Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DrGink
Indlæg: 695
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af DrGink »

Hristo skrev:
fre dec 15, 2023 10:52 pm
Jeg er i sjælden høj grad frustreret over at være Barca-fan for tiden. Ja, vi spiller ringe og det er svært at se en rød tråd i spillet eller en udvikling. Det lever jeg dog nogenlunde fint med for vi er hvor vi er efter mange års misligholdelse af klubben. Mit forhold til Barca startede i omkring 1990 da Laudrup kom til og jeg regner med det fortsætter mindst lige så mange år frem. Alle klubber har desuden dårlige perioder lige meget hvad. Jeg husker også den slags perioder fx inden Ronaldinho kom til klubben.

Det, som frustrerer mig, er mediernes og især mange fans for mig helt vanvittige lave tålmodighed og realitetssans.

Vi skal ikke fyre Xavi midt i sæsonen fordi vi taber en ligegyldig kamp mod et belgisk hold eller har haft et dårligt resultat mod Girona.

Vi har ingen penge. Jeg gentager, vi har ingen penge.
Selv en ny træner - som vi ikke har råd til - skal stadig arbejde med den samme trup som er meget smal og mangler verdensklassekvalitet.

Vores bedste højrekant er 16 år. Blandt vores bedste spillere er to portugisere som er fundet for lette i deres egne klubber. Vi har købt Romeu(!). Vores største navn (Lewan) er total fejlcastet og over the hill. Det siger meget om forfatningen pt som har relativt lidt med træneren at gøre. Der er ikke andre som regner os for at være hverken CL-aspiranter eller bedre end Real end os selv. Vi er lige startet på et laaaangt sejt træk for at komme tilbage i toppen. Hvis vi hokus pokus fyrer vores træner midt i dette pga pres fra medier og egne fans er vi IMO bare endnu mere til grin.

Jeg er ikke fan af spillet lige nu og jeg havde også sat Lewan af til fordel for Torres (som heller ikke har været nogen ørn). Jeg ville heller ikke spille Kounde centralt eller bruge Romeu. Men jeg ved omvendt heller ikke hvordan man tryller en ok og meget smal trup om til et decideret superhold med trylleslag. Jeg tænker den slags kræver tid.

Vi har næsten lige forlænget. For mig er Xavi fredet frem til sommer. Og der må man jo så være klar med en ny træner hvis det bliver ved med at se skidt ud og klubben vel og mærke kan finde en bedre mand end Xavi som gider overtage projektet til den tid. Men at fyre Xavi nu minder om at skifte sin Volvo ud med en ny bil, mens man stadig afdrager på Volvoen, og desuden skylder en helt masse væk efter skilsmissen fra konen. Selvom den nye bil sikkert ser godt ud når man triller ned ad gaden, så er det stadig den samme afpillede mand der sidder bag rattet, nu med endnu et lån at bekymre sig om.
Synes ikke der er mange der siger Xavi skal fyres nu.

Men generelt er folk ved at være bange for det lange billede. Det lader ikke til Xavi hverken imorgen eller inden for 5 år bliver den træner Barcelona har brug for.

Men du har ret i at det ikke betyder han skal fyres nu her, for der findes ikke en bedre løsning lige nu.

Hristo
Indlæg: 363
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Hristo »

DrGink skrev:
lør dec 16, 2023 9:59 am
Hristo skrev:
fre dec 15, 2023 10:52 pm
Jeg er i sjælden høj grad frustreret over at være Barca-fan for tiden. Ja, vi spiller ringe og det er svært at se en rød tråd i spillet eller en udvikling. Det lever jeg dog nogenlunde fint med for vi er hvor vi er efter mange års misligholdelse af klubben. Mit forhold til Barca startede i omkring 1990 da Laudrup kom til og jeg regner med det fortsætter mindst lige så mange år frem. Alle klubber har desuden dårlige perioder lige meget hvad. Jeg husker også den slags perioder fx inden Ronaldinho kom til klubben.

Det, som frustrerer mig, er mediernes og især mange fans for mig helt vanvittige lave tålmodighed og realitetssans.

Vi skal ikke fyre Xavi midt i sæsonen fordi vi taber en ligegyldig kamp mod et belgisk hold eller har haft et dårligt resultat mod Girona.

Vi har ingen penge. Jeg gentager, vi har ingen penge.
Selv en ny træner - som vi ikke har råd til - skal stadig arbejde med den samme trup som er meget smal og mangler verdensklassekvalitet.

Vores bedste højrekant er 16 år. Blandt vores bedste spillere er to portugisere som er fundet for lette i deres egne klubber. Vi har købt Romeu(!). Vores største navn (Lewan) er total fejlcastet og over the hill. Det siger meget om forfatningen pt som har relativt lidt med træneren at gøre. Der er ikke andre som regner os for at være hverken CL-aspiranter eller bedre end Real end os selv. Vi er lige startet på et laaaangt sejt træk for at komme tilbage i toppen. Hvis vi hokus pokus fyrer vores træner midt i dette pga pres fra medier og egne fans er vi IMO bare endnu mere til grin.

Jeg er ikke fan af spillet lige nu og jeg havde også sat Lewan af til fordel for Torres (som heller ikke har været nogen ørn). Jeg ville heller ikke spille Kounde centralt eller bruge Romeu. Men jeg ved omvendt heller ikke hvordan man tryller en ok og meget smal trup om til et decideret superhold med trylleslag. Jeg tænker den slags kræver tid.

Vi har næsten lige forlænget. For mig er Xavi fredet frem til sommer. Og der må man jo så være klar med en ny træner hvis det bliver ved med at se skidt ud og klubben vel og mærke kan finde en bedre mand end Xavi som gider overtage projektet til den tid. Men at fyre Xavi nu minder om at skifte sin Volvo ud med en ny bil, mens man stadig afdrager på Volvoen, og desuden skylder en helt masse væk efter skilsmissen fra konen. Selvom den nye bil sikkert ser godt ud når man triller ned ad gaden, så er det stadig den samme afpillede mand der sidder bag rattet, nu med endnu et lån at bekymre sig om.
Synes ikke der er mange der siger Xavi skal fyres nu.

Men generelt er folk ved at være bange for det lange billede. Det lader ikke til Xavi hverken imorgen eller inden for 5 år bliver den træner Barcelona har brug for.

Men du har ret i at det ikke betyder han skal fyres nu her, for der findes ikke en bedre løsning lige nu.
40% er mange efter min mening:
https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/afst ... aener.html

Men det er ikke så meget her på Forum, som fx Twitter/X, der koger ret meget over lige for tiden, og hvor “de 40%” fylder ganske meget. Og så bare at der generelt er så høje forventninger til Barca, som lige nu ikke harmonerer mer virkeligheden. Jeg er bare frustreret over at der er så lav anerkendelse af at vi er i genopbygning. Og der er klubbens ledelse bestemt også medskyldige ift mange af deres udtalelser. Vores mesterskab sidste sæson var en overpræstation af de helt store.

DrGink
Indlæg: 695
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af DrGink »

Hristo skrev:
lør dec 16, 2023 10:37 am
DrGink skrev:
lør dec 16, 2023 9:59 am
Hristo skrev:
fre dec 15, 2023 10:52 pm
Jeg er i sjælden høj grad frustreret over at være Barca-fan for tiden. Ja, vi spiller ringe og det er svært at se en rød tråd i spillet eller en udvikling. Det lever jeg dog nogenlunde fint med for vi er hvor vi er efter mange års misligholdelse af klubben. Mit forhold til Barca startede i omkring 1990 da Laudrup kom til og jeg regner med det fortsætter mindst lige så mange år frem. Alle klubber har desuden dårlige perioder lige meget hvad. Jeg husker også den slags perioder fx inden Ronaldinho kom til klubben.

Det, som frustrerer mig, er mediernes og især mange fans for mig helt vanvittige lave tålmodighed og realitetssans.

Vi skal ikke fyre Xavi midt i sæsonen fordi vi taber en ligegyldig kamp mod et belgisk hold eller har haft et dårligt resultat mod Girona.

Vi har ingen penge. Jeg gentager, vi har ingen penge.
Selv en ny træner - som vi ikke har råd til - skal stadig arbejde med den samme trup som er meget smal og mangler verdensklassekvalitet.

Vores bedste højrekant er 16 år. Blandt vores bedste spillere er to portugisere som er fundet for lette i deres egne klubber. Vi har købt Romeu(!). Vores største navn (Lewan) er total fejlcastet og over the hill. Det siger meget om forfatningen pt som har relativt lidt med træneren at gøre. Der er ikke andre som regner os for at være hverken CL-aspiranter eller bedre end Real end os selv. Vi er lige startet på et laaaangt sejt træk for at komme tilbage i toppen. Hvis vi hokus pokus fyrer vores træner midt i dette pga pres fra medier og egne fans er vi IMO bare endnu mere til grin.

Jeg er ikke fan af spillet lige nu og jeg havde også sat Lewan af til fordel for Torres (som heller ikke har været nogen ørn). Jeg ville heller ikke spille Kounde centralt eller bruge Romeu. Men jeg ved omvendt heller ikke hvordan man tryller en ok og meget smal trup om til et decideret superhold med trylleslag. Jeg tænker den slags kræver tid.

Vi har næsten lige forlænget. For mig er Xavi fredet frem til sommer. Og der må man jo så være klar med en ny træner hvis det bliver ved med at se skidt ud og klubben vel og mærke kan finde en bedre mand end Xavi som gider overtage projektet til den tid. Men at fyre Xavi nu minder om at skifte sin Volvo ud med en ny bil, mens man stadig afdrager på Volvoen, og desuden skylder en helt masse væk efter skilsmissen fra konen. Selvom den nye bil sikkert ser godt ud når man triller ned ad gaden, så er det stadig den samme afpillede mand der sidder bag rattet, nu med endnu et lån at bekymre sig om.
Synes ikke der er mange der siger Xavi skal fyres nu.

Men generelt er folk ved at være bange for det lange billede. Det lader ikke til Xavi hverken imorgen eller inden for 5 år bliver den træner Barcelona har brug for.

Men du har ret i at det ikke betyder han skal fyres nu her, for der findes ikke en bedre løsning lige nu.
40% er mange efter min mening:
https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/afst ... aener.html

Men det er ikke så meget her på Forum, som fx Twitter/X, der koger ret meget over lige for tiden, og hvor “de 40%” fylder ganske meget. Og så bare at der generelt er så høje forventninger til Barca, som lige nu ikke harmonerer mer virkeligheden. Jeg er bare frustreret over at der er så lav anerkendelse af at vi er i genopbygning. Og der er klubbens ledelse bestemt også medskyldige ift mange af deres udtalelser. Vores mesterskab sidste sæson var en overpræstation af de helt store.
Enig.

Jeg tror faktisk jeg stemte for at Xavi skulle fyres. Men jeg mente ikke nu her, men i slutningen af sæsonen, hvis ikke der sker noget drastisk.
Jeg tror ikke længere på projektet.
Og jeg er helt enig i at Xavi ikke er det eneste problem, men jeg mener han er et af problemerne.
Der er ikke rigtig nogen fremgang at spore i spillet. Og selvom spillerne ikke allesammen er øverste hylde, burde det være bedre. Spillere kommer til Barca og er gode og derefter lader deres evner til at falde. Det skulle gerne være omvendt med en dygtig træner.

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1670
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 192 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barcaholic »

Jeg synes afstemningen på forsiden var noget sort/hvid.
Selvfølgelig var det fristende at stemme på en fyring efter de sidste par kampe.
Men jeg er enig med dem der mener at han skal have sæsonen ud.
Hvis spillet ikke er blevet bedre, må man til den tid blive enig om en gensidig opsigelse.
Xavi skal have lang snor.
Klub legende der kom på et presset tidspunkt og egentligt gjorde et skide godt stykke arbejde i starten med det budget samt materielle han havde.

Brugeravatar
SIOUX
Indlæg: 1488
Tilmeldt: søn mar 11, 2018 5:33 pm
Har takket: 399 gange
Blevet takket: 198 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af SIOUX »

Hristo skrev:
fre dec 15, 2023 10:52 pm
Jeg er i sjælden høj grad frustreret over at være Barca-fan for tiden. Ja, vi spiller ringe og det er svært at se en rød tråd i spillet eller en udvikling. Det lever jeg dog nogenlunde fint med for vi er hvor vi er efter mange års misligholdelse af klubben. Mit forhold til Barca startede i omkring 1990 da Laudrup kom til og jeg regner med det fortsætter mindst lige så mange år frem. Alle klubber har desuden dårlige perioder lige meget hvad. Jeg husker også den slags perioder fx inden Ronaldinho kom til klubben.

Det, som frustrerer mig, er mediernes og især mange fans for mig helt vanvittige lave tålmodighed og realitetssans.

Vi skal ikke fyre Xavi midt i sæsonen fordi vi taber en ligegyldig kamp mod et belgisk hold eller har haft et dårligt resultat mod Girona.

Vi har ingen penge. Jeg gentager, vi har ingen penge.
Selv en ny træner - som vi ikke har råd til - skal stadig arbejde med den samme trup som er meget smal og mangler verdensklassekvalitet.

Vores bedste højrekant er 16 år. Blandt vores bedste spillere er to portugisere som er fundet for lette i deres egne klubber. Vi har købt Romeu(!). Vores største navn (Lewan) er total fejlcastet og over the hill. Det siger meget om forfatningen pt som har relativt lidt med træneren at gøre. Der er ikke andre som regner os for at være hverken CL-aspiranter eller bedre end Real end os selv. Vi er lige startet på et laaaangt sejt træk for at komme tilbage i toppen. Hvis vi hokus pokus fyrer vores træner midt i dette pga pres fra medier og egne fans er vi IMO bare endnu mere til grin.

Jeg er ikke fan af spillet lige nu og jeg havde også sat Lewan af til fordel for Torres (som heller ikke har været nogen ørn). Jeg ville heller ikke spille Kounde centralt eller bruge Romeu. Men jeg ved omvendt heller ikke hvordan man tryller en ok og meget smal trup om til et decideret superhold med trylleslag. Jeg tænker den slags kræver tid.

Vi har næsten lige forlænget. For mig er Xavi fredet frem til sommer. Og der må man jo så være klar med en ny træner hvis det bliver ved med at se skidt ud og klubben vel og mærke kan finde en bedre mand end Xavi som gider overtage projektet til den tid. Men at fyre Xavi nu minder om at skifte sin Volvo ud med en ny bil, mens man stadig afdrager på Volvoen, og desuden skylder en helt masse væk efter skilsmissen fra konen. Selvom den nye bil sikkert ser godt ud når man triller ned ad gaden, så er det stadig den samme afpillede mand der sidder bag rattet, nu med endnu et lån at bekymre sig om.
Spot on 💪

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 522
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 107 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Paulinho15 »

Hristo skrev:
fre dec 15, 2023 10:52 pm
Jeg er i sjælden høj grad frustreret over at være Barca-fan for tiden. Ja, vi spiller ringe og det er svært at se en rød tråd i spillet eller en udvikling. Det lever jeg dog nogenlunde fint med for vi er hvor vi er efter mange års misligholdelse af klubben. Mit forhold til Barca startede i omkring 1990 da Laudrup kom til og jeg regner med det fortsætter mindst lige så mange år frem. Alle klubber har desuden dårlige perioder lige meget hvad. Jeg husker også den slags perioder fx inden Ronaldinho kom til klubben.

Det, som frustrerer mig, er mediernes og især mange fans for mig helt vanvittige lave tålmodighed og realitetssans.

Vi skal ikke fyre Xavi midt i sæsonen fordi vi taber en ligegyldig kamp mod et belgisk hold eller har haft et dårligt resultat mod Girona.

Vi har ingen penge. Jeg gentager, vi har ingen penge.
Selv en ny træner - som vi ikke har råd til - skal stadig arbejde med den samme trup som er meget smal og mangler verdensklassekvalitet.

Vores bedste højrekant er 16 år. Blandt vores bedste spillere er to portugisere som er fundet for lette i deres egne klubber. Vi har købt Romeu(!). Vores største navn (Lewan) er total fejlcastet og over the hill. Det siger meget om forfatningen pt som har relativt lidt med træneren at gøre. Der er ikke andre som regner os for at være hverken CL-aspiranter eller bedre end Real end os selv. Vi er lige startet på et laaaangt sejt træk for at komme tilbage i toppen. Hvis vi hokus pokus fyrer vores træner midt i dette pga pres fra medier og egne fans er vi IMO bare endnu mere til grin.
:thumbup:
Jeg er ikke fan af spillet lige nu og jeg havde også sat Lewan af til fordel for Torres (som heller ikke har været nogen ørn). Jeg ville heller ikke spille Kounde centralt eller bruge Romeu. Men jeg ved omvendt heller ikke hvordan man tryller en ok og meget smal trup om til et decideret superhold med trylleslag. Jeg tænker den slags kræver tid.

Vi har næsten lige forlænget. For mig er Xavi fredet frem til sommer. Og der må man jo så være klar med en ny træner hvis det bliver ved med at se skidt ud og klubben vel og mærke kan finde en bedre mand end Xavi som gider overtage projektet til den tid. Men at fyre Xavi nu minder om at skifte sin Volvo ud med en ny bil, mens man stadig afdrager på Volvoen, og desuden skylder en helt masse væk efter skilsmissen fra konen. Selvom den nye bil sikkert ser godt ud når man triller ned ad gaden, så er det stadig den samme afpillede mand der sidder bag rattet, nu med endnu et lån at bekymre sig om.
Det er et af de bedste indlæg, jeg længe har læst! Tak for det, der var en dejlig ro over at læse det.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

nosslo15
Indlæg: 1039
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af nosslo15 »

Denne fjerde halvsæson i Xavi`s trænertid har været, hvis vi skal være nænsomme, stolpe ud, for Xavi og mandskabet.

Vi har lige akkurart kvalificeret os til ottendedelsfinalerne i den nemmeste pulje af alle 8 og vi har leveret en, alt i alt, miserabel indsats i ligaen. Alligevel er resultaterne ikke så slemme som udtrykket på banen. Jeg skal dog gerne indrømme, at det har været sparsomt med kampe, som jeg har set, de sidste 1½ års tid, men jeg har dog, trods alt, set de mest vigtige kampe, altså kampene i champions league mod Inter, Bayern og Porto og kampene i den hjemlige liga mod top 5-6 stykker + semien mod Madrid i copaen, så et vist indtryk har jeg dog af holdet og udviklingen.

Jeg synes først og fremmest at udviklingen har været præget af en enorm stor udskiftning på holdet og desværre også af en altafgørende ustabillitet mht. spilleform og skader osv. når vi taler om de spillere, som vi gerne så være afgørende; ekisempelvis Pedri, de Jong , Lewandowski, Gavi, Araujo, Felix, Fati, Dembelè mfl. Alt i alt, har Xavi`s arbejdsbetingelser for at udvikle holdets samlede udtryk været dårlige, fordi der hele tiden har manglet afgørende brikker, som kunne gøre, at man havde en fuld spilletrup at arbejde med. Xavi har stort set på intet tidspunnkt haft mulighed for at stille med den, på papiret i hvert fald, optimale 11`er.

Når man ser på hvor mange minutter de enkelte spillere har fået i denne sæson, så er der ingen der har spillet i nærheden af samtlige kampe, så muligheden for at udvikle på forskellige konstellationer af spillere og gennem selektion komme frem til en optimal 11`er har ikke rigtigt været tilstede for Xavi. Det er en svær situation at være i, at man eksempelvis har en midtbanespiller (Pedri), som er fænomenal, når han er frisk - som ikke har været har været frisk i mere end en måned ad gangen, siden skaden i efteråret 21.

Jeg er udmærket klar over, at dette er betingelserne for alle trænere i topfodbold, men når man så samtidig fjerner Busquets, som har været Barcas knudepunkt siden Iniestas afgang i 18, og må se på at Lewandowski, som skulle have været en slags målgarant og altså en forsikring mod at tabe til undertippede modstandere, flopper big time, så er det, at alle kampe bliver svære. Lewa skulle jo være en slags erstatning for Messi, i den forstand, at han over en sæson, kunne skaffe os nogle nemme point, men det er han altså´ikke blevet. Samtidigt skred Dembele og gjorde således at Xavi blev nød til at spille med Raphinha oftere end han sikkert har haft lyst til, for Raphinha var jo ikke købt til at skulle spille alle kampe, eller hele kampe. Han blev købt, fordi man havde Dembele. Jeg ved godt at Dembele og Raphinha ofte spillede sammen sidste sæson, men dette skete jo bla. fordi Torres underpræsterede sidste sæson. Så har der været Yamal, men han er ikke gammel og erfaren nok.

Udover disse problemer med meget stor ustabillitet, så har der også været det økonomiske, som har gjort, at man ikke har kunnet få en fuldgod erstatning for Alba - og Balde er 20 år og i gang med sin 3 sæson. Det økonomiske har også gjort, at man har måttet hive nogle spillere ind, som nok var blevet fravalgt, hvis man havde haft god økonomi, Kessie, Bellerin, Alonso, Adama - Felix var nok heller ikke blevet hentet. Dog har vi været enormt heldige med Gûndogan, som forhåbentlig har et par år endnu på niveau. Og ind til videre har Cancelo været fænomenal, som angrebs back, men vi mangler stadig nogle gode defensive backs, selvom Balde gjorde det fortrinligt sidste år, så mangler vi stadig en god erstatning - og i begge sider. I højre side synes jeg egentlig at Araujo gør det godt, når han bliver spillet der, men enhver ved, at gode forsvar også handler om stabilitet i struktur. Ikke sådan at forstå, at man ikke kan have 2 forskellige højrebacks, men det her med at spille forskellige positioner i gennem længere tid som forsvarsspiller, er bare ikke godt. Man husker tydeligt Puyols tid. Han var bare bedst, før han af nød, skulle spille højre back, når Alves var skadet og Masherano kom til.

Økonomien gør også at man ser et hold, som nok har flere unge og debutanter end ellers, samtidigt med at vi har måttet prøve os frem med "fri af kontrakt metoden", alt sammen vanskelige betingelser for en hvilken som helst træner.

Fratager dette så Xavi for ansvaret? selvfølglig ikke, men hvor lang tid er det egentlig siden, at Barca spillede rigtig godt? Nogle ville mene, at vi spillede godt i begyndelsen af Xavis ansættelse - og følgelig, desværre, at det er gået ned af bakke, siden da. Nogle ville sige siden 3-0 kampen på Camp Nou mod Liverpool, andre ville mene, at det var endnu længere siden. Og man ville hurtigt komme op og diskutere om holdet havde spillet godt eller om det havde spillet "rigtigt".

I øjeblikket synes jeg, at holdet hverken spiller godt eller "rigtigt". Og jeg kan ikke rigtigt se, hvad det egentlig er, at Xavi prøver på. Jeg har ofte før i tiden ønsket mig noget mere vertikalt i spillet, dengang hvor vi kunne køre bolden rundt og rundt uden, at det blev til noget og hvor, at målene haglede ind - lige så snart vi mistede bolden. Det var de sidste år med Pique og Busi.

I øjeblikket synes jeg, at vi kommer til at spille indianer fodbold, hvor det er fuld fart frem lige så snart vi har bolden - ingen kontrol, intet overblik bare direkte frem eller hurtige lange diagonaler, som munder ud i ingenting. Nogle gange, som f.eks. 2 halvleg mod Valencia, synes jeg, at jeg ser noget - men så skynder Pedri sig at blive skadet, igen. Måske handler det også lidt om, at vi i så mange år har været forkælede med, at have rigtigt mange spillere på førsteholdet, som havdet gået på akademiet? I øjeblikket er der kun Balde, Gavi og Roberto, så vidt jeg ved.

Ingen indforståelse i bevægelserne i angrebet, alt skal bare afsluttes med det samme - ingen tålmodighed til at finde den rigtige aflevering med det rigtige tempo på det rigtige øjeblik.

Og det værste er, at jeg synes at kunne fornemme en slags apati ude på sidelinjen hos den mand, jeg sådan havde håbet, kunne bringe os fremad igen. Er jeg/vi for utålmodige? Måske? Hvor lang tid tog det for Arteta? Det tog ikke så lang tid for Guardiola i City, men så alligevel, hvor mange gange floppede City, i den turnering de helst ville vinde - inden de vandt? Og hvad gjorde forskellen? En spiller? ( en lækker blondine med meget sære lyster) Eller tilfældigheder?

Her, hen mod jul, vil jeg gerne minde om det, som julen handler om: HÅBET. Lyset i mørket. Mørket, som ikke kan få bugt med lyset.

Men jeg vil også gerne indrømme, at håbet er, for mig, noget af det eneste, der er tilbage, når det gælder Xavis tid som træner. For vi kender jo alle sammen barcas fans - og de er ikke lige så tålmodige og troende, som Arsenals fans har været med Arteta.

Troen har jeg dog i rigeligt mål endnu, altså troen på at Barca en dag rejser sig igen - men om det bliver med Xavi? Det må det nye år vise os!

Glædelig Jul Allesammen.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af sorens »

Der er betydeligt flere af de forskellige Barca-sites eller profiler på sociale medier, som begynder at stille spørgsmålstegn ved Xavi.
Nederlaget på 4-1 til RM har selvfølgelig øget frekvensen.

Men hvad skal der til før Xavi er fortid - hvis/når det sker?
  • Nu? (den klassiske - når en ledelse udtrykker fuld støtte er det fordi den reelt er væk)
  • Efter et par kampe med tab af point i Liga'en - der reelt gør at Barca ikke kan genvinde titlen/bliver presset ift. top 4-position?
  • Hvis Barca ryger ud af CdR (særligt hvis det sker i 1/8- eller kvartfinalen?
  • Hvis Barca ryger ud af CL - særligt hvis allerede mod Napoli?
  • Trækker sig til sommer - når Barca ingen pokaler har fået? (mener at Xavi meldte det ud som en betingelse)

hackmann
Indlæg: 391
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af hackmann »

Jeg tror Xavi tidligst bliver fyret til sommer. Jeg tror ikke han bliver fyret før det, for så er der reelt kun en mulig erstatning: Rafa Marquez. Det kan ikke være Michel, da trænere må ikke skift til en anden klub i samme liga. Selvom FFP har en undtagelse når man fyrer en træner midt i sæsonen, så er det ikke nok til en top træner som erstatning.

Selvom Xavi påtager sig skylden, så skal noget af den også sendes videre på til Deco og Laporta: Felix, Abde, Garcia, Ansu Fati.

Parla
Indlæg: 785
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Parla »

hackmann skrev:
man jan 15, 2024 4:43 pm
Jeg tror Xavi tidligst bliver fyret til sommer. Jeg tror ikke han bliver fyret før det, for så er der reelt kun en mulig erstatning: Rafa Marquez. Det kan ikke være Michel, da trænere må ikke skift til en anden klub i samme liga. Selvom FFP har en undtagelse når man fyrer en træner midt i sæsonen, så er det ikke nok til en top træner som erstatning.

Selvom Xavi påtager sig skylden, så skal noget af den også sendes videre på til Deco og Laporta: Felix, Abde, Garcia, Ansu Fati.
Er det nyt at trænere ikke må skifte til klubber I samme liga? Synes da Valverde started I Barca en uge efter han stoppede I Bilbao og det var da efter en sæson var slut.

Rafa Marquez er ikke en løsning. Hvorfor investere flere år I Xavi for at skifte med en mindre erfaren træner.

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Nyhuus »

Det er i løbet af en aktiv sæson, det ikke må ske. Når sæsonen er slut, er der helt åbent ift. trænerskifte :-)

Iniesta007
Indlæg: 573
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 83 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Iniesta007 »

Tror da ikke det er Danske fans der ønsker at Mourinho kommer til klubben :sick: ...eller hvad?

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Dytrax »

Iniesta007 skrev:
ons jan 17, 2024 1:28 pm
Tror da ikke det er Danske fans der ønsker at Mourinho kommer til klubben :sick: ...eller hvad?
Det håber jeg ikke og jeg forstår ikke, at man kan ønske den mand til klubben. Kan tydeligt huske, hvordan han var, dengang og hvor meget kaos han altid skaber. Plus, den type fodbold Mourinho er eksponent for, er ikke ligefrem ækvivalent med vores filosofi. Såfremt vi altså har den endnu, det er lidt svært at få øje på for tiden.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Dytrax skrev:
ons jan 17, 2024 2:20 pm
Iniesta007 skrev:
ons jan 17, 2024 1:28 pm
Tror da ikke det er Danske fans der ønsker at Mourinho kommer til klubben :sick: ...eller hvad?
Det håber jeg ikke og jeg forstår ikke, at man kan ønske den mand til klubben. Kan tydeligt huske, hvordan han var, dengang og hvor meget kaos han altid skaber. Plus, den type fodbold Mourinho er eksponent for, er ikke ligefrem ækvivalent med vores filosofi. Såfremt vi altså har den endnu, det er lidt svært at få øje på for tiden.
Tilgiver ham aldrig for at stikke en finger i øjet på Tito.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Dytrax »

FCBarcelonaChr skrev:
ons jan 17, 2024 3:17 pm
Dytrax skrev:
ons jan 17, 2024 2:20 pm
Iniesta007 skrev:
ons jan 17, 2024 1:28 pm
Tror da ikke det er Danske fans der ønsker at Mourinho kommer til klubben :sick: ...eller hvad?
Det håber jeg ikke og jeg forstår ikke, at man kan ønske den mand til klubben. Kan tydeligt huske, hvordan han var, dengang og hvor meget kaos han altid skaber. Plus, den type fodbold Mourinho er eksponent for, er ikke ligefrem ækvivalent med vores filosofi. Såfremt vi altså har den endnu, det er lidt svært at få øje på for tiden.
Tilgiver ham aldrig for at stikke en finger i øjet på Tito.
Ja, lige præcis! Manden skal ikke i nærheden af vores trænerbænk.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 46 gæster