Luis "Lucho" Enrique

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Jønde skrev:
emo skrev:Han behøver ikke hvile dem ved at pille dem ud. Han kunne have lagt spillet anderledes op så der var en smule mindre på de tre og lidt mere hele holdet generelt.

Igen, LE og taktik, de går ikke hånd i hånd.


Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk

Syntes det er en meget hård påstand, som er svær at underbygge med andet end synsninger.
Nogen gange er fodbold og taktik også et spørgsmål om smag og behag og her syntes jeg altid for debat niveauets skyld at det er vigtigt at huske at blot Fordi man selv mest er til noget andet end det le står for så betyder det jo ikke at han er dum, dårlig eller ligende.
Som barca fans har vi vel alle mødt tosser der har sagt at pep er dårlig træner, han kan intet kun fra side til side og han vinder kun fordi han vælger at træne de bedste hold bla bla bla. Hver gang jeg har mødt de tosser har de været tydeligt at kritikken har bundet i en smags ting, hvor konklusionen mete må være at de der siger sådan bare syntes at mere direkte fodbold er sagen.
For mig ser det ud som om at kritikken af lucho herinde i bund og grund ligeså mere er en smag og behag ting.
Præcis. Man hørte de eksakt samme ting om Pep. Der var holdet bare for afhængige af midtbanen, man manglende en plan-b, det var intet værd uden ini, xavi og messi osv.

Lucho er uden tvivl ikke en nær så god taktisk træner som Pep men at fremstille det som om han vitterligt ingen ide har om hvad han laver er åndssvagt. Og så ligner det lige netop at man har noget imod måden man spiller på når man ikke kan se lidt mere objektivt på det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17807
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af emo »

Wow! En tolkning. Skriver jeg at det han laver er åndssvagt, eller noget der minder om det? Læs igen.

Lui presser som en sindssyg, det skal han, han gør det godt. Det er dog ikke kun løb som trætter. De skal skabe stort set alt. De skal tænke, de skal udfordre, de skal løbe meget på kort afstand. Det er ikke kun generes som trætter. Det er helheden.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe emo. Vi er seriøst ude i at du brokker dig over Lucho hvis græsset er for langt på campen. Så ja jeg tolker det efterhånden som om du ikke bryder dig om manden og at du er imod systemet. Eller at du i hvert fald ikke kan lide måden vi spiller på.

Og jeg tror faktisk godt at Messi og Ney kan leve med at skulle skabe så længe at de ikke behøver at spurte rundt og jagte bolde. Problemet er derimod at de har spillet for meget. Sidste sæson var der flere pauser og dem har de ikke fået i år. Derfor er de trætte. Ikke fordi de skal skabe og tænke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Jønde »

emo skrev:Wow! En tolkning. Skriver jeg at det han laver er åndssvagt, eller noget der minder om det? Læs igen.

Lui presser som en sindssyg, det skal han, han gør det godt. Det er dog ikke kun løb som trætter. De skal skabe stort set alt. De skal tænke, de skal udfordre, de skal løbe meget på kort afstand. Det er ikke kun generes som trætter. Det er helheden.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Skal jeg forstå de indlæg her sådan at du faktisk mener at msn ville være friskere hvis de tænkte mindre? Forstår ikke helt hvor du vil hen?

I øvrigt så skriver du at lucho og taktik ikke går hånd i hånd, hvis ikke du mener at det betyder at han er taktisk inkompetent, hvad pokker betyder det så? Hvordan skal det må nogen kunne tolkes anderledes?

emo
Indlæg: 17807
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af emo »

Det han har vist, ja, taktisk inkompetent, store træk. Det er langt fra det samme som åndssvagt.

Ja, pil du bare en ting ud og fokuser på den. Drop helheden og resten af konteksten. Det var måske ikke super godt penslet ud, kan jeg godt se, selvf trættes man ikke af at "tænke". Det skulle forståes som at alt var på deres skuldre, de har ikke haft tid til at trække vejret, få pusten for der er ingen andre på holdet som kan skabe noget på den måde vi spiller nu.

Piqen, jeg bryder mig om LEs måde at spille på, hans taktiske disponering, og hans valg af græs på Campen. Jeg har dog intet imod manden og spilleren.

Selv du er nået til det punkt nu hvor du kan se hans mangler..., virker det til.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Det han har vist, ja, taktisk inkompetent, store træk. Det er langt fra det samme som åndssvagt.
At du seriøst kan skrive sådan noget vrøvl. Man vinder for pokker ikke de pokaler manden har gjort hvis man er inkompetent. Fint at du ikke bryder dig om måden han spiller på men at kalde ham for inkompetent er direkte latterligt.
Det skulle forståes som at alt var på deres skuldre, de har ikke haft tid til at trække vejret, få pusten for der er ingen andre på holdet som kan skabe noget på den måde vi spiller nu.
Ja de skulle have flere pauser. Være roteret mere. Men du kan da seriøst ikke mene at det er trættende for dem at skulle skabe? Det er deres ansvar på hvert eneste hold de spiller på. Sådan er det når man er nogle af verdens bedste.
Piqen, jeg bryder mig om LEs måde at spille på, hans taktiske disponering, og hans valg af græs på Campen. Jeg har dog intet imod manden og spilleren.
Ah ok.
Selv du er nået til det punkt nu hvor du kan se hans mangler..., virker det til.
Jeebus. Jeg har på INTET tidspunkt fremstillet manden som perfekt. jeg har ikke engang kaldt ham for en taktisk stor træner og har ved hver eneste mulighed skrevet at Pep er meget bedre taktisk.

Det som jeg derimod har forsøgt at gøre er at modsvare de latterlige beskyldninger om at manden nærmest ikke har en ide om hvad han laver. At han bare har en fremragende trup og så lader dem gøre hvad der passer dem. Og det gør jeg fordi jeg siden vi fik Pep har været allergisk overfor den slags tosseri.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Jønde »

Taktisk inkompetent!!! Seriøst?
Syntes du er alt for sort/hvid enten er man god ellers er man dårlig. Hvad med nuancerne?

emo
Indlæg: 17807
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af emo »

Du har en spiller som ikke præstere i nærheden af hvad acceptabelt er, Alves. Du har en Roberto som har vist sig stærkere defensivt, arbejdsom, samt have en bedre bold omgang end Alves, ham holder du ude. Med ham på banen vil du kunne rotere rundt og skifte formation fordi han kan spille flere positioner. Du garderer sig ved at have ham. Men nope, du holder fast i en fantastisk person, en spiller som var god, men som pt., bare ikke kan magter at spille spillet.

Du har tre i front. Det kører ikke for dem. Hvad gør du, du lader dem spille samme spil samme træk ganf på gang. Neymar har været elendig, usynlig, længe. Kampe efter kamp spiller han samme position og tager samme træk. Hvad med at rykke ham und centralt, hvad med at skifte side, hvad med at give ham en mere fri rolle.

Alba har også været skidt kørende. Hvad med at spille med tre bagved og forstærke midtbanen med en spiller, give mere volume og overtag derinde, samtidigt med at det give mere frirum til en spiller som Iniesta.

Jeg har bare ikke set LE ændre på noget, tage nogle valg. Han har gjort det samme, gang op gang, på gang.

Jeg jublede lidt da jeg så Pique i angrebet imod Atli, men det varede i nogle minutter og han var så trukket hjem i gen.

Han virker ikke til at kunne forudse spillet, eller reagere anderledes end 1 til 1 udksiftninger. Det er min pointe med hans incompetence.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Men det er jo ikke rigtigt? Neymar spillede centralt så sent som imod real. Messi har været nede som cm mens Arda har spillet højre kant. Pique har været helt fremme. Suarez har været på kanten. Vi har spillet med 3 i forsvaret (busi i en kombination af dm og cb) og wingsbacks. Jeg vil mene at man faktisk har prøvet en del for at komme ud af krisen. Måske endda for meget.

Sorry men for mig at se virker det mere til at du ikke vil se de ændringer der bliver lavet. Det betyder dog ikke at Lucho ikke laver fejldispositioner (der er flere nævnt her) men at kalde ham taktisk inkompetent er åndssvagt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Jønde »

Som piquenbauer også skriver så har jeg ligeså set små justeringer i kampene, hvis du ikke har set det så må det være udtryk for at man ser hvad man vil se. Hvis du mener at han burde tage mere drastiske ændringer i brug, så er jeg meget imod. Tror ikke du kan finde særlig meget vel dokumenteret ledelsesteori der underbygger en holdning om at der i en ellers succefuld organisation skal foretages dratiske ændringer i modgangs perioder. Drastiske ændringer bør overvejes i medgang, men i modgang er der alt for stor risiko for at det får en panik reaktion som resultat og at individer pludselig kommer til at tvivle på sig selv og på alt det der har været med til at skabe den gennerelle succes.

Brugeravatar
Dahl
Indlæg: 155
Tilmeldt: tirs apr 17, 2012 10:21 am
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 4 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Dahl »

Hvis folk virkelig ønsker Luis Enrique fyret? Hvem ser man så som afløser?

emo
Indlæg: 17807
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af emo »

Morten Olsen, han er den hollandske skole...

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Storken »

Jeg har svært ved at se et bedre alternativ, hvorfor Luis Enrique bør blive i klubben. Der er ikke mange gode trænere, der er ledige på markedet.

Jeg synes dog, at trænere som Guardiola, Wenger, Klopp, Simeone og Ancelotti har mere at byde ind med end Luis Enrique. De vil ikke nødvendigvis passe til Barca, men de er mere kompetente i min bog. Derudover har jeg et godt øje til Leverkusen's Roger Schmidt og Rayo's Paco Jemez.

Mkj 77
Indlæg: 1118
Tilmeldt: man mar 14, 2011 10:11 am
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 29 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Mkj 77 »

emo skrev:Morten Olsen, han er den hollandske skole...

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Det sagde du bare ikke, det der!!!
Så skal bendtner jo med...
Det magter jeg ikke!!!!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Blaugrana92 »

Tror faktisk Bendtner har bedre teknik end Suárez.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster