Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Champione »

Er ligeledes max enig.. Og med den lønbesparelse der skabes ved at lade Xavi gå, er endnu et incitament for at lade ham gå transferfrit.
Valdes, Xavi og Puyol og Cesc - må vel frigive omkring 250 millioner årligt i lønninger..
---------------------------------------
Barca is my religion!

gygfo

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af gygfo »

Stærkt signal at sende. Vi giver vores en af vores kulturbærer gratis væk. 2mio er fint, men det er altså latterligt at begynde ar give spillerne væk gratis

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1592
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 174 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Champione »

gygfo skrev:Stærkt signal at sende. Vi giver vores en af vores kulturbærer gratis væk. 2mio er fint, men det er altså latterligt at begynde ar give spillerne væk gratis
Det er da ligeledes et lamt signal at holde på spillere som gerne vil væk?
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Tolquhon
Indlæg: 824
Tilmeldt: man jul 21, 2008 12:49 pm
Geografisk sted: Aberdeenshire, Skotland
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 129 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Tolquhon »

Altså, der er jo ingen, der siger, at vi skal lægge ham i lænker, indtil en klub er villig til at betale X millioner for ham. Det er bare et svagt udgangspunkt at være indstillet på at forære en spiller væk, når han stadig er bundet af en kontrakt... Da vi solgte Villa for en slik, skabte det en vis præcedens, men vi ville alt andet lige åbne helt for sluserne, hvis vi forærer Xavi væk. Skal vi også til at give Iniesta, Messi etc. væk, hvis de pludselig nærer et ønske om at forlade klubben?

Anyway, jeg tror ikke, vi bliver enige... Var der nogen, der kunne oversætte (eller give et kort resumé af) den historie i Sport vedr. 4 millioner for Xavi?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis messi og ini gerne vil skifte til en lille klub når de er 34 år og ikke kan præstere som før så ja...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af rummenigge »

Jeg fatter ikke hvorfor der snakkes penge i forhold til Xavi. Jeg havde håbet på at han indtog en Ryan Giggs agtig rolle. Han kan bidrage en masse endnu fra den midtbane og det kræves bare at han ikke forventer at spille alle kampe. Han er helt uvurderlig i forhold til at sætte Barcarytmen, kun Messi besidder hans boldsikkerhed.

Hvis han virkelig selv vil væk så fint nok, men det ærger mig hvis han allerede nu tager væk. Det kunne være godt at han lige var med et år til at opbygge det nye Barca.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

gygfo

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af gygfo »

Champione skrev:
gygfo skrev:Stærkt signal at sende. Vi giver vores en af vores kulturbærer gratis væk. 2mio er fint, men det er altså latterligt at begynde ar give spillerne væk gratis
Det er da ligeledes et lamt signal at holde på spillere som gerne vil væk?
Så bliver essensen af spillerkontrakter vel neutraliseret? Hvis aguero sagde han ikke længere vil være i City, skal City så forære ham væk?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Piquénbauer »

Fat nu at Xavi nærmer sig sin karrieres ende... Han er 34 år gammel og har spillet i klubben i 15+ år. Det er fuldstændig hovedløst at snakke om andre spillere og deres kontrakter. Klubben gør det pga respekt for Xavi. Han får lov til at tage derhen hvor han vil. Og tænkt nu lidt over vores ledelse. Har de virket som nogen der bare kaster om sig med penge? Nej vel. De er pisse nærige og har været det gennem hele deres periode. Så i skal nok se at det ikke drejer som den store mistede transfersum. Og igen - vi sparer en kæmpe løn!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

gygfo

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af gygfo »

Fat nu at jeg har fattet det er Xavi vi snakker om.. Christ. Men hvorfor så skrive under på en kontrakt der løber til 2016, for så bagefter at få Carte Blanche, fordi han er gammel? Hvad er det for en signalværdi at sende til andre klubber?

Nærige er ikke ordet der beskriver ledelsen. Jeg synes, inkompetence er mere rammende. Købet af Neymar og salget af Cesc viser, at det ikke er fordi de er nærige, de holder sig bare for øjnene, og håber de ikke rammer noget..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Piquénbauer »

Du har tydeligvis ikke fattet det. Xavi er en færdig mand! Han kan ikke spille på topniveau mere. Det kommer måske som et chok for de fleste (læs kontrakt til 2016) men sådan er det. Nu skal han have lov til at ende sine dage som spiller i en "ferieklub" og tjene resten af sine penge. IMO er det en fin signalværdi at sende. Klubben respekterer sin legender nok til at lade dem vælge hvad de vil.

Det er imo en smuk gestus fra klubben og viser at penge ikke er alt for os.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

gygfo

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af gygfo »

Jeg har fattet din pointe, du er da utrolig. Du forholder dig ikke til andre synspunkter. Lad os blive enige om at være uenige.

Billede

PS:
Jeg er enig i at det er en skidt handel og den har også pisset mig af.
Din reaktion på, at Villa blev solgt for en slik, men du har åbenbart accepteret, ledelsen er nogle idioter, og nu går du med til at give spillerne væk gratis.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:Du har tydeligvis ikke fattet det. Xavi er en færdig mand! Han kan ikke spille på topniveau mere. Det kommer måske som et chok for de fleste (læs kontrakt til 2016) men sådan er det. Nu skal han have lov til at ende sine dage som spiller i en "ferieklub" og tjene resten af sine penge. IMO er det en fin signalværdi at sende. Klubben respekterer sin legender nok til at lade dem vælge hvad de vil.

Det er imo en smuk gestus fra klubben og viser at penge ikke er alt for os.
Ah, klap nu for helvede da lige hesten? En færdig mand? For lidt over en måned siden spillede han med i en kamp der skulle afgøre det spanske mesterskab. At sige at han ikke kan spille på topniveau længere synes jeg ærligt talt er dumt. Kan han spille på det niveau han selv tidligere har spillet på? Nej. Ingen tvivl om det. Men det betyder ikke at han ikke har niveau til at spille på et godt hold, et top 3 hold, i en af de store europæiske ligaer. Om ikke andet som reserve hos os.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Piquénbauer »

Villa er ikke en legende. Ydermere var han "kun" 31. Ham kunne vi sagtens have fået mere for. Den handel har intet med xavi at gøre.

Og jo jeg forholder mig fint til dit synspunkt. Det giver bare ingen mening at klubben skulle fratage Xavi sit ønske pga en mindre transfersum. Og slet ikke når man tænker på hvor meget der vil blive sparet i løn. Men jo lad os da pisse en af vores største legender i munden og nægte ham en transfer. Vi har jo kontrakt med ham til 2016. Så kan han sidde på tribunen og hæve sin kæmpe løn. Genialt!
Senest rettet af Piquénbauer tors jun 19, 2014 10:04 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Piquénbauer »

Blau

Han mistede sin plads på holdet hen mod slutningen af sæsonen. Og nu også på landsholdet. Desuden er det ikke ligefrem et tegn på et højt niveau når ens næste klub højst sandsynligt bliver i Qatar. Imo er han sgu færdig eller tæt ved at være det. Men ja han kunne sikkert sidde på bænken men så vil jeg hellere satse på en ung. Lad Xavi gå på pension i Qatar og så vende tilbage senere med et job i klubben.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af emo »

Pep smuttede som 30 årig, og så til Brescia, ikke lige et hold med ambitioner, endte også under midten. Jeg tror stadig at Xavi ville kunne vælge og vrage mellem hold, men måske han selv ønsker en lidt mere stille tilværelse, spille bold men på en måde være "trukket tilbage".

Desuden, så ham gerne blive, han kan stadigvæk, hele holdet var i ubalance i den netop overståede sæson, og så er det ikke nemt for Xavi der kun kan spille bold på én måde. Jeg siger ikke at han skal spille alle kampe fra start og levere 100 procent pass completion i dem alle, men han fanme stadigvæk godt spille bååål og bååål nok til Barca ! ;)
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 20 gæster