Xavier Hernandez Creus

Trænere og klubbens ledelse

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Visca El Barca »

[iXavi doesn't rule out staying another year, although offer from Qatar is almost irrejectable. New meeting club-agent in a few weeks. [sport]][/i]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af emo »

Havde faktisk aldrig troet om Xavi at penge ville kunne friste ham... :sad:

Det er næppe spilletiden som de mener er irrejectable (dumt ord egentligt).
Allez...

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Xavi6Smede »

Nu det jo ikke kun penge, men også muligheden for at starte sin trænerkarriere på Aspire Academy... Og Aspire Academy er ikke bare et hvilket som helst akademi. http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 22/5398773 (nok første og sidste gang jeg bruger ekstrabladet som kilde). Så derfor er det helt sikkert en kæmpe chance for Xavi, selvom jeg helt sikkert også foretrækker at han bliver eller tager til USA.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af emo »

Det er så kunstigt alt det der, og hvorfor sætte sig i forbindelse med noget mange har så meget imod, og noget som sagtens kunne ende med at være korrupt.

En mand som Xavi kan starte sin karriere som træner lige hvor han har lyst til, med hans omdømme og det han har vist på banen vil klubber stå i kø, og selvf. skal han starte sin karriere med vores B hold, det er klart ! :grin:
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Visca El Barca »

Hvad er det lige præcis folk har imod Aspire akademi? Oh hvilke folk er det? Det er et fodboldakademi, og såvidt jeg ved, internationalt anerkendt og rost akademi. Det er klart, at sådan noget kan være attraktiv. Man behøver ikke at få hele sin træner uddannelse i Barca, Pep fik heller ikke sin uddannelse i Barca, men andre steder.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af zqa »

Internationalt anderkendt og rost? Af hvem dog?

Det er vel bare den generelle holdning til Qatar; korruption, slavearbejde, ingen fodbold kultur, osv.
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af emo »

Jeg skriver ikke at folk har noget imod akademiet. Det er Qatar og dens sportslige ageren som helhed, jeg hentyder til, kan være at det ikke er helt så tydeligt, men det var pointen.

Men jeg er da selvf. skeptisk overfor sådan et Akademi, eller hvad det er blevet til, med tanke på hvad Qatar kan finde på at gøre, og den magt de rent faktisk har, pengemæssigt. Det er sq ikke helt rent mel de har i poserne. Men igen det er ikke min kritik af akademiet, men at have tætte bånd med Qatar, noget jeg efterhånden også ser Barcleona distancere sig fra.

http://www.punditarena.com/football/eng ... adhunting/

Jeg skriver så hellere ikke at han skal starte sin træner UDDANNELSE i Barcelona, men starte sin karriere som træner, hvilket jo også var det Pep gjorde, ikke? Det har skriver jeg rent faktisk, og det endda skrevet ret tydeligt.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Visca El Barca »

Zqa :

Soeg paa nettet. akademiet har faaet ros for dens faciliteter, ligesom deres traener uddannelse er af hoej klasse.
Laes lige de foerste linjer af det link som emo har smidt. Fifa, FN og Barca stoetter akademiet og man er villig til at kalde det et af verdens bedste. Meeeen , ligesom La Masia er der ogsaa kritikpunkter.
Emo;

Det er ikke Xavis opgave, at tage politisk afstand fra landet.
Han må egentlig ikke blande sport og politik sammen. Han taenker jo sikkert at han kan spille fodbold og samtidig faa sig sin traener uddannelse, det er alt andet lige attraktivt. Og hvis han skal traene Barca b med ambition om at traene foersteholdet, så har han jo brug for en traener uddannelse. Hailet han kan faa paa Aspire.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Visca El Barca »

Xavi gives an assist every 211 minutes this season, 2nd best season ratio at Barcelona #fcblive Best: 144 min in 2008/09 [via @barca19stats]
Xavi gave 4 assists in the last 280 minutes he played for Barcelona, averaging an assist every 70 minutes #fcblive [via @barca19stats]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg håber virkelig at Xavi bliver i endnu en sæson. Det er tydeligt at han stadig har masser af bidrage med. En ting er at det er vanvittigt tydeligt på vores spil - der kommer så meget ro på, i de kampe hvor Xavi kommer ind fra bænken og griber taktstokken - men det viser sig også i statistikkerne. Jeg har nemlig sammenlignet ham med Iniesta og Rakitić, samt de to varmeste emner i forhold til vores fremtid på midtbanen, nemlig Paul Pogba og Marco Verratti.

Ser vi på mål og assists per 90 minutter spillet, som er Xavi faktisk næstbedst blandt de 5. Det er kun Rakitić der overgår ham, mens han slår Pogba selvom franskmanden har scoret ganske mange mål i denne sæson:
Spoiler
Vis
Ivan Rakitić - 0,481 per 90 minutter
Xavi - 0,473 per 90 minutter
Paul Pogba - 0,437 per 90 minutter
Marco Verratti - 0,267 per 90 minutter
Andrés Iniesta - 0,000 per 90 minutter
Derudover har Xavi, med stor, stor afstand, også flest chanceskabende afleveringer - eksklusiv oplæg - per 90 minutter spillet af de fem. Her er forskellen enormt stor på Xavi og de andre:
Spoiler
Vis
Xavi - 2,604 per 90 minutter
Paul Pogba - 1,601 per 90 minutter
Ivan Rakitić - 1,491 per 90 minutter
Marco Verratti - 1,467 per 90 minutter
Andrés Iniesta - 1,210 per 90 minutter
Ovenstående bliver endnu mere imponerende, når man ser på hvor stor præcision Xavi har i sine afleveringer:
Spoiler
Vis
Xavi - 92,432%
Marco Verratti - 91,169%
Ivan Rakitić - 90,425%
Andrés Iniesta - 89,774%
Paul Pogba - 83,092%
Udover at have den bedste gennemførselsprocent, har Xavi også næstflest afleveringer per kamp, kun overgået af Verratti:
Spoiler
Vis
Marco Verratti - 104,229 per 90 minutter
Xavi - 87,574 per 90 minutter
Andrés Iniesta - 80,187 per 90 minutter
Ivan Rakitić - 75,858 per 90 minutter
Paul Pogba - 50,216 per 90 minutter
Der hvor Xavi naturligvis ikke kan matche de andre, er når snakken falder på bolderobringer per 90 minutter. Xavi er ved at være en ældre herre og han har ikke samme løbepensum som tidligere i karrieren:
Spoiler
Vis
Marco Verratti - 5,292 per 90 minutter
Paul Pogba - 3,590 per 90 minutter
Ivan Rakitić - 2,934 per 90 minutter
Andrés Iniesta - 2,420 per 90 minutter
Xavi - 1,893 per 90 minutter
Derudover er Xavi heller ikke den hurtigste mand længere, hvorfor han forsøger meget, meget få driblinger per 90 minutter spillet:
Spoiler
Vis
Paul Pogba - 4,367 per 90 minutter
Marco Verratti - 3,735 per 90 minutter
Andrés Iniesta - 3,159 per 90 minutter
Ivan Rakitić - 0,770 per 90 minutter
Xavi - 0,710 per 90 minutter
Til gengæld har Xavi ingen problemer med at lykkes med de få driblinger han forsøger, hvor en spiller som Ivan Rakitić har noget større problemer, hvilket klart kan ses i forhold til deres driblingsgennemførselsprocent (ja, jeg finder selv på ord nu):
Spoiler
Vis
Xavi - 75,000%
Paul Pogba - 73,333%
Marco Verratti - 71,429%
Andrés Iniesta - 63,830%
Ivan Rakitić - 31,250%
At Xavi er så sikker på bolden, både når han dribler og ikke dribler, kan da også tydeligt aflæses i antallet af tabte bolde per 90 minutter, hvor Pogbas offensive og direkte tendenser er tydelige:
Spoiler
Vis
Paul Pogba - 5,143 per 90 minutter
Marco Verratti - 2,801 per 90 minutter
Andrés Iniesta - 2,151 per 90 minutter
Ivan Rakitić - 1,780 per 90 minutter
Xavi - 1,243 per 90 minutter
Det er tydeligt at Xavi stadig er den klart dygtigste boldspiller af dem alle. Han holder bedre på bolden, gennemfører flere afleveringer, skaber flere chancer og er deraf involveret i (næst)flest mål. En ting er at Xavis erfaring og tilstedeværelse er guld værd, men så længe han stadig performer på ligeså højt et niveau som han har gjort i denne sæson, så er det ligefør at erfaringen blot er en bonus, for Xavi har ganske enkelt spillet fantastisk i denne sæson. Jeg håber så meget at han tager en sæson yderligere, for han smutter en tur til Qatar eller USA.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af emo »

Hey, Blaumusse, giver det damer det der?
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Blaugrana92 »

Det kan du fandeme bande på det gør. Tal river trusserne af dem. Især hvis der er tre decimaler efter kommaerne. Uha, så kilder det alle de rigtige steder for dem. Så kan jeg vist godt læne mig tilbage, og bare vente på at der sker noget.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Blaugrana92 skrev:Det kan du fandeme bande på det gør. Tal river trusserne af dem. Især hvis der er tre decimaler efter kommaerne. Uha, så kilder det alle de rigtige steder for dem. Så kan jeg vist godt læne mig tilbage, og bare vente på at der sker noget.
Hahahahaha, det klip er kraftedeme sjovt! :lol: :grin:

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Xavi6Smede »

Blaugrana92 skrev:Jeg håber virkelig at Xavi bliver i endnu en sæson. Det er tydeligt at han stadig har masser af bidrage med. En ting er at det er vanvittigt tydeligt på vores spil - der kommer så meget ro på, i de kampe hvor Xavi kommer ind fra bænken og griber taktstokken - men det viser sig også i statistikkerne. Jeg har nemlig sammenlignet ham med Iniesta og Rakitić, samt de to varmeste emner i forhold til vores fremtid på midtbanen, nemlig Paul Pogba og Marco Verratti.

Ser vi på mål og assists per 90 minutter spillet, som er Xavi faktisk næstbedst blandt de 5. Det er kun Rakitić der overgår ham, mens han slår Pogba selvom franskmanden har scoret ganske mange mål i denne sæson:
Spoiler
Vis
Ivan Rakitić - 0,481 per 90 minutter
Xavi - 0,473 per 90 minutter
Paul Pogba - 0,437 per 90 minutter
Marco Verratti - 0,267 per 90 minutter
Andrés Iniesta - 0,000 per 90 minutter
Derudover har Xavi, med stor, stor afstand, også flest chanceskabende afleveringer - eksklusiv oplæg - per 90 minutter spillet af de fem. Her er forskellen enormt stor på Xavi og de andre:
Spoiler
Vis
Xavi - 2,604 per 90 minutter
Paul Pogba - 1,601 per 90 minutter
Ivan Rakitić - 1,491 per 90 minutter
Marco Verratti - 1,467 per 90 minutter
Andrés Iniesta - 1,210 per 90 minutter
Ovenstående bliver endnu mere imponerende, når man ser på hvor stor præcision Xavi har i sine afleveringer:
Spoiler
Vis
Xavi - 92,432%
Marco Verratti - 91,169%
Ivan Rakitić - 90,425%
Andrés Iniesta - 89,774%
Paul Pogba - 83,092%
Udover at have den bedste gennemførselsprocent, har Xavi også næstflest afleveringer per kamp, kun overgået af Verratti:
Spoiler
Vis
Marco Verratti - 104,229 per 90 minutter
Xavi - 87,574 per 90 minutter
Andrés Iniesta - 80,187 per 90 minutter
Ivan Rakitić - 75,858 per 90 minutter
Paul Pogba - 50,216 per 90 minutter
Der hvor Xavi naturligvis ikke kan matche de andre, er når snakken falder på bolderobringer per 90 minutter. Xavi er ved at være en ældre herre og han har ikke samme løbepensum som tidligere i karrieren:
Spoiler
Vis
Marco Verratti - 5,292 per 90 minutter
Paul Pogba - 3,590 per 90 minutter
Ivan Rakitić - 2,934 per 90 minutter
Andrés Iniesta - 2,420 per 90 minutter
Xavi - 1,893 per 90 minutter
Derudover er Xavi heller ikke den hurtigste mand længere, hvorfor han forsøger meget, meget få driblinger per 90 minutter spillet:
Spoiler
Vis
Paul Pogba - 4,367 per 90 minutter
Marco Verratti - 3,735 per 90 minutter
Andrés Iniesta - 3,159 per 90 minutter
Ivan Rakitić - 0,770 per 90 minutter
Xavi - 0,710 per 90 minutter
Til gengæld har Xavi ingen problemer med at lykkes med de få driblinger han forsøger, hvor en spiller som Ivan Rakitić har noget større problemer, hvilket klart kan ses i forhold til deres driblingsgennemførselsprocent (ja, jeg finder selv på ord nu):
Spoiler
Vis
Xavi - 75,000%
Paul Pogba - 73,333%
Marco Verratti - 71,429%
Andrés Iniesta - 63,830%
Ivan Rakitić - 31,250%
At Xavi er så sikker på bolden, både når han dribler og ikke dribler, kan da også tydeligt aflæses i antallet af tabte bolde per 90 minutter, hvor Pogbas offensive og direkte tendenser er tydelige:
Spoiler
Vis
Paul Pogba - 5,143 per 90 minutter
Marco Verratti - 2,801 per 90 minutter
Andrés Iniesta - 2,151 per 90 minutter
Ivan Rakitić - 1,780 per 90 minutter
Xavi - 1,243 per 90 minutter
Det er tydeligt at Xavi stadig er den klart dygtigste boldspiller af dem alle. Han holder bedre på bolden, gennemfører flere afleveringer, skaber flere chancer og er deraf involveret i (næst)flest mål. En ting er at Xavis erfaring og tilstedeværelse er guld værd, men så længe han stadig performer på ligeså højt et niveau som han har gjort i denne sæson, så er det ligefør at erfaringen blot er en bonus, for Xavi har ganske enkelt spillet fantastisk i denne sæson. Jeg håber så meget at han tager en sæson yderligere, for han smutter en tur til Qatar eller USA.
Virkelig interessante tal! Selvom man ikke kun skal vurdere en spiller på hans stats, så beskriver tallene meget godt at Iniesta har haft en dårlig sæson og hvorfor jeg ikke ønsker Pogba til klubben. Iniesta er placeret i bunden på næsten alle de overstående eksempler.. Skaber for lidt og bidrager ikke meget defensivt.
Pogba har for stor risiko i sit spil og mister den for tit, til at være midtbanespiller i Barcelona. Ved mindre holdet går helt væk fra tiki-taka, hvilket jeg ikke håber. Verratti må derimod gerne komme til :smile:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: 6 - Xavier Hernandez Creus

Indlæg af Visca El Barca »

Xavi is the first player ever to reach 150 games in the Champions League #fcbliv [via opta]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster