Ny træner

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ny træner

Indlæg af EasyBuddhist »

Diabolito skrev:
tors sep 30, 2021 12:20 pm
Det er jo en bizar situation pt. Uanset om man beholder Koeman eller ansætter en ny træner, er kårene jo simpelthen ikke til stede til at udrette noget stort før økonomien og baglandet er mere stabilt. Drømmen om Xavi som vores Messias, er på nuværende tidspunkt ren utopi. Ingen trænere vil få meget ud af nuværende situation, dermed ikke sagt at det ikke kan blive forbedret, men at dømme ud fra stemningen på dette fora, tror jeg en forventningsafstemning er på sin plads.

Jeg ville vælge en træner til at ride denne bølge af negativitet ud. Egentlig er Koeman jo fin til opgaven, men presset udefra er simpelthen så stort efterhånden, så det netop ikke kommer til at ske. Pirlo-idéen er jo netop ikke dum, da forventninger er meget lave fra starten. Xavi skal vente til der er noget mere stabilitet og han har midlerne og tålmodigheden udefra til at bygge noget op forfra.
Jeg føler nu ikke, der er urealistiske forventninger til truppen, eller træneren. Koeman er møjhamrende elendig og man skal ikke have endnu en overgangsfigur. Man skal have en, hvor det langsigtede projekt er på plads, som kan arbejde med truppen, gøre den stærkere og udvikle den tand for tand. Ingen snakker om at en ny træner kan vinde trofæer på kort sigt, det er skide ligegyldigt lige nu. Men man vil se udvikling og en spillestil, der passer til Barca. Slut, ikke mere Koeman.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 851
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Diabolito »

EasyBuddhist skrev:
tors sep 30, 2021 12:52 pm
Jeg føler nu ikke, der er urealistiske forventninger til truppen, eller træneren. Koeman er møjhamrende elendig og man skal ikke have endnu en overgangsfigur. Man skal have en, hvor det langsigtede projekt er på plads, som kan arbejde med truppen, gøre den stærkere og udvikle den tand for tand. Ingen snakker om at en ny træner kan vinde trofæer på kort sigt, det er skide ligegyldigt lige nu. Men man vil se udvikling og en spillestil, der passer til Barca. Slut, ikke mere Koeman.
Hvis du læser på tværs af alle post herinde, så er der en decideret hadsk stemning mod Koeman - det synes jeg er ukonstruktivt og faktisk ret lavt at synke. Stemningen går i høj grad på, at en nærmest hvilken som helst anden træner, vil kunne forvandle dette hold til et helt andet niveau, men at hive en ønsketræner ind på nuværende tidspunkt er at forspilde en chance for at genopbygge et stærkt fundament med den givne person (Xavi, red.) på lang sigte. Der er absolut ingen garantier for at en anden træner vil gøre det bedre. Tværtimod vil jeg mene at oddsne for at det er præcist det samme billede vi kommer til at se, er relativt høje. Og hvorfor så skifte?
Du bedømmer Koeman på et tyndt grundlag. Barcas forfatning har ikke været så slem som i 2001/2002. Faktisk vil jeg mene at forfatningen er værre end den gang. Aldrig har jeg hørt tale om konkurs i en moderne fodboldklub i toppen af Europa. Der kan ikke handles ind, alle stjernerne ryger, og Koeman er efterladt med en gammel garde af afdankede stjerner og en flok talentfulde 18-årige. Præmissen for at skulle præstere på et højere niveau er simpelthen ikke til stede. Ikke for Koeman, for Xavi, eller nogen anden træner. Hvorfor så skifte nu?

Jeg siger ikke at jeg synes Koeman er god. Jeg siger ikke at jeg synes han skal blive på lang sigt. Men kortsigtet synes jeg simpelthen ikke det giver mening at misbruge en ny træner, til formentlig samme effekt. Hvad sker der hvis vi ansætter Xavi og Barcelona ikke bliver bedre? Får han så længere snor til at bygge noget op, eller vil den famøse katalanske tålmodighed æde ham rådt, som den har gjort et utal af trænere før ham?

Derudover synes jeg det argument med at bygge Barca op med Barca DNA er lidt vagt. En ting er spillestil. Gode trænere former deres system ud fra deres materiale og ikke omvendt. Koeman har desuden virkelig givet mange unge spillere chancen for at vise hvad de kan. Særligt Gavi og Nico er seneste skud på stammen, der får masser af spilletid. Det havde de ikke fået under en som Mourinho. Er det ikke netop en del af at genopbygge fremtidens hold?
El Señor de las Tartas

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Det kommer vel an på hvad forventningerne er? Jeg ser ingen der siger at vi kommer til at vinde med Xavi. Men han vil forsøge at få etableret en korrekt identitet hvilket er præcis det dette hold mangler.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2838
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Ny træner

Indlæg af whidgee »

Jeg er meget enig i, at det er komplet ligegyldig hvilken træner vi har lige nu. Og at det vil være hul i hovedet bare at ansætte en ny og tro at det kan blive bedre. For det kan det ikke.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Ny træner

Indlæg af emo »

Det kan måske ikke blive meget bedre, men så ansat en der spiller på den måde vi skal spille, og så lad os lide under det i det mindste. Lige nu kegler vi rundt med en pragmatisk mand der aldrig har passet ind.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Det var ikke nok at 532 på ingen måder virkede mod Bayern. Koeman skulle også lige prøve mod Benfica. Og så havde vi lige en kamp mellem de to hvor vi spillede med Luuk og pique som angribere og smed 65 indlæg ind til dem. Selvfølgelig kan det blive bedre. Vi kan alle blive enige om at skader osv har haft en stor betydning for holdet men Luuk må aldrig være en løsning. Det må pique heller ikke. Eller en defensiv tilgang som 532. Vi har ekstremt mange godt unge spillere som skal til at spille i et system med fremtid. Det er spild af tid og talent at se dem rende rundt og spille uden rigtigt at vide hvad de skal gøre.

Og jeg køber ikke den der med at holdet er så ringe at vi er fortabte lige meget hvad. Nej vi kan ikke spille med mod de bedste men 95% af klubberne rundt om i verden ville slå ihjel for at have de spillere Barca har. Vi skal aldrig nogensinde tabe 3-0 til Benfica med de spillere Koeman har til rådighed. Aldrig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ny træner

Indlæg af EasyBuddhist »

Diabolito skrev:
tors sep 30, 2021 1:24 pm
EasyBuddhist skrev:
tors sep 30, 2021 12:52 pm
Jeg føler nu ikke, der er urealistiske forventninger til truppen, eller træneren. Koeman er møjhamrende elendig og man skal ikke have endnu en overgangsfigur. Man skal have en, hvor det langsigtede projekt er på plads, som kan arbejde med truppen, gøre den stærkere og udvikle den tand for tand. Ingen snakker om at en ny træner kan vinde trofæer på kort sigt, det er skide ligegyldigt lige nu. Men man vil se udvikling og en spillestil, der passer til Barca. Slut, ikke mere Koeman.
Hvis du læser på tværs af alle post herinde, så er der en decideret hadsk stemning mod Koeman - det synes jeg er ukonstruktivt og faktisk ret lavt at synke. Stemningen går i høj grad på, at en nærmest hvilken som helst anden træner, vil kunne forvandle dette hold til et helt andet niveau, men at hive en ønsketræner ind på nuværende tidspunkt er at forspilde en chance for at genopbygge et stærkt fundament med den givne person (Xavi, red.) på lang sigte. Der er absolut ingen garantier for at en anden træner vil gøre det bedre. Tværtimod vil jeg mene at oddsne for at det er præcist det samme billede vi kommer til at se, er relativt høje. Og hvorfor så skifte?
Du bedømmer Koeman på et tyndt grundlag. Barcas forfatning har ikke været så slem som i 2001/2002. Faktisk vil jeg mene at forfatningen er værre end den gang. Aldrig har jeg hørt tale om konkurs i en moderne fodboldklub i toppen af Europa. Der kan ikke handles ind, alle stjernerne ryger, og Koeman er efterladt med en gammel garde af afdankede stjerner og en flok talentfulde 18-årige. Præmissen for at skulle præstere på et højere niveau er simpelthen ikke til stede. Ikke for Koeman, for Xavi, eller nogen anden træner. Hvorfor så skifte nu?

Jeg siger ikke at jeg synes Koeman er god. Jeg siger ikke at jeg synes han skal blive på lang sigt. Men kortsigtet synes jeg simpelthen ikke det giver mening at misbruge en ny træner, til formentlig samme effekt. Hvad sker der hvis vi ansætter Xavi og Barcelona ikke bliver bedre? Får han så længere snor til at bygge noget op, eller vil den famøse katalanske tålmodighed æde ham rådt, som den har gjort et utal af trænere før ham?

Derudover synes jeg det argument med at bygge Barca op med Barca DNA er lidt vagt. En ting er spillestil. Gode trænere former deres system ud fra deres materiale og ikke omvendt. Koeman har desuden virkelig givet mange unge spillere chancen for at vise hvad de kan. Særligt Gavi og Nico er seneste skud på stammen, der får masser af spilletid. Det havde de ikke fået under en som Mourinho. Er det ikke netop en del af at genopbygge fremtidens hold?
Jeg ved ikke, om der er en hadsk stemning. Personligt har jeg været modstander af Koeman, lige siden han blev ansat. Jeg har givet ham masser af chancer for at bevise sig, men faktum er at spillet på banen er kommet længere og længere væk fra, hvordan jeg gerne ser holdet spille og det fortsætter i denne sæson. Når du siger at ingen anden træner kan gøre det bedre, så må du lige forstå, at jeg ikke er efter resultaterne. Jeg er efter spillestilen. Jeg har aldrig været tilhænger af Barca pga af titlerne, for så havde man nok valgt en anden klub, selvom det er gået rigtig godt det sidste årti. Jeg er tilhænger pga spillestilen og pga af den type spillere, man fremelsker. Koeman er så langt væk fra den spillestil, som det næsten er muligt.

Havde han så været en dygtig træner, der kunne få holdet til at præstere og som kan få den håndfuld stjerner, som man har til at præstere. Coutinho, Pjanic, Dmebélé Grizmann, Ter Stegen. De har spillet ad helvedes til. Det samme med den gamle garde. Jo, talenterne spiller, men det er så også det. Og hvorfor bringe Mourinho ind i det? Han har den mest tåbelige profil til Barca. Jeg har fulgt talenterne i lang tid og vidste alt om Gavi, Nico, Puig, og mange af de andre, der kommer op over de næste par år. Der er mange store talenter i klubben og det har Koeman intet med at gøre. Han er blevet fortalt, han skal bruge talenterne allerede inden, han blev ansat, så det er det, han gør. Men der er ingen udvikling i spillet, igen overhovedet. Jeg vil hellere tabe 6-3 i en kamp som i går og så se at spillet er på vej hen, der hvor man gerne vil have det. Alt det der kalkulerede pis, det giver jeg ikke en skid for. Man skal frem over stepperne, koste hvad det vil.

Og sidste men ikke mindst. Fuck stjernerne. De sidste mange, der er blevet købt ind, har absolut intet bidraget med. Ud med dem alle sammen. Der er ingen af dem, der er værd at bygge noget som helst op omkring. Jeg tager hellere end gerne nogle år uden at vinde noget, hvis man til gengæld begynder at spille noget fodbold, som jeg gider at se på.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

❗BREAKING : Pirlo is on pole position to take over FC Barcelona.
The only thing for sure is that Xavi is not among Laporta's list of final candidates. [Javi Miguel]

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2832
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 179 gange
Blevet takket: 425 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Norbit »

Dytrax skrev:
fre okt 01, 2021 12:46 am
❗BREAKING : Pirlo is on pole position to take over FC Barcelona.
The only thing for sure is that Xavi is not among Laporta's list of final candidates. [Javi Miguel]
Hvad fanden skal vi med ham.. Han kørte juve ud af titelræs og blev fyret i den klub han var legende i. Ellers tak
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 576 gange

Re: Ny træner

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Norbit skrev:
fre okt 01, 2021 6:56 am
Dytrax skrev:
fre okt 01, 2021 12:46 am
❗BREAKING : Pirlo is on pole position to take over FC Barcelona.
The only thing for sure is that Xavi is not among Laporta's list of final candidates. [Javi Miguel]
Hvad fanden skal vi med ham.. Han kørte juve ud af titelræs og blev fyret i den klub han var legende i. Ellers tak
Kriterierne for trænerne i Barca: Find en der ikke har haft success overhovedet, men derimod bevist at han er en failure!

Aka den vi har nu, plus dem vi har i kikkerten til at erstatte den failure vi har nu.

Laporta nærmer sig mere og mere den rolle som Matt Damon spillede i Interstellar!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Piquénbauer »

Laporta fejler helt vildt pt. Koeman skulle være fyret med det samme efter Benfica. Man burde simpelthen ikke acceptere den form for kampe. Og nogle af de navne der bliver nævnt er komplet uforståelige.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

📋 | Thomas Tuchel is the coach that Laporta likes the most, but he has a contract with Chelsea.

They are looking for a possibility to appoint Ralf Rangnick as an interim coach before approaching Tuchel in 2022. [MD]
Der er godt nok knald på rygtemøllen.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7321
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1925 gange
Blevet takket: 1148 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Dytrax »

💥 Barça have contacted 4 coaches

🇪🇸 Xavi Hernández
🇧🇪 Roberto Martínez
🇦🇷 Marcelo Gallardo
🇮🇹 Andrea Pirlo

[Cadena COPE]

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Ny træner

Indlæg af Rekick »

Dytrax skrev:
fre okt 01, 2021 10:58 am
💥 Barça have contacted 4 coaches

🇪🇸 Xavi Hernández
🇧🇪 Roberto Martínez
🇦🇷 Marcelo Gallardo
🇮🇹 Andrea Pirlo

[Cadena COPE]
Lige nu virker det bare som om journalisterne laver ren gætteleg. Der kommer nok først noget mere konkret efter Atletico-kampen.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Ny træner

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
fre okt 01, 2021 10:55 am
📋 | Thomas Tuchel is the coach that Laporta likes the most, but he has a contract with Chelsea.

They are looking for a possibility to appoint Ralf Rangnick as an interim coach before approaching Tuchel in 2022. [MD]
Der er godt nok knald på rygtemøllen.
Jeg kan godt lide Rangnick rygtet. Han vil være perfekt til at sætte projektet i søen og den slags tidsbegrænsede stillinger tiltaler ham. Han er sindsygt erfaren, er højt respekteret, ved præcis, hvad det handler om og vil kunne overlade jobbet til en med en tilsvarende trænerprofil. Hvis Klopp, som også bliver nævnt i rygtet, kan tage over, så vil jeg være henrykt. Rangnick vil så kunne fortsætte i en sportsdirektør rolle og være med til at få de rigtige spillere ind til de rigtige positioner. Han har gjort det mange gange før, så det vil være noget af en kapacitet at få ind til at skabe en rød tråd.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster