Luis "Lucho" Enrique

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Storken »

Debatten om midtbanen's rolle og debatten om MSN hører sammen. Det handler om, man vil overlade lidt af spillet til midtbanen i stedet for MSN. Det er et ustabilt fundament, hvis man bygger hele spillet op omkring to spilleres genialiteter. Vi burde involvere midtbanen langt mere, så vi havde andet at byde på end MSN rent offensivt.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af emo »

Storken har fat i noget af det jeg også mener er holdets mangler og LEs mangler. Jeg mener at med en stærk midtbane(en som kan og tør skabe spillet og spille spillet), så ville du stadig kunne fungere og vinde kampe med Lui fremme skulle de to andre være i en krise.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Der har du selvfølgelig en pointe men samtidig ville man tage noget fra MSN og spørgsmålet er så om det overhovedet kunne betale sig? Jeg har min tvivl da det for mig er åbenlyst at MSN er langt bedre til at skabe offensivt end Ini og Rak.

Desuden mener jeg ikke at vi har spillere som man overlader noget til på midten. VI har ikke en dirigent. Vi har 2 spillere som faktisk fungerer bedst når der er lidt plads og man kan komme i omstillinger f.eks.

Det som jeg savner på midten er en dirigent der kan komme ind når der er brug for det. Sidste sæson havde vi xavi der kunne komme ind og kontrollere kampen. Den spiller har vi ikke mere.

Omkring det du skriver med at det er et ustabilt fundament så synes jeg du tager fejl. Hvis man vinder 7 ud af 9 titler så har man fat i noget. Der skal dog selvfølgelig lægges mere på men fundamentet er der.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Storken har fat i noget af det jeg også mener er holdets mangler og LEs mangler. Jeg mener at med en stærk midtbane(en som kan og tør skabe spillet og spille spillet), så ville du stadig kunne fungere og vinde kampe med Lui fremme skulle de to andre være i en krise.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Jeg synes ærlig talt bare ikke at vores nuværende spillere på midten er gode nok til at man kan give dem så stor en rolle som du efterlyser. IMO har vi brug for en dirigent til at spille med ini. Rak er fremragende i det nuværende system (når han er frisk) men synes det halter når vi har bolden og den ikke skal sendes frem med det samme.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af emo »

Nej, vi har ikke spillerne. Men det er vel LEs fejl? Eller er det bare den måde han gerne vil spille på.



Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan godt se at når jeg skriver så virker det til at jeg mener alt er perfekt men det gør jeg sgu ikke. Midtbanen er et svagt punkt men det virker for mig som om man prøver at udnytte den bedst muligt og samtidig støtte MSN.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Nej, vi har ikke spillerne. Men det er vel LEs fejl? Eller er det bare den måde han gerne vil spille på.



Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Det kan iigeså godt være ledelsens. Vi så f.eks. hvor meget Lucho ville have Nolito men han kom ikke da ledelsen sagde nej. Kan det tænkes at hvis han var kommet så havde MSN fået mere hviletid og derfor været friskere? Samtidig skal du huske på at Xavi faktisk spillede en del i sin sidste sæson hvilket peger mod at Lucho ikke helt er så firkantet som det bliver gjort til omkring midtbanen.

Desuden hænger de spillere der kan gå ind og kontrollere en kamp ikke på træerne. Jeg kan ikke komme på ret man på stående fod i hvert fald.
Senest rettet af Piquénbauer lør apr 16, 2016 12:42 am, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Det skal forresten siges at jeg ser midtbanen som noget ekstra hvis det ikke fungerer helt fremme. Det vi så i sidste sæson var imo fremragende og det selvom midtbanen ikke var involveret på samme måde som tidligere. Synes virkelig vi spillede noget god bold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Omkring det du skriver med at det er et ustabilt fundament så synes jeg du tager fejl. Hvis man vinder 7 ud af 9 titler så har man fat i noget. Der skal dog selvfølgelig lægges mere på men fundamentet er der.
Vi er ikke langt fra hinanden, men jeg er uenig i denne del af dit indlæg.

Stabiliteten af fundamentet bliver først rigtig testet, når der opstår rystelser. I mine øjne har vi været ualmindeligt heldige med skader de seneste to sæsoner. Messi var rigtig nok ude i dele af efteråret, men det kan blive meget værre. Hvis Lucho insisterer på, at MSN spiller hver eneste kamp, så kan det hurtigt blive et skadeshelvede. Jeg frygter lidt, at vi ikke har noget at falde tilbage på, hvis den tid kom.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

Storken skrev:
Piquénbauer skrev:Omkring det du skriver med at det er et ustabilt fundament så synes jeg du tager fejl. Hvis man vinder 7 ud af 9 titler så har man fat i noget. Der skal dog selvfølgelig lægges mere på men fundamentet er der.
Vi er ikke langt fra hinanden, men jeg er uenig i denne del af dit indlæg.

Stabiliteten af fundamentet bliver først rigtig testet, når der opstår rystelser. I mine øjne har vi været ualmindeligt heldige med skader de seneste to sæsoner. Messi var rigtig nok ude i dele af efteråret, men det kan blive meget værre. Hvis Lucho insisterer på, at MSN spiller hver eneste kamp, så kan det hurtigt blive et skadeshelvede.
MSN SKAL have pauser. Den er jeg helt med på. Og derfor skal vi også have købt en kvalitetsreserve der kan gå ind og rotere med dem når der er brug for det. Endnu mere fordi de alle skal til CA til sommer. Vi så jo f.eks. pedro spille en del sidste år hvilket gjorde at MSN var friske og klar i sidste del af sæsonen.

Og jeg mener lige netop at denne sæson har været hård og virkelig rystet fundamentet. Det er derfor jeg er så stolt af det her hold og hvad de forhåbentlig opnår. Det har imo virkelig været en speciel sæson med en masse modstand.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Jesni »

Held og lykke med at overbevise Messi om at han skal spares. Det har historien vidst snart vist ikke kommer til at ske, for så begynder han at skabe sig på de indre linjer. Det ville være ideelt, men det virker bare som om at Messi er større en klubben i øjeblikket.

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Jønde »

Syntrs sku også det er unfair at klandre lucho at han ikke hviler msn i perioder. Tænk nu på hvad der skete sidst han sparede messi. Måske er det slet noget en barca træner har indflydelse på. Msn er alle 3 større stjerne end lucho, alle 3 tjener mere, har større pr værdi og er sværer at erstatte, så måske lucho efter sidste krise hvor han sparede messi er blevet bundet på hænder og fødder af ledelsen og pænt fået ad vide at de 3 spiller hver gang uanset hvad.
Jeg ser også vores midtbane som et problem, men helt ærligt så syntes jeg ikke det er så underligt, set i lyset af at vi har mistet xavi, som gennem mange år har været vores absolutte styrmand.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af emo »

Han behøver ikke hvile dem ved at pille dem ud. Han kunne have lagt spillet anderledes op så der var en smule mindre på de tre og lidt mere hele holdet generelt.

Igen, LE og taktik, de går ikke hånd i hånd.


Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Jønde
Indlæg: 494
Tilmeldt: tirs sep 20, 2005 2:57 am
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Jønde »

emo skrev:Han behøver ikke hvile dem ved at pille dem ud. Han kunne have lagt spillet anderledes op så der var en smule mindre på de tre og lidt mere hele holdet generelt.

Igen, LE og taktik, de går ikke hånd i hånd.


Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk

Syntes det er en meget hård påstand, som er svær at underbygge med andet end synsninger.
Nogen gange er fodbold og taktik også et spørgsmål om smag og behag og her syntes jeg altid for debat niveauets skyld at det er vigtigt at huske at blot Fordi man selv mest er til noget andet end det le står for så betyder det jo ikke at han er dum, dårlig eller ligende.
Som barca fans har vi vel alle mødt tosser der har sagt at pep er dårlig træner, han kan intet kun fra side til side og han vinder kun fordi han vælger at træne de bedste hold bla bla bla. Hver gang jeg har mødt de tosser har de været tydeligt at kritikken har bundet i en smags ting, hvor konklusionen mete må være at de der siger sådan bare syntes at mere direkte fodbold er sagen.
For mig ser det ud som om at kritikken af lucho herinde i bund og grund ligeså mere er en smag og behag ting.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Luis "Lucho" Enrique

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Han behøver ikke hvile dem ved at pille dem ud. Han kunne have lagt spillet anderledes op så der var en smule mindre på de tre og lidt mere hele holdet generelt.

Igen, LE og taktik, de går ikke hånd i hånd.


Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Øh hele vores presspil er lagt op på at spare MSN mest muligt? Det er altså ikke fordi de løber en maraton hver kamp. Hvis man skal kritisere ham for noget så er det ikke at roterer nok.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster