Tennis

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Tennis

Indlæg af MessiPogba »

Flax_Generous skrev:Der er vel ingen tvivl om, at han er GOAT i tennishistorien, men nærmer han sig snart GOAT i sportshistorien? Eller er det urimeligt at påstå, at han overgår Messi, Bolt, Lewis, Nicklaus, Ali, Jordan, Brady, Gretzky, Phelps, osv.? Der er selvfølgelig intet rigtigt eller forkert svar, men han er i mine øjne ved at være der.
Jeg er stor fan af Brady, og han er uden sammenligning GOAT i NFL. Men er det ikke ved at tage overhånd med den her lovprisning af ham på tværs af medierne, især i USA? Mon han havde fået så stor anerkendelse, hvis han havde været sort?

At en som Max Kellerman f.eks. kalder Bradys historie som den største historie af alle historier på tværs af alle sportsgrene, er f.eks. det, jeg synes er ved at tage overhånd.

Jeg har lidt svært ved at lovprise en mand i forhold til andre atler, når Brady er quarterback i et spil, der bliver afbrudt så meget, og hvor intensiteten sjældent er helt oppe og ringe som andre sportsudøvere.

Jeg nærer større respekt for tennisspillere, der spiller året rundt og i kampe, der kan vare flere timer i samme tempo, jeg har større respekt for basketballspillere, hvor en meget, meget stor del af dem kommer fra fattigdom og kæmper sig op i graderne og spiller 10 måneder med ufattelig meget intensitet, masser af rejser på tværs af byerne i et kæmpe land som USA. Jeg har større respekt for fodboldspillere, der løber rundt i 90 minutter, og træner hver dag i massiv bevægelse og andet, og spiller op til 70 kampe på en sæson.

Jeg har folk som Messi, Schumacher, Federer, Gretzky en del over Brady i hvert fald som GOATEN over GOATS'ne.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Tennis

Indlæg af Kawhi »

MessiPogba skrev:Jeg har folk som Messi, Schumacher, Federer, Gretzky en del over Brady i hvert fald som GOATEN over GOATS'ne.
Husk Jordan ;-)

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Tennis

Indlæg af zqa »

MessiPogba skrev:
Flax_Generous skrev:Der er vel ingen tvivl om, at han er GOAT i tennishistorien, men nærmer han sig snart GOAT i sportshistorien? Eller er det urimeligt at påstå, at han overgår Messi, Bolt, Lewis, Nicklaus, Ali, Jordan, Brady, Gretzky, Phelps, osv.? Der er selvfølgelig intet rigtigt eller forkert svar, men han er i mine øjne ved at være der.
Jeg er stor fan af Brady, og han er uden sammenligning GOAT i NFL. Men er det ikke ved at tage overhånd med den her lovprisning af ham på tværs af medierne, især i USA? Mon han havde fået så stor anerkendelse, hvis han havde været sort?
Nej.
Havde han været sort, så havde det været det samme - præcis som med Jordan eller Tiger Woods eller Serena Williams.
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Tennis

Indlæg af Flax_Generous »

MessiPogba skrev:Jeg har lidt svært ved at lovprise en mand i forhold til andre atler, når Brady er quarterback i et spil, der bliver afbrudt så meget, og hvor intensiteten sjældent er helt oppe og ringe som andre sportsudøvere.

Jeg nærer større respekt for tennisspillere, der spiller året rundt og i kampe, der kan vare flere timer i samme tempo, jeg har større respekt for basketballspillere, hvor en meget, meget stor del af dem kommer fra fattigdom og kæmper sig op i graderne og spiller 10 måneder med ufattelig meget intensitet, masser af rejser på tværs af byerne i et kæmpe land som USA. Jeg har større respekt for fodboldspillere, der løber rundt i 90 minutter, og træner hver dag i massiv bevægelse og andet, og spiller op til 70 kampe på en sæson.
Omvendt kan man også sagtens argumentere for, at quarterback er det sværeste at mestre overhovedet. Det vil man nok mene i USA, og jeg kan heller ikke umiddelbart komme i tanke om andre opgaver inden for sport som kræver samme kombination af mental skarphed, forberedelse og fysisk kunnen.

Der findes selvfølgelig intet endeligt svar, og tennisspillere og basketballspillere skal kunne løbe meget mere og hoppe meget højere, så du må gerne mene, at Brady ikke fortjener at blive nævnt i samme åndedrag som Jordan og Federer. Jeg er bare ikke enig i den betragtning.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Tennis

Indlæg af MessiPogba »

Kawhi skrev:
MessiPogba skrev:Jeg har folk som Messi, Schumacher, Federer, Gretzky en del over Brady i hvert fald som GOATEN over GOATS'ne.
Husk Jordan ;-)
Hov, ja. Jordan er for mig top 3 af GOATs. Manden der fik mig til at elske Basketball, selvom det var primært pga. SPace Jam i første omgang!
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Tennis

Indlæg af MessiPogba »

zqa skrev:
MessiPogba skrev:
Flax_Generous skrev:Der er vel ingen tvivl om, at han er GOAT i tennishistorien, men nærmer han sig snart GOAT i sportshistorien? Eller er det urimeligt at påstå, at han overgår Messi, Bolt, Lewis, Nicklaus, Ali, Jordan, Brady, Gretzky, Phelps, osv.? Der er selvfølgelig intet rigtigt eller forkert svar, men han er i mine øjne ved at være der.
Jeg er stor fan af Brady, og han er uden sammenligning GOAT i NFL. Men er det ikke ved at tage overhånd med den her lovprisning af ham på tværs af medierne, især i USA? Mon han havde fået så stor anerkendelse, hvis han havde været sort?
Nej.
Havde han været sort, så havde det været det samme - præcis som med Jordan eller Tiger Woods eller Serena Williams.
Flax_Generous skrev:
MessiPogba skrev:Jeg har lidt svært ved at lovprise en mand i forhold til andre atler, når Brady er quarterback i et spil, der bliver afbrudt så meget, og hvor intensiteten sjældent er helt oppe og ringe som andre sportsudøvere.

Jeg nærer større respekt for tennisspillere, der spiller året rundt og i kampe, der kan vare flere timer i samme tempo, jeg har større respekt for basketballspillere, hvor en meget, meget stor del af dem kommer fra fattigdom og kæmper sig op i graderne og spiller 10 måneder med ufattelig meget intensitet, masser af rejser på tværs af byerne i et kæmpe land som USA. Jeg har større respekt for fodboldspillere, der løber rundt i 90 minutter, og træner hver dag i massiv bevægelse og andet, og spiller op til 70 kampe på en sæson.
Omvendt kan man også sagtens argumentere for, at quarterback er det sværeste at mestre overhovedet. Det vil man nok mene i USA, og jeg kan heller ikke umiddelbart komme i tanke om andre opgaver inden for sport som kræver samme kombination af mental skarphed, forberedelse og fysisk kunnen.

Der findes selvfølgelig intet endeligt svar, og tennisspillere og basketballspillere skal kunne løbe meget mere og hoppe meget højere, så du må gerne mene, at Brady ikke fortjener at blive nævnt i samme åndedrag som Jordan og Federer. Jeg er bare ikke enig i den betragtning.

Jeg snakker ikke om hans opfattelse i NFL, for der er det indiskutabelt, at han er den største. Eller indiskutabelt i min verden, der er sikkert nogle derude, der mener, at Montana er the GOAT.

Men det er mere fortælling om Brady, der bliver blæst op i forhold til de andre. Og måske ser jeg bare spøgelser, men det er bare sjovt, at i et land, der har så mange dominerende farvede atler, der hver især har mestret deres sportsgren bliver forbiset af en tilfældig hvid man som Brady. Gud, var det racistisk sagt?

Jeg er med på, at det mentale plan er vigtigt, når du skal være en altdominerende QB i NFL. Men de fysiske ting synes jeg er lidt overvurderet for en QB. Det er sjældent, at Brady bliver smasket ned pga. Belichicks fænomenale evne til at samle slagkraftige hold år efter år. De spiller 18-19 kampe om året sådan ca, og en sæson varer omkring 4½ måned. Der er selvfølgelig pre-season, men jeg synes, at der er andre sport derude, der er hårdere og mere krævende end NFL.

Der hviler selvfølgelig meget pres Bradys skuldre, den er kolossalt. Men det er jo sjældent, at han står derude ude på en bane med lungerne hængt ud af kroppen og kæmper til med alt, hvad der er tilbage i den minimale dråbe, man har til overs. Der er så mange pauser i NFL, at jeg har svært ved at ligestille det med andre, ekstrem krævende sportsgrene såsom Tennis, fodbold og basketball. Ja, selv Formel 1 er forbandet hårdt med alle de g-kræfter de bliver tæsket rundt i.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Tennis

Indlæg af MessiPogba »

Og lige for at gennemføre denne glorificering af Tom Brady, som jeg personligt finder noget væmmeligt. Der er en reporter, der er blevet fyret, fordi han sagde, at Tom Brady har en irriterende fem-årig datter. Det er sgu da mærkelig håndtering. Hvorfor skal det være fyringsgrundlag, hvis datteren virkelig er irriterende? Kan Brady og hans tilhængere og medierne, der elsker ham, ikke klare kritik?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Tennis

Indlæg af Flax_Generous »

MessiPogba skrev:Men det er mere fortælling om Brady, der bliver blæst op i forhold til de andre. Og måske ser jeg bare spøgelser, men det er bare sjovt, at i et land, der har så mange dominerende farvede atler, der hver især har mestret deres sportsgren bliver forbiset af en tilfældig hvid man som Brady. Gud, var det racistisk sagt?
Nej, ikke racistisk, bare dumt. Brady får meget opmærksom, fordi han er det største navn i den største sport i USA som ovenikøbet står overfor sæsonfinalen om et par dage.
MessiPogba skrev:Jeg er med på, at det mentale plan er vigtigt, når du skal være en altdominerende QB i NFL. Men de fysiske ting synes jeg er lidt overvurderet for en QB. Det er sjældent, at Brady bliver smasket ned pga. Belichicks fænomenale evne til at samle slagkraftige hold år efter år. De spiller 18-19 kampe om året sådan ca, og en sæson varer omkring 4½ måned. Der er selvfølgelig pre-season, men jeg synes, at der er andre sport derude, der er hårdere og mere krævende end NFL.

Der hviler selvfølgelig meget pres Bradys skuldre, den er kolossalt. Men det er jo sjældent, at han står derude ude på en bane med lungerne hængt ud af kroppen og kæmper til med alt, hvad der er tilbage i den minimale dråbe, man har til overs. Der er så mange pauser i NFL, at jeg har svært ved at ligestille det med andre, ekstrem krævende sportsgrene såsom Tennis, fodbold og basketball. Ja, selv Formel 1 er forbandet hårdt med alle de g-kræfter de bliver tæsket rundt i.
For det første er det totalt gætværk. Du ved reelt ikke om NFL er hårdt eller om Brady bliver fysisk udfordret. Ja, han er måske ikke en Cam Newton - 1,96 m og 110 kg, men som alligevel kan løbe 40 yards på 4,6 sekunder, hoppe 90 cm op i luften og kaste en fodbold med omkring 100 km/t - men jeg er nu ret sikker på, at han er i fantastisk fysisk form og dagligt presser sin krop til det yderste.

For det andet reducerer du sport til ren og skær fysisk anstrengelse. Det er det naturligvis ikke. Sport er også teknik, finmotorik, viljekraft, intelligens og meget, meget mere. Den største fodboldspiller er jo heller ikke bare den spiller som løber længst. På samme måde er den største sportsudøver heller ikke nødvendigvis den som sveder mest.
MessiPogba skrev:Og lige for at gennemføre denne glorificering af Tom Brady, som jeg personligt finder noget væmmeligt. Der er en reporter, der er blevet fyret, fordi han sagde, at Tom Brady har en irriterende fem-årig datter. Det er sgu da mærkelig håndtering. Hvorfor skal det være fyringsgrundlag, hvis datteren virkelig er irriterende? Kan Brady og hans tilhængere og medierne, der elsker ham, ikke klare kritik?
Radioværten er blevet suspenderet fordi han kaldte en femårig pige for "an annoying little piss ant," hvilket naturligvis er himmelråbende åndssvagt og på de fleste medier ville medføre en eller anden form for sanktion.

TheFynbo
Indlæg: 200
Tilmeldt: man jun 09, 2014 12:11 am
Geografisk sted: Agedrup
Har takket: 26 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Tennis

Indlæg af TheFynbo »

Og i forlængelse af hvad flax skriver, så må jeg simpelthen sige at det er unfair at forklejne de fysiske udfordringer som spillerne i NFL står overfor. Ja de spiller kun 16 kampe om året. Men det er jo ikke uden grund at kampantallet er så markant anderledes i nfl og nba. Ja, Brady og mange andre spillere i nfl er ikke udfordret på kondien. Men det er det helt modsatte billede ift kontakt. Efter sæsonen er ovre melder sig et hobe af spillere der skal opereres.

Denne artikel fra sports illustrated viser fint hvordan NFl spillerne er udfordret fysisk.
Skræmmende at flere tusinde udsætter deres krop for den slags strabadser et halvt år af gangen. Og netop denne ekstreme kontant tilføjer kun til Bradys goat case. At man kan slå i slutningen af sæsonen, efter et halvt år med ugentlig tæsk. Der skal man stå i bidende kulde hvor man skal duellere mod et af de bedste forsvar i ligaen, med en defensive linje bestående af kødklumber på 120 kg. En defensive linje der har mishandlet dig i flere timer. Men på trods af dette, så formår han stadig gang på gang at levere snorlige og fejlfrie drives når det gælder allermest.

Og jeg ved ikke med dig, men jeg vil hellere løbe op og ned af en hal i 60 minutter end at kæmpe i den ovenstående scenarie
#jesuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Tennis

Indlæg af Blaugrana92 »

Federer er af en anden verden. Tennis' svar på Messi.

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Tennis

Indlæg af ulrich »

Blaugrana92 skrev:Federer er af en anden verden. Tennis' svar på Messi.
Ja, det er ufatteligt hvad han har gang i. Han har tabt 5 kampe siden starten af 2017. Vundet 9 ud af 10 finaler. 3. 3 slams!

Jeg gad godt vide hvordan hans head 2 head med Nadal havde været, hvis han havde skiftet til den størrelse ketcher han bruger nu noget før.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Tennis

Indlæg af Antimadridista »

Gud hvor er jeg træt af Nadal og hans topspin!

kklaus
Indlæg: 9705
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 628 gange
Blevet takket: 1270 gange

Re: Tennis

Indlæg af kklaus »

Hold da op en kamp mellem Nadal og Federer! Fremragende tennis. Kan nærmest ikke forestille mig, at finalen kan overgå dette.
Giv mig min sko tilbage, røv!

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Tennis

Indlæg af ulrich »

Vild kamp! Og sindssygt at Federer kan spille på det niveau i hans alder.
Er bange for at Djokovic kører ham over på søndag. Men jeg håber på Federer.

Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Tennis

Indlæg af ulrich »

Fuck en finale.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster