Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DrGink
Indlæg: 738
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 702 gange
Blevet takket: 162 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af DrGink »

FCBarcelonaChr skrev:
tors maj 23, 2024 3:57 pm

…som vi andre skifter underbukser…
En gang om året eller hvad?

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af FCBarcelonaChr »

DrGink skrev:
tors maj 23, 2024 8:02 pm
FCBarcelonaChr skrev:
tors maj 23, 2024 3:57 pm

…som vi andre skifter underbukser…
En gang om året eller hvad?
Tal for dig selv! :lol:

Filten
Indlæg: 2081
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 233 gange
Blevet takket: 206 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Filten »

FCBarcelonaChr skrev:
tors maj 23, 2024 8:14 pm
DrGink skrev:
tors maj 23, 2024 8:02 pm
FCBarcelonaChr skrev:
tors maj 23, 2024 3:57 pm

…som vi andre skifter underbukser…
En gang om året eller hvad?
Tal for dig selv! :lol:
Skifter i underbukser??? :eh:
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

sorens
Indlæg: 385
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af sorens »

Filten skrev:
tors maj 23, 2024 9:42 pm
FCBarcelonaChr skrev:
tors maj 23, 2024 8:14 pm
DrGink skrev:
tors maj 23, 2024 8:02 pm
FCBarcelonaChr skrev:
tors maj 23, 2024 3:57 pm

…som vi andre skifter underbukser…
En gang om året eller hvad?
Tal for dig selv! :lol:
Skifter i underbukser??? :eh:
Har I underbukser på???

Zhrilmo
Indlæg: 39
Tilmeldt: søn nov 23, 2008 8:28 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Zhrilmo »

SpillerSomMESSI skrev:
ons maj 22, 2024 10:27 pm
Zhrilmo skrev:
ons maj 22, 2024 8:00 pm
Barca80 skrev:
ons maj 22, 2024 4:08 am
ladislau skrev:
tirs maj 21, 2024 10:34 pm
Vi har haft et kæmpe problem i Laporta siden han satte sig tilbage i embedet. Fokus har været helt og aldeles forskruet.

Det her er bare en ekstra åbenlys case.
Der er masser af gode grunde til at fyre Xavi, og Den eneste grund Laporta ser, er at Xavi påpeger det åbenlyse.
Der har været masser af gode tidspunkter, hvor man kunne lade Xavi gå. Vi har lige haft MÅNEDER, hvor Xavi selv havde sagt op og frasagt sig yderligere kompensation!

Det er jo umuligt, at forestille sig en dårligere håndtering.
Det er dog ikke længere overraskende. Det eneste spørgsmål er, hvornår kommer mistillidsvotummet.
Hele slænget skal ud hvis det står til mig. Lad os tage det fra en ende af.

XAVI skal ud fordi: han har haft hele 3 år til at skabe bare en smule stabilitet på holdet, men leveret svingende præstationer, samt floppet fatalt flere gange i afgørende kampe.

DECO skal ud fordi: der intet som tyder på at han har kompetencerne til sin stilling. Han har for meget fokus på sine egne landsmænd fra Portugal/Brasilien. Desuden er han optaget af at give vennetjenester fremfor at tænke på klubbens bedste. Fx var hans trænerkandidat (som erstatning for Xavi), hans tidligere holdkammerat Tiago Motta, hvilket siger en del. Og slet ikke for at tale om hans beslutning om at købe sin landsmand Vitor Roque for 40 mio. euro !! Altså ham man slet ikke bruger og nu ønsker at sælge.

LAPORTA skal ud fordi: der er utallige eksempler som viser at han har dårlig dømmekraft. Han er i sidste ende den som tager det sidste ord i klubben og årsag til det cirkus vi oplever med Xavi lige nu. Og var det ikke Laportas beslutning at ansætte en tåbe som Deco?

LÆGESTABEN skal ud fordi: hvor mange skader er det lige vi har fået de seneste par år? Dembele som slet ikke har været skadet i PSG, var konstant på skadestuen i Barca. Jeg er ret overbevist om at skaderne til Ansu Fati, Pedri, Gavi, Balde, FdJ osv., ville have været mindre med en bedre lægestab eller fysiske trænere.

BARCA FANS skal ud fordi: der er alt for lidt brok, og alt for meget loyalitet.... nej det naturligvis en joke :razz:

BARCA SPILLERNE skal ikke ud fordi: vi har en stærk trup som kan spille med om titlerne. Det er naturligvis ikke ligeså stærkt som for 5-10 år siden, men der er stadig mange unge og gamle spillere som kan spille på højeste niveau. Der er altid plads til forbedringer og der er enkelte positioner som skal styrkes. Men truppens kvalitet er ikke hoved bekymringen, det er ledelsen.

Så kort sagt smid hele ledelsen ud, og start fra ground zero. Det ville være det mest optimale lige nu :thumbup:
Du har godt set Bologna spille denne sæson?

Jeg ville helt klart ikke sige nej til Motta ;)

Hans 2-7-2 opstilling er spændende og han tænker ud af boksen :-)
Dejlig med en post fra dig… du har været på her på boardet rigtig længe, men skriver desværre sjældent indlæg.
Tak :-) jeg læser med herinde hverdag siden Ronaldinho tiderne i 05 og 06, skal nok prøve at lave et indlæg noget oftere 😀
BARCA!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15194
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Lopezzz »

FCBarcelonaChr skrev:
tors maj 23, 2024 3:57 pm
Parla skrev:
tirs maj 21, 2024 11:32 pm
Det fanme forfærdeligt hvis Xavi ryger efter Laporta tiggede ham om at blive. Kan forstå det hvis han har en top manager klar i kulissen men det tvivler jeg på.
Såfremt Laporta har en afløser klar i kulissen, skal han afskedige Xavi per omgående. Xavi fortjener respekt og fortjener ikke denne latterlige frem og tilbage som der foregår. Laporta virker til at skifte mening som vi andre skifter underbukser, hvis ikke oftere. Xavi har måske ikke gjort det så godt i de store kampe, men husk lige på hvor han overtog holdet. Han tog os fra en 9. plads til en 2. plads, vandt ligaen sidste år og Super Cuppen. Han har givet debut til og ført adskillige talenter frem i lyset og troet på dem. Ja måske var han nødsaget til at tro på dem, men han har ikke desto mindre gjort det. Jeg synes det er skammeligt at man trygler Xavi om at blive, for derefter at afskedige ham. Hvis det er rigtigt at Hansi Flick er den udvalgte, så har han jo hele tiden stået klar. Laporta må gå af.

Jeg håber på, at Xavi får en værdig afsked. Han har bragt mig så mange glæder og det samme til millioner af andre.
En ægte Barça legende, der lever og ånder for klubben. Jeg kommer til at savne ham i og omkring klubben.

Visca el Xavi!

Billede
Helt enig.
Jeg tror at Florentino har kneppet Laporta godt og grundigt og nu er Laporta deprimeret.
Han ved ikke hvad han laver.
Xavi skal blive og Laporta skal tage sig sammen før det går helt galt for ham.
MDCCCXCIX

thomas
Indlæg: 200
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af thomas »

Det er virkelig svært at bevare fatningen i den her situation....uanset hvad man måtte mene om Xavi er den rigtige træner fremover (eller i hvertfald kontrakten ud), så er det svært ikke at blive voldsomt frustreret, ja vred, over at den klub man elsker drives på så dårlig ledelsesmæssig måde. Alle kan se, at Xavi har sagt det rigtige som også er en afspejling af, hvad ikke mindst vi som fans kan se - uanset hvor meget vi så drømmer om pokaler og titler.
Og at der så sidder en Laporta og Deco og føler sig formærmede og forsmåede og tolker Xavis udtalelser som om han ikke er ambitiøs nok, eller hvad fanden de nu har tænkt, det er ikke til at holde ud. Det er management på på meget lavt niveau. Ikke mindst Deco har været fornærmet over, at hans fine investering i Roque ikke har båret frugt. Hvorfor skulle vi ikke stole på trænerens vurdering af, at Roque simpelthen ikke viser nok på træningsbanen - igen uafhængig af vores generelle vurderinger af Xavi som træner.
Den kyniske vurdering af at overtale Xavi til at blive i første omgang har nok været, at de ikke havde nogle alternativer klar i kulissen, og når de så har det, så farvel og tak. Det er bare ikke i orden, og selvom man kan mene, at sådan er topledelse i mange organisationer, så gør det alligevel ondt at se det udspille sig i ens klub.
Tak til Xavi, han har fået meget ud af en ret blandet pose bolsjer. Han har vist sig pragmatisk og ikke bare slavisk holdt sig til den samme gameplan fra kamp til kamp. Han har også været pisseirriterende på flere måder, men hvis nogle vil skrive fejslagen Barcatræner på hans gravsten, er de galt afmarcheret.

DrGink
Indlæg: 738
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 702 gange
Blevet takket: 162 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af DrGink »

thomas skrev:
fre maj 24, 2024 2:49 pm
Det er virkelig svært at bevare fatningen i den her situation....uanset hvad man måtte mene om Xavi er den rigtige træner fremover (eller i hvertfald kontrakten ud), så er det svært ikke at blive voldsomt frustreret, ja vred, over at den klub man elsker drives på så dårlig ledelsesmæssig måde. Alle kan se, at Xavi har sagt det rigtige som også er en afspejling af, hvad ikke mindst vi som fans kan se - uanset hvor meget vi så drømmer om pokaler og titler.
Og at der så sidder en Laporta og Deco og føler sig formærmede og forsmåede og tolker Xavis udtalelser som om han ikke er ambitiøs nok, eller hvad fanden de nu har tænkt, det er ikke til at holde ud. Det er management på på meget lavt niveau. Ikke mindst Deco har været fornærmet over, at hans fine investering i Roque ikke har båret frugt. Hvorfor skulle vi ikke stole på trænerens vurdering af, at Roque simpelthen ikke viser nok på træningsbanen - igen uafhængig af vores generelle vurderinger af Xavi som træner.
Den kyniske vurdering af at overtale Xavi til at blive i første omgang har nok været, at de ikke havde nogle alternativer klar i kulissen, og når de så har det, så farvel og tak. Det er bare ikke i orden, og selvom man kan mene, at sådan er topledelse i mange organisationer, så gør det alligevel ondt at se det udspille sig i ens klub.
Tak til Xavi, han har fået meget ud af en ret blandet pose bolsjer. Han har vist sig pragmatisk og ikke bare slavisk holdt sig til den samme gameplan fra kamp til kamp. Han har også været pisseirriterende på flere måder, men hvis nogle vil skrive fejslagen Barcatræner på hans gravsten, er de galt afmarcheret.
Jeg vil huske ham som en stor spiller, men en middelmådig træner. Jeg synes ikke han har været god taktisk. Og jeg synes heller ikke han har lavet noget specielt i forhold til spillermaterialet. Og så har han nok heller ikke helt psyken og temperamentet til jobbet.

Hvad han dog har gjort som træner er at stabilisere klubben og samle tilhængerne igen. Og han har som udgangspunkt været ordentlig uden at man føler han er faldet nogen i ryggen.

Det synes enormt prisværdigt og jeg vil ikke se tilbage på hans tid og tænke "sikke en idiot" som man ellers kan gøre. Jeg vil tænke at han gjorde alt hvad han kunne og han kæmpede til det sidste. Men talentet var bare ikke stort nok.

Og så har han gjort det klart at Laporta er en selvoptaget kegle, hvis størst talent er at oversælge sig selv og alt omkring ham.

Madameskrald
Indlæg: 1270
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 205 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Madameskrald »

Jeg syntes ikke, at man kan kalde Xavi fejlslagen ifht. klubbens tilstand og relativt til hans umiddelbare forgængere, men han er absolut fejlslagen ifht. de forventninger, som han blandt andet selv var med til at installere.
Han ville spille på den og den måde, man skulle spille med om alle trofæerne, der skulle hentes store navne osv.

Hans temperament på sidelinien tænker jeg er en afspejlning af, at han ikke har slået til - det er jo kulmineret i denne sæson, hvor der hverken har været spille- eller resultatmæssig succes. Han har jo haft visionerne og ambitioerne, men ikke evnerne...

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Kubala »

Xavi har været alt andet end fiasko. Et hold, der sejlede fuldkommen vandt han mesterskabet med. Og hvad er den her ego snak for noget? Fordi han ønsker to spillere til en afgørende position, så har han ego? Alle trænere har specifikke ønsker, hvilket er helt forståeligt. Laporta håndterer det jo skidt. Hvorfor ikke bare tage imod opsigelse? Det er blanke beslutninger. Og blanke beslutninger foregår også ift. det økonomiske. Men ja, det er, hvad det er.

Brugeravatar
Matves12
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn apr 03, 2022 4:38 pm
Har takket: 130 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Matves12 »

Tja, eneste historie jeg kan få til at passe, er også at flere af spillerne må have sagt noget. Selvom Laporta kan gøre mærkelige ting, giver det ingen mening at bede ham om at blive, og så fyre ham uger efter.
Tror flere spiller har været utilfreds, men ikke sagt noget, da man vidste at han alligevel stoppede. Men efter han så vælger at blive, går man til Laporta, som så træffer denne beslutning.
Jeg læste den her kommentar på bold som jeg egentlig syntes giver ret god mening. Handler om artiklen med Ter stegen som nægter at skulle være gået til Laporta med utilfredshed over Xavi.
Mødte Ronaldinho i 2004 efter Brøndby kampen, mit største minde som barn

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1823
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 213 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Barca80 »

Yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh , endelig mand, endelig :thumbup:

Det er den bedste Barca nyhed i de sidste tre år, ingen tvivl om det :thumbup:

Jeg har respekt for Xavi som legende, men klubben altid over spillerne. Og det er klart det bedste for klubben at Xavi stopper :thumbup:

Lad os håbe Laporta er den næste som smutter, samt Deco :thumbup:

Hansi Flick har jeg ikke de store forventninger til, men det kan kun blive bedre :thumbup:

Åhhh det har været en lang sej kamp som Barca fan. Nu har jeg fået lidt håb tilbage, bare en smule :wave:

Iniesta007
Indlæg: 614
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 38 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Iniesta007 »

Barca80 skrev:
fre maj 24, 2024 6:33 pm
Yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh , endelig mand, endelig :thumbup:

Det er den bedste Barca nyhed i de sidste tre år, ingen tvivl om det :thumbup:

Jeg har respekt for Xavi som legende, men klubben altid over spillerne. Og det er klart det bedste for klubben at Xavi stopper :thumbup:

Lad os håbe Laporta er den næste som smutter, samt Deco :thumbup:

Hansi Flick har jeg ikke de store forventninger til, men det kan kun blive bedre :thumbup:

Åhhh det har været en lang sej kamp som Barca fan. Nu har jeg fået lidt håb tilbage, bare en smule :wave:
Nå endelig en med næsten samme holdning som jeg :clap:
Xavi har aldrig været min kop te. Som spiller fantastisk, men som træner...et tudefjæs :crazy:
Jeg ved godt han ikke har kunnet hente spillere fra øverste hylde, men kære Culers et forsvar har han aldrig kunne sætte sammen...selvom han har prøvet ALT. :sick:
Så det kan kun blive bedre næste sæson, ellers må dem der har lyst jo moppe mig mfl....smiler.
God sommer uanset hvad, og lad Dortmund vinde Champions league :angel:.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15194
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1716 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Lopezzz »

Giv os Rafa please :angel:
Jeg magter ikke at se flere ny navne og det magter spillerne heller ikke.
MDCCCXCIX

Drake
Indlæg: 4335
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2605 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Drake »

Hvor er det fedt at vi kommer af med Xavi, og det helt rigtig for klubben. Jeg havde ikke magtet en sæson mere med lorte Xavi-bold. Jeg sagde fra starten af, at vi ikke skulle tage Xavi som træner, og ødelægge hans mulighed for at blive en stor træner for Barca. Jeg elsker som som spiller og den legende han er. Men sket er sket, og han har gjort det fint resultat mæssig i en svær situation, men mangler i den grad træner egenskaberne og den taktiske formåen til at være træner i en klub som Barca.

Selvom jeg synes det er det rigtig at gøre at fyre Xavi, så synes jeg virkelig det er blevet gjort på en grim og amatør måde, det fortjenter Xavi ikke. Jeg håber han for en fantastisk afsked!!!!!!

Jeg håber han finger en klub der passer til han niveau, og han udvikler sig til at blive en stor træner, så ham gerne i Ajax :glad:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster