Håndbold

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Visca El Barca »

Luis Enrique skrev:Jeg er ikke helt sikker på, at det var en god idé at det danske landshold fik så nem en ottenedelsfinale. Der kunne godt vente dem noget af et chok i kvartfinalen.
Jeg synes nu ikke, det var en nem modstander. At de fik det til at se så nemt ud, skyldes mere det høje niveau som DK viste, de har og kan spille på.

Jeg er ret sikker på, at de ikke vil få chok i kvartfinalen. Der kan ske mange ting, men chok får de ikke. De kender trods alt hvad Spanien er i stand til, vi kender deres spillere og deres niveau. Spanien er for mig slutrundens bedste hold, det tror jeg vores træner-team og vores spillere er klar over. Intet burde komme som et chok.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Visca El Barca skrev: Jeg synes nu ikke, det var en nem modstander. At de fik det til at se så nemt ud, skyldes mere det høje niveau som DK viste, de har og kan spille på.
Jeg er ikke helt enig. Island viste ikke megen variation eller fantasi, hverken forsvars- eller angrebsmæssigt. De var meget passive. Nok manglede de Palmarsson, men de har tidligere i turneringen spillet lige op med Frankrig og slået et meget vanskeligt egyptisk landshold.
Visca El Barca skrev: Der kan ske mange ting, men chok får de ikke.
Den melodi synes jeg nu nok man har hørt før, f.eks. ved de to forudgående finaler mod hhv. netop Spanien og Frankrig og ved OL før kvartifinalen mod Sverige. I denne turnering også før opgøret mod Argentina. Der er en snert af dansk overmod som hele tiden lurer. Jovist, det ser positivt ud. Jeg kunne bare godt have ønsket mig, at de var blevet lidt mere pressede i ottenedelsfinalen.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Visca El Barca »

Min pointe er, at dagens kamp har ingen betydning på kampen mod Spanien. Overhovedet.

Jeg synes nu at det er DKs fortjeneste at de får et stærkt islandsk landshold til at ligne et ordinær hold. Men, DK kan intet taget fra denne kamp, det ville de heller ikke kunne om de var blevet presset. Disse spillere er så rutineret og har spillet så mange vigtige kampe, at Spanien kan ikke chokere dem. De kan vise sig at være ekstrem stærke, men det vil ikke komme som et chok. De fleste eksperter som jeg har hørt, peger på Spaniens som det bedste hold ved dette VM, deres spil har været af højeste niveau. Jeg tror ikke, der kan blive tale om dansk overmod mod sådan en modstander. DK er blever smadret af Spanien, de er udmærket klar over, hvad der venter dem.

Jeg kunne godt forstå, hvis der var tale om spansk overmod. De har spillet bedst i denne turnering, de fik næsten ingen modstand af en meget dårlig modstander i deres 1/8 dels finalen, og de har smadret DK. Hvis nogen kan få chok, så er det måske Spanien, hvis DK kommer ud og spiller på sit bedste niveau. Jeg tror dog heller ikke, at Spanien får sig et chok, jeg tror Spanien ved hvad de kan forvente af DK, et af verdens allerbedste hold. De ved at på dagen kan det danske landshold slå alle, ligesom danskerne ved at Spanien kan få verdensklasse hold til at ligne middelmådig modstander.

Det handler mere om at ramme dagen, tror jeg. I det aspekt er det trods alt positivt, at DK har vist opadgående formkurve i de sidste 2-3 kampe, hvorimod Spanien bare har spillet et højt niveau hele turnering. Det bliver en interessant kamp, hvor de små detaljer kommer til at afgøre kampen.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Tak for et godt og grundigt svar!
Visca El Barca skrev: Jeg synes nu at det er DKs fortjeneste at de får et stærkt islandsk landshold til at ligne et ordinær hold.
Jeg har set Makedonien, Sverige, Brasilien og så Island tabe deres ottedelsfinaler. De tre førstnævnte holdt højere niveau end Island; havde - kontrafaktisk set - besejret Island i en eventuel ottenedelsfinale. Island var ikke stærke, det er i hvert fald min opfattelse. At det til dels skyldes, at de spillede deres kort forkert er så en anden sag.
Visca El Barca skrev: De fleste eksperter som jeg har hørt, peger på Spaniens som det bedste hold ved dette VM, deres spil har været af højeste niveau.
Jeg oplever nu folk som meget tilbageholdende med at udpege en favorit, udover klichéfavoritten Frankrig. Det er netop det spændende ved dette VM i mine øjne - der er ingen klar favorit, de oplagte favorithold har alle vist svagheder. Jeg er nok enig et godt stykke ad vejen i, at Spanien ser stærke ud og måske også stærkest. Deres bagspillere og skytter er dog ikke voldsomt imponerende, der mangler de stadig at vise allerhøjeste niveau.

Jeg har mest fidus til Kroatien som verdensmester, ikke mindst fordi de knækkede en meget kompleks og vanskelig modstander i deres ottenedelsfinale. Deres værste fjende de senere år har netop været, at de er begyndt bedst, ikke ulig Spanien denne gang, men ikke haft det mentale fokus på plads, da det virkelig gjaldt.
Visca El Barca skrev: Det handler mere om at ramme dagen, tror jeg.
Det er jeg til gengæld helt enig med dig i. De rigtige mesterhold spiller efter den devise, at hvis man vil vinde en turnering, skal man i princippet kunne slå alle og ikke være afhængig af - eller frygte - at trække bestemte modstandere. Frankrig har været enestående i den henseende de senere år, men jeg tror det er forbi denne gang.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Visca El Barca »

Vi er nok enige langt hen ad vejen :).

Jeg bor i Sverige, som i nok ved. Her peger de selvfølgelig på Frankrig også (fordi de har så meget individuel kvalitet), men man mener at Spanien har været bedst spillende og virker bedst som hold. Jeg har set lidt på de danske kanaler, og her har de også snakket om Spanien som måske det bedst spillende hold ved denne turnering. Det sagde de så sent som i dag.

Jeg er dog enig i, at der generelt ikke er så stor forskel på de hold. Det er spændende at du nævner Kroatien, for mig virker det som at de har mistet tidligere tiders styrke, det bliver spændende at se hvad de kan udrette.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: Håndbold

Indlæg af PuyolErGud »

Gode kampe der er i gang lige nu! Ved pausen i kampene står det 12-10 til Polen over Kroatien i en kamp, som bølger meget frem og tilbage.
I den anden kamp derimod fører Qatar 18-14 efter en halvleg, hvor det tyske forsvar slet ikke har fået fat, og tyskerne derimod har haft deres problemer med Qatar forsvar. Dog fik tyskerne her til slut lige hentet et par mål ind, hvilket måske kan give dem ny energi og tro på tingene inden sidste halvdel af kampen.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Håndbold

Indlæg af emo »

Haha, Qatar videre og Polen videre.

Så kan alt ske, så skal DK også videre.
Allez...

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Visca El Barca skrev: Det er spændende at du nævner Kroatien, for mig virker det som at de har mistet tidligere tiders styrke, det bliver spændende at se hvad de kan udrette.
For lidt. Goluza bør være en færdig mand på sidelinjen for kroaterne. De får alt for lidt ud af det, i dette tilfælde deres klare overtag først i anden halveg. Lackovic var desværre ude pga. en skade, men kroaterne kunne nok have haft gavn af lidt mere rutine på holdet. Denis Buntic, Tonci Valcic, Denis Spoljaric og/eller nok også Ivano Balic, der stadig er i gang for Wetzlar og mig bekendt ikke har kvittet landsholdet formelt, kunne måske have gjort god gavn i en presset situation som i dag. Nok er det imponerende, at kroaterne holder liv i et konstant generationsskifte, men de må så leve med at sidste vundne turnering er (helt) tilbage i 2004.

Nu får enten Polen eller Qatar en finaleplads. De havde de færreste nok ventet før turneringen. Til gengæld bør deltagerne i aftenens resterende kvartfinaler godte sig: Det ser pludselig noget nemmere ud.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Håndbold

Indlæg af emo »

Haha oooh Danmark. Lundin har været lort, og det har været med til at koste. Forvaret har generelt stået skidt, og ikke mindst har angrebet aldrig haft flow.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Blaugrana92 »

Hehehe, som dansker er der faktisk ikke en følelse man er mere forvænt med, end at se et dansk landshold tabe en kamp og ryge ud af en turnering.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Luis Enrique »

Cañellas, der laver det allersidste, helt afgørende mål, laver kampen igennem 4-5 helt afgørende langskudsmål, hvor spanierne er helt og aldeles ude på kanten af passivt spil. Danskerne, i praksis Mikkel Hansen, laver ikke mål i sådanne situationer. Det bliver i sidste ende udslagsgivende.

Og så burde man også erkende, at man har to lige gode målmænd på landsholdet. Der er ingen umiddelbar grund til, at Landin per definition skal have mest spilletid.

kklaus
Indlæg: 9725
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Håndbold

Indlæg af kklaus »

Vive la France! Allez, allez! Baguette!
Giv mig min sko tilbage, røv!

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Håndbold

Indlæg af JonasV »

kklaus skrev:Vive la France! Allez, allez! Baguette!
phpBB [video]

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Håndbold

Indlæg af Heartbreaker »

Tillykke til Frankrig. Dejligt, det ikke var Manchester City som vandt VM.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Håndbold

Indlæg af emo »

Helt fint... Ja.

Men kæft en fransk arrogance på det sidste angreb. Jubler inde på banen, mens de kaster den rundt og så smider han den ud til Qatar til sidst. Klamt at se.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster