Cykling

Anden sport uden forbindelse til Barca

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Det er lidt ligegyldigt, hvis han bliver afsløret 2-3 år efter, eller endnu værre,´10 år efter.

Alt imens er det latterligt at være vidne til det forsvar af Froome, som kommer fra folk der stiller spørgsmålstegn ved alt andet i cykelsporten. Jge har været inde på TV2s såkaldte ekspert, den tidligere Bjarne Riis ansat Kim Plesner. En bruger stiller ham en relevant spørgsmål, men jeg synes han i sit svar igen forsvarer Froome og Sky.


Esben;
Jeg syntes ikke rigtigt det er blevet vendt i medierne, men hvordan kan det være at en meget tynd/spinkel rytter som Froome, kan køre lige op med Tony Martin i en enkeltstart som i går (Hvis vinden ikke var vendt, ville han måske have vundet). I mine øjne virker det fuldstændig absurd at en mand kan sprinte op ad bjergne og samtidig køre lige op med verdens bedste enkeltstartsrytter. I begge disipliner er han vel og mærket mile vidt foran alle andre (bortset fra Tony).

Kim Plesner, veloropa.dk:

Hvis du ser på, hvordan Indurain i sin tid var mindst ligeså god som de andre i bjergene og så samtidig slog sine nærmeste konkurrenter med op til 3 minutter på enkeltstarterne, så er det samme fænomen. Armstrong vandt både bjergetaper og enkeltstarter.


Derefter er der en anden bruger som følger op på hans svar, men jeg synes han igen prøver at forsvare Froome. det er vel at mærke fra en mand, som normalt er skeptisk ved alle store præstationer, altså lige botrset fra hvis man kommer fra Columbia eller kører for Sky.
Jacob@ Kim:
Armstrong var jo også top dopet de år. Så mistanken er jo også deraf, i forhold til Froome.

Kim Plesner, veloropa.dk:

Ja, der er ingen der lægger skjul på, at når man ser en præstation som Froomes, så skal man nok være ansat på Sky for ikke at blive mistænkelig. Men det at man er mistænkelig eller skeptisk overfor en præstation, er ikke det samme som, at manden er dopet. Indtil videre kan vi konstatere, at han kørte rigtig hurtigt, også set i historisk perspektiv og sammenlignet med dopede ryttere. Men det er ikke sådan, at der er nogen, der har fundet kanyler i hans skraldespand eller han har afleveret mistænkelige dopingprøver, etc.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Cykling

Indlæg af Kubala »

Messi1987 skrev:
Kubala skrev:Froome har jo vundet touren. Han er næsten fire minutter foran Contador og Valverde.
Ja på kort sigt med over 10min til andenpladsen.
På længere sigt for han frataget sejren.

På længere sigt tror jeg top 3 kommer til at se sådan her ud:
1. Contador 2. Valverde 3. Mollema

Når det er sagt tror jeg feltet er langt renere end i 90'eren, bortset fra Froome så har vi ikke oplevet de såkalde supermænd og de andre har deres begrænsninger.

Problemet er bare at karrusellen fortsætter og som Visca siger det, så forsvarer man Froome i dag, selvom man ikke skal så langt tilbage i cykelhistorie, for at finde dopet vindere. Hvorfor skal man være så naive og hvorfor finder man ikke en endegyldig løsning. Det er bare det, som irriterer mig.

emo
Indlæg: 17783
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 803 gange

Re: Sv: Cykling

Indlæg af emo »

Saxo, kom nuuuu...
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Katusha og BMC er virkelig trådt i karakter som kæmpe taberhold.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Sv: Cykling

Indlæg af klogfyr »

Ja hvorfor fanden skulle de køre med rundt??? Det giver ingen mening men nu ser det ud til de er stoppet. Go contador!!!

Sendt fra min GT-N7105 med Tapatalk2

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Ræsonnementet er vel, at Evans og Rodriguez skal forsøge indhente Contador og Mollema i Alperne og dermed gå på podiet - og derfor vil de ikke miste sekunder i dag. Det er altid bare lidt taberagtigt, når sekundære ryttere kvæler angreb på førerrytteren pga. sådan nogle hensyn.

emo
Indlæg: 17783
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 803 gange

Re: Sv: Cykling

Indlæg af emo »

Det er nu mand hader kolonihave, grill og pr3. Aaarh... Jeg vil se, go go. Hjælp dem nu fremme, har Sagan ikke et par Cannondale og Quickstep burde da også tage og hjælpe.
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

9 km hjem og 45 sekunder. Det kan godt lade sig gøre. Alle undtagen Sagan og Cavendish bør altså køre med rundt igen nu.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Cykling

Indlæg af Flax_Generous »

Helt igennem fantastisk etape, intet mindre.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Cykling

Indlæg af Heartbreaker »

Hvad skete der med Valverde?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

ulrich
Indlæg: 1705
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Sv: Cykling

Indlæg af ulrich »

Punktering på et skidt tidspunkt. Sgu synd for løbet :-(

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: Cykling

Indlæg af Culé »

Bliver sku lige nød til at bruge dine ord Flax_Generous om dagens etape:

Helt igennem fantastisk etape, intet mindre.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Skys hold var helt væk, dejligt at se! Jeg fatter så til gengæld ikke, hvorfor hold som BMC, Katusha og senere hen AG2r og minsandten også FDJ trak og arbejdede som sindssyge! Jeg ved de har top 10 placeringer at tænke på, men helt ærligt, det der var angreb på 1. plads, lad SKY arbejde, især fordi de har været så høj i hatten. Jeg ser det sådan, at det er disse hold og ikke SKY, der redder Froome i dag. Han kunne have tabt mindst 1.30-2:00 mere, han havde jo ingen holdkammerater med sig tilsidst, udtagen en.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: Cykling

Indlæg af Culé »

Visca El Barca skrev:Skys hold var helt væk, dejligt at se! Jeg fatter så til gengæld ikke, hvorfor hold som BMC, Katusha og senere hen AG2r og minsandten også FDJ trak og arbejdede som sindssyge! Jeg ved de har top 10 placeringer at tænke på, men helt ærligt, det der var angreb på 1. plads, lad SKY arbejde, især fordi de har været så høj i hatten. Jeg ser det sådan, at det er disse hold og ikke SKY, der redder Froome i dag. Han kunne have tabt mindst 1.30-2:00 mere, han havde jo ingen holdkammerater med sig tilsidst, udtagen en.
Meget enig i dine betragtninger og var også frustreret over at netop de hold du nævner gjorde en stor del af arbejdet, når Sky tilsyneladende nu ikke selv havde kræfterne. Men omvendt kan jeg godt nu se at de selvfølgelig skal fighte for deres aspiranter til top 10, for de der mindre franske hold er det jo en succes hvis man kan ende med en mand i top 10.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Cykling

Indlæg af Visca El Barca »

Culé skrev:
Visca El Barca skrev:Skys hold var helt væk, dejligt at se! Jeg fatter så til gengæld ikke, hvorfor hold som BMC, Katusha og senere hen AG2r og minsandten også FDJ trak og arbejdede som sindssyge! Jeg ved de har top 10 placeringer at tænke på, men helt ærligt, det der var angreb på 1. plads, lad SKY arbejde, især fordi de har været så høj i hatten. Jeg ser det sådan, at det er disse hold og ikke SKY, der redder Froome i dag. Han kunne have tabt mindst 1.30-2:00 mere, han havde jo ingen holdkammerater med sig tilsidst, udtagen en.
Meget enig i dine betragtninger og var også frustreret over at netop de hold du nævner gjorde en stor del af arbejdet, når Sky tilsyneladende nu ikke selv havde kræfterne. Men omvendt kan jeg godt nu se at de selvfølgelig skal fighte for deres aspiranter til top 10, for de der mindre franske hold er det jo en succes hvis man kan ende med en mand i top 10.

Jeg kan også forstå det, men jeg synes situationen var sådan i dag, at de egentlig ikke behøvede at arbejde. Hverken AG2R eller FDJ har en mand, der kan skubbe folk som Ten Dam, Mollema, Contador eller Kreuziger og endda Fugslang ud af top 10. Derudover har SKY ville være altdominerende, de har styret feltet med hård hand og på nogle tidspunkter endda smadret det. Jeg synes man i den situation godt kan ligge ansvar fra sig, og lade SKY gøre arbejdet. Jeg fatter stadigvæk ikke, hvorfor de trak så hårdt.

Jeg kunne forestille mig at sådan noget skaber fjender, hvorimod man ikke kunne have sagt noget til, hvis de havde valgt at ligge på hjul. Et hold som Lotto f.eks. gik frem, forståelig nok, men da de kunne se at etapesejren var udenfor rækkevidde, gav de også op. Den taktik har jeg forståelse for, det andet forstår jeg ikke rigtigt.

Froome og hans trænere skal nok sørge for, at tage minutter fra alle når det går opad, det er de ved at forberede os på, men mere tidstab til idag ham havde i det mindste gjort løbet lidt mere spændende.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster