Ny træner

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ny træner

Indlæg af EasyBuddhist »

nosslo15 skrev:
fre okt 01, 2021 4:20 pm
EasyBuddhist skrev:
fre okt 01, 2021 3:56 pm
nosslo15 skrev:
fre okt 01, 2021 3:20 pm
Mon ikke at det har noget at gøre med, at Laporta frygter, at han ikke kan "styre" Xavi.

At Xavi måske vil have for selvstændig en holdning til jobbet. Der udover så var Xavi vel også Font`s mand.

Det er vel bla. også derfor at Laporta vil have at Xavi kommer en tur omkring b-holdet først, for at give ham noget mere ydmyghed?

Men ja, det er sindsygt, hvis Xavi gerne vil, at han så ikke for lov.
Pas nu på med at læse en masse ting ind, som ikke er der. Skulle Laporta være nervøs for, han ikke kan styre Xavi? Han ansatte Pep og han var 20 gange sværere at styre, end Xavi nogensinde bliver. Hvis Laporta vil have ham forbi B-holdet, så er det fordi han tvivler på at han kan løfte opgaven og det med rette. Pep var i klubben og man kunne på den måde mærke, præcis hvor meget power han havde, allerede dengang. Man kunne se og høre hans ambitioner og hans kvalitet på træningsbanen dag ud og dag ind. Man kunne se, han skabte resultater med sine visioner og energi. Xavi ved vi intet om som træner og da slet ikke, når det kommer til at styre en storklub som Barca og man må gå ud fra at Laporta er langt bedre informeret, end vi er.
Jeg læser ikke noget ind, som ikke er. Jeg spørger ud i forummet og du svarer. Font`s oplæg til at ansætte Xavi gav Xavi mange flere beføjelser, end vi må gå ud fra, at Laporta vil, når det er, at han selv vil være så aktiv i sin styring af holdet og måden de spiller på. I øvrigt, hvordan kan du så vide om Xavi bliver nemmere at kontrollere end Pep?

jeg synes ikke det giver nogen mening overhovedet, at sætte Xavi til at træne b-holdet, derimod kunne man sagtens forestille sig, at han fik et trænerjob for en mindre europæisk klub, altså en sub top klub. Hvis man altså ikke vil ansætte ham med det samme. Men hvis det er Laportas intention at ansætte Pirlo, så kan vi sgu da lige så godt holde på Schreuder - og så få et bedre emne til sommer.
Nu ved man heller om det er rigtigt med B-holdet og nej, Laporta er ikke bange for at give beføjelser fra sig, hvis han syntes, det er den rigtige mand til jobbet. Pep krævede også fuld kontrol dengang. Pep var en langt mere kontroversiel karakter dengang, ligesom han også var på fodboldbanen og er det også stadigvæk i nogen grad. Xavi er en mors dreng ved siden af.

Mht Pirlo er jeg enig, det giver ingen mening for mig.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

For mig blev projektet sat i søen da Messi blev sendt videre og der blev satset på unge spillere. Ja der mangler meget men vi er i gang.

Vi kan skrive side op og ned om rangnick, klopp osv. men for mig er det ikke en kultur og en spillestil jeg ser i klubben. Fint at du synes at det der gjorde Barca specielt er noget selvhøjtideligt fjol. Men det er det ikke for mig og jeg har gennem flere trænere set klubben komme længere og længere væk fra præcis det.

Alle trænere bringer en masse ubekendte. Men jeg vægter spillestil højst og derfor Xavi. Så må laporta sørge for strukturen udenfor banen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

EasyBuddhist skrev:
fre okt 01, 2021 4:30 pm
nosslo15 skrev:
fre okt 01, 2021 4:20 pm
EasyBuddhist skrev:
fre okt 01, 2021 3:56 pm
nosslo15 skrev:
fre okt 01, 2021 3:20 pm
Mon ikke at det har noget at gøre med, at Laporta frygter, at han ikke kan "styre" Xavi.

At Xavi måske vil have for selvstændig en holdning til jobbet. Der udover så var Xavi vel også Font`s mand.

Det er vel bla. også derfor at Laporta vil have at Xavi kommer en tur omkring b-holdet først, for at give ham noget mere ydmyghed?

Men ja, det er sindsygt, hvis Xavi gerne vil, at han så ikke for lov.
Pas nu på med at læse en masse ting ind, som ikke er der. Skulle Laporta være nervøs for, han ikke kan styre Xavi? Han ansatte Pep og han var 20 gange sværere at styre, end Xavi nogensinde bliver. Hvis Laporta vil have ham forbi B-holdet, så er det fordi han tvivler på at han kan løfte opgaven og det med rette. Pep var i klubben og man kunne på den måde mærke, præcis hvor meget power han havde, allerede dengang. Man kunne se og høre hans ambitioner og hans kvalitet på træningsbanen dag ud og dag ind. Man kunne se, han skabte resultater med sine visioner og energi. Xavi ved vi intet om som træner og da slet ikke, når det kommer til at styre en storklub som Barca og man må gå ud fra at Laporta er langt bedre informeret, end vi er.
Jeg læser ikke noget ind, som ikke er. Jeg spørger ud i forummet og du svarer. Font`s oplæg til at ansætte Xavi gav Xavi mange flere beføjelser, end vi må gå ud fra, at Laporta vil, når det er, at han selv vil være så aktiv i sin styring af holdet og måden de spiller på. I øvrigt, hvordan kan du så vide om Xavi bliver nemmere at kontrollere end Pep?

jeg synes ikke det giver nogen mening overhovedet, at sætte Xavi til at træne b-holdet, derimod kunne man sagtens forestille sig, at han fik et trænerjob for en mindre europæisk klub, altså en sub top klub. Hvis man altså ikke vil ansætte ham med det samme. Men hvis det er Laportas intention at ansætte Pirlo, så kan vi sgu da lige så godt holde på Schreuder - og så få et bedre emne til sommer.
Nu ved man heller om det er rigtigt med B-holdet og nej, Laporta er ikke bange for at give beføjelser fra sig, hvis han syntes, det er den rigtige mand til jobbet. Pep krævede også fuld kontrol dengang. Pep var en langt mere kontroversiel karakter dengang, ligesom han også var på fodboldbanen og er det også stadigvæk i nogen grad. Xavi er en mors dreng ved siden af.

Mht Pirlo er jeg enig, det giver ingen mening for mig.
Her skal vi selvfølgelig huske på at laporta selv var meget varm på mou og det især var cruyff der gjorde at pep blev ansat.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 1077
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 161 gange

Re: Ny træner

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
fre okt 01, 2021 3:47 pm
Piquénbauer skrev:
fre okt 01, 2021 2:32 pm
EasyBuddhist skrev:
fre okt 01, 2021 12:09 pm
Haha, what? Hvilket projekt? Og hvis der har været et, så er det så dødt, som noget kan være og man skal starte endnu længere tilbage, end før Koeman. Som jeg skrev, så er Rangnick i den grad en Kaptajn og projektet vil ikke være kortsigtet, men det vil danne rammen fremadrettet
Projekt genopbygning. Det eneste vi mangler er en kompetent træner med den rette dna til at udvikle talenterne og begynde at spille rigtigt.

Jeg kan ikke se hvad en tysker uden kendskab til klubben skulle kunne gøre for spillerne. Slet ikke hvis planen er han kun skal være der et par sæsoner. Men ok jeg fatter så heller ikke laportas besættelse af tysk fodbold.
Du sagde at projektet var sat i søen, det er det bestemt ikke. Vi skal starte fra minus et par hundrede, så der er intet, der er sat i gang, intet. Vi snakker nye trænere, nye spillere(på sigt), nyt system, nyt arbejdskodeks osv. Kort sagt en helt ny infrastruktur og arbejdskultur, for det hele er fuldstændig fucked. Rangnick kender om nogen til at starte fra bunden og har gjort det mange gange og med stor succes. Han har rutinen og kontakterne til at gennemføre sådan en operation på meget kort tid og man vil kunne begynde arbejdet fra dag et med stor kvalitet og professionalisme.

Nu har jeg været fan af Klopp siden Mainz dagene og har altid gerne ville se ham i Barca på et eller andet tidspunkt og Rangnick ville være den perfekte til at projektet på skinner og sørge for at basen og infrastrukturen er på plads, hvis man kunne få Klopp ind inden for halvanden år. At du diskvalificerer ham pga. han er tysk, siger rigtig meget om den selvforherligelse, der hersker i det catalanske. De trænger i den grad til at blive rusket ud at deres ufejlbare selvbillede og få nogle nye kulturelle impulser, for det er ulideligt at se på den forråelse, der år efter år har sneget sig ind i klubben og som efterhånden har overtaget den fuldstændigt.

Xavi er din favorit til at sætte projektet i søen og jeg ville da ønske, han havde det i sig, men ærligt taget, så ser jeg ovenstående som en alt, alt for stor mundfuld for ham på nuværende tidspunkt. Han har ingen erfaring i de strukturelle øvelser, der skal til og selv det helt simple på træningsbanen, tvivler jeg på, han kan revolutionere på kort sigt. Han har stadig for meget af den gamle kultur i sig, til at kunne gøre en forskel og skabe de forandringer, der er behov for. Det vil blive mere selvforherligelse og for meget tro på at der kun findes én vej.

Og før du begynder på Pep, så er han en ener. Du finder ikke én som ham igen. Du kan finde noget andet, men ikke det samme.
Og Joshu og Bumejo var zen. Og Joshu kom og spurgte, "Hvad er vejen?". Og Bumejo svarede, "Vejen er hver dags liv". Og Joshu sagde, "Det vil jeg så studere". Og Bumejo svarede, "Så kommer du straks meget langt væk fra det"
Hej Easy. Hvad er det egentlig for en forråelse, du taler om?

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

Mou havde været en katastrofe.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Easy du kaster godt nok om dig med nogle vilde “facts”. Hvad bygger ideen om at Xavi er en mors dreng sammenlignet med pep på?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

nosslo15
Indlæg: 1077
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 161 gange

Re: Ny træner

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
fre okt 01, 2021 4:30 pm
nosslo15 skrev:
fre okt 01, 2021 4:20 pm
EasyBuddhist skrev:
fre okt 01, 2021 3:56 pm
nosslo15 skrev:
fre okt 01, 2021 3:20 pm
Mon ikke at det har noget at gøre med, at Laporta frygter, at han ikke kan "styre" Xavi.

At Xavi måske vil have for selvstændig en holdning til jobbet. Der udover så var Xavi vel også Font`s mand.

Det er vel bla. også derfor at Laporta vil have at Xavi kommer en tur omkring b-holdet først, for at give ham noget mere ydmyghed?

Men ja, det er sindsygt, hvis Xavi gerne vil, at han så ikke for lov.
Pas nu på med at læse en masse ting ind, som ikke er der. Skulle Laporta være nervøs for, han ikke kan styre Xavi? Han ansatte Pep og han var 20 gange sværere at styre, end Xavi nogensinde bliver. Hvis Laporta vil have ham forbi B-holdet, så er det fordi han tvivler på at han kan løfte opgaven og det med rette. Pep var i klubben og man kunne på den måde mærke, præcis hvor meget power han havde, allerede dengang. Man kunne se og høre hans ambitioner og hans kvalitet på træningsbanen dag ud og dag ind. Man kunne se, han skabte resultater med sine visioner og energi. Xavi ved vi intet om som træner og da slet ikke, når det kommer til at styre en storklub som Barca og man må gå ud fra at Laporta er langt bedre informeret, end vi er.
Jeg læser ikke noget ind, som ikke er. Jeg spørger ud i forummet og du svarer. Font`s oplæg til at ansætte Xavi gav Xavi mange flere beføjelser, end vi må gå ud fra, at Laporta vil, når det er, at han selv vil være så aktiv i sin styring af holdet og måden de spiller på. I øvrigt, hvordan kan du så vide om Xavi bliver nemmere at kontrollere end Pep?

jeg synes ikke det giver nogen mening overhovedet, at sætte Xavi til at træne b-holdet, derimod kunne man sagtens forestille sig, at han fik et trænerjob for en mindre europæisk klub, altså en sub top klub. Hvis man altså ikke vil ansætte ham med det samme. Men hvis det er Laportas intention at ansætte Pirlo, så kan vi sgu da lige så godt holde på Schreuder - og så få et bedre emne til sommer.
Nu ved man heller om det er rigtigt med B-holdet og nej, Laporta er ikke bange for at give beføjelser fra sig, hvis han syntes, det er den rigtige mand til jobbet. Pep krævede også fuld kontrol dengang. Pep var en langt mere kontroversiel karakter dengang, ligesom han også var på fodboldbanen og er det også stadigvæk i nogen grad. Xavi er en mors dreng ved siden af.

Mht Pirlo er jeg enig, det giver ingen mening for mig.
Nu kan det selvfølgelig godt være, at du kender mere til Xavi end jeg gør og Guardiola for den sags skyld og ja, jeg kan godt se at Xavi altid har været klubbens mand, 100 % loyal. Men derfor kunne man jo godt forestille sig, at Xavi var en principfast type og at der rent faktisk var nogle interesse modsætninger mellem Laporta og Xavi, angående indkøbsppolitik f.eks. Og måske også på andre områder, hvor meget ved vi egentlig om dette?

nosslo15
Indlæg: 1077
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 161 gange

Re: Ny træner

Indlæg af nosslo15 »

Piquénbauer skrev:
fre okt 01, 2021 4:40 pm
Easy du kaster godt nok om dig med nogle vilde “facts”. Hvad bygger ideen om at Xavi er en mors dreng sammenlignet med pep på?
Det kunne jeg også godt tænke mig at vide :smile:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Altså jeg har ingen tvivl om at pep er en hård mand at arbejde sammen med. Men jeg tænker at Xavi er præcist det samme. Ekstremt principfast og åben om sine holdninger. Han siger i hvert fald hvad han mener når han bliver interviewet osv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Xavi er din favorit til at sætte projektet i søen og jeg ville da ønske, han havde det i sig, men ærligt taget, så ser jeg ovenstående som en alt, alt for stor mundfuld for ham på nuværende tidspunkt. Han har ingen erfaring i de strukturelle øvelser, der skal til og selv det helt simple på træningsbanen, tvivler jeg på, han kan revolutionere på kort sigt. Han har stadig for meget af den gamle kultur i sig, til at kunne gøre en forskel og skabe de forandringer, der er behov for. Det vil blive mere selvforherligelse og for meget tro på at der kun findes én vej.
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at du gik lidt dybere her.

Hvorfor ville rangnick kunne gøre det? Hvilken erfaring er det der gør at han ville kunne håndtere det?

Hvilken “gammel kultur” er det Xavi har i sig og hvordan har man set det i hans tid som træner?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ny træner

Indlæg af EasyBuddhist »

Vi kan skrive side op og ned om rangnick, klopp osv. men for mig er det ikke en kultur og en spillestil jeg ser i klubben. Fint at du synes at det der gjorde Barca specielt er noget selvhøjtideligt fjol. Men det er det ikke for mig og jeg har gennem flere trænere set klubben komme længere og længere væk fra præcis det.
Klubben er ikke kommet længere og længere væk fra det. Den er gået længere og længere ind i sig selv og som det er nu, så kan ingen længere kritisere vejen ,som er blevet lagt. Det er derfor Cruyff er så elsket, det er fordi han var en revolutionær personlighed, der gik sine egne veje. Siden Pep er det kun gået én vej og det er mere og mere af samme. Alle trænere siden da, har været et forsøg på at genskabe det, som man havde under Pep. Barcastilen, som for alt i verden skulle følges. Ingen nye impulser, ingen nye ideer og som resultat, er alt det, som Pep opbyggede gået fuldstændig i graven. Der skal noget noget nyt til nu.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Det er simpelthen ikke rigtigt. Tata havde intet med Barca at gøre. Lucho gik fuldstændig væk fra tiki taka. Valverde var ekstremt pragmatisk. Setien og Koeman havde ingen anelse om noget som helst. Heller ikke hvordan Barca skulle spille.

Siden tito har Barca ikke spillet som Barca. Vi har vitterligt ikke vægtet midten siden 2014.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ny træner

Indlæg af EasyBuddhist »

Hej Easy. Hvad er det egentlig for en forråelse, du taler om?
Det er noget af det samme, som mit sidste indlæg. Men tilsat en kultur, der lukker sig om sig selv, hvor der ikke kan komme noget nyt ind, hvor ideer bliver undertrykt og dermed også energien. Metoderne for at opretholde status quo, bliver mere og mere hårdhændede og folk med nye ideer bliver udskammet og latterliggjort. Man søger at supplere med folk med samme holdning som sig selv for at undgå kritik og ubalance. Målet helliger efterhånden midlet. Korruption, uberettigede fyrringer, bestikkelse, ekstrem topstyring, mobning osv. Resultatet er mange gange en lukning af enheden, som en nemmere løsning, end opretning.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ny træner

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
fre okt 01, 2021 5:04 pm
Det er simpelthen ikke rigtigt. Tata havde intet med Barca at gøre. Lucho gik fuldstændig væk fra tiki taka. Valverde var ekstremt pragmatisk. Setien og Koeman havde ingen anelse om noget som helst. Heller ikke hvordan Barca skulle spille.

Siden tito har Barca ikke spillet som Barca. Vi har vitterligt ikke vægtet midten siden 2014.
Jeg er slet ikke enig, Piquenbaur, men det er vi jo sjældent ;-) Prøv at sig til Pep at Barca spillede Tiki-taka under ham. Det prædikat er først kommet til senere, hvor man begyndte at spille mere og mere sidelæns, fremfor fremad.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

nosslo15
Indlæg: 1077
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 161 gange

Re: Ny træner

Indlæg af nosslo15 »

EasyBuddhist skrev:
fre okt 01, 2021 5:01 pm
Vi kan skrive side op og ned om rangnick, klopp osv. men for mig er det ikke en kultur og en spillestil jeg ser i klubben. Fint at du synes at det der gjorde Barca specielt er noget selvhøjtideligt fjol. Men det er det ikke for mig og jeg har gennem flere trænere set klubben komme længere og længere væk fra præcis det.
Klubben er ikke kommet længere og længere væk fra det. Den er gået længere og længere ind i sig selv og som det er nu, så kan ingen længere kritisere vejen ,som er blevet lagt. Det er derfor Cruyff er så elsket, det er fordi han var en revolutionær personlighed, der gik sine egne veje. Siden Pep er det kun gået én vej og det er mere og mere af samme. Alle trænere siden da, har været et forsøg på at genskabe det, som man havde under Pep. Barcastilen, som for alt i verden skulle følges. Ingen nye impulser, ingen nye ideer og som resultat, er alt det, som Pep opbyggede gået fuldstændig i graven. Der skal noget noget nyt til nu.
Det kan godt være, at man har forsøgt at fastholde den stil, som Pep skabte gennem et forstokket sæt af ideer og et forstokket hierarki. Men jeg vil da afgjort give Pique ret i, at det er ikke det, man har set på banen fra og med Enrique. Personligt kunne jeg godt lide Enrique`s stil, hvor man tog nogle af ideerne fra Pep og så kom med noget mere direkte fodbold og også blev lidt mere forsigtige i de store kampe mht. centerbacks og hvor højt de stod.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Diabolito og 10 gæster