så ikke sige ja eller nej, for Ballack har betydet meget for Chelsea efter han er komme tilbage i form, men samtidigt mener jeg altså også at Barcelona hellere ikke ville kunne klare synderligt godt hvis man errstatede Deco med Xavi.

FCB_er_bare_bedst

Indlæg af FCB_er_bare_bedst »

emo skrev:Jeg kunne ikke se midtbane med Deco - Iniesta og Toure fungerer i Barcelona i det lange løb. Som en nødløsning ja, som 1 valg til midtbanen nej.

Deco er ikke samme type spiller som Xavi, men ligner mere Iniesta. Ved at undvære Xavi mister man stabiliteten på midten IMO. Han hurtigere end Deco, han er mere fiks på føderne end Deco i og med at han bruger mindre plads på at krearer sine ting, hvor Deco er blevet meget tung og langsom og mere ligner en tanker på banen. Deco har været aktiv i det defenisve men er slet ikke så præcis i sine taklinger eller nær så god til at læse spillet (bryde spillet) som Xavi er.

Deco er ikke fremtiden på Barcelona holdet, og vil ikke kunne bidrage med noget mere. Xavi er en eminent spiller og det er svært at finde hans afløser lige pt. Da han ikke er decideret def. midt men hellere ej offensiv. kreativ midt. Han er virkelig en gammel stabil central midt spiller som yder et enormt løbearbejde både frem af banen men også tilbage. Samtidigt har han vist sig som en målfarlig herre i denne sæson hvor Deco har skuffet.

Jeg ved godt at du ville forklare at Barcelona ville kunne klare sig med Deco på midten istedet for Xavi bedre end Chelsea ville uden Ballack. Der kan jeg så ikke sige ja eller nej, for Ballack har betydet meget for Chelsea efter han er komme tilbage i form, men samtidigt mener jeg altså også at Barcelona hellere ikke ville kunne klare synderligt godt hvis man errstatede Deco med Xavi.
Delvist enig med dig, men de ændre ikke min holdning. Der skal der også siges det også kun er nødløsning (Deco-Iniesta-toure)

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Indlæg af Brombi »

FCB_er_bare_bedst skrev: Jeg kunne godt se en midtbane der hedder Deco-Iniesta-Yaya Toure, som ville fungerer nogenlunde uden Xavi.
Glimrende eksempel på at Xavis genialitet biver overset. Som der er skrevet mange gange tidligere er Xavi en unik fodboldspiller og det er TYDELIGVIS noget du ikke har lagt mærke til. Enten har du ikke set så mange kampe eller for fuld til at se kampene. Næste gang barca spiller en kamp så læg mærke til Xavis rolle.. NEJ næste gang Spanien spiller en kamp, så skal du lægge mærke til Xavi. Ikke nok med at han styrer barcamidtbanen så har han også styr på den spanske midtbane ;)

FCB_er_bare_bedst

Indlæg af FCB_er_bare_bedst »

Brombi skrev:
FCB_er_bare_bedst skrev: Jeg kunne godt se en midtbane der hedder Deco-Iniesta-Yaya Toure, som ville fungerer nogenlunde uden Xavi.
Glimrende eksempel på at Xavis genialitet biver overset. Som der er skrevet mange gange tidligere er Xavi en unik fodboldspiller og det er TYDELIGVIS noget du ikke har lagt mærke til. Enten har du ikke set så mange kampe eller for fuld til at se kampene. Næste gang barca spiller en kamp så læg mærke til Xavis rolle.. NEJ næste gang Spanien spiller en kamp, så skal du lægge mærke til Xavi. Ikke nok med at han styrer barcamidtbanen så har han også styr på den spanske midtbane ;)
læs resten af det tak! Det vil fungere bedre end Chelsea uden ballack( som netop igen viser sin kvalitet med et godt mål mod Østrig).
Som du vil se nævner jeg Xavi som leder på banen, hvilket for mig gør ham unik. Fungere og spille fremragende er ikke det samme.

PEP Guardiola er gud

Indlæg af PEP Guardiola er gud »

Alle dine præmisser taget i forbehold, Lampard - Makelele - Essien er da ikke nogen helt ringe nødløsning? Ballack er ikke særlig kreativ? Hvornår har du set Ballack drible 2 mand og sende en medspiller alene? Hvornår har du set ham slå "guldbolden"? Ikke i nærheden af Xavis rate! Ballack er en bedre afslutter end Xavi - også fordi han er stærk på låget - men Xavi laver mange flere assist.


Ballack er da også en leder? Anfører for Tyskland og ved ikke hvad nummer han er i Chelsea, men har set ham omkring juletid bærer anførerbindet i Chelsea.

Hvad angår Xavi/Iniesta/Deco typer, Inieste og Deco laver altid afleveringer o kombinationer fremad banen, Xavi er fantastisk til at sprede spillet fra side til side, han er konstant spilbar og mister uhyggeligt sjældent bolden, en fantastisk spiller at have! Han kan få den i alle situationer og beholde bolden.

FCB_er_bare_bedst

Indlæg af FCB_er_bare_bedst »

PEP Guardiola er gud skrev:Alle dine præmisser taget i forbehold, Lampard - Makelele - Essien er da ikke nogen helt ringe nødløsning? Ballack er ikke særlig kreativ? Hvornår har du set Ballack drible 2 mand og sende en medspiller alene? Hvornår har du set ham slå "guldbolden"? Ikke i nærheden af Xavis rate! Ballack er en bedre afslutter end Xavi - også fordi han er stærk på låget - men Xavi laver mange flere assist.


Ballack er da også en leder? Anfører for Tyskland og ved ikke hvad nummer han er i Chelsea, men har set ham omkring juletid bærer anførerbindet i Chelsea.

Hvad angår Xavi/Iniesta/Deco typer, Inieste og Deco laver altid afleveringer o kombinationer fremad banen, Xavi er fantastisk til at sprede spillet fra side til side, han er konstant spilbar og mister uhyggeligt sjældent bolden, en fantastisk spiller at have! Han kan få den i alle situationer og beholde bolden.
Lampard - Makelele - Essien skaber ikke noget. Det er to fightere, og en overvuderet national stjerne. Jeg vil dog gerne give dig ret i at ballack ikke kan finte, eller har hurtige fødder, men vi snakker england, og i enland er han kreativ. Og det sker der kommer guldbolde, ikke lige så tit som Xavi. Men tilgengæld scorer Ballack flere mål. Se nu fks. Ballacks mål igår mod Østrig(hvis du har set det). Det kan Xavi ikke.

Så de mål Xavi skaber, dem scorer ballack i stedet. Og jeg mener ikke jeg har sagt Ballack ikke er en leder. Men jeg siger Xavi i hvert fald er. Det andet har jeg ikke kommenteret på.

Angående Xavi, enig i det hele. Han kan speciele ting, og spiller en stor rolle på holdet, men som du selv siger, Deco og Iniesta kombinere sig altid på flot vis, frem ad banen. Men hvor er det i Chelsea når Lampard, Essien og makelele ligger på midten. Det kommer ikke fra to sidstnævnte, og sjældent fra Lampard.

PEP Guardiola er gud

Indlæg af PEP Guardiola er gud »

I England spiller de en helt anden slags fodbold. Jeg er enig med dig langt hen af vejen, men netop det at du selv siger at deres roller er anderledes (Xavi assist - Ballack afslutter) gør det så svært at sammenligne. Derfor når jeg siger Xavi er den bedste på sin plads er det fordi fodbold i mit hoved skal spilles som Barca gør det hvor Xavi-typen er meget vigtig. Havde jeg været Chelsea-fan havde mit drømmhold spillet en halt anden form for fodbold, hvor Ballack havde en mere central rolle.

Det jeg mener er Ballack (og Lampards) styrke er ikke som sådan hans standart evner, men det at han er målfarlig, det er klart det der adskiller ham fra mange andre. Han er komplet men har ikke nogle rigtige styrker (måske hans skud), derimod kan han det hele og laver mål. Lad os se det i øjnene at det er hans mål der overhoved gør at han kan være med i denne diskussion.

I Barca er spillet ikke bygget ligeså meget op omkring midtbanernes målnæser, Iniesta og Deco laver heller ikke vildt mange mål (7 pr. sæson måske - ved det ikke præcist), men det er ikke deres opgave, dde laver tilgengæld rigtig mange assist.

Derfor er det forskellige roller i forskellige systemer, og jeg mener derfor ikke det er helt forkert at påstå at de spiller hver sin plads.

At jeg så mener Xavi er bedre i sin rolle (- som ikke kræver hans eneste mangel, fysik) end Ballack er i sin, er vel smag og behag, og det virker ikke til vi bliver enige, men i og med jeg fornemmer vi er enige om deres forskellige roller kan vi vel også blive enige om, at det er meget svært at sammenligne.

FCB_er_bare_bedst

Indlæg af FCB_er_bare_bedst »

PEP Guardiola er gud skrev:I England spiller de en helt anden slags fodbold. Jeg er enig med dig langt hen af vejen, men netop det at du selv siger at deres roller er anderledes (Xavi assist - Ballack afslutter) gør det så svært at sammenligne. Derfor når jeg siger Xavi er den bedste på sin plads er det fordi fodbold i mit hoved skal spilles som Barca gør det hvor Xavi-typen er meget vigtig. Havde jeg været Chelsea-fan havde mit drømmhold spillet en halt anden form for fodbold, hvor Ballack havde en mere central rolle.

Det jeg mener er Ballack (og Lampards) styrke er ikke som sådan hans standart evner, men det at han er målfarlig, det er klart det der adskiller ham fra mange andre. Han er komplet men har ikke nogle rigtige styrker (måske hans skud), derimod kan han det hele og laver mål. Lad os se det i øjnene at det er hans mål der overhoved gør at han kan være med i denne diskussion.

I Barca er spillet ikke bygget ligeså meget op omkring midtbanernes målnæser, Iniesta og Deco laver heller ikke vildt mange mål (7 pr. sæson måske - ved det ikke præcist), men det er ikke deres opgave, dde laver tilgengæld rigtig mange assist.

Derfor er det forskellige roller i forskellige systemer, og jeg mener derfor ikke det er helt forkert at påstå at de spiller hver sin plads.

At jeg så mener Xavi er bedre i sin rolle (- som ikke kræver hans eneste mangel, fysik) end Ballack er i sin, er vel smag og behag, og det virker ikke til vi bliver enige, men i og med jeg fornemmer vi er enige om deres forskellige roller kan vi vel også blive enige om, at det er meget svært at sammenligne.
Så tror jeg det er den diskution. Men lige en anden ting vi kan blive enige om, tror jeg. Ballack og Xavi er to unikke og fantastiske spillere, som ingen vælter af pinden.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 39 gæster