Økonomi

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Ole Mølgaard
Indlæg: 20
Tilmeldt: fre jul 27, 2018 5:15 pm
Blevet takket: 2 gange

Økonomi

Indlæg af Ole Mølgaard »

Hejsa Cules,

Hvad er det der sker i ledelsen..?
Hvorfor kan de nye spillere ikke indskrives..?

Det er ikke til at holde ud, bare at læse, rygter om at det nok skal indskrives..
Hvad med alle de mia. der er kommet i klubkassen på det seneste..?

Håber at alle bliver indskrivet idag, hvis det kan lade sig gøre..

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: Økonomi

Indlæg af JHMark »

Ole Mølgaard skrev:
fre aug 12, 2022 12:18 pm
Hejsa Cules,

Hvad er det der sker i ledelsen..?
Hvorfor kan de nye spillere ikke indskrives..?

Det er ikke til at holde ud, bare at læse, rygter om at det nok skal indskrives..
Hvad med alle de mia. der er kommet i klubkassen på det seneste..?

Håber at alle bliver indskrivet idag, hvis det kan lade sig gøre..
https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/medi ... asalg.html

JHMark
Indlæg: 209
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 88 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: Økonomi

Indlæg af JHMark »

JHMark skrev:
fre aug 12, 2022 12:42 pm
Ole Mølgaard skrev:
fre aug 12, 2022 12:18 pm
Hejsa Cules,

Hvad er det der sker i ledelsen..?
Hvorfor kan de nye spillere ikke indskrives..?

Det er ikke til at holde ud, bare at læse, rygter om at det nok skal indskrives..
Hvad med alle de mia. der er kommet i klubkassen på det seneste..?

Håber at alle bliver indskrivet idag, hvis det kan lade sig gøre..
https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/medi ... asalg.html
https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/offi ... udios.html

Ole Mølgaard
Indlæg: 20
Tilmeldt: fre jul 27, 2018 5:15 pm
Blevet takket: 2 gange

Re: Økonomi

Indlæg af Ole Mølgaard »

Er det den tidligere ledelse, der har forårsaget , alt det underskud Barca har lige nu...?

Det må have været en ledelse der ikke har haft forstand på , noget som helst..
Især økonomi styring.. sådan som jeg opfatter det..

Hvad gør det nuværende ledelse..? Skal de retsforfølge , Bartumeu regimet..?

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Økonomi

Indlæg af Antimadridista »

Ole Mølgaard skrev:
fre aug 12, 2022 5:00 pm
Er det den tidligere ledelse, der har forårsaget , alt det underskud Barca har lige nu...?

Det må have været en ledelse der ikke har haft forstand på , noget som helst..
Især økonomi styring.. sådan som jeg opfatter det..

Hvad gør det nuværende ledelse..? Skal de retsforfølge , Bartumeu regimet..?
Nu vil jeg ikke lyde sådan “far agtig”… men jeg tror du har misset rigtig mange sider i nyere Barca historie, til man sådan lige kan skitsere hvad der er op og ned, fra A til Z, på et enkelt indlæg.

Vil anbefale de sidste 30-40 sider i transfer og Barca trådene.

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Økonomi

Indlæg af Diabolito »

Hej Ole,

Barcas økonomiske situation er en kombination af uansvarlig ledelse og en uforudsiglig pandemi.

Da Corona bragede frem, var der ikke én klub der ikke blev ramt økonomisk. Barca var dog positioneret dårlige end de fleste andre. Tilbage i 2020 havde Barcelona de højeste driftsomkostninger (løn, red.) af noget sportshold i verden - det er altså på tværs af alle sportsgrene. Jeg kan ikke huske de eksakte tal, men jeg mener at lønningerne udgjorde 70 - 80 % (hvis ikke helt op til 85 %) af den samlede omsætning. Så skal der ikke et geni til at regne ud, at der ikke skal meget slinger i valsen til at vælte korthuset.

Corona bombarderede Barcas indtjening mange år tilbage, men udgifterne forblev jo de samme. Deraf al den moras vi har været vidner til. Kombinér dette med en række kortsigtede gældsposter, gæld til spiller (mange lønkroner) og få nye indtjeningsmuligheder og du har den perfekte storm til et konkursbo.
El Señor de las Tartas

Ole Mølgaard
Indlæg: 20
Tilmeldt: fre jul 27, 2018 5:15 pm
Blevet takket: 2 gange

Re: Økonomi

Indlæg af Ole Mølgaard »

Ja, for Po...r. Er det så den tidligere ledelse, som har sat klubben på konkursens rand..?
Man bliver nærmest bindegal, når man tænker tilbage, til den tidligere ledelse. ( Hvis de er deres skyld )
Den nuværenrende ledelse ser nok bedre ud..? ( har nok mere forstand/erfaring på ledelse..? )

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Økonomi

Indlæg af EasyBuddhist »

https://www.sport.es/es/noticias/barca/ ... s-14313138

En fin lille artikel om Barca Studios
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: Økonomi

Indlæg af FCBSOCI »

EasyBuddhist skrev:
lør aug 20, 2022 10:55 am
https://www.sport.es/es/noticias/barca/ ... s-14313138

En fin lille artikel om Barca Studios
@EasyBuddhist
Ved ikke hvorfor jeg pludselig ikke kan takke. Men det hermed være gjort :thumbup: .

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Økonomi

Indlæg af EasyBuddhist »

FCBSOCI skrev:
lør aug 20, 2022 9:14 pm
EasyBuddhist skrev:
lør aug 20, 2022 10:55 am
https://www.sport.es/es/noticias/barca/ ... s-14313138

En fin lille artikel om Barca Studios
@EasyBuddhist
Ved ikke hvorfor jeg pludselig ikke kan takke. Men det hermed være gjort :thumbup: .
:thumbup:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

FCBSOCI
Indlæg: 2448
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1172 gange
Blevet takket: 508 gange

Re: Økonomi

Indlæg af FCBSOCI »

Var i Barca Store ved Camp Nou i dag. Der var fuldstændig proppet i forretningen. Måtte stå i kø i næsten en halv time bare for at betale.

91.062 tilskuere i går til venskabskamp (superflot), gang i salg af merchandise mv. Det er altsammen positivt i forhold til Barcas økonomi. Jeg fornemmer virkelig en tro på, at Barca sportsligt og økonomisk er på rette spor.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1746
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 209 gange

Re: Økonomi

Indlæg af Barca80 »

Javier Gomez (Generalsekretær i La Liga): "Den 30. juni 2021 var Barcas gæld på 875 millioner euro. Alle andre rapporter herom er overdrevne."
Der har ellers været mange meldinger om at Barcas gæld var langt over en milliard. Det har åbenbart været baseret på løgne 🤔

875 mio. i gæld var altså før Barca solgte tv rettigheder osv. Gad vide hvad gælden lyder nu?

Billede

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Økonomi

Indlæg af EasyBuddhist »

Mens vi venter på SR´s dissekering af Barca´s seneste regnskab, så kan man jo starte med RM´s. Denne giver også nogle indikationer på Barca´s nøgletal.

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Diabolito
Indlæg: 843
Tilmeldt: tirs apr 26, 2005 7:54 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 52 gange

Re: Økonomi

Indlæg af Diabolito »

Jeg forstår det stadig ikke.

Billede

Hvornår kan vi forvente at vores lønniveau nivellerer sig? Hvis vi omsættes for så meget, og vores lønninger efterhånden er reduceret en del, hvorfor er vi så stadig underlagt så stramme krav ?

Har Googlet i en uendelighed for at finde et svar, men intet klogt kommer op.

Måske nogle her ved mere end Google ?
El Señor de las Tartas

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1577
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 168 gange

Re: Økonomi

Indlæg af Champione »

Salary cap og FFP beregner 3 årige perioder, så vi er fortsat ramt af det katastrofale 20/21 regnskab, hvor vi afskrev værdierne af Griez, Cou og lønniveauet toppede efter covid og året uden entreindtægter.

Så i år, er mig bekendt sidste år med det hårdførende begrænsning. Og så alligevel er vi oppe på tredjepladsen igen over mest forbrugte lønninger - kun overgået af begge Madrid klubber.

Men fra næste år åbner der op igen for mere forbrug. Til orientering har Real små 3x så stort råderum, som vi har på Salary Cap.

Hvor kæden bliver løs for mig - er omkring de "pæne" regnskaber de sidste år. 21/22 var med 98 mio euro i overskud, og sidste år var helt gak med 351 mio euro i plus.
Men bag tallene er jo en masse rettighedssalgs, de her økonomiske levers, som vi aktiverede, og alt det her.

Så om tallene er fuldstændig opblæst for netop for at øge salary cap - og det har haft en effekt, da vi er gået fra ligge ca. midt i salary cap oversigten sidste år, til at ramme top 3 igen i år.

Og så er der gældselementet også - man må bare sige, at det ret uigennemskueligt. :grin:
---------------------------------------
Barca is my religion!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster