Håndbold

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Blaugrana92 skrev:I øvrigt, Luis Enrique, du lader til at vide noget om håndbold, så kan du ikke lige enten rette mig eller give mig ret, når jeg siger at Mikkel Hansen efterhånden er en overvurderet håndboldspiller? Jeg synes slet ikke at han tager ansvar i en kamp som denne. Det er alt, alt, alt for let at pille ham ud, ved at smide en mandsopdækning på ham dybt i banen. Han gør jo stort set intet for at fravriste sig opdækningen og står bare og glor? Han formår sjældent at bryde igennem og virker slet ikke fandenivoldsk nok. Måske er det bare mig der overser noget, men jeg kan virkelig ikke se hvad der gør ham speciel? Nu spillede han ikke så godt lige i dag, men Mads Mensah synes jeg da umiddelbart gør det langt, langt, langt bedre end Hansen?
I mange år stod der i grønspættebogen, at man ikke kunne nå til tops ved slutrunder, uden at have en genial individualist. Derfor samlede Danmark på bronzemedaljer, før Mikkel Hansen kom til. Derefter vandt man guld- og sølvmedaljer nogle år.

Denne antagelse står for fald, nu for alvor, ved denne turnering. Håndbold bliver mere et holdspil og et spil, hvor bredden, også qua de mange kampe, bliver helt afgørende. Tyskland og Norge fører an i den bestræbelse. Det vigtigste er at have et hold i balance og med flere spillere, der tør tage fat på egen hånd. I anden halveg scorer Fabian Wiede og den noget upåagtede Kai Häfner, der altså lige er blevet indsuppleret i den tyske trup, til sammen 4 vigtige mål, hvor tyskerne er ret så pressede af danskerne, der er ved at lægge an til at gøre det samme mod Spanien: Klemme til til sidst og vinde kampen.

En anden detalje: Man taler meget om, at Gudmundsson bruger oceaner af tid på at se modstanderne an. Tysklands og Norges trænere - Sigurdsson og Berge - er derimod kendte for at bruge oceaner af tid på at ryste og spille deres eget hold sammen. Måske har Gudmundsson forsømt det? Det tror jeg - og det besvarer dit spørgsmål. Opskriften hedder for ofte: Mikkel Hansen finder på noget.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Skydefinten »

Lionel Messi finder på noget. Kan ikke udelukke, at man også har tænkt det :roll: ;-)

God indlæg, LE!
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Blach »

Jeg er meget enig med Storken. Danmarks problemer bunder i flere ting vil jeg mene:

- Meget af spillet, er lagt op på Mikkels skuldre. Han har ikke ramt sit niveau, hvor han i de afgørende kampe kan scorer op mod 10 mål. Derfor behøves modstanderen ikke at bruge helt så mange kræfter på ham.

- Når Mikkel har været på banen, har antallet af driblinger været langt højere, folk er ikke kommet i fart, m.m. Det svarer til når vi(Barca) spiller uden løb for hinanden og bare regner med at Messi løser det hele med 4 forsvarer omkring sig. Det er ved Mikkel problemet primært har været, for han starter selv trenden.

- Der har manglet vildskab. Både offensivt og defensivt.

- Der har ikke været tålmodighed nok. Der har været mange tidlige afslutninger, hvilket gør at folk ikke har været fri og skyder på parader - og her er fx Sterbik og Mattias Andersson for gode!

- Vi stoppede med at løbe kontra efter vi vandt kampen mod Spanien. Der er brug for 5-10 lette mål i en kamp.

- Landin var havde kun en kamp på rigtig højt niveau(mod Spanien). Det skal altså ikke være muligt for Johan Jakobsson at score fra 10-15 meter mere end et par gange.

Vores to store profiler har ikke præsteret, ligesom Lauge heller ikke har. Mensah har været den bedste bagspiller sammen med Mads C som næsten ingen pauser har fået. Nødde og Toft har været gode gode defensive sammen med Møllgaard, ind til de sidste to kampe hvor de genopstarter tendensen med at hænge bagefter og hive i trøjerne. Derfor ser man også at antallet af to minutters ligepludselig eksploderede. Nødde og især Toft har dog ikke været helt sikre offensivt.

Fløjene har brændt meget på kontra, og venstrefløjene har været svage defensivt. Men at nogle af verdens bedste fløje ikke får mere at arbejde med, er simpelthen for dårligt!

Alt i alt har hele holdet ikke præsteret til maksimum. Der har manglet tænding!
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Heartbreaker »

Øv, hvor spiller Spanien dårligt.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Håndbold

Indlæg af PuyolErGud »

Ja, Spanien er helt væk. Deres angreb er så tand- og ideløst at det går helt ondt.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Heartbreaker »

Alt går da også Tysklands vej.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Tello »

Althea Reinhardt. Den eneste grund til at se EM.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Antimadridista »

Tello skrev:Althea Reinhardt. Den eneste grund til at se EM.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Men husk nu også, de 117 grunde til ikke at gøre det..

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Tello »

Mikkel er for sindssyg.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Håndbold

Indlæg af PuyolErGud »

Og Landin ligeså!

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Tello »

Enig!

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Håndbold

Indlæg af emo »

PuyolErGud skrev:Og Landin ligeså!

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk
Han var OK i går... :lol:
Allez...

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Håndbold

Indlæg af kklaus »

Vild dansk præstation!
Håber det fortsætter i finalen!
Giv mig min sko tilbage, røv!

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Håndbold

Indlæg af emo »

Helt sindsygt hvad DK præsterede i dag. Kæft en klasse kamp i stort set alle 60 min..

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Allez...

Blaugrana al vent
Indlæg: 520
Tilmeldt: ons maj 10, 2017 5:45 pm
Geografisk sted: Esé
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 38 gange
Kontakt:

Re: Håndbold

Indlæg af Blaugrana al vent »

emo skrev:Helt sindsygt hvad DK præsterede i dag. Kæft en klasse kamp i stort set alle 60 min..

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
Det var helt vildt så effektive de var foran mål. Alt fløj bare ind så det blev aldrig helt spændende. Men det behøver det heller ikke være. Hvem husker ikke vores semifinale mod Island i 2008 vist nok. Håndbold kan virkelig noget med spændingen i forhold til fodbold :lol:
Jeg bløder Blaugrana

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 4 gæster