Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Alcantara »

I’m not a big fan of revolutions. People nearly always call for them when a team that’s triumphed a great deal goes a year without winning anything. For me, however, the experience gained in previous victories is important. The rebuilding should be done in a measured way, without undoing what has already been accomplished. As we say in Catalan, you need to use seny (common sense). We have great players and, while some of them may have taken part in their last major competition, we should let them and the coach discuss the future, and not make rash decisions in the heat of the moment. I still believe that the current crop is very good and that there’ll be top quality players in the years to come. Right now we have to be strong, look to the future and learn from our mistakes.
- Puyol.

Selvom han taler om landsholdet her, kan det også til en vis grad relateres til vores situation. Vi har sagt farvel til klubmænd som Valdés og Puyol, Xavis 'arvtager' i form af Cesc, vellidt og erfaren spiller i Pinto samt en af vores bedste offensive spillere i sidste sæson, Alexis. Allerede det, er noget af en omvæltning.

Jeg håber, at Xavi bliver. Uden ham, ville vi stå tilbage med Iniesta, Busi, Masch, Song (hvis han da bliver), Sergi Roberto, Rafinha og Rakitic på midtbanen, hvilket ikke er nok efter min mening. Han skal selvfølgelig ikke være en fast del af startelleveren mere, men en Giggs-lignende rolle vil passe ham perfekt. Han vil uden tvivl være en nyttig squad player. Spørgsmålet er så om han kan acceptere sådan en rolle. Vi ved endnu ikke hvad Lucho har af planer med ham, så det bliver spændende at se hvad de er kommet frem til.

Desuden ville det også være lidt for meget at sige farvel til tre legender på så kort tid.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Luis Enrique »

Alcantara skrev: Han skal selvfølgelig ikke være en fast del af startelleveren mere, men en Giggs-lignende rolle vil passe ham perfekt. Han vil uden tvivl være en nyttig squad player. Spørgsmålet er så om han kan acceptere sådan en rolle.
Puyol er ellers en vældig begavet mand, men virkeligheden har jo overhalet hans udtalelse. Klubben har jo de facto iværksat, om ikke en revolution, men så alligevel en temmelig dybtgående ændring af truppen.

Set fra min stol findes der ingen optimale løsninger med Xavi. Han viste sidste år, at han er faldet for meget i niveau. Han vil næppe gøre gavn i nogen rolle, for de svære, store kampe har han ikke niveauet til længere, og de mere overkommelige kampe skal vel forhåbentlig bruges til at spare spillere som Rakitic og give yngre talenter chancen. Rafinha får forhåbentlig rigeligt med spilletid. På banen har jeg svært ved at se en brugbar rolle til Xavi, det må jeg sige.

En spilskaber skal pr. definition kunne opretholde et stort, fast løbepensum og fordele bolde. Det er svært at omtænke den rolle og de spillere, der har den position, ikke mindst når resten af holdet typisk er indstillet efter en sådan spilskaber. Det vil skabe for megen uro i vores spil, hvis man skiftevis skal omstille sig fra en dynamisk til en mere passiv spilskaber. Xavi viste jo sidste år, at han i foruroligende grad begyndte, kun at spille til siden og bagud. På andre positioner - f.eks. i midterforsvaret - gør det knap så stor forskel, om en spiller må reducere sit løbepensum eller sin direkte deltagelse i spillet. Costacurta og Maldini forfinede f.eks. blot deres positionering qua deres enorme rutine, og kunne dermed fortsætte trods et reduceret løbepensum. Det samme kunne Puyol gøre; på mange måder havde han været mere brugbar som rutineret back up, end Xavi.

Brugeravatar
Alcantara
Indlæg: 599
Tilmeldt: man jul 04, 2011 2:53 am
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Alcantara »

Luis Enrique skrev:
Alcantara skrev: Han skal selvfølgelig ikke være en fast del af startelleveren mere, men en Giggs-lignende rolle vil passe ham perfekt. Han vil uden tvivl være en nyttig squad player. Spørgsmålet er så om han kan acceptere sådan en rolle.
Puyol er ellers en vældig begavet mand, men virkeligheden har jo overhalet hans udtalelse. Klubben har jo de facto iværksat, om ikke en revolution, men så alligevel en temmelig dybtgående ændring af truppen.

Set fra min stol findes der ingen optimale løsninger med Xavi. Han viste sidste år, at han er faldet for meget i niveau. Han vil næppe gøre gavn i nogen rolle, for de svære, store kampe har han ikke niveauet til længere, og de mere overkommelige kampe skal vel forhåbentlig bruges til at spare spillere som Rakitic og give yngre talenter chancen. Rafinha får forhåbentlig rigeligt med spilletid. På banen har jeg svært ved at se en brugbar rolle til Xavi, det må jeg sige.

En spilskaber skal pr. definition kunne opretholde et stort, fast løbepensum og fordele bolde. Det er svært at omtænke den rolle og de spillere, der har den position, ikke mindst når resten af holdet typisk er indstillet efter en sådan spilskaber. Det vil skabe for megen uro i vores spil, hvis man skiftevis skal omstille sig fra en dynamisk til en mere passiv spilskaber. Xavi viste jo sidste år, at han i foruroligende grad begyndte, kun at spille til siden og bagud. På andre positioner - f.eks. i midterforsvaret - gør det knap så stor forskel, om en spiller må reducere sit løbepensum eller sin direkte deltagelse i spillet. Costacurta og Maldini forfinede f.eks. blot deres positionering qua deres enorme rutine, og kunne dermed fortsætte trods et reduceret løbepensum. Det samme kunne Puyol gøre; på mange måder havde han været mere brugbar som rutineret back up, end Xavi.
Måske er det bare mig, men jeg husker ellers en del kampe i den første halvdel af sæsonen, hvor Xavi gjorde en forskel, da han kom ind. Jeg kan stadig se ham komme ind i kampe og bringe ro over spillet, hvis der er behov for det, eller køre en sikker sejr hjem, for ikke at nævne den erfaring, han stadig kan bidrage med. Der er stadig mange muligheder med Xavi, men forhåbentlig er det at være fast starter ikke en del af dem. Jeg mener heller ikke at en formindsket rolle til Xavi vil gå udover de unge. Alt afhængig af hvor langt vi kommer i de forskellige turneringer, kan vi nemt komme over 50 kampe på en sæson, så der skal nok være rigeligt med spilletid til spillere som Rafinha, Sergi Roberto, Adama, Munir, Samper, osv., især med tanke på Luchos forkærlighed for yngre spillere.

Mht. omstillingsproblematikken, er jeg sikker på, at holdet kan justere sig. Med Xavis formindskede rolle in mente, vil det ikke være det store problem i den lange bane, såfremt det er det Lucho har tænkt sig med ham. Derudover spillede hele holdet under niveau i den anden halvdel af sæsonen, hvorfor jeg ikke tillægger Xavis ufarlige boldflytteri den store betydning. Med mere bevægelse på holdet, får vi sandsynligvis også en anden Xavi at se, omend det nok bliver i glimt.

Ang. Puyol, er jeg i tvivl om hvor meget mere han kunne gavne holdet. Jeg ved ikke om du har læst hans interview med FIFA, men der siger han, at han simpelthen ikke kunne mere pga. knæet. Selv det at gå ned af trapper er svært for ham. Havde det ikke været for skaderne, så jeg ham gerne fortsætte i endnu en sæson.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Visca El Barca »

Former Barcelona assistant Henk ten Cate, who has coached in Qatar, convinced Xavi that it was too early for him to move there. [ara]
Henk har alle dage været en dejlig mand.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Ponte
Indlæg: 400
Tilmeldt: tors jun 18, 2009 1:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Ponte »

Xavi mødt op til helbredsundersøgelse og træning i dag.

Uanset hans niveau fra sidste sæson er jeg LYKKELIG over han bliver!, hans vigtighed for holdet er unik.
-----------------------------------------Samuel Eto´o 2004-2009------------------------------------
-------------------------------------------Barça Soci nr xxx23----------------------------------------

kklaus
Indlæg: 9737
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af kklaus »

Xavi has a calf muscle overburdening. It's not yet clear for how long he will have to recover. #fcblvie [fcb]
:|
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Culé »

Barcelona midfielder Xavi could on Thursday give a press conference to explain why he finally decided to stay at the club this summer. [md]
Barcelona midfielder Xavi will tomorrow give a press conference to explain his decision to stay at the club this summer #fcblive #official

kklaus
Indlæg: 9737
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

kklaus
Indlæg: 9737
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af kklaus »

Xavi: "I ended the season in a bad way. Didn't feel useful when I was benched at Barça and ESP. I decided to quit and start something else"
Xavi: "I took that decision too quickly and after talking with Zubizarreta and especially Luis Enrique I have changed my mind." #fcblive
Xavi: "The stories about this being an economic decision are not true. It's a football decision, I feel useful and I think I can comepte."
Xavi: "Luis Enrique is really the key person in this story. We've talked openly. I start from zero, with the same chances as the others."
Official: Xavi announces that he retires from international football, he won't play with Spain anymore #fcblive
Xavi: "I have decided to retire from international football. I'm grateful for all those years. It has been a fantastic time." #esp
Xavi: "Will I be captain? It'd be an honour to replace Puyol. This morning, we have voted. We'll see what the result will be."
More to come...
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Heartbreaker »

Vildt nok, at man i en klub som Barcelona stemmer om, hvem som skal være anfører. Det troede jeg ikke, man gjorde.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

BarçaDK

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af BarçaDK »

Heartbreaker skrev:Vildt nok, at man i en klub som Barcelona stemmer om, hvem som skal være anfører. Det troede jeg ikke, man gjorde.
Det er vel meget godt så længe der ikke er kliker i truppen. Så vidt jeg ved har man gjort det mange år i Barça. :)

kklaus
Indlæg: 9737
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af kklaus »

Xavi: "Luis Suarez? Spectacular signing. One of the world's best strikers. He had an incredible season at Liverpool. I know him, great guy."
Xavi: "I'm not 20 years old anymore, but I still have the motivation of a kid." #fcblive
Xavi: "Alves? He's one of the best right backs in the world, if not the best. We'll see what the club decides." #fcblive
Xavi: "I have a contract for two more seasons, in that perspective nothing has changed." #fcblive
Xavi: "The people close to me are happy that I stay, my mother in the first place. My family and friends are all true Barça fans." #fcblive
Xavi: "I've been benched now, might be easier to accept it the season. Luis Enrique talked clearly. I'm here to help the team the way I can"
Xavi: "Psychologist in new staff? Think it's important, mindset is key is football. It'll help us a lot. All teams will have one soon."
Giv mig min sko tilbage, røv!

kklaus
Indlæg: 9737
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af kklaus »

Heartbreaker skrev:Vildt nok, at man i en klub som Barcelona stemmer om, hvem som skal være anfører. Det troede jeg ikke, man gjorde.
Jeg tror egentlig også, at det er noget nyt. Plejer det ikke "bare" at være dem, der har været der længst?

Edit: ok, måske ikke nyt så.
Giv mig min sko tilbage, røv!

kklaus
Indlæg: 9737
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1284 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af kklaus »

Jamie Carragher @Carra23
Xavi Hernandez retires from international football as the best central midfielder I've ever seen. What a player what a man!
Giv mig min sko tilbage, røv!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Piquénbauer »

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... holes.html

Jeg så pressemødet og på intet tidspunkt sagde han noget om scholes. En virkelig underlig ting for daily mail at lyve om.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 7 gæster